Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 12:42:00
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 12:34:24
Mijnbouw Indonesië door Eelco Storm
Vandaag om 12:31:12
Koppelingsmechanisme klemt? door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:30:30
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:34:36
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 11:04:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:56:45
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:35:09
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte door Lobomotion69
Vandaag om 02:31:41
Haandrecht materieel door orientexpress
08 September 2025, 22:15:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
08 September 2025, 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
08 September 2025, 22:00:26
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
08 September 2025, 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
08 September 2025, 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
08 September 2025, 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
08 September 2025, 19:55:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
08 September 2025, 18:14:16
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
08 September 2025, 17:25:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
08 September 2025, 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
08 September 2025, 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
08 September 2025, 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
08 September 2025, 12:12:26
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
08 September 2025, 10:11:11
  

Auteur Topic: TEE RGP Roco  (gelezen 13714 keer)

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #30 Gepost op: 08 February 2017, 20:15:17 »
Er kwamen ook driedelige versies voor. Ik heb een foto, gemaakt in Amsterdam op 2 juni 1957, waarop een driedelige RGP staat. Twee koprijtuigen en een stuurstand.

Ik zou zeggen gaarne delen hier  ;D
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5426
  • Modelspoor is emotie...
Re: TEE RGP Roco
« Reactie #31 Gepost op: 08 February 2017, 20:36:50 »
In de RH van september 2007 staat op pagina 6 een foto van een driedelige RGP TEE in Amsterdam, datum niet bekend. Foto is van Luud Albers. Foto ga ik niet plaatsen ivm copyright, de lezers van RH weten hoe ze 'm moeten gaan bekijken in het archief van de uitgever of hun eigen RH exemplaar...

Een paar bladzijden verder staat in het zelfde nummer een modelartikel wat ik over dit stel heb gemaakt. Omdat het Roco model (toentertijd) nog zonder dakopschriften (Trans Europ Express) werd geleverd heeft Maikel Kastelijn een paar van die dingen voor me gemaakt.

Rob
« Laatst bewerkt op: 08 February 2017, 20:42:22 door Wijktrein »
Tbinnebarretije…

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1281
Re:TEE RGP Roco
« Reactie #32 Gepost op: 09 February 2017, 20:49:46 »
Twee bakken voor Nederland is genoeg.
Tussen 1957 en 1964 reden zij als tweewagenstellen "Ile de France" (mADk - As) tussen Parijs en Amsterdam.
Daarna maakten ze plaats voor getrokken rijtuigen.


Deze gegevens van tweewagenstellen komen uit de officiele lijsten van de Nederlandsche Spoorwegen uit die periode.
Beschouw dit als standaard samenstelling.
Natuurlijk zijn er afwijkingen op, bijvoorbeeld vanwege tentoonstellingen of internationale evenementen, waarbij men extra bezoekers met de trein verwacht. Dan werd er een derde bak bijgeplaatst. En juist in die drukte bevinden zich vaak kenners die met een fototoestel zo'n beeld vastleggen.
Met andere woorden: treinen met driewagenstellen zijn voorgekomen, maar de normale dienst werd gereden met tweewagenstellen.

Gerard