BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Sicco Dierdorp op 31 October 2008, 10:23:47
-
Naast het Uquilair boek over de 2400 verschijnt volgend jaar natuurlijk nog het boek over de 2200 én 2400 van Davy Beumer en ondergetekende. Dat is overigens anders van insteek dan de Uquilair reeks, maar dat zien jullie vanzelf wel ;D
groeten Sicco
-
Vertel Sicco.
Verschijnt dat boek van jullie dan bij een andere uitgever? En wanneer wordt dit dan gepresenteerd?
Gerard
-
Ja, bij een andere uitgever. Het is ook een ander soort boek dus, ook al is het hoofdonderwerp deels hetzelfde (deels omdat wij ook de 2200 behandelen). Ik ga niet teveel verklappen, maar ik denk (uiteraard) dat het heel erg de moeite gaat worden, zowel qua inhoud als qua foto's.
Aankondiging over verschijningsdatum zal binnen een half jaar volgen, er zijn nog een paar kleine paden die we nog aan het bewandelen zijn waardoor dat nu nog te moeilijk is.
groeten Sicco
-
Succes alvast Sicco. Ik ben benieuwd!
mvg,
Gert
-
Zoals inmiddels bekend zal het boek van de 2400 van Uquilair op 3 december uitkomen.
Verder heb ik mij laten vertellen dat het boek door uitgeverij De Alk over de 2200/2400 volgens de laatste verwachtingen pas op 16 februari 2010 zal verschijnen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Alk22002400.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/boek2400.jpg)
Nog even geduld dus.
Gerard
-
ken haast niet wachten ;D
eric
-
Gelukkig is al bijna eind van de week... ;D
-
Verder heb ik mij laten vertellen dat het boek door uitgeverij De Alk over de 2200/2400 volgens de laatste verwachtingen pas op 16 februari 2010 zal verschijnen.
Nou, nog wel later hoor.... maar als alles goed gaat wel zsm in 2010. We hebben toevallig de laatste dagen wat belangrijke vooruitgang geboekt bij enkele zaken m.b.t. derden die een beeste vast zaten. Hoe of wat zien jullie vanzelf wel.
-
Maar bij de Post hebben ze nu het heel druk met allerlei Sinterklaasbrieven, dus of ze dan ook tijd hebben om al die boeken te versturen .............??????????
Misschien zullen we nog langer moeten wachten.
Gerard
-
Nou, nog wel later hoor.... maar als alles goed gaat wel zsm in 2010. We hebben toevallig de laatste dagen wat belangrijke vooruitgang geboekt bij enkele zaken m.b.t. derden die een beeste vast zaten. Hoe of wat zien jullie vanzelf wel.
Daarbij hebben ze bij De Alk denk ik ook nog even de tijd nodig om ons (herhaalde) verzoek uit te voeren tot toevoeging van de naam van de tweede auteur op de cover!
;)
-
Davy,
Paarden die de haver verdienen krijgen dat niet altijd.
Misschien dat ze ervan maken: S. Dierdorp en cs.
Jij valt dan onder de consorten.
Gerard
-
Misschien dat ze ervan maken: S. Dierdorp en cs.
Jij valt dan onder de consorten.
Of cum suis....
En het is inderdaad pas een dozijn keer doorgegeven aan de Alk ;D
-
Misschien dat ze ervan maken: S. Dierdorp en cs.
Wil je het taalkundig correct doen, dan wordt het S. Dierdorp cs.
Het woordje en is dubbelop, want dat zit al in con. ;)
-
Cum, bedoel je. cs = cum suis. Met de zijnen.
Eelco
-
Als dat boek maar gauw komt! ;D
-
Beide boeken in bestelling dus ik zie ze graag verschijnen (y)
-
Cum, bedoel je. cs = cum suis. Met de zijnen.
Eelco
et al .... Mag ook.
-
kan op de site van uitgeverij de alk niks vinden over de/het 2200 boek...?
is dit boek nog te bestellen dan??
eric
-
kan op de site van uitgeverij de alk niks vinden over de/het 2200 boek...?
is dit boek nog te bestellen dan??
Via google vind je wel wat links om het te bestellen. Maar het boek is nog niet af, dus het heeft geen haast :)
-
Ik heb het boek al wel besteld via de Slegte en zal deze wanneer het boek uit is
deze per post mogen ontvangen (y)
Ik kijk er al naar uit.
-
Is er al wat meer bekend wanneer het boek 2200 /2400 van uitgeverij De Alk uit zal komen?
We zitten al dik in het jaar 2010 en je hoort of leest niks meer hierover.
Dienen we te wachten tot het najaar, wordt het misschien wel een Sinterklaas surprise?
