Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
Vandaag om 22:25:43
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Ronald69
Vandaag om 22:25:22
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
Vandaag om 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
Vandaag om 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
Vandaag om 22:05:38
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:02:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
Vandaag om 22:02:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
Vandaag om 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
Vandaag om 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
  

Auteur Topic: NS dreigt HSL kwijt te raken  (gelezen 11673 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #60 Gepost op: 19 February 2011, 22:55:31 »
Materieel wat daar niet voor toegelaten is, een infrastructuur die daar niet op berekend is, en overwegen die helemaal niet op dat soort snelheden afgesteld zijn, erg verantwoord dan...  ::)
De Flevolijn heeft geen overwegen, is van zichzelf al voor 160 km/h geschikt (dus 180 rijden zal ongeveer in de veiligheidsmarges vallen) en wie zegt er dat er geen maatregelen waren genomen (buitendienststelling bijvoorbeeld)?

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #61 Gepost op: 19 February 2011, 23:03:28 »
Volgens mij heeft hij daar inderdaad wel meer proefritten ed gereden, ook met hogere snelheden...
Juist vanwege de weinige stations en het ontbreken van overwegen maakt dit het hier zo geschikt voor.

wvdm

  • Gast
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #62 Gepost op: 19 February 2011, 23:59:57 »
Hallo,

Even een antwoord op Rick zijn vraag.
Quote Rick: Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat de Fyra niet 'HSL-trein' genoemd mag worden omdat andere treinen ook zo snel kunnen rijden? Unquote

De HSL rails gebruikt "gewone" rails met de zelfde spoorbreedte als alle andere rails ergens anders. De Fyra is wel een HSL en als die op de HSL spoorlijn rijdt of de Thalys dan pas is de nieuwe spoorlijn een HSL spoorlijn.

Citaat van mij: Met een formule 1 raceauto kan je rijden op gewone straten.
Citaat  Rick: Maar dat is voor zover ik weet niet toegestaan.  ;D
O, maar ik heb nog nooit gehoord, dat de coureurs in Monaco bekeurd werden. ;D

Groetjes
Wil

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re:NS dreigt HSL kwijt te raken
« Reactie #63 Gepost op: 20 February 2011, 03:11:21 »
De Flevolijn heeft geen overwegen, is van zichzelf al voor 160 km/h geschikt (dus 180 rijden zal ongeveer in de veiligheidsmarges vallen) en wie zegt er dat er geen maatregelen waren genomen (buitendienststelling bijvoorbeeld)?
Ik kan op de A2 gerust 180 rijden, toch mag ik dat niet en dien ik mij gewoon aan de maximum snelheid te houden. Feitelijk niks anders.
Daarnaast geeft de schrijfstijl van de poster me niet het vermoeden dat het een officieel geplanned gebeuren was...