Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoek-Warszawa Express D1245 1974 door Jeroen Water
Vandaag om 17:55:34
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 17:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door R1954
Vandaag om 17:35:00
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 17:32:50
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Eenerspoor
Vandaag om 17:20:59
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 16:32:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
Vandaag om 16:29:19
Piko 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:19:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Corné81
Vandaag om 15:59:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 15:11:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:41:46
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door RetroJack
Vandaag om 14:38:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:20:51
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 14:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:05:51
De modeltreinen van Spoorijzer door Keska
Vandaag om 13:59:49
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door maartenvdb
Vandaag om 13:40:37
Nijmegen in h0 door 1200blauw
Vandaag om 12:59:17
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:54:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 11:42:18
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 11:36:55
Roco 290 digtaliseren door 008200
Vandaag om 11:16:19
ACME 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:02:43
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald69
Vandaag om 09:55:51
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 09:43:36
20 jaar BNLS door WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Piko EUROCITY 2969 traxx door DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
  

Auteur Topic: Welke wisselbesturing op de Ecos2  (gelezen 5344 keer)

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #15 Gepost op: 02 April 2013, 22:26:15 »
Je bedoeld de conrad wisselmotoren aansluiten op de Ecos via Decoders!?
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #16 Gepost op: 02 April 2013, 22:30:15 »
Daar gaat het hier over Harold ( dacht ik ;) )

Harold Content

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1408
    • Harold Content
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #17 Gepost op: 02 April 2013, 22:33:59 »
Ik stuur die motoren nu aan via mijn ecos met en esu wissel decoder met extender.
En de extender sluit ik als volgt aan op de wissel motor

De draden met diodes gaan op  een extender uitgang:
1a I & II.

vanuit de trafo gaat er 1 draad naar de Com en de andere naar de rode draad van de wisselmotor.
En dan schakelt hij of je dient een hulpschakeling te bouwen(die moet ik nog maken).

Deze schakeling maakt alleen gebruik van de relais aangezien wisselstroom niet werkt in esu producten.
Sindskort digitaal met het Nederlandse tijdperk 1950 tot 1980.

En nu even baanloos.... oh nee toch niet!
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64171.165.html

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10473
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #18 Gepost op: 02 April 2013, 22:38:58 »
Juis,

Daar zijn die dingen ook op gemaakt...

Heb er ooit twee aangeschaft bij Conrad ( o.a. ook om te testen met een 4010 ( voorloper 4018 ) )

Mijn conclusie was toen al: Wat een bagger apparaten ( mechanisch EN electrisch ). En... net zo duur of duurder dan een servo. Dus voor mijn wisselaandrijvingen alleen servo's. ( vandaar ook die actie van mijn zelfbouw servodecoders een paar jaar geleden ;) omdat er toen nog geen geschikte servodecoders op de markt waren )

Grtzz,

Karst

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #19 Gepost op: 03 April 2013, 12:15:51 »
Gezien de oorzaken die hier gegeven zijn ben ik eens na gaan denken en de zaak verder gaan onderzoeken. Ik heb voor een pendeldienst met Traincontroller een wisselstraat ingesteld. Nu zag ik dat Traincontroller standaard staat ingesteld op een schakeltijd van 1 ms. Er schakelen dus erg snel achter elkaar een paar wissels. Deze tijden heb ik nu op 300 ms gezet. Als de ingangsspanning zo kritisch is kan ik mij voorstellen dat het schakelen van een paar wissels tegelijk een mogelijk te grote spanningsdip geeft. Mogelijk is dit de verklaring voor het wijzigen van het adres.

Maar ik blijf het een rare situatie vinden dat wanneer je niet op de programmeerschakelaar drukt de decoder toch in de programmeerstand weet te komen.

Als dit de oorzaak blijkt te zijn kan ik eventueel verder met deze decoders. Of toch maar liever die van Rosoft nemen.

Groeten,
Henny

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8802
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #20 Gepost op: 03 April 2013, 13:23:33 »
Hallo Henny,

.... Of toch maar liever die van Rosoft nemen. ....

Dat kan ook :)

Bericht aangepast: Het verhaal ging over de standaard DR4018 en niet de Servoversie :)

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 03 April 2013, 15:25:42 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #21 Gepost op: 03 April 2013, 15:09:15 »
Ok, weer wat geleerd. ;)

Groeten,
Henny

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #22 Gepost op: 08 April 2013, 17:38:47 »
Ondertussen heb ik ook een MDD van Rosoft uitgetest en deze werkte vanaf het begin zonder problemen. De DR4018 is denk ik veel gevoeliger voor spanningsdaling.

Een bijkomend voordeel van de MDD is dat je niet een aparte Conrad wisselmotor interface voor elke uitgang er bij moet kopen. Die kunnen rechtstreeks op de MDD worden aangesloten en werken daar veel rustiger op. Bij de DR4018 gaan ze met een enorme klap om. Dat zou zijn op te lossen door een lagere voedingsspanning maar dan werken ze niet meer betrouwbaar.

Even uitgerekend spaart dit voor de gehele baan toch veel geld.

Groeten,
Henny

Dominique

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #23 Gepost op: 08 April 2013, 19:24:47 »
Hallo,

Zelf rijd ik al tijdje met Esu ecos 1.   
Mijn wissels schakel ik allemaal met Esu switchpilots.
Werken perfect. ( flm profi rails en wissels)

Ook heeft esu servo switchpilots...

Misschien is dat te overwegen?

Mvgr,
Dominique

NS1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
    • Station Enschede in schaal 1:87
Re:Welke wisselbesturing op de Ecos2
« Reactie #24 Gepost op: 08 April 2013, 19:26:35 »
Dat kostenplaatje ligt voor mijn baan wel enige honderden euro's hoger. En overstappen kan niet meer want ik heb alle Conrad motoren al gemonteerd.