Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
Vandaag om 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
Vandaag om 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
Vandaag om 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
Vandaag om 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
Vandaag om 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
Vandaag om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
Vandaag om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 21:17:34
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
Vandaag om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
Vandaag om 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
  

Auteur Topic: Mijn Baanplan  (gelezen 1795 keer)

Sikje248

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
    • Flickr fotopagina
Mijn Baanplan
« Gepost op: 01 February 2007, 17:48:44 »
Tijdens het bouwen van mijn baan toch wat gesloopt en het baanplan aangepast:
hierbij even een schets


http://img.photobucket.com/albums/v322/Never-Happened/schets4.jpg

Het deel wat ik nu aan het bouwen ben bestaat uit 4 modules van 120 bij 60 cm.  Bak 3 is in aanbouw, Tillig elite DCC, NS naar ongeveer tijdperk 3.

Het ontwerp bestaat uit een half station (door ruimtegebrek) dat later uitgebreid wordt tot een compleet (kop)station.
Spoor 1 en 2 worden waarschijnlijk voor kort stopverkeer, spoor 4 en 6 voor de langere treinen.
Spoor 3 en 7 voor eventuele goederentreinen of omrijden.
Spoor 5 en 8 voor rangeren met bij 8 een loods. De grijze vlakken worden perrons.

Omdat ik digitaal rijd vraag ik mij af of de rode wisselverbindingen tussen de rails handig zijn/reëel zijn.
Deze zullen dan de blokken door midden verkorten, en dus ook de treinlengtes.
De bedoeling ervan is dat ik in de toekomst als het station uitbreid vanaf het perron naar spoor 8 kan rijden. En van spoor 3 naar 8.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
mvg. laurens




WillemNS

  • Gast
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2007, 18:26:07 »
De rode gewoon laten zitten, desnoods isoleer je ze aan een kant zodat je de blokken toch gewoon houd, maar dat is wel handig natuurlijk de rode wissels.

Willem

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Mijn Baanplan
« Reactie #2 Gepost op: 26 February 2007, 20:25:04 »
Het ziet er mooi uit. Wisselverbindingen halverwege het perron kwamen alleen voor als het perron lang genoeg is voor halve treinen. Dit kom je bij veel knooppunten in nederland tegen.

Spoor 8 is onlogisch. Je mag nimmer direct van de hoofdsporen een goederenspoor naar een loods of losweg kunnen inrijden. Als kopje is het wel acceptabel. Een spoor naar een loods zou ik uit spoor 6 of 7 laten aftakken.

Het reëel zijn en digitaal rijden heeft weinig met elkaar te maken. Reëel heeft met de realiteit te maken. Waarom zou een trein digitaal niet in twee secties tegelijk mogen staan (blokken is een beladen woord).

Denk even goed na over de richting van de wisselverbinding. Die tussen 2 en 3 ligt verkeerd om voor een doorgaand station maar goed voor een kopstation. Wat is de functie van de verbinding tussen 3 en 4? Op die plaats kan ik niets bedenken (halve spoor binnen komen, kop maken?). Ter hoogte van de andere wisselverbindingen en andersom is wel functioneel.