Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door 1200blauw
Vandaag om 22:42:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 22:36:58
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door hervé
Vandaag om 22:20:42
Aachenau West door wob
Vandaag om 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 21:50:34
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 21:36:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:24:59
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46

Auteur Topic: Waar kopen jullie treinen?  (gelezen 8264 keer)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
Re: Waar kopen jullie treinen?
« Reactie #30 Gepost op: 25 August 2022, 21:13:33 »
Jij bent dan toch niet die persoon die gisteren die BR50 van Roco met tendercabine gekocht heeft hoop ik !?  ;D
Op zich was de verkoopprijs cavatjes ( 165 euro ), incl lopi 4, doch met 9% veilingkosten en dan nog 12 euro verzending vond ik het niet teveel van het goede.

Duits... Blegh,,, Nee, dat was ik niet  ;D

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 25 August 2022, 21:28:31 »
Online bij Hattons. Bedrijf zit in Liverpool (UK) maar omzeilt het BTW in invoerrechten gedoe met een vestiging op het vaste land. Zeer betrouwbaar en goede service.

Gr, Hans

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #32 Gepost op: 25 August 2022, 21:32:12 »
Handig voor als volgend jaar de J94 van Dapol uitkomt  ;D

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 25 August 2022, 21:33:49 »
Citaat van: Storm
Duits... Blegh,,, Nee, dat was ik niet  ;D

Gelukkig, issie toch in goede handen terechtgekomen  :P

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 26 August 2022, 07:14:12 »
Op deze vraag kan ik geen kort antwoord geven.

Marktplaats en BNLS is het in de buurt, dan afhalen Anders verzenden

Zevenspoor, Modeltreinexpress standaard afhalen, soms haal ik het als ze op de beurs in Houten staan. De Houtloods altijd afhalen in de winkel.

Modelbouwcentrum Hilversum en Bentink Apeldoorn een enkele keer afhalen. Normaal laat ik het verzenden.

Meestal koop ik op de beurs in Houten bij Artitec, Valleitrein, ETS Emmen ( onderdelen Roco ) Tilly Models en enkele keer bij Molenkamp en Olaerts.

Altijd online kopen en op laten sturen bij Pijplines, Lippe en Modeltrein paradise.

En verder kom ik wel eens een aanbieding of artikel tegen wat bij andere winkels niet te vinden of op voorraad is, dan laat ik het ook opsturen.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #35 Gepost op: 26 August 2022, 07:33:39 »
Mooi. Heb je een tuinbaan? Binnen zal wat lastig worden.  ;D

Je hoeft niet altijd alles thuis te hebben. Alles op zijn goede plek en in dit geval op Terschelling.
Je ziet nog een sliert kipwagentjes staan. Ook via MP gekocht.

OP het plaatje klikken voor een vergoting.
« Laatst bewerkt op: 26 August 2022, 07:38:22 door FritsT »

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 26 August 2022, 15:46:02 »
Mooi. Heb je een tuinbaan? Binnen zal wat lastig worden.  ;D
Om maar te zwijgen over deze aanwinst mee de zoldertrap op te sjouwen  ;D

Ik koop mijn nieuwe aankopen bij voorkeur bij de lokale treinenwinkel in Amersfoort.
Een enkele keer wat nieuws online bij de Vlaardingse winkel gekocht (leuke aanbieding of exclusieve uitgave).
Tweedehands vooralsnog bij diverse treinenwinkels in de (ruime) buurt (Apeldoorn, Ede, Utrecht, Hilversum, Badhoevedorp), of in een plaats waar ik om andere reden toch al in de buurt ben en dan even langs de treinenwinkel hobbel om te kijken.
Of op de beurs in Houten voor zowel nieuw of tweedehands (wat ik daar dan toevallig zie), maar daar ben ik al tijdje niet meer geweest (ik heb ook niet zoveel op mijn tweedehands verlanglijstje staan).
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

• Bruntendijk
  • Offline Offline
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
« Reactie #37 Gepost op: 26 August 2022, 16:46:44 »
In de regel kocht ik treinen bij MTE Vlaardingen en/of Huider in Heerhugowaard. Nu ik kleinen woon heb ik een scala aan treinen verkocht via Catawiki. In tegenstelling dat Bor de Wolf aangeeft vind ik Catawiki niet zwaar overpriced. Het is de veilingsite niet die prijzen opvoert maar de meeste bieders doen dat wel. Het is maar wat de "gek" er voor geeft zou je bijna zeggen. Om de veiling "in de lucht" te kunnen houden vind ik het niet raar dat zij 9% van het laatste bod incasseren. En nog een bijkomstigheid is dat ik voor al mijn treinen meer opbrengst heb gekregen dan de aankoopwaarde was. Overpriced vond ik de beurs in Houten waar voor afdankertjes hoge bedragen werden gevraagd. Maar het is niet verplicht daar aankopen te doen.

