Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Rick
Vandaag
om 12:30:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Rick
Vandaag
om 12:28:05
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
GD
Vandaag
om 12:23:09
Bumper voor de LH-101 handregelaar
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:22:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:18:50
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:15:58
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:12:48
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:12:21
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen
door
kar
Vandaag
om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 11:51:46
Lodewickshaven
door
Eric B
Vandaag
om 11:51:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:51:18
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:49:11
TRAX3D - kan geen account aanmaken
door
Pauldg
Vandaag
om 11:42:27
Bauarbeiten im gange
door
Eric B
Vandaag
om 11:39:38
Märklin 2025
door
Railpassie
Vandaag
om 11:36:35
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Herb73
Vandaag
om 11:23:12
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:40:07
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:23:10
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:51:48
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:00
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers?
door
Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf (gelezen 144256 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Online
Berichten: 8580
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #465 Gepost op:
05 October 2021, 10:37:58 »
Niet per se voor Amsterdam maar als je daar wegleert: is rijden met instructie/rondleiding over spoor 3 voldoende voor 2,3 en 4 of moeten die echt apart bereden worden? Dat je bij een traject heen en weer rijdt is logisch, maar voor een emplacement of opstelterrein alle sporen afgaan lijkt me onnodig. (ik las eens over machinist(en) die niet naar de Dijksgracht wilden omdat ze daar geen bekendheid hadden, ze reden wel naar Utrecht en Amersfoort)
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Thom
Offline
Berichten: 4074
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #466 Gepost op:
05 October 2021, 10:43:45 »
Emplacementen zijn wel los afgetekend, dus de Dijksgracht stond kwa wegbekendheid op zichzelf en stond los van bv de hoofdbaan sporen eromheen en Asd CS.
Maar regulier kwam daar niet zoveel, dus zat dat niet standaard in het pakket om daar weggeleerd te hebben.
Gelogd
Joop_L
Offline
Berichten: 1587
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #467 Gepost op:
05 October 2021, 11:00:05 »
@Rick
Dijksgracht mocht ik niet komen, heb er geen wegbekendheid opgedaan. Er naartoe rijden is bedient gebied, dat is geen probleem, maar verder mocht het niet. Lelystadse mcn kwamen daar dus niet, i.t.t Amsterdamse mcn die wel naar Lelystad Opstel mogen. Tot het S-bord, daar worden de treinen overgenomen. Voor Watergraafsmeer geldt, alle C-sporen horen bij de meeste mcn die Wgm in het werkpakket hebben tot hun wegbekendheid. Kom je vanaf Wp of Dmnz, dan rijdt men op tot het S-bord, neemt contact op met de Treindienstleider NCBG en voert dan de opdracht uit.(oprijden tot eerste overpad ter hoogte van de tankplaats.) Voor Zaanstraat geldt het zelfde. Je komt daar binnen voor het S-bord en je belt de Treindienstleider NCGB op. Die zegt dan wat er gaat gebeuren.
Over spoor 3 rijden en of dat ook genoeg is voor 2 en 4. Ja, dat is voldoende. Je hebt goed zicht op alle 3 de sporen. Voor emplacementen zoals Amsterdam, Utrecht, Zwolle enz enz geldt eigenlijk het zelfde. Neem de tijd, kijk goed rond en noteer de bijzonderheden, al dan niet verkregen van een machinist waar je mee mee bent geweest, Wegleren doe je het beste door met sprinters mee te gaan. Goed voor de rempunten, en eventuele andere bijzonderheden.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Online
Berichten: 8580
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #468 Gepost op:
05 October 2021, 11:09:52 »
Kijk, dat is duidelijk.
Dat doet me trouwens denken aan de Cargo-machinist die aan mijn vader vroeg welk wissel hij moest hebben om vanaf de Coenhaven bij Awhv zelf uit te komen.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Eric B
Online
Berichten: 7774
NS tijdperk II(c)/III
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #469 Gepost op:
23 December 2021, 13:28:30 »
Machinisten,
Een vraag over rijp/ijs aan de bovenleiding:
Maakt(e) het verschil om onder die omstandigheden "op de bok" van elektrisch geschakeld materieel (weerstanden), zoals Plan V en Plan Y, of op die van elektronisch geregeld materieel (choppers) te zitten?
Ik kan me persoonlijk voorstellen dat laatstgenoemde door diverse beveiligingen gevoeliger zijn voor (korte) onderbrekingen van de rijstroom.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
JoopSpoort
Offline
Berichten: 565
Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #470 Gepost op:
15 August 2025, 22:07:12 »
Machinisten of verkeersleiders,
Het volgende sein ná de "uitrijseinen" in Lelystad richting Almere heeft een bordje dat aangeeft dat het een permissief sein betreft. Het staat echter constant op rood, behalve dan als de trein er langs rijdt.
Waarom is dit?
Gelogd
Hartelijke groet,
Joop ter Laak
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf