Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:39:53
Welke decoder is dit?
door
Boterberg
Vandaag
om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:59:02
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 12:56:19
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht
door
ruud de b
Vandaag
om 12:55:50
Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:29:37
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:26:28
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:23:49
Line-up foto's van modellen
door
fissy
Vandaag
om 11:43:38
Aandrijving Roco 1189 krokodil
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:30:07
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 10:44:25
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:44:06
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Herb73
Vandaag
om 10:41:16
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:10:06
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:38:46
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:51:27
Locatie van foto gezocht
door
Benelux795
Vandaag
om 08:12:32
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 07:28:55
Roco AC modellen
door
Mug
Vandaag
om 00:31:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
07 December 2025, 23:36:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Stottering Piko 98551BD
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Stottering Piko 98551BD (gelezen 3300 keer)
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18543
Modelrailroading is fun!
Re: Stottering Piko 98551BD
«
Reactie #30 Gepost op:
Vandaag
om 10:59:31 »
Een 5-polige heeft zeker voorkeur boven een 3-polige. Technisch gezien loopt de laatste ook lomper door die constructie. Roco begon in de jaren niet voor niets met die 5-polige motoren om een soepeler lopende loc te maken. En eigenlijk gebruikt iedereen die. Snap ook niet goed de keuze die Piko hier in maakt, kan mij niet voorstellen dat er aan de inkoopkant zoveel financieel verschil in beide types zit.
In dit geval blijft dat dus een gevolg van keuzes. Wil je een soepeler lopende loc? Dan misschien investeren in een wat duurder model
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
Stottering Piko 98551BD