Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
appel decoder
door
Pjotr500
Vandaag
om 18:13:46
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor
door
Matthijsfh
Vandaag
om 18:12:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 17:25:09
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 17:07:51
West-Brabantse modelspoordagen
door
R1954
Vandaag
om 16:36:41
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:33:21
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27)
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:19:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:48:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:45:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:35:12
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:20:22
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:52:52
werking 0ude Lenz silver decoder 10331
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:31:12
Phildie blanke lak verwijderen
door
TonM
Vandaag
om 14:10:06
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Frans Peeters
Vandaag
om 14:06:34
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:34:06
PB Models, ICR-rijtuigen
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:37:09
Fleischmann br 212 bodemplaat
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:57:51
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Besselspoor
Vandaag
om 10:54:37
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 10:50:14
Een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:46:08
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug..
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 09:11:27
Stofvrij houden van mijn treinbaan
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:38:14
Op Zuid (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:19:23
De Projecten van RetroJack
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:13:59
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
keesm
Vandaag
om 08:07:56
Modelbaan Beltheim.
door
741230
Vandaag
om 06:42:09
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
15 October 2025, 23:59:46
Da's Daz 2
door
Ruben90
15 October 2025, 23:31:02
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
15 October 2025, 22:23:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst (gelezen 4583 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12506
Re: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 13 Weegbruggen
«
Reactie #15 Gepost op:
02 October 2023, 18:48:05 »
C7401/5 van 1988 5e wbl 1990
Hoofdstuk 13
Weegbruggen
Berijden door locomotieven
1) Alle weegbruggen mogen door locomotieven worden bereden. De weegbruggen voorzien van weegbrugseinen mogen in ruststand behoedzaam worden bereden. Weegbruggen die niet van weegbrugseinen zijn voorzien kunnen niet in de ruststand worden vastgezet; deze mogen met een snelheid van ten hoogste 5 km/h worden bereden.
Bediening en onderhoud
2) Voor bediening en onderhoud moeten de voorschriften in acht worden genomen die in de weeghuisjes zijn vermeld. Het grote onderhoud- revisie, verven, controlebeweging - geschiedt door de dcb; het overige voorgeschreven onderhoud wordt verzorgd door de gebruiker.
Klachten
3 ) De Rayonmanager Vervoer meldt klachten over weegbruggen aan de dcb .
Waar aanwezig
4 ) Op de in onderstaand overzicht vermelde plaatsen zijn weegbruggen aanwezig
Opstellengte
5) Om te kunnen bepalen welke wagens v.w.b.de lengte ineens kunnen worden gewogen is bij elke weegbrug de opstellengte aangegeven :
Amersfoort wph, 11 m, 40 ton
Amsterdam Goederenstation Oost (Rietlanden), 16 m (10 + 6 m), 100 ton
Arnhem goederen, 8 m , 40 ton
Crailoo , 8 m , 40 ton
Delft , 8 m , 40 ton
Leeuwarden , 8 m , 40 ton
Onnen , 8 m , 40 ton
Roosendaal , 10 m , 100 ton
Rotterdam Rechter Maasoever (West) , 8 m , 40 ton
Rotterdam Waalhaven Zuid spoor 23 8 m 100 ton
Rotterdam Pernis (Vondelingenweg) , 16 m , 100 ton
Rotterdam ;Feijenoord (Parallelweg) , 8 m 100 ton
Rotterdam Botlek (EMO) , 12m (3,6 + 8,4 m)100 ton
Susteren , 12 m , 100 ton
Utrecht Noord (SLI -Spoorstaaf las inrichting ) , 8m , 40 ton
Venlo , 8 m , 40 ton
Vlaardingen Centrum , 8 m , 40 ton
Zutphen , 8 m , 40 ton
057 Aan het einde van hun bruikbaarheid kon je ze zo nog wel eens weggemoffeld in het straatbeeld terug vinden, zoals hier in Antwerpen
058 Aan het einde van hun spoorsleven konden zij er zo desolaat bij staan.
059 Vlak voor dat de tram het overging nemen op Vld-C
060 Maar in model kan alles voortleven. Model door mij gebouwd van uit een Sleutelspoorbouwpakket.
«
Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:46 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12506
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 14 Storingsorganisate Tractie en Materieel
«
Reactie #16 Gepost op:
02 October 2023, 18:50:39 »
C7401/5 van 1988
Hoofdstuk 14
Storingsorganisatie Tractie en Materieel
Het enige verschil met de C7401 1972 is dat er in Amersfoort een onderhoudspost voor DE - loc's gekomen is.
