Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
ruudns
Vandaag
om 19:38:09
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 19:32:29
Modelwensen 2026
door
grossraumwagen
Vandaag
om 19:14:51
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:13:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 19:00:51
Yamorc 7001 dood
door
Hasenwald
Vandaag
om 18:39:06
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
Vandaag
om 17:51:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:13:20
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:11
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
Vandaag
om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
DJV
Vandaag
om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant.
door
kar
Vandaag
om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Juroen
Vandaag
om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:58:11
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:35:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
gdh
Vandaag
om 12:16:48
foto's van "Nederlandse" Tds'en
door
Wies
Vandaag
om 11:52:20
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:46:27
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder.
door
Jos B.
Vandaag
om 11:40:33
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:14:41
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 09:47:09
Aansluiting Bezetmelding
door
BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994 (gelezen 22332 keer)
D_Loc
Offline
Berichten: 311
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #15 Gepost op:
24 March 2009, 22:37:47 »
Graag gedaan!
Gelogd
Dirk
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #16 Gepost op:
27 March 2009, 23:23:15 »
Zien we daar in het derde filmpje een DB Bcm? Of is dat een NS Bcm nog in het oude jasje?
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 348
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #17 Gepost op:
28 March 2009, 08:30:43 »
Als je goed kijkt, zie je het NS logo (zwart) zitten. Dit is dus een Bcm in dienst van NS (ex DB)
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #18 Gepost op:
29 March 2009, 00:01:31 »
Inderdaad, ik had ook al heel vaag een NS vignet gezien.
Overigens komen deze rijtuigen uit de voormalige NS/DB ligrijtuigenpool. Door te investeren in DB materieel was NS in feite eigenaar van een deel van het DB ligrijtuigenpark. Groot verschil met de NS/DB zitrijtuigenpool was dat de 20 rijtuigen uit de ligrijtuigpool waar in NS in geïnvesteerd had, op nummer waren aangewezen. Je kon dus zonder het te weten slapen in een rijtuig dat NS had gefinancierd, want uiterlijk waren het DB-rijtuigen. Toen de ligrijtuigpool werd opgeheven, kwamen deze 20 rijtuigen in het NS park terecht. Ze zijn dus niet door DB aan NS verkocht, zoals vaak wordt beweerd. Ander belangrijk verschil was, dat de ligrijtuigpool altijd uit 20 rijtuigen bestond, terwijl de omvang en samenstelling van de zitrijtuigenpool jaarlijks werd aangepast aan de behoefte aan "askilometers". Met een heus investeringsvoorstel aan de Hoofddirectie werd dan jaarlijks geïnvesteerd of gedesinvesteerd in DB zitrijtuigen.
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 348
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #19 Gepost op:
29 March 2009, 00:34:49 »
Kijk, dat wist ik dan weer niet... interessant.
Brengt me op de volgende vraag. Mij staat bij dat sommige van de Bcm-rijtuigen uit de DB/NS-pool de code Bcm hadden (de meeste eigenlijk), maar dat er ook rijtuigen waren met de code Bcmh. Kan iemand dat bevestigen? En vanwaar die h?
Cornelis
Gelogd
Jerome
Offline
Berichten: 361
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #20 Gepost op:
29 March 2009, 11:15:05 »
Hoi,
De Bcm's waren de DB/NS pool ligrijtuigen em de Bcmh's waren ex rijtuigen. Zie ook mijn avatar (Ik heb vroieger heel veel uurtjes als (Chef)steward in deze rijtuigen doorgebracht)
voor meer info, zie ook deze zeer mooie site:
http://www.vakantietreinen.com/html/ligrijtuigen.php
Lees maar eens deel 3 en 4.
Groet, Jeroen.
Gelogd
weer begonnen met DMV Modules Jeroen
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #21 Gepost op:
29 March 2009, 23:23:48 »
Zojuist vertelt journaal presentator in TV-programma "Het gesprek" in geuren en kleuren over zijn tijd als slaapwagenconducteur bij Wagons-Lits.
