Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 22:17:32
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 22:17:30
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
Vandaag om 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:45:15
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 21:44:03
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door henk
Vandaag om 21:37:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
Vandaag om 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
Vandaag om 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
Vandaag om 20:35:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:24:41
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
Vandaag om 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
Vandaag om 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
Vandaag om 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
Vandaag om 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:07:50
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:04:55
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
  

Auteur Topic: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.  (gelezen 1115 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Gepost op: 20 February 2009, 11:28:09 »
Voor de wisselstraat van Padicie in aanbouw in het zicht, heb ik een plaat gereed staan, maar deze is op zichzelf al 2,5 cm dik. Er bovenop wil ik ook nog geluiddemping tussen plaat en wissels/rails toepassen, maar dan werken volgens mij de wisselaandrijvingen al helemaal niet meer.

Mijn vraag is dus, en ik heb al heel wat afgezocht, wat is de max dikte van de plaat waarbij ze nog goed werken? Wat is jullie ervaring hiermee?

De enige maatvoering die ik op de gebruiksaanwijzing tegenkom, is de instelweg van 6,5 a 7 mm, die volgens mij de uitslag van het bewegende deel inhoudt. Over de dikte v.d plaat kom ik nergens maten tegen.

Ja, ik kan het uitproberen, maar ervaringen van anderen kunnen mij wellicht een trial and error- ervaring besparen...
Ik heb al een trein

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2009, 11:33:10 »
Huub,

ik had op mijn vorige baan 18 mm hout en 5 mm kurk.
Dit werkte ism met Tillig elite niet goed. 80% gaat goed.
Nu heb ik 12 mm en nog geen problemen gehad.
Ligt er ook aan welke wissels je gaat toepassen, een slanke wissel gaat immers makkerlijker dan een kruiswissel.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2009, 14:46:44 »
Ik neem aan dat je de dikste verenstaaldraad genomen hebt? Ik gebruik vooral Fleischmann modellwissels.

Concluderend dat ik beter de dikke plaat voor het schaduwstation kan gebruiken, de wissels met hun eigen aandrijvingen  komen daar gewoon boven op.

Bedankt voor het advies Dave, mijn plannen zal ik daarom moeten wijzigen, dat wel. Het zal wel spaanplaat worden, al zal dit extra ondersteunende latten inhouden, omdat spaanplaat nogal werkt.

Dus dat wordt passen en meten en geen latten plaatsen waar de aandrijvingen komen.
Ik heb al een trein