Gerard
-
Verleden week gebeld met uitgeverij De Alk. De uitgever gaf aan dat hij verwacht dat het boek in 2011 zal verschijnen. Voor het boek De Betuweroute idem dito.
Grtz,
Willem
-
Ha dan worden we nog een jaar bestookt met mail statussen van v.Stockum!! ;D
Greetz:Menno
-
Verleden week gebeld met uitgeverij De Alk. De uitgever gaf aan dat hij verwacht dat het boek in 2011 zal verschijnen. Voor het boek De Betuweroute idem dito.
Grtz,
Willem
Tsja, verwacht is een rekbaar begrip. Ik ben benieuwd wanneer Uquilair met een boek over de 2200 op de proppen komt. Misschien nog wel eerder dan dat combinatieboek 2200/2400 van De Alk.
-
Hey
Even kort over ons boek. Ik had ook graag gezien dat het volgens de planning klaar zou zijn. Onze inleverdatum was half maart, voor het grootste deel van de zaken is die datum ook gehaald, maar ik ben nu helaas al enige tijd aan het wachten op derden en al die wachttijd is vertraging en het is uiteindelijk de uitgever die bepaalt dat de verschijningsdatum wordt verplaatst naar een moment dat het hun uitkomt. Het is minder leuk dat ik het nu niet meer in eigen hand heb, maar ik kan er niets aan veranderen...
groeten,
Sicco
-
Ik heb in ieder geval geduld Sicco. (y)
-
Een update voor de hongerigen en nieuwsgierigen....
Op dit moment zijn wij bezig de eerste opgemaakte hoofdstukken te controleren. Dat betekent dus dat het nu toch écht op gaat schieten. Tot nu toe zijn wij heel tevreden over hoe wat wij in ons hoofd hebben ook op papier tevoorschijn komt, dus de gang via de drukker naar de boekhandel komt snel dichterbij!
We houden jullie op de hoogte.
-
Zeer benieuwd, Sicco? Zien de foto's er goed uit? ;)
-
Zonder nou hier een hele uiteenzetting te geven over het proces van het maken van een boek, maar wat we nu controleren is de opmaak (plaats en grootte van foto's, afsnijden van foto's, tekstdoorloop, plaatsen van tabellen en kaders, positionering etc. etc.). Dat ziet er allemaal erg goed uit. Dat doen we afhankelijk van een lo-res pdf, dus het enige dat we nog niet kunnen zien is de uiteindelijke afdrukkwaliteit.
-
En dat 'lo-res' is vakjargon voor een lage resolutie document.
Ben benieuwd naar het boek!
mvg,
Gert
-
Zonder nou hier een hele uiteenzetting te geven over het proces van het maken van een boek, maar wat we nu controleren is de opmaak (plaats en grootte van foto's, afsnijden van foto's, tekstdoorloop, plaatsen van tabellen en kaders, positionering etc. etc.). Dat ziet er allemaal erg goed uit. Dat doen we afhankelijk van een lo-res pdf, dus het enige dat we nog niet kunnen zien is de uiteindelijke afdrukkwaliteit.
Hey Sicco,
Ik kan er dus vanuit gaan dat je de eerste exemplaren op OntraXS! aan de liefhebbers komt tonen? Dan mag je wat bij betreft op de "Modelspoorbank" komen vertellen hoe het boek tot stand gekomen is. Do we got a deal???
Cheers,
Henk van der Kolk, Team OntraXS!
-
Nu de opmaak controleren en dan in ruim een maand een heel boek op de planken, ik ben bang van niet ;D Het had wel een erg leuk idee geweest (y)
De uitgever moet soweiso nog 2/3e doen, vervolgens moeten wij daar minutieus doorheen, hij moet vervolgens onze opmerkingen nog verwerken, dan komt er nog een check of dat goed gedaan is, klaarmaken voor de drukproef, drukproef die zij zelf moeten controleren en dan inkopen ruimte voor het drukken, distributie, nee dat loopt nog wel even aan. Ik zal eens vragen binnenkort wat ze zelf denken, want ik ben natuurlijk zelf ook wel benieuwd.
-
Als ik dat allemaal wist he van tevoren, kon ik ook eens foto,s aanleveren.
Ik heb in de nadagen nog wat geplaat in Terneuzen, zeker de rode 2384 was aangenaam
verrot / verroest (y)
-
Die staat ook wel een paar keer in ons boek hoor ;D
-
Do we got a deal???
"Do we have a deal" (netjes) of "Have we got a deal" (slang/Amerikaans) ;D
'fraid not though ;)
-
Statusupdate: wij hopen dat het boek binnen twee maanden bij de drukker ligt! Slechts een schamele 464 bladzijden en zo'n 900 foto's dik. Zet uw watertandjes alvast maar klaar (y)
-
En dan de meest Hollandsche aller vragen: "Kostas?"
