Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 01:25:17
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 01:22:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:57:39
Duits transport, waar in NL? door Spelfaut
Vandaag om 00:54:45
Rondom Charlois door ArjanB
Vandaag om 00:32:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
25 October 2025, 23:31:58
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
25 October 2025, 23:04:07
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
25 October 2025, 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
25 October 2025, 22:32:48
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
25 October 2025, 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
25 October 2025, 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
25 October 2025, 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
25 October 2025, 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
25 October 2025, 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
25 October 2025, 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
25 October 2025, 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
25 October 2025, 18:29:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
25 October 2025, 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
25 October 2025, 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
25 October 2025, 17:19:12
  

Auteur Topic: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?  (gelezen 4673 keer)

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #15 Gepost op: 02 March 2009, 14:16:03 »
Dirk, bedankt voor je antwoord. Hoewel beiden met PWM werken, heeft het dus wel degelijk zin om zowel de uitgangsspanning als de maximum snelheid in te stellen.
« Laatst bewerkt op: 02 March 2009, 17:26:21 door Marcel (BR643 Talent) »

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3455
    • Mijn van-alles website
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #16 Gepost op: 02 March 2009, 15:41:58 »
Begin eens met een trafo van 9V aan te sluiten ipv de 16V trafo.


Wim toch! Dat antwoord had ik nou niet van jou verwacht ;D

Dit gaat niet werken, bij mij geeft de multimaus onder de 12 Volt standaard een Error 13 melding wat betekent dat er geen XpressNet master gevonden is: pas voorbij de 12,5 Volt werkt de centrale probleemloos, Tussen 12 en 12,5 Volt is het een kwestie van geluk hebben.

Over 'de Zimo's': hebben alle Zimo's die instellingen voor de maximale motorspanning?

Lucien

  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • narrow minded and proud of it
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #17 Gepost op: 02 March 2009, 17:29:04 »
Een kennis van em heeft al zijn Eggertjes omgebouwd naar Faulhaber EN digitaal.
Dat schijnt wel goed te werken.
Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van digitaal, maar als je er wat meer van wilt weten kan ik hem wel eens vragen contact met je op te nemen.
Lucien

Ahlerstal

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #18 Gepost op: 02 March 2009, 18:14:33 »
Graag!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #19 Gepost op: 02 March 2009, 19:11:19 »
Wim toch! Dat antwoord had ik nou niet van jou verwacht ;D

Dit gaat niet werken, bij mij geeft de multimaus onder de 12 Volt standaard een Error 13 melding wat betekent dat er geen XpressNet master gevonden is: pas voorbij de 12,5 Volt werkt de centrale probleemloos, Tussen 12 en 12,5 Volt is het een kwestie van geluk hebben.

Over 'de Zimo's': hebben alle Zimo's die instellingen voor de maximale motorspanning?

Zimo's MX63 en MX64 manual heeft het over CV57 om motorspanning te begrenzen:
http://www.zimo.at/web2007/pdf/MX620MX63MX64E.pdf
#57 Voltage reference : The entered value divided by ten is the peak voltage applied to the motor at full speed.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #20 Gepost op: 02 March 2009, 20:17:38 »
JAB, dat was ook een baldadig antwoord. Was het gewoon even zat. Vooral al die oneliner vragen van de afgelopen tijd.

Zo van ik heb een fiets maar de bel doet het niet.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #21 Gepost op: 02 March 2009, 20:23:12 »
ik heb een fiets maar de bel doet het niet.

Merk, type, zit-ie links of rechts op het stuur, hoe vaak gebruik je 'm, doet-ie het altijd niet of soms wel, werkt-ie op wissel- of gelijkstroom? Kortom, geef eens wat meer info, want zo komen we er niet uit. En gebruik eerst de zoekfunctie eens.  ;D ;D ;D
Reinier

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #22 Gepost op: 02 March 2009, 20:25:59 »
... werkt-ie op wissel- of gelijkstroom?

Nog één keer: bij digitaal (tja, je zit in de Digitaal-vraagbaak) is er geen wissel- en gelijkstroom!

En bij fietsbellen volgens mij ook niet.
;D

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #23 Gepost op: 02 March 2009, 20:28:24 »
Zimo's MX63 en MX64 manual heeft het over CV57 om motorspanning te begrenzen

Ook de MX62/MX620 kan dit.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #24 Gepost op: 02 March 2009, 20:46:33 »
JAB, dat was ook een baldadig antwoord. Was het gewoon even zat. Vooral al die oneliner vragen van de afgelopen tijd.

Zo van ik heb een fiets maar de bel doet het niet.

Gewoon niet reageren scheelt vaak een hoop stress Wim ;)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26863
    • Pagina van klaas
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #25 Gepost op: 02 March 2009, 20:46:51 »
Ik heb de beschrijving bij CV57 eens gelezen, maar volgens mij gaat dat niet over de begrenzing van de motorspanning. Met CV57 kun je een referentiewaarde instellen waaraan de motorspanning wordt gerelateerd. Waarbij dan als voorwaarde geldt dat de werkelijke spanning niet onder deze referentiewaarde mag komen. En dat alles dient dan om ervoor te zorgen dat de cruisecontrol goed blijft werken, ook als de baanspanning varieert.
Mocht ik het verkeerd zien, corrigeer me maar.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #26 Gepost op: 02 March 2009, 21:19:21 »
Klaas bedoelt neem ik aan deze zin: "The entered value divided by ten is the peak voltage applied to the motor at full speed." Dat kun je desgewenst ook nog anders lezen, maar als je eraan gaat meten blijkt de effectieve spanning inderdaad nooit hoger te worden dan dat.

Zimo heeft hierin voorzien om te zorgen dat bij variërende baanspanning de cruise control dezelfde resultaten blijft geven. Het doel is inderdaad niet het begrenzen van de motorspanning. Het is echter wel het resultaat.
 
CV57 geeft je de mogelijkheid een maximale spanning op te geven, zodat je deze CV als het ware kunt "mis"bruiken om gebruik te maken van motoren die de volle spanning niet verdragen. De ervaring heeft me geleerd dat dat heel goed werkt.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26863
    • Pagina van klaas
Re: Voltage Egger-Bahn met Multimaus?
« Reactie #27 Gepost op: 02 March 2009, 21:52:30 »
Het doel is inderdaad niet het begrenzen van de motorspanning. Het is echter wel het resultaat.
Kijk, deze opmerking doet het hem. Nou snap ik het helemaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.