Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: 6 assige stortwagen meer info?  (gelezen 1510 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
6 assige stortwagen meer info?
« Gepost op: 02 August 2014, 13:58:14 »
Wie kan mij meer vertellen over deze wagen;

6-assige stortwagen.
Beide draaistellen voorzien van eigen trippleklep.
Maximale snelheid 60km/u.
Heimatbahnhof Oberhausen-West.
Eigen wagen gewicht 35.400kg
Slechts toegelaten op enkele DB-strecken.
Wagon is eigendom van EH-Güterverkehr uit Duisburg.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.


6-assige stortwagen
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Gamau

  • Offline Offline
  • Berichten: 418
    • Harzerode 1992
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #1 Gepost op: 02 August 2014, 15:25:12 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg? Eisenbahn und Häfen (EH) is namelijk onderdeel van Thyssen-Krupp.
H0, Tijdperk Va, Harz, normaalspoor, DCC

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Jeroen

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #3 Gepost op: 02 August 2014, 22:55:33 »
geweldige goederenwagonslink, bedankt  (y)

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: 6 assige stortwagen meer info?
« Reactie #4 Gepost op: 03 August 2014, 07:13:02 »
Wordt deze niet gebruikt voor het vervoer van bruinkool of cokes naar de hoogovens van Thyssen-Krupp Steel in Duisburg?
Geen van beide. Deze wagens worden gebruikt voor het vervoer van slakkenzand (een restproduct uit de hoogovens) van de staalfabriek van TKSE in Duisburg naar de cementfabriek van CEMEX HüttenZement in Dortmund.

Ik heb deze sleep wagens 1x eerder gezien toen getrokken door een eveneens 6 assige e-loc (firma onbekend) die de trekjes heeft van een krokodil-type.
Sinds 1 januari 2014 wordt dit vervoer niet meer door TKSE (voorheen E+H) gereden, maar door de WHE (Wanne-Herner Eisenbahn und Hafen GmbH). Die huurt van Northrail de Revita Twin: http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1406157&id=44990&action=portrait