Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Noordster
Vandaag om 22:01:57
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
Vandaag om 21:59:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 21:52:15
Mijn-bouw Indonesie door NS264
Vandaag om 21:48:29
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Ronald Halma
Vandaag om 21:46:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:33:04
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 21:29:17
Au bord de la Cèze door Syb030
Vandaag om 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
Vandaag om 19:38:57
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:37:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
Vandaag om 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
Vandaag om 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
Vandaag om 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
Vandaag om 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
Vandaag om 16:26:56
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
Vandaag om 15:51:58
44 Roco vs 44 Brawa door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 13:23:27
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
  

Auteur Topic: Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models  (gelezen 8968 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #15 Gepost op: 02 June 2009, 16:08:07 »
Dan mis ik nog variant 14; de PKP uitvoering als werkwagen.

En dan nog de uitvoering als PKP bagagerijtuig, variant 15 dus.

Ernst-Jan
Voor wie even niet snapt wat daar anders aan is; alles én niets,  ;D
(met dank aan Martijn Haman) ;

Dit is de werkwagen!


of het bagagerijtuig, maar het kan ook een depotwagen zijn.... ;)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #16 Gepost op: 02 June 2009, 17:08:03 »
Één en hetzelfde rijtuig Gert, eerst een bagagerijtuig, later werkwagen geweest.

Hier een foto van het interieur;

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #17 Gepost op: 02 June 2009, 22:31:00 »
Dan mis ik nog variant 14; de PKP uitvoering als werkwagen.

En dan nog de uitvoering als PKP bagagerijtuig, variant 15 dus.

Ernst-Jan
beste Ernst-jan,

Heb jij meer gegevens van PKP versie?dan kan ik kijken of we met die versie rekening kunnen houden. Overigens wij hebben stalen D in ongevallenwagen al wel opgenomen, zodat we voor de toekomst die uitvoering eens kunnen uit brengen. Hier hebben we nog geen beslissing over genomen, maar je kan er maar beter rekening mee houden.

afz Piet

Aspelix

  • Gast
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #18 Gepost op: 03 June 2009, 00:24:19 »
Beste Dank aan Piet voor de info  (y)

Ik ga zeker voor 12 ongevallenwagen geel/grijs  ;D

Groet

Bernd

Bernd

Ik krijg uit de beschrijvingen en de beelden van jouw baan nou niet de indruk, dat daar veel ongelukken gebeuren...

Of  heb je de Thalys en een koploper rijden in Gouda? ;D

@ Piet: Is er al een prijs in gedachten?

Groeten Ruurd
« Laatst bewerkt op: 03 June 2009, 00:26:57 door Ruurd Benthem »

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #19 Gepost op: 03 June 2009, 09:06:43 »
Bernd

Ik krijg uit de beschrijvingen en de beelden van jouw baan nou niet de indruk, dat daar veel ongelukken gebeuren...

Of  heb je de Thalys en een koploper rijden in Gouda? ;D

@ Piet: Is er al een prijs in gedachten?

Groeten Ruurd
beste ruud,
Zodra wij de tekeningen af hebben 1 deze dagen wordt de prijs bekend gemaakt. Het is nog enigzins afhankelijk van constructie en type mallen. Overigens ik zal op dit soort vragen nooit een antwoord geven omdat dit de verantwoordelijkheid is van daniel piron eigenaar van LS en ik daar wel invloed op heb maar hij de beslissing neemt.

met  vriendelijke groet

Piet

Aspelix

  • Gast
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #20 Gepost op: 03 June 2009, 09:18:40 »
Beste Piert,

Dank je voor de uitleg en informatie.

Groet, RuuRd

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #21 Gepost op: 29 June 2009, 18:36:25 »
Momenteel speelt er onder Nederlandse, Duitse en Britse liefhebbers een flinke discussie over mijn favoriete internationale trein, de F191/192 Holland-Skandinaviën Express (Hoek v. Holland-Hamburg-Kopenhagen). Op de meeste foto's van deze trein is een grote Stalen D te zien in deze treinen. Met het LSModel op komst (en de internationale afzetmarkt van het model in het achterhoofd  ;) ), ontstaat nu de vraag of de kleine Stalen D, de D IV dus, ook wel regelmatig, danwel incidenteel als vervanging van een grote D in deze 'Scandex' heeft gereden.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, danwel een fotografisch bewijs leveren??

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #22 Gepost op: 29 June 2009, 19:34:52 »
Ik heb een boekwerk over de V200 met daarin en foto van de Scandex (D 231) in mei 1976 met daarin 2 kleine D's i.p.v. 1 grote. Ik kom verder vrijwel alleen foto's tegen van de Scandex met een grote 6-deurs D. Evenwel neem ik graag genoegen met de 4-deurs van LSM in mijn Scandex.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:Verduidelijken catalogusnummers van stalen D van LS-models
« Reactie #23 Gepost op: 04 July 2009, 23:43:32 »
Momenteel speelt er onder Nederlandse, Duitse en Britse liefhebbers een flinke discussie over mijn favoriete internationale trein, de F191/192 Holland-Skandinaviën Express (Hoek v. Holland-Hamburg-Kopenhagen). Op de meeste foto's van deze trein is een grote Stalen D te zien in deze treinen. Met het LSModel op komst (en de internationale afzetmarkt van het model in het achterhoofd  ;) ), ontstaat nu de vraag of de kleine Stalen D, de D IV dus, ook wel regelmatig, danwel incidenteel als vervanging van een grote D in deze 'Scandex' heeft gereden.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, danwel een fotografisch bewijs leveren??

grtz,
Wim
beste wim,
Ik moest dit opzoeken in het wijk jurianse boek van stalen rijtuigen. Misschien heb je dat boekje ook. Het is een aanrader, hoewel je het op 2 de hands markt moet zoeken. Ik wist dat  4 deurs stalen D ook op scandinavien heb gereden. Hiervoor waren speciale voorzieningen aangebracht voor de veerponten en lantaarnijzers voor denemarken. dit was opgelijke wijze uitgevoerd als ovale stalen rijtuigen. De 7 rijtuigen die deze voorziening hebben gekregen zijn 6084, 6085, 6087 tm 6091). Wij willen trachten ook deze uitvoering uit te brengen. Wat betreft keuze van stalen D:
de 6 deurs stalen D is meer op deze lijn ingezet, omdat draaistellen voor veerpont geschikter waren voor veerpont. (De 4 deurs D hadden meer speling wat risico van losgaan tijdens de vaart groter maken) De denen hadden daarom een voorkeur voor 6 deurs stalen D. Dat neemt niet weg dat 4 deurs stalen D wel vanaf 1949 hierop is ingezet.

Ik heb zo niet een foto bij de hand, helaas.

Overigens wil ik nog eens wat publiceren over inzet stalen D in de toekomst. als het tekenwerk van de treinen rustiger is.

met vriendelijke groet
Piet