Met vriendelijke groet,  Kees.
« Laatst bewerkt op: 26 August 2022, 16:52:35 door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland) »
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

rjr

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 26 August 2022, 18:11:23 »
... In tegenstelling dat Bor de Wolf aangeeft vind ik Catawiki niet zwaar overpriced. .......
En nog een bijkomstigheid is dat ik voor al mijn treinen meer opbrengst heb gekregen dan de aankoopwaarde was. .....

En als je dan dus ook nog rekend dat er 9% naar de site zelf is gegaan, dan vind ik het dus wel overpriced.
Iets dat je tweedehands verkoopt zou niet meer moeten opbrengen dan de aankoopwaarde naar mijn idee.
Maar snap dat je als verkoper dan wel blij bent. En zoals je ook wel aangeeft, het is wat de gek er voor geeft, maar als er te veel gekken op z'n site zitten dan wordt het voor de gewone man dus al snel overpriced.

Hou het zelf bij MP waarbij ik in contact kan komen met de verkoper, beurzen zoals houten deze zaterdag, of hier op de site waar ik ook al wel eens wat gevonden heb. Of gewoon de betere winkel waarbij ik dan het liefst langs ga, maar ook wel eens gebruik maak van de webshop.
Links naar Catawiki laat ik voor wat ze zijn, ook al staat daar best wel eens wat leuks.

Groet,
Roelco

741230

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 26 August 2022, 18:32:37 »
In de regel kocht ik treinen bij MTE Vlaardingen en/of Huider in Heerhugowaard. Nu ik kleinen woon heb ik een scala aan treinen verkocht via Catawiki. In tegenstelling dat Bor de Wolf aangeeft vind ik Catawiki niet zwaar overpriced. Het is de veilingsite niet die prijzen opvoert maar de meeste bieders doen dat wel. Het is maar wat de "gek" er voor geeft zou je bijna zeggen. Om de veiling "in de lucht" te kunnen houden vind ik het niet raar dat zij 9% van het laatste bod incasseren. En nog een bijkomstigheid is dat ik voor al mijn treinen meer opbrengst heb gekregen dan de aankoopwaarde was. Overpriced vond ik de beurs in Houten waar voor afdankertjes hoge bedragen werden gevraagd. Maar het is niet verplicht daar aankopen te doen.

Wat betreft Catawiki heb je imo helemaal gelijk. De commissie die ze heffen is vooraf bekend, dus de koper die daarover valt had beter moeten lezen voor die zijn bod plaatste. Het zijn inderdaad de bieders die vaak boven de waarde gaan bieden. Je zal dus zelf moeten opletten of een bod nog realistisch is of gewoon teveel voor wat het is. Zo werkt een veiling nu eenmaal. In Nederland is men dat ook niet zo gewend.
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

• Bruntendijk
  • Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 26 August 2022, 19:17:36 »
@rjr: En als je dan dus ook nog rekent dat er 9% naar de site zelf is gegaan, dan vind ik het dus wel overpriced.
Nee rjr. Catawiki overpriced niet. Het is nogmaals gezegd dat de bieder overpriced. En lees ook de opmerking van Erik (741230). Ik citeer:  De commissie die ze heffen is vooraf bekend, dus de koper die daarover valt had beter moeten lezen voor die zijn bod plaatste. Het zijn inderdaad de bieders die vaak boven de waarde gaan bieden. En dat Catawiki 9% van het hoogste bod heft vind ik niet meer dan normaal. Er zijn zat lui die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En als men dan toch dat ene product (die ene trein) wil  bemachtigen valt die 9% wel in het niet.

