Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 20:13:20
Eindstation Daarhuizen door HenkN
Vandaag om 20:10:31
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
Vandaag om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 19:45:34
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:42:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 19:28:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:26:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 19:21:59
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 18:53:53
Piko Eas-z gebracht als Eaos door ES44C4
Vandaag om 18:40:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
  

Auteur Topic: Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).  (gelezen 6687 keer)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Roco Fccpps vriend
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #15 Gepost op: 08 January 2013, 16:54:17 »
die onderplaat is dat een "must" of voldoet de 3 rail onderplaat van het draaistel ook voldoende? Ik zie even de meerwaarde (nog) niet van de onderplaat wissel...

Het lijkt dat daar ruimte zit die nodig is voor de extra tandwielen. De 3-rail plaat is op die plaats vlak t.b.v. montage van de sleper.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2013, 17:18:02 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6870
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #16 Gepost op: 08 January 2013, 17:47:31 »
Dat klopt. Met de 3rail onderplaat kun je prima rijden maar wel met één aangedreven as minder. Van je nieuwe 2rail as moet je dan wel het tandwiel verwijderen.

Gr, Ben.

KMark

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
  • MCN RXP
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #17 Gepost op: 08 January 2013, 18:54:14 »
Merci Ben.

Voor de geïnteresseerde de benodigde onderdelen zijn;

HR 2251/35 set wielen,
HR 2251/33 tandwielen,
HR 2251/39 onderplaat.

Groet Mark

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #18 Gepost op: 13 January 2013, 10:37:45 »
Beste allemaal:
Zoals ik al eerder in dit draadje heb aangegeven, ontspoorde mijn AC->DC 1304 loc op bepaalde wisselpunten als-tie achteruit reed. De tip van BEN is geweldig; beetje aanpassen en mijn 1304 rijdt nu overal perfect. EEN ding zit mij nog steeds dwars.... WAAROM is de aandrijving bij 3rail anders als bij 2rail?? Als de fabrikant bij 3rail denkt te kunnen volstaan met 2 aangedreven assen in een draaistel, waarom doen we dan bij 2rail 3 assen. In principe moet er toch dezelfde sleep achteraan kunnen?? Natuurlijk heb ook ik een beter gevoel bij 3 assen, maar toch.... ???
vriendelijke groeten,
Een nooit veelbegrijpende Bierwagen

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6870
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #19 Gepost op: 13 January 2013, 10:50:27 »
Het enige verschil is de sleper. Die moet kunnen inveren en daar is ruimte voor nodig. Een tandwiel zit dus in de weg en is opgeofferd.

Voorts zal 5 of 6 aangedreven assen niet veel uitmaken voor de trekkracht.

Gr, Ben.

Bierwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re:Ombouw van een Rivarossi 1300 (1313) AC (digitaal) naar DC (digitaal).
« Reactie #20 Gepost op: 13 January 2013, 11:36:08 »
Juist; bedankt voor de toelichting :)
groet,
Bierwagen