Ik bouw het spul zelf maar kies altijd voor stevige poten van 44 x 44. Heb inmiddels ook de halve maat geprobeerd (22 x 44) en mits goed voorzien van schoren is dat ook stabiel en stevig.
De modulebak van 1200mm breed met de twee black boxen gezaagd maar ongebouwd kosten momenteel rond de 200 euro.Dit was 150 euro maar vanwege de gestegen materiaalprijzen nu dus een stuk prijziger.
Maar om terug te komen op de vraag van Geert, hoe had je gedacht die tafels te gebruiken? Als ondergrond om er modules op te leggen, of wil je de sporen direct op het tafelblad leggen? En wordt het iets voor thuisgebruik, of wil je er ook mee naar tentoonstellingen?
Dacht dat ik bij "Heuvelland" dunne pootjes had, 27 x 27 mm.Vorig weekend stond Vincent de Bode ook in Goes met "Graafstroom". Daar zitten poten onder van 15 x 15 mm. Uiteraard met de nodige schoren, hij heeft er een soort vakwerk van gemaakt. Alles met de bedoeling om het gewicht zo laag mogelijk te krijgen.
Het blad zelf lijkt mij niet geschikt om direct op te bouwen, maar mogelijk wel als je er 40mm XPS op plakt en dit omkadert met een houten rand. Die houten rand zou je kunnen gebruiken om de tafels onderling te koppelen..het is zo even een idee dat in mij opkwam.In eerste instantie voor thuisgebruik, maar wel met de mogelijkheid het een enkele keer eens ergens anders te kunnen op stellen voor publiek.Denk dat ik uiteindelijk toch maar voor een beproefd systeem kies.
Als ik zo die tafels bekijk, heb ik de indruk dat je heel wat moet aanpassen om ze geschikt te maken voor een spoorbaan. Kun je volgens mij net zo goed zelf modules bouwen op de klassieke manier.