« Laatst bewerkt op: 26 August 2022, 19:19:19 door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland) »

Kees

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 26 August 2022, 19:18:46 »
Catawiki en de beurs in Houten met elkaar vergelijken vind ik wat vreemd. En ook de hele beurs in Houten als overpriced omschrijven klopt niet. Er zijn handelaren waar ik voorbij loop, omdat ik het normaal vind dat een oud Wiking model wat zeldzaam is netjes ingepakt hoort te zitten. Desnoods in een vervangend ( transparant ) doosje. Maar een model van € 35,- zonder verpakking met een prijssticker op het dak geplakt koop ik niet.

Er staan genoeg mensen die leuke artikelen verkopen tegen interessant prijzen. Er zijn er altijd bij die dan nog een korting aanbieden als je meer artikelen koopt.

Het zoeken naar leuke artikelen voor interessante prijzen maakt de beurs juist leuk. En je kunt vasthouden en bekijken wat je wilt kopen en zelfs laten testen. Mij lukt het elke keer weer om met leuke spullen thuis te komen waar ik niet de hoofdprijs voor heb betaald.

Op Catawiki moet je maar afwachten wat je opgestuurd krijgt. Op foto's valt niet te zien of een model goed rijdt. En waar het door komt dat veel artikelen duur zijn maakt me niet uit. Maar gebruikte artikelen die duurder zijn als in een winkel slaat nergens op ( tenzij het een heel bijzonder of zeldzaam model is )

Er staat nu een Artitec plan E fietsenrijtuig te koop ( 20.157.07 ) het bod is nu € 88,- dus het kan nog hoger worden en daar komen de veiling- en verzendkosten nog bij. Hetzelfde rijtuig heeft Valleitrein nog 1 van op voorraad voor € 64,60.......en dan heb ik even snel gezocht.

« Laatst bewerkt op: 26 August 2022, 19:26:02 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

• Bruntendijk
  • Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 26 August 2022, 19:41:32 »
@ Ruud B:  Meningen zullen altijd blijven verschillen. Bar hoge prijzen vragen op de beurs heb ik zelf ervaren. Dat je garantie krijgt tot het einde van de straat is op een beurs alsmede op Catawiki gewoon een feit. Een modeltrein op Catawiki is ook niet van te voren te testen. Op de beurs moet je ook maar zien of het model (eenmaal thuis gekomen) niet door verborgen gebreken "uit elkaar" valt. Maar de beursganger of de Catawikibieder zijn zelf vrij om wel of niet tot aanschaffen over te gaan en wat zij er voor over hebben.

Met vriendelijk groet,  Kees.

Kees

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 26 August 2022, 19:57:04 »
@Kees,

Ik schreef net dat er ook op de beurs in Houten een aantal verkopers staan die te hoge prijzen vragen. Maar zo zijn niet alle mensen die er staan. Dus alle verkopers in Houten over één kam scheren is niet terecht. Het is gewoon zoeken, kijken en vergelijken. Tot nu toe heb ik nog nooit gebruikte treinen gekocht waar wat aan de techniek mankeerde en bij nieuwe treinen die ik er heb gekocht gewoon netjes garantie.

En onnodig geld uitgeven aan te dure hobbyspullen is zonde. Voor het geld wat ik uitspaar door goed te zoeken ga ik nu koeken voor het koekhappen kopen. Daar heb ik veel meer plezier van.

Catawiki vangt een percentage van de koper en van de verkoper. Lekker zakken vullen. Die commissie betaal je niet op Marktplaats, Tweedehands en Ebay. Mensen die op Zaterdag vroeg uit hun bed komen om hun artikelen tegen leuke prijzen aan te bieden gun ik mijn geld gewoon veel meer als die zogenaamde experts op Catawiki.

Als ik een tweedehands trein koop vraag ik de contactgegevens van de verkoper of ik laat ze even testen. Zoveel moeite is dat niet. En dat geld net zo goed voor artikelen op Marktplaats.

« Laatst bewerkt op: 26 August 2022, 19:59:23 door Forever Rocofan »

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #44 Gepost op: 26 August 2022, 21:09:42 »
Catawiki overpriced niet. Het is nogmaals gezegd dat de bieder overpriced.

Ja, uiteindelijk is het de bieder ja. Maar Catawiki maakt wel van een gemeen trucje gebruik om dat te  faciliteren. Een veiling op catwiki heeft namelijk geen eindtijd. Als je in de laatste minuut nog een bod doet, wordt de veiling met een minuut verlengd. En wordt er dan weer een bod in de laatste minuut gedaan, wordt de veiling weer verlengd. Zo haal je het onderste uit de kan, qua opbieden.