Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 18:11:19
Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 18:06:33
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:59:58
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door R1954
Vandaag om 17:58:46
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Forever Rocofan
Vandaag om 17:53:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:34:23
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:49:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
Vandaag om 16:48:30
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Edwin2121992
Vandaag om 16:30:50
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
  

Auteur Topic: Domodossola-Novarra-Milano  (gelezen 2388 keer)

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1680
Domodossola-Novarra-Milano
« Gepost op: 26 July 2015, 17:25:32 »
Vanaf Domodossola loopt een lijn via Stresa en een lijn via Gravellona Toce. Klopt het dat de Melzo shuttle en de Rollande Landstrasse (uit CH) alleen via Gravellona Toce rijden?

Kennen jullie mooie fotopunten ten zuiden van Domodossola en het splitsingspunt van beide bovenstaande lijnen?
« Laatst bewerkt op: 26 July 2015, 17:35:12 door Lucf »

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #1 Gepost op: 27 July 2015, 18:27:20 »
Hoi Lucf,

Ben zelf nu op vakantie aan het Mergozzo meer waar de lijn uit Domodossalo er vlak langs gaat, via Verbania-Pallanzo.
Ik hoor en zie regelmatig goederentreinen voorbij komen die o.a getrokken worden door Cargo locs, waarschijnlijk BR 186. Wellicht zou je hier eens kunnen kijken.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #2 Gepost op: 27 July 2015, 23:49:53 »
Hallo Lucf,

Mocht je nog tijd over hebben dan is een trip met de Centovalli baan van Domodossola naar Locarno zeer aan te bevelen.

Groet, Rob

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2015, 00:26:26 »
Ik stond afgelopen zaterdag op het station van Brig (CH).  Dus op een steenworp van Domodossola. Ik werd getrakteerd op een BLS-autotrein richting Kandersteg (CH). Maar ook de RoLa en ander intermodaal verkeer, door zowel BLS als SBB. Allemaal vanuit of naar Italië.

Dus een stukje noordelijk van Domodossola is het ook de moeite waard. ;)

veel plezier daar, en deel vooral je ervaringen hier. (y)

arrivederci
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3072
  • Duitsland TP III/IV
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #4 Gepost op: 02 August 2015, 13:45:38 »
Hallo Hendrik Jan,

Deze trein toevallig?









Bovenste foto op de heenreis en de onderste is van de terugreis.

Tevens wat plaatjes geschoten op Verbania Pallanza, Mergozzo en Baveno:













Tja, behalve dat het er erg zonnig was regende het er ook.

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #5 Gepost op: 02 August 2015, 17:22:22 »
Vorige week zaterdag, dus 25 juli.
Brig, rond 12.00 in de middag.
Naast al het andere moois, kwam ook deze jongen voorbij, vanuit Italië, richting Kandersteg:

De Autoverlad. (ook in H0 verkrijgbaar)

Aan de achterkant sjokte ook dit ding mee:

De stuurstandwagen. Deze zit altijd aan de zuidkant, de lok altijd aan de noordkant.
In de stuurstand kunnen motorrijders terecht.

Het schijnt dat BLS tegenwoordig verlies draait op de Autoverladezug. Er gaan stemmen op, om het ding in de toekomst niet meer vanuit Kandersteg te lateen rijden, maar vanuit Reichenbach ofzo. Dan kan hij door de Lötschberg-basistunnel.
Is wel sneller.
Maar ook veeeeel saaier.

Grüetzi miteinand
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Domodossola-Novarra-Milano
« Reactie #6 Gepost op: 03 August 2015, 22:59:23 »
Jaren geleden na een interventie van de “Preisüberwacher” moest de BLS haar prijzen naar beneden aanpassen. Ook nu de kosten gestegen zijn is de BLS nog gehouden aan de afspraken van destijds, maar er komen of er zijn nieuwe prijs afspraken op komst.

De ideeën om met de autotrein door de basis tunnel te gaan rijden zijn zo oud als de plannen van deze tunnel. Zolang de basis tunnel voor een groot deel enkelsporig is zal dat echt niet gebeuren, omdat deze nu al af en toe de grens van haar capaciteit bereikt. Zolang de tunnel niet dubbelsporig is gemaakt blijft een basis tunnel autoshuttel wishful thinking. In de vroegere plannen was er ooit ook sprake van westelijke tunneltoegang van uit het Rhônetal, evenals een autotrein project. En daar komt je idee vandaan, maar men besloot al snel tot het verbeteren van de weg door het Kandertal in plaats van een snelle tunnel shuttel.
« Laatst bewerkt op: 03 August 2015, 23:59:25 door Jeanne »
Jeanne Kok