Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
17 December 2025, 23:51:19
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door B2
17 December 2025, 22:41:00
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
17 December 2025, 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
17 December 2025, 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
17 December 2025, 17:55:45
  

Auteur Topic: Keerlus digitaal  (gelezen 16314 keer)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #45 Gepost op: 20 April 2011, 12:08:31 »
Maar dat wil je kennelijk niet weten.

Flauw hoor.

Er heeft zich inmiddels hier 1 ontevreden (ex)gebruiker van een LK200 gemeld (zie hierboven).  Dat is dus de praktijk.

Maarten.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22756
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #46 Gepost op: 20 April 2011, 12:56:15 »
Was niet zozeer gebruiker, maar installateur. De eigenaar heeft de LK200 teruggestuurd, naar Conrad geloof ik, die zitten daar niet zo mee en dan hoort de Nederlandse vertegenwoordiger daar natuurlijk niets van.
Ik heb ook werkelijk geen idee waarom de schakeling in maar één rijrichting soms weigerde  ??? en heb me er ook niet verder in verdiept.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27048
    • Pagina van klaas
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #47 Gepost op: 20 April 2011, 13:09:04 »
Flauw hoor.

Er heeft zich inmiddels hier 1 ontevreden (ex)gebruiker van een LK200 gemeld (zie hierboven).  Dat is dus de praktijk.
Wie is er nou flauw?
Met praktijk bedoel niet het aantal klachten dat terugkomt, maar het feit dat die kortsluitstroom daadwerkelijk ontstaat.
Dat is dus wat jij bagatelliseert, maar wat ik elektrotechnisch gezien uiterst slordig vind.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #48 Gepost op: 20 April 2011, 13:53:32 »
Maar dat wil je kennelijk niet weten.

Deze opmerking vind ik flauw

Ik weet inmiddels meer dan genoeg, dat een kortsluiting elektrotechnisch gezien zo ongeveer een misdaad is, maar dat de praktijk voor het merendeel aantoont, dat voor het geval van een keerlusschakeling het nauwelijks tot problemen leidt.

Maar dat wil jij kennelijk niet weten. Flauw genoeg zo ? Dan kunnen we daar nu over ophouden en de keuze aan de potentiële gebruiker overlaten.

Maarten.

dirkjan

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • http://www.dirkjanmulders.nl/
    • www.dirkjanmulders.nl
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #49 Gepost op: 20 April 2011, 22:23:09 »
Ja, want het is niet alleen theorie, maar ook praktijk. Maar dat wil je kennelijk niet weten.

Even een beetje off-topic, maar wat betreft het verschil tussen theorie en praktijk:

Een wiskundige, een natuurkundige en een bioloog kijken hoe 2 mensen een huis binnen gaan. Even later zien ze 3 mensen naar buiten komen.
Zegt de bioloog: "Duidelijk een geval van voortplanting."
"Ach," zegt de natuurkundige, "vast een meetfout."
Waarop de wiskundige antwoord: "Als er nu nog 1 persoon naar binnen gaat is het huis leeg."

Ofwel: in theorie kan iets nog zo logisch zijn, de praktijk werkt niet altijd mee  ;)


On-topic: ik heb de website van Wim Ros bekeken. De xTreme keerlus schakeling van hem lijkt me erg interessant. Een gebouwd exemplaar is behoorlijk betaalbaar en de inbouw lijkt me prima te overzien. Momenteel heb ik met Wim wat mailcontact om wat onduidelijkheden van mijn kant duidelijk te krijgen. Ik ben immers een behoorlijke leek wat betreft dit soort elektronica.
Zoals ik al aangaf: ik weet hoe ik mijn multimuis met versterker op de rails aansluit en een trein (zelfs meerdere tegelijk!) laat rijden. Ook kan ik de Peco wisselmotoren aansturen m.b.t van drukknopjes, maar daar houdt het op wat betreft mijn kennis. Gelukkig heb ik een betaprofiel gehad op de havo, dus door stap voor stap te kijken moet ik hier wel uit komen. Iets anders wat ik ook nog wil proberen in te bouwen (kijk ik later nog naar) is dat er een lampje op het schakelbord gaat branden wat aangeeft in welke stand de wissel staat. Ofwel middels terugmelding van het wissel, ofwel gewoon op basis van welke van de 2 knopjes ik het laatst heb ingedrukt. Hoe dat werkt is weer voer voor een ander topic, maar ga ik eerst eens zelf uitzoeken.

Willem Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 22
  • Modeltreinen, DCC, Scenery, Computer
Re:Keerlus digitaal
« Reactie #50 Gepost op: 05 May 2011, 23:26:14 »
Hallo Dirkjan,

Ik heb heel goede ervaringen met de keerlus-schakelingen van Wim Ros (zowel de ultieme als de extreme die nog mooier is).

Ik heb van huis uit een electronica achtergrond en zou zeker niet gaan voor een variant op basis van kortsluiting (wil hier niet verder in discussie gaan :)

Als je nog vragen hebt wil ik je met plezier verder helpen.

Succes,

Willem Smith
Willem Smith