Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
AP3737
Vandaag
om 18:00:35
Grootspoor in Frankrijk
door
Frank103
Vandaag
om 17:58:08
De fabriek - Spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:56:39
Met welke tang knip je verenstaal?
door
RetroJack
Vandaag
om 17:54:40
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:05:24
't Boemeltje
door
bask185
Vandaag
om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 15:46:25
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
Vandaag
om 15:33:50
Göhrener Viaduct
door
aad52
Vandaag
om 15:19:20
booster vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:34:05
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:46
Her-(her-)beginnen
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:29:49
Vreemd probleem
door
Treintje_komt_zo
Vandaag
om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
wob
Vandaag
om 12:41:02
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 12:37:12
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 11:09:35
Update: baan in de tropen
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 10:46:10
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Vislijn
Vandaag
om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc?
door
AdLoc
Vandaag
om 10:28:24
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 09:52:39
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 08:20:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
1
...
10
11
[
12
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models (gelezen 48157 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #165 Gepost op:
25 February 2014, 00:25:31 »
Ewout , hoezo geen ruimte?
Ik pruts er nog sound in.
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #166 Gepost op:
25 February 2014, 00:30:39 »
Ja, maar dat ligt bij mij al vol met lood.
We kunnen wel een trekwedstrijdje doen op OT.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #167 Gepost op:
25 February 2014, 06:10:32 »
Ok, gelukt. De boel gauw dichtgedaan, geen idee of er wat aan kan lopen. Je kan de draden niet fatsoenlijk kwijt, aan alle delen hangt wel iets en moet je wat extra lengte draad hebben. Frame, huis, ketel...
Zonder kortsluiting. Ik vond in een laai nog wat losgesoldeerde weerstanden, ff zoeken en 3x 470 Ohm gevonden.
Geen idee wat wit en geel is, maar gewoon toplantaarn aan de ene, bufferbalk lantaarns op de andere gezet.
Dan krijg je dit...
Andere kant op rijden:
Toen met veel pijn en moeite (ik snap er werkelijk geen hol van) functiemapping: beiden op F0 samengevoegd en aan in beide richtingen. Auw auw! Lasogen!
Toen ook nog een hele toer uitgehaald om die dingen te dimmen. Fijn dat je daarvoor 86 CV's overhoop moet halen... Nee echt makkelijk hoor, digitaal... Maar goed, het werkt weer zoals het analoog ook deed.
Net gewogen, 334gr zonder dak.
Oh wacht, dit draadje gaat helemaal niet over een 5500...
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Huup
Offline
Berichten: 8531
May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #168 Gepost op:
25 February 2014, 10:10:24 »
Dat zijn behooooorlijke olielampen, zeg.... ;-)
Gelogd
Zee. Land.
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #169 Gepost op:
25 February 2014, 10:34:32 »
Mooie 8600
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
lokloods
Offline
Berichten: 1171
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #170 Gepost op:
25 February 2014, 21:10:41 »
Ik had er al een smd weerstandje in zotten van 1,5K en heb er 12K in serie bijgezet. Dit geeft een prima resultaat.
vriendelijke groet,
Wiebe
Op naar het trammetje van Sven.
Gelogd
Tinus Trein
Offline
Berichten: 109
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #171 Gepost op:
11 May 2015, 21:10:36 »
Zo, ik ben ook maar eens begonnen aan deze kit. Aan de hand van op het web rondzwervende foto kwam ik op de volgende wijzigingen t.o.v. de kit:
Staatsspoor versie:
• Lichtgroen
• Vulventiel linkerzijde ketel
• Geen luchtpomp
• SS lantaarns
• Smaller model buffers
NS versie:
• Donkergroen
• Vulventiel ketel afgedopt
• Achterste zandleiding komen achter de 3e as uit i.p.v. tussen 2 en 3
• Luchtpomp
Ik kom niet helemaal uit de pijpelarij: bij een luchtpomp verwacht ik ook een luchttank. Op deze plaat lijkt er een ronde tank dwars achter het frame te hangen (onder het machinistenhuis)
Terwijl hier er iets aan de zijkant hangt?
Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Gelogd
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #172 Gepost op:
12 May 2015, 02:55:07 »
Weet het niet zeker, maar de eerste is volgens mij een luchtreservoir en het tweede een remcylinder. Dus beide horen waarschijnlijk onder de lok. Maar er kunnen ook verschillende uitvoeringen zijn.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #173 Gepost op:
12 May 2015, 10:51:13 »
Over biezen gesproken. Misschien kun je die met een zwarte marker met goede dikte erop tekenen?
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Tinus Trein
Offline
Berichten: 109
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #174 Gepost op:
12 May 2015, 18:44:35 »
Hee Ivo,
de remcilinder is ook verplaatst t.o.v. de SS versie (linksachter naar rechts). Ik bedoel echter de tank achter het trapje. Voor de duidelijkheid heb ik even wat cirkeltjes getekend:
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #175 Gepost op:
12 May 2015, 21:05:47 »
De remcilinder is dat verticale ding rechts van het rode ovaal op de onderste foto.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
guest7823
Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models
«
Reactie #176 Gepost op:
13 May 2015, 11:02:53 »
Het reservoir op de onderste foto heeft de afmeting van een hulpreservoir. Alleen in hoeverre je dat op een loc hebt ........
Ik zal van de week even kijken op de Gouden Koets hoe het daar zit. Loc(trein)rem staat standaard uitgeschakeld op bij SHM, maar wordt incidenteel (o.a. met korte trammetjes) met historisch materieel in geschakeld omdat het anders helemaal brak remt.
Weet even niet hoe dat qua vaten en pijpen in elkaar zit.
Locrem is een apart circuit.
Het vaatje boven de remcilinder is vermoedelijk het hulpreservoir van de (evenwichts)remkraan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Vorige
-
1
...
10
11
[
12
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - NS 8600 van Dido Railway Models