Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door kar
Vandaag om 18:00:10
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 17:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 17:35:18
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door 1200blauw
Vandaag om 17:16:03
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:04:03
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
Vandaag om 16:56:46
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door AP3737
Vandaag om 16:52:21
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:40:43
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Jeroen Water
Vandaag om 16:38:13
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 16:33:11
Roco BR 93 stroomafname door rhberk
Vandaag om 16:31:56
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door ruudns
Vandaag om 16:31:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:26:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:11:33
NS 8800 in spoor 0 door bollen neus
Vandaag om 15:43:22
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:13:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten door VAM65
Vandaag om 14:50:47
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door VAM65
Vandaag om 14:49:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:30:21
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:57:10
Uhlenbrock Intellibox 3 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 12:31:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:45:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:03:40
iTrain baanontwerp door Frans Peeters
Vandaag om 10:50:54
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door ruudns
Vandaag om 10:44:34
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:41:37
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door maartenvdb
Vandaag om 09:35:21
keerlusproblemen door n-driver
Vandaag om 09:21:40
Configureren GCA50/GCA50a door cbouwhuis
Vandaag om 09:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 09:12:24
  

Auteur Topic: Aanpassen baanplan bestaande baan  (gelezen 5279 keer)

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 560
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #30 Gepost op: 15 August 2025, 18:31:31 »

Daarnaast heb ik voor het gemak even de wissels aangegeven met een rode en blauwe punt:

Wissel bij de rode punten:
Deze wissels hebben toch geen meerwaarde, met deze rijrichting? als je tenminste met je trein niet wil steken. Ik vind het belangrijk dat de treinen kunnen doorrijden op de (bij het station) twee achterste sporen. Hoe meer onderbrekingen je hier maakt hoe groter de kans is dat treinen op elkaar zitten te wachten.
De wissels met de rode stippen kun je gebruiken om een trein van het linker spoor naar rechts de helix in kunt sturen. M.a.w. nadat je gebruik hebt gemaakt om tegen de richting in de keerlus te rijden. Dat geeft weer wat extra rijmogelijkheden. Dat wachten is goed op te lossen als je met besturingssoftware rijdt. Als dat zo is, zou ik er ook voor zorgen de klimmende trein een stopverbod te geven. Een wachtende trein in de klimspiraal weer laten optrekken gaat niet altijd even soepel. De 42424 boog is om te klimmen net iets te krap, vind ik persoonlijk.
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
  • Duitsland TP III/IV
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #31 Gepost op: 16 August 2025, 00:57:13 »
Probleem met het onderste spoor is opgelost.


Grt, Ronald.

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #32 Gepost op: 16 August 2025, 11:26:35 »
Beste heren,

Bedankt voor jullie nieuwe bijdragen.

Ik heb persoonlijk geen behoefte om vanaf het stationsspoor via de keerlus weer richting de helix te rijden. Ik vind het dan ook geen probleem dat locs van het onderste stationsspoor eerst naar het opstelspoor moeten om vervolgens de mogelijkheid om weer op de hoofdbaan uit te komen. Voor mij hebben de extra wissels dan ook geen voordeel.

Mocht ik in de toekomst alsnog van mening veranderen dan zal ik zeker jullie suggesties hierbij gebruiken. Waarvoor dank. Voor nu ga ik met de optie van Joz verder.
Groet,

Mark

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 654
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #33 Gepost op: 16 August 2025, 18:12:32 »
 (y)