Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 16:41:42
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 16:36:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 16:31:45
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 16:03:43
US diorama in H0 door Basilicum
Vandaag om 15:32:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Hans Reints
Vandaag om 15:31:48
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
  

Auteur Topic: kortsluiting Engelse wissel Roco  (gelezen 6785 keer)

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
kortsluiting Engelse wissel Roco
« Gepost op: 12 November 2007, 12:26:14 »
Hallo,

Ik ben druk bezig een baan aan te leggen. Stap voor stap komen steeds weer nieuwe secties in bedrijf. Helaas ondervind ik nu last van een Roco (dubbele) engelse wissel (Rocoline (zonder bedding)). De wisselomzetters (twee) zijn nog niet in bedrijf, wel zijn de draden tbv polarisering van de hartstukken aangebracht. Zodra er een lok de wissel berijdt, treed er kortsluiting op.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #1 Gepost op: 12 November 2007, 12:56:38 »
Bert,

ws de draden van de hartstukken verkeerd aangesloten. Ik ben het schema kwijt maar het zit bij de wissel in de verpakking (is net anders dan een gewone wissel namelijk).

Als iemand hier het schema heeft hou ik me ook aanbevolen.

Kees-Jan

p.heinst

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
    • DutchRoco
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #2 Gepost op: 12 November 2007, 13:06:03 »
Hallo Bert.

mogelijkheid.
Heb je wel goed gekeken of de stand van de wissels goed staan, als je een wissel omzet moet je ook de andere omzetten anders geeft het sluiting. Je hebt de omzetters nog niet in bedrijf dus dat gaat dan niet vanzelf.

Groetjes Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #3 Gepost op: 12 November 2007, 13:28:55 »
Wel iets voor je gevonden in het archief (wist niet eens meer dat ik de Roco electronica PDF had).


https://images.beneluxspoor.net/bnls/wissel.gif

Dit is voor de 15 graden wissels (zelf zoek ik het nog voor de 10 graden wissel).

Kees-jan

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #4 Gepost op: 12 November 2007, 15:59:48 »
als ik het schema bekijk, zou het wel eens kunnen zijn, dat ik de draadjes net andersom heb gemonteerd. Volgorde is dan anders dan bij normale wissels. Ik ga vanavond kijken of wisselen het probleem oplost. Ik laat het weten.
Dank,Bert

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #5 Gepost op: 12 November 2007, 18:07:06 »
Ik heb de hartstukdraadjes verwisselt en het probleem is hiermee opgelost. Bij deze wissels zijn, na verplaatsing van de schroefhoudertjes, zelfs in totaal 4 aansluitschema's mogelijk.
Dank voor het meedenken,
Bert

ReesCees

  • Gast
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #6 Gepost op: 12 November 2007, 18:38:35 »
Bert,

Graag gedaan. Nu nog even naar de oplossing voor de 10 graden wissels.

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #7 Gepost op: 12 November 2007, 19:27:53 »
10 graden Engels wissel heeft dezelfde handleiding en dus ook dezelfde aansluitregels. Ik heb ze zelf ook in gebruik maar kan me niet meer herinneren of ik de buitenste 2 aansluitingen voor het polariseren wel of niet  moest omdraaien. Dat is makkelijk even te proberen. Mijn aansluitingen liggen al enige tijd bedolven onder de ballast.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: kortsluiting Engelse wissel Roco
« Reactie #8 Gepost op: 12 November 2007, 19:35:43 »
Volgorde is dan anders dan bij normale wissels.

Ik denk het niet. Een Engels wissel is eigenlijk twee gewone wissels die in elkaar geschoven zijn. Dus wat is er dan anders volgens jou?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.