«
Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:00 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12506
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 15 ATB-Storingsauto"s
«
Reactie #17 Gepost op:
02 October 2023, 18:52:29 »
C 7401/5 van 1988 5 wijzigingsblad 9-1990
Hoofdstuk 15
ATB - storingsauto's
Doel ;
( 1 ) De ATB- storingsauto's hebben tot doel herstellingen van ATB -materieelstoringen binnen uiterlijk 2x24 uur mogelijk te maken .
Standplaatsen
(2) ATB - storingsauto's zijn gestationeerd te ;
Amsterdam - lijnwerkplaats ;
Leidschendam - lijnwerkplaats ;
Onnen - lijnwerkplaats ; Zwolle – lijnwerkplaats
Tilburg - hoofdwerkplaats .
INZET
(3) Op basis van de door de machinist aan de VL-post gemelde ATB-materieelstoring zal de ATB-storingsauto door het materieelregelcentrum (MRC) van de HVL , in overleg met de betrokken werkplaats, naar de plaats waar het betrokken materieel enige uren stilstaat , worden gezonden . Het MRC van de HVL maakt per werkplaats een planning van de doorde ATB-storingsauto's te behandelen ATB-materieelstoringen en stelt de betrokken Rc's Ep hiervan in kennis .
Bemanning
(4) De bemanning van de ATB-storingsauto's bestaat uit : één ATB-monteur uit de betrokken werkplaats voor herstellingen op stations waar een Ep-storingsmonteur beschikbaar is ; -- twee monteurs uit de betrokken werkplaats , van wie ten minste één ATB-monteur , voor herstellingen op stations, waar geen Ep-storingsmonteur beschikbaar is .
Taak Ep-rayons
(5) Na ontvangst van de melding van de HVL, op welke wijze materieelstoring in de planning voor de ATB-storingsauto's is opgenomen , zorgt de Rayonmanager Vervoer voor : een tijdige en juiste opstelling van het te herstellen materieel ( loopafstand auto - materieel maximaal 100 m ; voldoende lucht ) ; opvang en begeleiding van de ATB-storingsmonteur op het Ep-terrein ; assistentie van de ATB-storingsauto door een Ep-storingsmonteur ; maatregelen , opdat veilig kan worden gewerkt .
Als laatste de bijlage 1 vervoersopstelling kr 481 en 482 ; bijlage 2 hefvermogen KR 481 en 482; bijlage 3 kr A310/6 NMBS; Bijlage 4 grenzen van de inzetgebieden der ongevallenkranen en hersporingsgebieden classe 1
Tot zover de C 7401/5
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12506
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Reddingsauto's en Ep Hulpverleningsauto's
«
Reactie #18 Gepost op:
07 October 2023, 12:57:14 »
C 7401/5 BTD deel 5 1988
het 5é wbl van 18-9-1990
Hoofdstuk 7
Reddingsauto's en Ep-hulpverleningsauto's.
Standplaatsen
1 De reddingsauto's zijn aanwezig te Amersfoort, Haarlem, Maastricht, Rotterdam Goederen, Tilburg en Zwolle. Zij ressorteren onder het bedrijfsonderdeel Vb.
Ep- hulpverleningsauto's zijn aanwezig te Groningen, Venlo en Kijfhoek . Zij ressorteren onder de desbetreffende Rayonmanager Vervoer. De auto's zijn voorzien van mobilofoon; het mobilofooncontact wordt onderhouden door de CMK = Centrale MeldKamer.
Gebruik
2 De reddings-of de Ep-hulpverleningsauto worden als volgt ingezet:
DE REDDINGSAUTO; bij botsingen en / of ontsporingen van ernstige aard buiten overwegen, waarbij een of meer treinen zijn betrokken; bij aanrijdingen tussen trein en wegverkeer (dus doorgaans op overwegen), waarbij één of meer mensen zijn bekneld; bij overige hersporingswerkzaamheden van de categorie 1 (zie VA-Ep, C 0501); bij vredesrampen buiten NS-terrein.
DE EP-HULPVERLENINGSAUTO OF REDDINGSAUTO: bij lekkage van een met gevaarlijke stoffen beladen wagen of bij andere onregelmatigheden met één of meer wagens voor het vervoeren van gevaarlijke stoffen.
Inzet
3 De CMK zal in de in lid (2) genoemde gevallen de daarvoor in aanmerking komende auto onmiddellijk na ontvangst van een melding oproepen overeenkomstig de bestaande alarmeringsprocedure's. Indien daarna de VL-post meedeelt dat inzet niet nodig is, roept de CMK de auto via de mobilofoon naar de standplaats terug.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst