Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:35:19
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur
door
frans51
Vandaag
om 19:34:26
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 19:23:30
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Lobomotion69
Vandaag
om 19:09:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Prutsert
Vandaag
om 18:56:28
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025.
door
nighttrain1
Vandaag
om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer
door
Eric v C
Vandaag
om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
Vandaag
om 18:17:40
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
AlbertG
Vandaag
om 17:55:34
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:33:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ben
Vandaag
om 17:26:28
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg
door
MaraNCS
Vandaag
om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:07:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 15:28:28
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 15:04:55
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
TonM
Vandaag
om 14:22:46
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
edwin1974
Vandaag
om 14:13:36
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
Rene de Haan
Vandaag
om 13:48:32
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 12:39:03
trein of metro naar Hoek van Holland
door
R1954
Vandaag
om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA
door
martijnhaman
Vandaag
om 12:08:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
Vandaag
om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
VulcanRaven
Vandaag
om 10:31:56
Show je werkplek
door
Eric B
Vandaag
om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen.
door
FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
30 July 2025, 22:05:57
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N ) (gelezen 42709 keer)
neudalhausenstadbahn
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
«
Reactie #180 Gepost op:
20 May 2007, 11:49:47 »
Inderdaad de niet zichtbare sporen kan je best dubbel spoor uitvoeren als de ruimte dat toe laat. Daarmee krijg je weer extra rij mogelijkheden, alleen links in het onderste been is het ivm de bochten wat krap dus daar denk ik dat je het het liefste enkel hebt.
Oohja wat ik vannacht nog bedacht dat kopspoor van je berg station kan je ook gebruiken voor een 6baks railbus trein. Dit is dan de scholieren trein, dat was wat die dingen in de laatste jaren vooral deden.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #181 Gepost op:
23 May 2007, 14:32:25 »
Goededag,
Even [ off topic ], heb net mijn wisselstraten zitten te bekijken, maar heb daar dus nu een klein vraagje over.
Zit nu een beetje te rekeken wat ik aan wissels kwijt ben en hoeveel decoders ik na gelang moet gaan aanschaffen.
Ik heb een paar overloop wissels ( zeg ik dat zo goed :-| ), en deze behoren als het goed is allebei afbuigend of allebei rechtdoor te staan, dus met andere woorden, zou ik deze door één uitgang van de decoder kunnen schakkelen
Deze vraag in een andere topic gesteld
[/off topic ]
Ik ga weer op verder op zoek naar trammetjes voor de evt baan
groetjes Ferdinand
«
Laatst bewerkt op: 23 May 2007, 21:59:58 door Ferdinand Paternoster
»
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #182 Gepost op:
26 May 2007, 09:34:54 »
Een goedemorgen
Heb gisteren nog zitten praten met de aannemer en het is mogelijk om de kamer groter te maken, meerkosten nihil, omdat er dan qau constructiebalken anders komt te zitten
Met andere woorden, dan kan de kamer 8.4 mtr lang worden, ik hou dan over een kleine 7 mtr in de lengte
Heb net even in wintrack bekeken wat dat betekend voor mijn baan en heb aan beide kanten een 90 cm erbij gedaan zie link
evt ruimere opzet
Zat me dus af te vragen, dan moet ik het station naar een kant toe schuiven, let niet op de linker kant heb daar alleen even het lokdepot verschoven
Is het de moeite waard of zou je zeggen hou het bij de oude situatie, dat is al werk genoeg
Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper
Sicco Jan
«
Reactie #183 Gepost op:
26 May 2007, 10:37:02 »
Aangezien ik ook met een huis bezig ben kan ik alleen maar zeggen "Jezus wat gaaf". Meer ruimte voor hetzelfde geld!
Laat die aannemer het zo ruim mogelijk maken, hierna komt het er niet meer van.
Aangezien je baan al vrij fors is (qua werk) zou je ook nog kunnen denken aan het ander besteden van die ruimte. Boekenkast, vitrine, werktafel, bar...
Maar als je de rijlengte kan verhogen moet je dat in principe altijd doen. [meningmode]
Groet, Sicco Jan
tinus
«
Reactie #184 Gepost op:
26 May 2007, 11:21:47 »
tja, het is natuurlijk aan jezelf wat je hiermee
gaat doen.
maar als de meerkosten beperkt blijven en hierdoor
niet alleen je hobby-ruimte groter wordt, maar dit ook
een extra waarde geeft aan de woning (ook niet
onbelangrijk lijkt me) zou ik het wel weten.
tinus.
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #185 Gepost op:
26 May 2007, 11:48:17 »
Ferdinand misschien kan je je station met 90cm naar links verlengen, dan kan je op de hoofdlijn relaxt met 12 rijtuigen rijden. Ander evt. voordeel als je treinen die van de zijlijn komen op Wattenbach hbf keren dan kan je er 2 achter elkaar op één spoor kwijt. Rechts zou die 90cm mooi ten goede komen aan je stad en het evt. makkelijker leggen van de bochten daar.
Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #186 Gepost op:
26 May 2007, 16:30:24 »
Sisco Jan en Tinus,
Hallo , heb de aanemer op zijn vrije dag gebeld ( dat mocht
hahaha ) en hij laat maandag de constructie tekeningen aanpassen ( voor de berekeningen ), dus volgende week weet ik meer.
