Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 12:27:13
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Duikeend
Vandaag om 12:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:15:51
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door henk
Vandaag om 12:15:26
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 11:26:35
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:07:30
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
Vandaag om 10:55:50
Fleischmann Anna ombouw. door Huup
Vandaag om 10:40:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 08:51:12
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronaldk
Vandaag om 08:39:15
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:28:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
15 August 2025, 22:53:59
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
15 August 2025, 22:07:12
Da's Daz 2 door Huup
15 August 2025, 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
15 August 2025, 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
15 August 2025, 21:09:11
Camp 3 door Ronald Halma
15 August 2025, 21:00:28
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 August 2025, 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
15 August 2025, 16:27:55
  

Auteur Topic: Welke wisselbesturing op de Ecos2  (gelezen 5395 keer)

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #15 Gepost op: 02 April 2013, 22:26:15 »
Je bedoeld de conrad wisselmotoren aansluiten op de Ecos via Decoders!?
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #16 Gepost op: 02 April 2013, 22:30:15 »
Daar gaat het hier over Harold ( dacht ik ;) )

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #17 Gepost op: 02 April 2013, 22:33:59 »
Ik stuur die motoren nu aan via mijn ecos met en esu wissel decoder met extender.
En de extender sluit ik als volgt aan op de wissel motor

De draden met diodes gaan op  een extender uitgang:
1a I & II.

vanuit de trafo gaat er 1 draad naar de Com en de andere naar de rode draad van de wisselmotor.
En dan schakelt hij of je dient een hulpschakeling te bouwen(die moet ik nog maken).

Deze schakeling maakt alleen gebruik van de relais aangezien wisselstroom niet werkt in esu producten.
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10483
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #18 Gepost op: 02 April 2013, 22:38:58 »
Juis,

Daar zijn die dingen ook op gemaakt...

Heb er ooit twee aangeschaft bij Conrad ( o.a. ook om te testen met een 4010 ( voorloper 4018 ) )

Mijn conclusie was toen al: Wat een bagger apparaten ( mechanisch EN electrisch ). En... net zo duur of duurder dan een servo. Dus voor mijn wisselaandrijvingen alleen servo's. ( vandaar ook die actie van mijn zelfbouw servodecoders een paar jaar geleden ;) omdat er toen nog geen geschikte servodecoders op de markt waren )

Grtzz,

Karst

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #19 Gepost op: 03 April 2013, 12:15:51 »
Gezien de oorzaken die hier gegeven zijn ben ik eens na gaan denken en de zaak verder gaan onderzoeken. Ik heb voor een pendeldienst met Traincontroller een wisselstraat ingesteld. Nu zag ik dat Traincontroller standaard staat ingesteld op een schakeltijd van 1 ms. Er schakelen dus erg snel achter elkaar een paar wissels. Deze tijden heb ik nu op 300 ms gezet. Als de ingangsspanning zo kritisch is kan ik mij voorstellen dat het schakelen van een paar wissels tegelijk een mogelijk te grote spanningsdip geeft. Mogelijk is dit de verklaring voor het wijzigen van het adres.

Maar ik blijf het een rare situatie vinden dat wanneer je niet op de programmeerschakelaar drukt de decoder toch in de programmeerstand weet te komen.

Als dit de oorzaak blijkt te zijn kan ik eventueel verder met deze decoders. Of toch maar liever die van Rosoft nemen.

Groeten,
Henny

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8838
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #20 Gepost op: 03 April 2013, 13:23:33 »
Hallo Henny,

.... Of toch maar liever die van Rosoft nemen. ....

Dat kan ook :)

Bericht aangepast: Het verhaal ging over de standaard DR4018 en niet de Servoversie :)

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2013, 15:25:42 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #21 Gepost op: 03 April 2013, 15:09:15 »
Ok, weer wat geleerd. ;)

Groeten,
Henny

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #22 Gepost op: 08 April 2013, 17:38:47 »
Ondertussen heb ik ook een MDD van Rosoft uitgetest en deze werkte vanaf het begin zonder problemen. De DR4018 is denk ik veel gevoeliger voor spanningsdaling.

Een bijkomend voordeel van de MDD is dat je niet een aparte Conrad wisselmotor interface voor elke uitgang er bij moet kopen. Die kunnen rechtstreeks op de MDD worden aangesloten en werken daar veel rustiger op. Bij de DR4018 gaan ze met een enorme klap om. Dat zou zijn op te lossen door een lagere voedingsspanning maar dan werken ze niet meer betrouwbaar.

Even uitgerekend spaart dit voor de gehele baan toch veel geld.

Groeten,
Henny

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #23 Gepost op: 08 April 2013, 19:24:47 »
Hallo,

Zelf rijd ik al tijdje met Esu ecos 1.   
Mijn wissels schakel ik allemaal met Esu switchpilots.
Werken perfect. ( flm profi rails en wissels)

Ook heeft esu servo switchpilots...

Misschien is dat te overwegen?

Mvgr,
Dominique

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #24 Gepost op: 08 April 2013, 19:26:35 »
Dat kostenplaatje ligt voor mijn baan wel enige honderden euro's hoger. En overstappen kan niet meer want ik heb alle Conrad motoren al gemonteerd.