als je kop maakt betekent dit dat de locomotief omloopt naar de andere kant, maar de foto laat zien dat dat niet gebeurd is. De loc rijdt , van uit Akzo bezien, eerst met een bocht naar rechts naar Enschede. Dan moet hij dus richting veranderen om naar Hengelo te gaan. Als hij niet omloopt moet de locomotief duwen.schets: <-Hengelo ______________________________________Enschede > ______________________________________ ________________________________ (kopspoor) \____________________/ / / AKZO /
Wordt de trein geduwd richting het AKzo terrein of hij wordt getrokken richting het baanvak Hengelo-Enschede. Maar er wordt zeker geen kop gemaakt.
Ik heb het boek Spoorwegmaterieel in Nederland en daar staat deze wagon in ik zal hem morgen voor je inscanen en naar je toe mailenDe tekening is wel 1:160 maar die kun je vergroten naar 1:87, ik zal beide bladzijden scannenvoor ook die met de gegevens Groetjes edwin
Verder; voordat op locatie Hengelo een gasturbine kwam was er per spoor een continue aanvoer van kolen (de blauwe transportgoten zijn nog deels zichtbaar)
Waar zijn de restanten nog te zien dan? Het enige dat volgens mij nog staat, is de blauwe loods waar de wagons gelost worden. De kolencentrale is volgens mij verkocht aan China. Zal mn vader eens vragen als hij thuis hoe dat ook al weer zat. Hij heeft met die kolencentrale en gasturbine gewerkt. De transportbanen hebben nog een tijdlang aan de overkant van het kanaal gelegen.