Met name de autoslaaptrein van Boulogne naar Fréjus-St. Raphael was een van zijn geliefde diensten.
Met deze trein reisden veel rijke Engelsen naar de Côte d'Azur.
Ze hadden dan vaak een Single geboekt, dus ieder zijn eigen compartiment.
Hij vertelt dat het niet ongebruikelijk was dat er drie Rolls Royce op de trein stonden.
Om vier uur moesten al de eerste drankjes worden aangerukt en dat ging zo door, waarbij Champagne geen uitzondering was.
Fijn voor Philip en zij collega's want ze kregen van alle verkopen een percentage.
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #22 Gepost op:
12 September 2009, 22:12:17 »
Voor de liefhebbers:
samenstellingen autoslaaptreinen 2001
Trein 1335 staat er ook tussen!!!
«
Laatst bewerkt op: 12 September 2009, 22:54:39 door mDDM
»
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re:AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #23 Gepost op:
06 January 2013, 19:09:15 »
Nog meer treinsamenstellingen:
Klik
Gelogd
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1050
De 162: Terug van weggeweest!
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #24 Gepost op:
22 December 2014, 14:46:26 »
De minst diep in het archief verborgen draadje over de autoslaaptreinen maar even omhoog gehaald. Misschien niet precies de trein waar het om ging, maar toch leken mij deze plaatjes hier wel gepast: Passage Troisvierges (Luxemburg) op 12 juni 1992 (ingescande dia's maar nog niet optimaal bewerkt):
De autowagens niet vastgelegd, stom, weet ik.... Het was tegen zonsondergang dus nogal wat donkere opnames.
Groet,
Raymond van den Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
R v/d Hoven
Offline
Berichten: 1050
De 162: Terug van weggeweest!
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #25 Gepost op:
22 December 2014, 14:54:25 »
Op 24 juli 1992 was ik weer te Troisvierges. Nu bleef ik op het station vanwege een enorme onweersbui. Dus een andere blik op dezelfde trein:
Ook nu weer ingescande dia's nog zonder bewerking. Nu wel een beetje die autowagens op de plaat gezet. De vorige zijn gemaakt op de helling op de achtergrond op de scheiding van het weiland en het bos. Daar ligt nog steeds een wandelpad met fraai uitzicht, alleen hangt er nu bovenleiding in Elwen (Luxemburgs voor Troisvierges). Als ik er aan toe kom meld ik me weer met een plaatje van deze trein met een CFL 3600 er voor....
Groet,
Raymond van den Hoven
Gelogd
http://www.stichting162.nl
= alles over de NS-162 !
5166
Offline
Berichten: 937
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #26 Gepost op:
22 December 2014, 17:09:23 »
Thanks voor de foto's Raymond! Ik heb onlangs van LSM het restauratierijtuig aangeschaft om deze trein (onder andere) samen te stellen!
Groeten,
Edwin
Gelogd
mDDM
Offline
Berichten: 1043
Re: AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994
«
Reactie #27 Gepost op:
16 July 2017, 23:29:36 »
Vandaag ontdekt dat er ook Plan N rijtuigen hebben gelopen in de autoslaaptreinen naar Frankrijk.
Zie dit filmpje uit de oude doos:
https://youtu.be/I2SeONA3m_g
(na 27 seconden).
Heb altijd gedacht dat de ligrijtuigen alleen door de SNCF gesteld werden.
Overigens ook een voor de modelbaan zeer geschikte korte compositie.
Bij vertrek uit Amsterdam Amstel (als ik het goed gezien heb):
E-loc 1100 (NS)
Bc (NS Plan N)
WR (CIWL)
WL (CIWL)
WL (CIWL)
WL (CIWL)
Less (SNCF)
Less (SNCF)
Less (SNCF)
In den Bosch zijn er zo te zien nog 3 of 4 Less bijgeplaatst.
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2017, 23:48:41 door mDDM
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
AutoSlaapExpres 1335 Den Bosch - Narbonne - 1994