Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tedo
Vandaag om 17:57:25
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Wat is dit voor component door Dirk J
Vandaag om 17:31:39
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 15:17:20
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door basjuh1981
Vandaag om 13:18:39
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Terschellinger Spoor door Tjalling
Vandaag om 11:31:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 09:17:17
  

Auteur Topic: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.  (gelezen 1145 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Gepost op: 20 February 2009, 11:28:09 »
Voor de wisselstraat van Padicie in aanbouw in het zicht, heb ik een plaat gereed staan, maar deze is op zichzelf al 2,5 cm dik. Er bovenop wil ik ook nog geluiddemping tussen plaat en wissels/rails toepassen, maar dan werken volgens mij de wisselaandrijvingen al helemaal niet meer.

Mijn vraag is dus, en ik heb al heel wat afgezocht, wat is de max dikte van de plaat waarbij ze nog goed werken? Wat is jullie ervaring hiermee?

De enige maatvoering die ik op de gebruiksaanwijzing tegenkom, is de instelweg van 6,5 a 7 mm, die volgens mij de uitslag van het bewegende deel inhoudt. Over de dikte v.d plaat kom ik nergens maten tegen.

Ja, ik kan het uitproberen, maar ervaringen van anderen kunnen mij wellicht een trial and error- ervaring besparen...

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1454
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2009, 11:33:10 »
Huub,

ik had op mijn vorige baan 18 mm hout en 5 mm kurk.
Dit werkte ism met Tillig elite niet goed. 80% gaat goed.
Nu heb ik 12 mm en nog geen problemen gehad.
Ligt er ook aan welke wissels je gaat toepassen, een slanke wissel gaat immers makkerlijker dan een kruiswissel.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2009, 14:46:44 »
Ik neem aan dat je de dikste verenstaaldraad genomen hebt? Ik gebruik vooral Fleischmann modellwissels.

Concluderend dat ik beter de dikke plaat voor het schaduwstation kan gebruiken, de wissels met hun eigen aandrijvingen  komen daar gewoon boven op.

Bedankt voor het advies Dave, mijn plannen zal ik daarom moeten wijzigen, dat wel. Het zal wel spaanplaat worden, al zal dit extra ondersteunende latten inhouden, omdat spaanplaat nogal werkt.

Dus dat wordt passen en meten en geen latten plaatsen waar de aandrijvingen komen.