In de categorie: waar kunnen BNLS’ers allemaal over kibbelen? De spelregels van raadplaatje. Benieuwd waar deze exegese heen gaat…..
Gestart door Remco. - Laatste bericht door PauldgIn de categorie: waar kunnen BNLS’ers allemaal over kibbelen? De spelregels van raadplaatje. Benieuwd waar deze exegese heen gaat…..
Gestart door Peter J K - Laatste bericht door Eric BIn mijn hoofd was ik, terwijl ik je filmpje bekeek na het lezen van je (proces)omschrijving de schakeling in logische poorten aan het visualiseren
![]() Gestart door piksov - Laatste bericht door Nico HoogerwerfJeetje wat een triest nieuws! Zo'n mooie grote baan....
Iemand een idee waarom ze sluiten? Concurrentie? Het was denk ik ook een particulier initiatief en eigendom en dus niet meer te doen financieel, of gezondheidsproblemen van de eigenaar? Groet Nico Gestart door Remco. - Laatste bericht door Arjan6511De naam van de brug is ook niet altijd voldoende, want veel bruggen hebben niet eens een naam. Dus zou het wel erg sadistisch zijn dat dan te vragen. Ik vind 1 vraag en 1 antwoord voldoende en zie niet in waarom dat anders zou moeten zijn. Het begint met de opgave, en ik heb kortgeleden geleerd dat de opgave niet te moeilijk mag zijn en je zelf de kennis moet bezitten dat de oplossing tot de parate kennis van meerdere forumleden behoort, ook omdat tijd kostbaar is. Gestart door Peter Spruit - Laatste bericht door Eric BAls je, zoals Peter met een Arduino werkt lijkt me dat wel duidelijk, volledige scheiding van de stroomkringen, geen zagen/slijpen in de rails, makkelijk iets te verplaatsen (finetunen) en er zijn vast wel meer voordelen te bedenken.
Gestart door Peter J K - Laatste bericht door Peter J KPrecies!
![]() Gestart door Peter Spruit - Laatste bericht door Peter J KKlaas, ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik vind lichtsluisjes eenvoudiger te begrijpen en de signalen ervan gemakkelijker te verwerken. Bij stroomdetectie denk ik aan het bezet melden naar een centrale en niet aan het aansturen van ledjes voor een schakelpaneel bij handmatige besturing (met de MM in mijn geval). En je moet ook voorzieningen in je materieel maken m.b.t. stroomverbruik. Maar daar weet jij ongetwijfeld veel op aan te vullen.
Gestart door Peter J K - Laatste bericht door Eric BMooi en leuk Peter je hebt dus eigenlijk 1, of 2 elektronische 'rangeerders' in dienst die je laten weten of je voor en achter vrij staat
![]() Gestart door Alewijn - Laatste bericht door Eric BFraai plaatje zo Alewijn
![]() Jammer dat 1960 buiten je tijdvak valt, anders was dit ook wel een leuke geweest ... ![]() Bron. Het transport van 3 buizen van 110m lang van Wavin in Hardenberg naar Rotterdam ![]() Heb je wel 9 wagens type S-LWO voor nodig, bijv. Roco 84296/84462, met een lengte van ruim 1400mm ex. locomotief in model. En je moet 16 kopschotten aanpassen ![]() Gestart door Wouter-N - Laatste bericht door Wouter-NIk heb inmiddels het project weer wat actiever opgepakt, de laatste tijd veel bezig geweest met de ruwbouw en het leggen van de laatste sporen. Ik heb nu een MCP23017 aangesloten op de bus waar ook beide PCA9685 servo drivers op zitten aangesloten. Bij het opstarten van DCC-Ex kijk ik in de debug console en zie dat beide PCA's gevonden worden, echter blijft de MCP23017 met adres 0X20 Offline, wat ik ook probeer. Het boardje heeft spanning daar de rode LED brandt. Helaas heb ik geen tweede om mee te testen. Iemand tips?
|