Michiel, als ik het station verplaatst naar links dan heb ik rechts een lange ingang van het station , kan de treinen dan echt zien aankomen, dat heeft ook wel wat
Mijn langste perron bovenste is in de bestaande situatie 175 cm, de 2e perron 168 cm en de 3e 108 cm lang
voor een trein met 12 rijtuigen heb ik een 215 cm nodig
Met andere woorden als ik het station verplaatst en dan iets langer maakt, wat denk jij daarvan, of zou je hem naar rechts verplaatsen omdat aan de linker kant een mooiere wisselstraat te maken is en gezien het omlopen om het depot heen, cq de hoogte verschillen die we dan kunnen maken ( spoor hoofdlijn / zijlijn ) tov depot
Groetjes Ferdinand
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #187 Gepost op:
26 May 2007, 16:39:38 »
Ferdinand ik denk dat je het links kunt laten wat het was, en ja verder dus wat ik al zei. Links station verlengen zodat het 1e en 2e perron geschikt zijn voor treinen van 215cm. Dat is namelijk wel pratisch voor je lange afstands treinen zoals een NachtZug, TEE en D treinen. De ruimte die je overhoud(130cm*) kan je rechts gebruiken om daar dus een mooie vrije baan te hebben richt het station.
*;je hebt 2x 90cm extra, station wat naar links verschuiven(40cm) en verlengen 50cm t.o.v. het 2e perron, houd je rechts 130cm(40+90) over.
Groetjes Michiel
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #188 Gepost op:
26 May 2007, 21:32:08 »
hallo Michiel, dat betekent dan dat ik een 3 mtr overhou aan de rechterkant, maar dan moet ik de stad gedeelte niet verhoogd plaatsen aangezien we daar meer ruimte hebben.
Betekent het dan ook dat mijn opstelsporen onder het station langer worden of moet ik deze zo laten of dit evt aanpassen, voor stallen van rijtuigen endergelijke.
Het lok depot zit me nu nog niet lekker aangezien er nu meer ruimte is zou ik deze niet moeten verplaatsen naar een andere gedeelte.
Wel leuk zo'n banenplan maken, telkens denk je ik zit op de goede weg, kom je weer voor dilema's te staan
Groetjes Ferdinand.
Oja de perrons worden dan rond de 250 cm dit is wel genoeg voor 12 rijtuigen + 2 stopsectie's (trein = 216 cm lang en 22 cm voor elke stop sectie aan beide kanten van het perron )
neudalhausenstadbahn
«
Reactie #189 Gepost op:
26 May 2007, 23:20:18 »
Ferdinand je moet je schaduwstationsporen inderdaad ook verlengen zodat die treinen er kunnen staan. De voorste 16cm van je trein bestaande uit ene loc en 12 rijtuigen staat toch in dat stopstuk, daar moet je niet tig cm gaan verlengen als dat niet nodig is.
Je stad kan je achter de sporen op die 3 meter juist wel verhoogt laten liggen. Als je de stad ervoor minder verhoogd legt(2cm kan best) dan denk ik dat dat er best mooi uit ziet.
Als jij je depot liever ergens anders heb moet je dat gewoon doen he, doe dat dan tussen de hoofd en zijlijn in zoals nijmegen dat had.
Groetjes Michiel
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #190 Gepost op:
26 May 2007, 23:23:58 »
Citaat
schaduwstationsporen
oh heet dat zo oke dan
ik zal eens 2 opzetten maken
groetjes Ferdinand
Ferdinand Paternoster
«
Reactie #191 Gepost op:
31 October 2007, 00:18:33 »
Hallo hier zijn we weer, heb wel aardig veel contact gehouden met Neudalhausenstadbahn ( Michiel ), betreft de vorige baan.
even een update, er zou een baan komen in de aankomende aanbouw op onze opbouw, echter de regels van de welstand zijn in 2004 ingrijpend veranderd dat datgene wat we wilde dus niet meer kon, mocht alleen een zadeldak plaatsen in de lengte van de aanbouw, maar dan krijgen we een opbergruimte en geen volwaardige kamer.
Andere optie die wel verwezelijkt gaat worden is een dakkapel over de gehele lengte van de zolder dus ook naar voren toe ( vanaf de 3e dakpak wordt de dakkapel opgetrokken en het is vergunningsvrij ) hierdoor krijg ik in de lengte een 1,5 mtr efectief bij.
Mijn baan moet als volgt worden
Lange been 5,9 mtr lang breedte weet ik nog niet ( een gedeelte moet breder worden dan 90 cm aangezien ik een groot station wil )
De andere been wordt 3,2 mtr lang en 1 mtr breed, hieraan kan ik evt nog een been plaatsen van bijna 2 mtr, dus een soort U-vorm.
Mijn grote station ga ik wel inkrimpen betreft lengte wil er een stam kunnen plaatsen van 8 bakken ipv de 12 die ik eerst wilde
Ik ga een paar opzetten maken betreft stations, die zullen jullie snel langs zien komen.
even opfrissen , ga rijden met N-spoor, pecco code 55 besturing is veranderd, ga namelijk met Dinamo 3.0 samen met koploper rijden omdat ik dan analoog en digitaal door elkaar heen kan rijden,( scheelt weer evt ombouwen van de loks ) de RM-H, een TM-H, een CD16, een OM32 een uiteraard de IPM zijn besteld bij Leon en Frans.
Zo dat was weer een aardig stukje tekst
Groetjes Ferdinand
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )