Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Fleischmania Nostalgia door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:37:02
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
  

Auteur Topic: Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?  (gelezen 4630 keer)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #15 Gepost op: 14 September 2009, 09:47:53 »
Begrepen en gelukkig maar. Had anders kunnen zijn.

Maarten

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #16 Gepost op: 14 September 2009, 09:50:44 »

@Klaas: man, wat is het lastig om goed te formuleren heh? Dit is wel precies wat ik bedoelde namelijk, één booster per trafo (plus overigens de rest van de spullen, kan dat wel?'; dus een segment staat gelijk met het bedieningsgebied van één booster...

Gerard

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #17 Gepost op: 14 September 2009, 10:01:30 »
Het is niet zo lastig om goed te formuleren.  ;)
Gewoon een kwestie van nalezen wat je hebt geschreven, en je dan afvragen of een lezer wel begrijpt wat je daarmee bedoelt.

Maar goed, een booster heeft ongeveer 50VA nodig, dus bij de door jou gekozen trafo heb je nog 20VA over voor allerlei toeters en bellen. Dat kan uiteraard, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de stroomkringen waar die toeters en bellen in zitten verder nergens contact hebben met de railspanning.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een andere optie. Gebruik per booster een eigen trafo, die monteer je direct naast de booster en je verbindt ze met twee draadjes.
Voor de toeters en bellen neem je dan een aparte trafo, en de uitgang daarvan verdeel je via de ringleiding over de hele spoorbaan. Zo houd je de instalaltie overzichtelijk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #18 Gepost op: 14 September 2009, 10:10:01 »
Hmmm, zit wat in, en ook dat is een simpele maar toch eenvoudige oplossing. Aantal trafo's wordt dan: boostersecties + (minstens) 1...

Bedankt Klaas.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #19 Gepost op: 14 September 2009, 13:04:23 »
Ik denk dat het voorstel van Klaas het beste is, maar dan heb je wel weer meer trafo's nodig.
Zelf zou ik gaan voor 1 zware trafo per sectie, met aan de trafo een zekeringenblok om verschillende stroomkringen te maken, bijv 1x 4 A  en 2x 1,5 A afzekering.
Dan heb je op een veilige manier voldoende vermogen voor de booster en daarnaast nog voldoende voor andere aansluitingen.

De overzichtelijkheid is dan anders dan bij Klaas, maar minstens even duidelijk. (en met minder trafo's)

Maarten.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6685
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #20 Gepost op: 14 September 2009, 19:32:14 »
Huib Maaskant beschijft de bouw van een grote voeding.

Mits je weet wat je doet en de veiligheidsvoorschriften in acht neemt een prima ding. De Amplimo trafo's kan ik aanbevelen.

Gr, Ben.