Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Eric B
Vandaag
om 13:32:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:52:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
the_gold
Vandaag
om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
moonlicht
Vandaag
om 12:45:01
Rondom Charlois
door
Benelux795
Vandaag
om 12:38:17
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
kar
Vandaag
om 12:30:05
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:24:35
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
mass am see
Vandaag
om 12:06:08
Minibaan Visserskaai H0
door
Dave.......
Vandaag
om 11:30:51
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
bask185
Vandaag
om 11:27:19
ESU V5 Decoder setting
door
Ben
Vandaag
om 11:23:27
Koemo ballastlijm; welk alternatief?
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
FritsT
Vandaag
om 11:18:35
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
Vandaag
om 11:17:02
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 11:14:54
Goede wensen voor 2026
door
AdLoc
Vandaag
om 11:01:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:56:58
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
System-M
Vandaag
om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino"
door
henk
Vandaag
om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
cor_b
Vandaag
om 09:39:51
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:20:23
EifelBurgenBahn
door
Jelmer
Vandaag
om 09:02:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk.
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:45:34
Terschellinger Spoor
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:25:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief (gelezen 1849 keer)
sncf231e
Offline
Berichten: 2014
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Gepost op:
27 September 2024, 16:56:36 »
Bij de Big Boy wordt graag gezegd dat het de grootste stoomlocomotief is. Het is in ieder geval de grootste stoomlocomotief die nog rijdt, maar verder? Zie de video die ik daarover gemaakt heb:
https://youtu.be/zGSiHwJxVCk
https://www.youtube.com/v/zGSiHwJxVCk
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11768
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
27 September 2024, 19:26:40 »
Maar dan moet je natuurlijk geen plaatjes van de T1 gebruiken als je S1 bedoelt
Gelogd
sncf231e
Offline
Berichten: 2014
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
27 September 2024, 21:33:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in
. Ik zag dat pas na het uploaden (en heb het toen in de beschrijving erbij gezet), de volgende film wordt dan ook vergelijking van Big Boy en T1:
https://youtu.be/3kDLgc8JHWo
https://www.youtube.com/v/3kDLgc8JHWo
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
puntenglijder
Offline
Berichten: 6201
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
28 September 2024, 09:31:49 »
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Wim Vink
Offline
Berichten: 26597
Eens komt het goed.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
28 September 2024, 09:36:20 »
Mee eens Kees
Gelogd
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo
Met vriendelijke groet,
Wim
Mark D.
Offline
Berichten: 1231
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
28 September 2024, 11:37:23 »
Die t1 in het model, hebben ze hem articulated gemaakt, of als in het echt?
Mooie treinen heb je, prachtig,
Gelogd
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.
https://maps.app.goo.gl/FDugmb1FTxdXz7QW8
sncf231e
Offline
Berichten: 2014
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
28 September 2024, 11:56:43 »
Dank je,
Geen van de modellen van de Duplex locomotieven zoals de S1 en de T1 die ik ken of heb zijn articulated; allen hebben één vast frame.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
sncf231e
Offline
Berichten: 2014
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
28 September 2024, 12:02:25 »
Citaat van: puntenglijder op 28 September 2024, 09:31:49
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Kees,
Volgens mij geldt dat alleen voor tenderlocomotieven. Een locomotief niet zijnde een tenderlocomotief komt in werkelijkheid niet ver zonder tender. En het ontwerp van loc en tender is iha een geheel.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
meino
Offline
Berichten: 2375
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #8 Gepost op:
28 September 2024, 13:21:00 »
Ik denk dat het er sterk van afhangt wat je verstaat onder de grootste. Gewicht?, lengte?, vermogen?, trekkracht?
Met dank aan wikipedia een klein overzichtje van mogelijkheden.
Santa fe en Virginian
2-10-10-2
415ton
778kN
?kW
C&O en Virginian
Allegheny (2-6-6-6)
544ton
489kN
5593kW
Union Pacific
Big Boy (4-8-8-4)
548ton
602kN
4690kW
Western Pacific
M-137 (2-8-8-2)
487ton
610kN
?kW
Norfolk & Western
Y class (2-8-8-2)
449ton
738kN
4176kW
PRR
Q2 (4-4-6-4)
456ton
515kN
5956kW
DM&IR
Yellowstone (2-8-8-4)
566ton
623kN
4661kW
Kortom er zijn best locs te vinden die op bepaalde aspecten beter scoren, bijv. de Yellowstone klas van DM&IR, die zwaarder is, meer trekkracht heeft en slechts 29kW minder vermogen heeft (hoe relevant was dat in de praktijk).
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg een exercitie in code70
De CanBus komt naar Kranenberg
RetroJack
Offline
Berichten: 6333
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #9 Gepost op:
28 September 2024, 14:54:15 »
Apart dat de lichtste de grootste trekkracht heeft...
Naar verhouding meer gewicht op de drijfwielen, denk ik.
Gelogd
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1472
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #10 Gepost op:
28 September 2024, 15:10:57 »
Vooral de meeste drijfwielen, dus meer contactpunten met de rails
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief