Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door jandcargo
Vandaag om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15

Auteur Topic: Waar kopen jullie treinen?  (gelezen 8227 keer)

Falcon10

• Offline Offline
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Waar kopen jullie treinen?
« Reactie #45 Gepost op: 26 August 2022, 21:22:11 »
Ben het eens dat overal ( dus ook op catawiki als bv Houten ), een gek betaald wat hij wil natuurlijk voor een model. Al is het misschien overpriced.
Vermoed dat ik ook al wel in het verleden te veel betaald heb voor bepaalde zaken ( zal dan wel meestal zijn zonder het goed en wel te beseffen ).
Maar op een gegeven moment begin je normaal wel wat de prijzen te weten/kennen van zaken die je wil hebben.
En ik ben het eens dat een verkoper ook een mooie prijs wil hebben natuurlijk, doch tweedehandsmodellen zouden normaal toch goedkoper moeten zijn dan hun nieuwwaarde winkelprijs.
Als voorbeeld een stomer van Roco van 10 jaar geleden ofzo kan toen wel 250 a 300 euro gekost hebben, maar dat die nu dan nog bv voor een 200 euro gaat ... dikwijls is er van velen al ondertussen een nieuwere versie uit, met een betere elektronica, led lichten apart geschakeld ipv gloeilampjes etc. Tenzij natuurlijk met speciale modellen die maar kort en in heel beperkte oplage geproduceerd zijn.

Beurzen zijn leuk, maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat Houten wat duur begint te worden om gewoon een som de paar maand leuk uitstapje van te maken met 2.
Ik koop de kaarten niet in voorverkoop ( kan bij ons spijtig genoeg dikwijls nog op het laatste moment iet tussen komen ), dus de volle 10 euro/man, is 20 euro voor ons tweetjes.
De korting die je dan dus zou kunnen hebben op een leuke lok die je vind voor een prijsje, is dan soms snel weg. En dan wordt het maandelijks visitje Houten al snel eerder een 2x jaarlijks zal wel voldoende zijn uitstapje.
Dus bij mij zal het spijtig genoeg na morgen in Houten toch wat minder Houten worden en enkel nog als ik echt wat zoek/moet hebben. Wat ik wel spijtig vind, want elke keer ik ging, bracht ik toch wel wat spul mee dat ik niet gepland had.

brutus1

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 27 August 2022, 10:13:25 »
Modellen kopen? Liefst bij mijn al vele decennia lang vertrouwde leverancier. Maar die wil soms ook niet leveren van bijvoorbeeld LSModels vanwege onbetrouwbare leveringen. In Aken en Detmold zijn ook vertrouwde leveranciers en Modellbahn Union zeer zeker ook. En soms met onwijze afprijzingen van modellen. Vaderdag kortingen enz.... Liever geen Marktplaats. slechte ervaringen met leveringen die op het laatst niet doorgaan.De vervloekte Hollandsche koopmansgeest heerst hier wel heel erg. Afspraak is dan ineens geen afspraak meer.  Ebay is voor mij de de betrouwbare veilingsite.  Wereldwijde aankopen gaan dan altijd goed.... Het opgeld bij Catawiki wil nog wel eens een reden zijn om niet tot bieden over te gaan. Een gedateerd model gaat daardoor dan voor een glansrijke nieuwprijs.
Overigens bestellen bij particulieren in Hong Kong en Beiing liepen ook perfect. RET trammetjes van daar zien er ook heel netjes uit.

grrrr.....
Brutus

Frank 123

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 27 August 2022, 10:48:15 »
Bij de modelspoor-winkelier. Zie ik tenminste wat ik koop (inclusief test-rit). Geen gedoe met verzending gewoon lekker ophalen. Weet je tenminste ook zeker dat het heel aankomt (als ik die keer dat ik met 3 nieuwe Brawa Silberlingen op de achterbank vol van achter werd aangereden niet meetel  ;D).

En je hebt tenminste nog garantie.

