Gestart door Wim Vink - Laatste bericht door moonlichtGestart door Rody v. G. - Laatste bericht door Rody v. G.Anders ik wel! Zie jullie daar
Overigens nog een leuk dingetje waar ik achterkwam bij het maken van bodembedekking een paar weken geleden; Bij de bouw probeer ik waar mogelijk echte materialen te gebruiken (als deze zich een beetje laten schalen). De zwarte hoopjes zijn vergruist steenkool die ik van de VSM mocht lenen bijvoorbeeld. Toen ik ter plekke was afgelopen mei kwam ik er achter dat de hele bodem bedekt is met cinders (slakken in het Nederlands binnen deze context, denk ik?). Mijn idee was om deze bij thuiskomst fijn te stampen en te gebruiken als bodembedekking... (ik vond het idee ook wel leuk dat er daadwerkelijk spul op de baan lag die ooit door een RGS-loc was uitgebraakt.) Ik had toevallig een leeg zakje droge worstjes in de auto waarin ik het spul kon meenemen. Maar wat blijkt nou; na fijnstampen ziet het er uit als gewoon steenkool.. Dat had ik me kunnen bedenken natuurlijk. Gelukkig kan ik het nog wel gebruiken voor de kleuren check en heb ik de baan nog wat bij gekleurd hier en daar. Gestart door bask185 - Laatste bericht door MartinRTHet staat je vrij Chinees te leren
(PS en van ijs houd ik niet, dus daar kan ik dan nog iets voor doen) Gestart door Wim Vink - Laatste bericht door Wim VinkGestart door bask185 - Laatste bericht door Edsko HekmanHierboven zou net zo goed Chinees kunnen staan, kan ik ook niks mee. Petje af als je dit allemaal begrijpt.
Ik kan dan wel weer ijs maken. Maar ja, daar heb je hier niks aan.... Gestart door Mispoes - Laatste bericht door MispoesHet mooie van midden jaren ‘70: het was bij NS toen één grote matshowDat is geen matshow, dat is een boeiend spoorwegbedrijf in een prachtige tijd. Een matshow is van elke uitvoering één exemplaar... Macho JeroenProest! Een lege autotrein is natuurlijk wel logisch, want dat spul moet (leeg) ook weer terug naar het thuishonk.Daar is helaas geen ruimte meer voor. Maar waar ik tegen aanloop, is dat zowel een volle als een lege autotrein een ongewenste tegenrit moet maken, tenminste in het railplan van mij, met 2 keerlussen. Een volle trein moet niet richting Wolfsburg gaan en een lege niet naar Amersfoort/Leusden. Met de Kevertrein zou je nog het excuus kunnen gebruiken dat de tegentrein vol met Kevers uit Mexico zit en dat die in Vlissingen of Hoek van Holland zijn aangekomen en voor importeurklaar eerst naar WOB moeten. Kletspraat natuurlijk want de Kevers kwamen in Noord Duitsland aan. Er zit niets anders op dan de retourrit als de lege rit terug te beschouwen. Voordeel is dat de lege rit altijd aan het begin van de middag hard door Oldenzaal rijdt, terwijl 's morgens een kwartier gestopt wordt. Als de lege rit door het modelstation rijdt, moet iedereen zich maar even omdraaien en het niet zien. Een wereld van verschil van de 1100en die ik uit mijn jeugd herinner van Minitrix (en die waren toen al best fraai).Ik heb die 1127 ook nog gehad 40 jaar geleden. Dat die geen botsneuzen had, vond ik erger dan die sierlijsten op de geel-grijze variant. Mijn verzameling bestaat inmiddels uit 8 stuks:Dat is zeker geen materieelshow... De Berlijns Blauwe Roco en 2 Hamo's staan op de nominatie om te vervangen door Piko's, de andere bewaar ik uit nostalgieDe mooiste uitvoering van de 1100, blauw met gele neuzen van Piko is inmiddels ook verkrijgbaar. Gestart door Rob Bennis - Laatste bericht door PauldgBlij dat je err weer bent Rob! We hadden je al gemist
Gestart door Ronald Halma - Laatste bericht door Rody v. G.Mooi project! Ook erg leuk dat jullie dat met z'n tweeën doen.
Zijn die roerhoutjes niet erg hard om te snijden, of valt dat mee? Gestart door bask185 - Laatste bericht door Karst DrenthDe Gates staan quasi parallel aan elkaar. Elke Gate heeft 650pf.
En de pull-ups zijn wel 10k, maar moeten de gates laden via de pull-downs. Dus heb ik ze in serie genomen. Maar als je ze enkel neemt, zit je nog op 16 Khz. Dat zou een flank geven met de steilheid van 1/8 DCC bit… De FETs zijn dan maar 3/4 van de tijd vol open. Alleen het openen vande bovenste en het sluiten van de onderste zal wat sneller gaan omdat ze door de open-collector van de OPTO naar GND getrokken worden. Grtzz, Karst, die de gevolgen van dit soort schakelingen helaas maar al te goed kent Done it, Seen it, Been there Gestart door Ronald Halma - Laatste bericht door Ronald HalmaBeetje wel, hé?
|