Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Noordster
Vandaag om 11:43:49
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:37:38
Mijn-bouw Indonesie door MOVisser
Vandaag om 11:35:08
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 11:29:30
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door grossraumwagen
Vandaag om 11:21:29
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door V200-G2000
Vandaag om 11:04:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:58:04
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
  

Auteur Topic: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa  (gelezen 7178 keer)

Noordster

  • Online Online
  • Berichten: 167
Re: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa
« Reactie #105 Gepost op: 12 December 2024, 20:48:09 »
Wou ik net zeggen  (y)

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 1009
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa
« Reactie #106 Gepost op: 12 December 2024, 21:51:17 »
Vroeger reisde ik graag met de trein.
Kocht je gewoon een kaartje of een tienertoer, later had je kruidvatkaartjes, kortom dat was overzichtelijk.
Tegenwoordig willen ze eerst weten waar je naar toe wil en op welke dag, dan kun je iets voordeliger dan met een standaardtarief, als je een dagkaart wil kopen.
Mogelijk heb je ook nog internetbankieren op je telefoon nodig om via een app wat korting te kunnen realiseren.
Ook met het Boekenweekgeschenk heb ik wel eens een rondje NL gedaan, gewoon impulsief.
Maar nu vind ik 't niet meer leuk; veel te duur en nodeloos ingewikkeld.
Dus neem ik ook maar de (oudere) auto. ( er is keuze uit Bj 1975, 1997 & een jonkie van 2002)  ;D
De groeten van Rob

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26773
    • Pagina van klaas
Re: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa
« Reactie #107 Gepost op: 12 December 2024, 22:47:54 »
Kocht je gewoon een kaartje of een tienertoer, later had je kruidvatkaartjes, kortom dat was overzichtelijk.
Tegenwoordig willen ze eerst weten waar je naar toe wil en op welke dag, dan kun je iets voordeliger dan met een standaardtarief, als je een dagkaart wil kopen.
Tegenwoordig kun je ook gewoon een kaartje kopen. Alleen moest je vroeger aan een lokettist vertellen waar je naar toe wilde, nu moet je dat tegen een automaat zeggen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5028
Re: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa
« Reactie #108 Gepost op: 12 December 2024, 23:06:58 »
Ik weet nog een dat ik een boete kreeg. Ik moest met de trein van alkmaar naar obdam. Ik had gepast geld mee, maar het loket was duurder dus ik kon geen kaartje kopen. Ik was 12 ofzo..

En die dagkaartjes tegenwoordig die kunnen chippen... die zijn ook een € duurder de laatste keer dat ik keek.

En dat je met bankpas kan inchecken is opzich wel handig, maar daar kon ik laatst dan weer geen P+R korting mee krijgen. Ik was met auto naar P+R ergens in amsterdam en als je dan met OV gaat, betaal je nog maar €4 ofzo aan parking... als je je gebruikte OV pas/kaart scant. Dus ik scande m'n bankpas... maar eh.. it doesn't work that way. En ik mocht volledig tarief betalen. Dat was vergelijken met waar ik moest zijn nog steeds voordelig, maar gelukkig was ik toen eventje niet.

En wat mij ook opviel. Ik moest met niet 1 maar met 2 trams naar eindbestemming. Dus ik zie bij de overstap tram iemand inchecken met een echte OV kaart en toen stond er: 'overstap' in beeld. Met mijn bankpas stond dat niet in beeld. Zeker weten doe ik het niet, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat die tramrit goedkoper was geweest als ik een echte OV pas had gebruikt....

Naast duurder maken ze het er ook nog ingewikkelder op.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6759
Re: NS behoort tot de slechtste en duurste spoorwegmaatschappijen van Europa
« Reactie #109 Gepost op: 13 December 2024, 06:45:24 »

Vanaf een onderzoek naar diverse trein maatschappijen naar het voordeel van de auto t.o.v. de trein (en vv) en nu naadloos over naar afschrijving en onderhoud van de pretmobiel.


Aangepast / verwijderd. Zal m'n leven beteren.  ;)