In verleden wel eens wat railmateriaal via marktplaats maar wel altijd zelf opgehaald.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 27 August 2022, 11:06:20 »
Links in het menu zie een knop "Modelspoorwinkels". Dan opent deze pagina
http://www.nederlof.net/modelspooradressen/modelspooradressen.php
Jeroen

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #49 Gepost op: 27 August 2022, 15:23:44 »
Online in mijn geval,spoor 0 te koop in winkels hier in de buurt,die optie is er niet.
Sommige dingen hier gekocht,sommige dingen via e-bay en wat zaken via het spoor 0 forum en lippe in Duitsland.  (y)

Tot zover altijd alles goed gegaan op 1 aankoop na via marktplaats,de advertentie met foto's toonde maar de goede helft van wat beschikbaar was.
Na betalen en versturen door verkoper kwam ik er dus achter dat de getoonde foto's de foto's waren van de goede kant,en dat ze dus allemaal ook een slechte kant hadden.
Wagons met ontbrekende delen,bij sommige ,delen vervangen door zelfbouw frutsels enz enz.
Een loc die compleet moest zijn,maar dat bleek een casco zonder motor of tandwielen en afgebroken handgrepen e.d.  >:(
Verkoper was gevlogen en dus pech voor mij  :'(
Bij MP zal ik nog wel 2x minstens achter de oren krabben voor ik over ga tot aanschaf.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Karben

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 27 August 2022, 16:23:40 »
Veel spoor 0 gekocht bij De Wapstad en later De Houtloods en ook bij de Treinenpassage in Leeuwarden. In Nederland ga ik het altijd ophalen (lekker dagje treinen).
Ook vaak besteld bij Schnellenkamp en vervolgens laten bezorgen bij mijn zoon die in Duitsland (maar net over de grens) woont (geen verzendkosten).
Wat ik eigenlijk zoek is CFL in spoor 0 en dat is er eigenlijk niet. En wat er wel is weet ik wel te vinden, of ik ken de kwaliteit en dat hoef ik het soms weer niet.
Op Marktplaats en b.v. Houten (zonde van de tijd) heb ik niets te zoeken.

Dus, zorgen dat je weet wat er komt en dan snel reageren.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 27 August 2022, 23:03:35 »
Heeft Heljan niet ooit een CFL 1600 uitgegeven?

Karben

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 28 August 2022, 08:43:39 »
Neen, dat is NMJ in DC en DCC. Door mij gekocht bij de Houtloods.
Als er ooit een Heljan CFL 1600 was geweest was die totaal fout. Een Deense bolle neus in Luxemburgse kleuren is geen Luxemburgse bolle neus.
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

bollen neus

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 28 August 2022, 09:29:32 »
Neen, dat is NMJ in DC en DCC. Door mij gekocht bij de Houtloods.
Als er ooit een Heljan CFL 1600 was geweest was die totaal fout. Een Deense bolle neus in Luxemburgse kleuren is geen Luxemburgse bolle neus.

Tenzij? Inderdaad met wat verbouwwerkjes.............
Eric.
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

Karben

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 28 August 2022, 09:42:54 »
Helemaal mee eens Eric!
Groet, Karel.

R.C.Grootveld

• Offline Offline
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
« Reactie #55 Gepost op: 28 August 2022, 23:24:57 »
Vroeger kocht ik mijn treinen vooral bij Talbot in Aken, tegenwoordig alles bij Bombardier.  8)
En héél vroegah liet je ze naar eigen ontwerp bouwen bij Werkspoor toch?

DJV

• Offline Offline
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
« Reactie #56 Gepost op: 29 August 2022, 14:47:05 »
Tja waar koop ik. ik koop bij hen die het hebben.
Ik koop doorgaans wat ik mooi vindt en zoek dus daardoor nog wel eens wat.
Wat als uitkomst heeft dat ik ook vaak dingen vindt waarvan ik niet wist dat ze er waren. ;D

Maar vaste leverancier voor nieuw. Voornamelijk Treintjeoost (dichtbij. 30.km.) Dus van dichtbij bekijken is dan een optie.
Verder elke gerenommeerde web winkel in NL, D, B, L, UK, enz. Ik maak elk weekend een rondje langs een 10-tal sites om te kijken wat er nieuw op staat aan gebruikt.
En dan koop ik ook nog wel via Ebay en Catawiki. Helaas lopen daar ook mensen te bieden die denken verstand van zaken te hebben.. ;D ;D

Makkelijk gezegd is dat dus een persoonlijke voorkeur waar je koopt.
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Lolke Bijlsma

• Offline Offline
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
« Reactie #57 Gepost op: 29 August 2022, 20:37:16 »

Andersom is dat ook het geval. De B-models DSB MY is helaas geen NOHAB maar duidelijk een Belgische AFB loc in een Deens jasje. Dat geldt trouwens ook voor het oorspronkelijke Märklin model van de DSB MY (en NSB Di3).

Groeten van een mede bolle neus liefhebber,
Lolke

Karben

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 29 August 2022, 20:49:08 »
Dank voor je info maar dat is h0 en daar bemoei ik me niet mee. En een Bolle Neus is een echte locomotief. ;)
Groet, Karel.