Jammer dat er geen andere download van de handleiding is dan de Quickstart waarin dit soort informatie helaas niet staat .
Gekke vraag. First adres staat overal op 1. Moet dat niet telkens de eerste van de betreffende modulle wrden? Dus modulle 2 op 17, modulle 3 op 33 enz?
Je vindt dat document overigens gewoon op de site van YaMoRC.
Vandaar dat ik het had vereenvoudigd tot de vraag:Is het mogelijk om 1 zware voeding (bv Meanwell) te gebruiken en daar alle centrales en boosters mee te voeden?Dat lijkt me toch een hele concrete vraag.
Kan je op een baan common ground-modules (bvb. boosters )combineren met die met een H-brug?
Meestal zijn ze niet dubbel geisoleerd ==> geen beveiliging tegen z.g. Aardlussen ( die je PC en andere apparaten die via USB aangesloten zijn, zonder USB isolator, kapot maken )
Het een "common ground" oplevert aan de voedingskant van de centrale + boosters. Hetgeen ook weer onvermijdelijk tot Aardlussen voert...
wat ik mij hiermee afvraag is.Wat is veiligst: een zwaardere voeding, die verdeeld wordt in voldoende afgezekerde kringen,of een hele reeks stopkontaktenblokken ( die men dan gewoonlijk in doe het zelfs zaken koopt ) achter elkaar, want dat is het gevolg van al die apparte voedingskes?
Dat heeft volgens mij niks te maken met wel of niet dubbel geïsoleerd zijn. Het heeft te maken met een hoogohmige koppeling tussen het primaire en secundaire circuit die in sommige schakelende voedingen aanwezig is. Dat bekende tekentje met die twee vierkantjes in elkaar is geen garantie dat die koppeling er niet is.
Ik vind dat je nogal allergisch bent voor aardlussen. Ik zie niet wat voor kwaad die doen in een modelspoorbaan. Of het moet zijn dat jij een ander beeld hebt bij het begrip aardlus.