-
Is dat belangrijk dan? ;D
reken op zo'n 40-45 euro schat ik zo in
-
Sicco, al een idee wanneer het boek bij de boekhandels kan liggen, juni of zo?
-
Dat zou dan haalbaar moeten zijn
-
We wachten rustig af; weet zeker dat het goed komt!
-
Gelezen op de site van Cor de Rijke (http://www.feijenoordsemeesters.nl/Nieuw.htm):
NS-locomotieven van de serie 2200/2300 en 2400/2500
Sicco Dierdorp en Davy Beumer werken al een aantal jaren aan hun boek over NS-locomotieven van de serie 2200/2300 en 2400/2500. Behalve over de levensloop en de inzet van deze klassieke karren, besteden zij uitgebreid aandacht aan de ontwikkeling van ons goederenvervoer (van stukgoed en wagenladingen tot bulkvervoer) en de wijze waarop de genoemde diesels daarin hun rol hebben vervuld. Natuurlijk ontbreekt ook een detaillistische beschrijving van de loc’s niet, alsook een verslag over de vele constructiewijzigingen (Cw's) door de jaren heen. Met 464 bladzijden en zo'n 900 foto's is het boek het meest omvangrijke- en uitvoerige werk dat ooit over NS-locomotieven is verschenen. Uitgezonderd de zwart-wit-originelen, mag de toekomstige eigenaar zich verheugen in een uitvoering in 'full color', met kleurenfoto's van begin jaren zestig tot aan 2010. Heel Nederland komt voorbij en ongetwijfeld is er dus voor elk wat wils. Ook leuk is het deel over de inzet van de loc's in het buitenland, of de voor andere maatschappijen gebouwde 'look-a-likes'. Het komt allemaal uitvoerig in woord en beeld voorbij. O ja, enkele (ex) collegae leverden een bijdrage aan de totstandkoming!
Rond 1 mei 2011 ligt dit begerenswaardige boek voor 49,90 euro in de winkel!
Ik denk dat heel veel mensen hier blij mee zijn. (y)
-
Dit is geweldig nieuws! Kan niet wachten tot het zo ver is.
-
Een boek met alleen kleurenfoto's, afgezien van de foto's die zwart-wit zijn. Ja, zo kan ik dat ook. ;D
Maar dat is natuurlijk geen reden om het boek niet te kopen, ik ben benieuwd.
-
Wat is daar dan raar aan? In veel boeken wordt nog steeds gewerkt met kleuren- en zwartwitdelen. Kleurenfoto's in die zwartwitdelen worden dus zwartwit gedrukt. Dit boek is één groot kleurenkatern; elke foto die origineel kleur is komt ook in kleur: full color dus, uitgezonderd de zwartwit originelen...
-
Lees deze zin nog eens Sicco, dan zie je wat Rick bedoelt... ;D
Een boek met alleen kleurenfoto's, afgezien van de foto's die zwart-wit zijn.
-
Mja, inderdaad een wat vrije vertaling van mijn oorspronkelijke 'persberichtje' ;D
-
Sicco,
Welke uitgever? Dan zal ik er een bestellen bij de boekhandel.
CKLX
-
Gewoon even googelen op alk, 2200, 2400, bestellen en het boek komt zo tevoorschijn. heb hem net zelf online besteld by Selexyz...
900 foto's, lekker!
Fred
-
Inderdaad bij de Alk
Laat je overigens niet misleiden door de oude informatie die hier en daar nog staat en het gevolg is van een vroegtijdige aankondiging aan de boekhandels door de uitgever: het boek is wel degelijk 464 blz. dik en telt zo'n 900 foto's en zal 49,90 gaan kosten.
-
Mja, inderdaad een wat vrije vertaling van mijn oorspronkelijke 'persberichtje' ;D
;D
Op sommige sites is het boek 37,50 euro zie ik, zeker nog de oude prijs?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Alk22002400.png)
Het heeft een aardige tijd geduurd, maar aanstaande zaterdag 14 mei 2011 zal eindelijk het bovenstaande boek van Sicco Dierdorp en Davy Beumer bij uitgeverij De Alk verschijnen.
Ik ben heel benieuw naar de inhoud en naar de geplaatste foto's.
Ik hoop dat het lange wachten beloond zal worden.
Gerard
-
Ben ook erg benieuwd. Heb 'm al in de bestelling staan ;D
-
KIJK.......Da's goed nieuws
-
Acceptgiro zat bij Op de Rails! Gelijk verzilverd :P
(en alleraardigst dat je als NVBS-lid korting krijgt!)
-
Dat wordt vast om te smullen! (y) (y)
Jeroen
-
Zzzz.... huh? wat? ;) ;D
Nog één nachtje slapen jongens... (y)
-
Hallo forumlezer(s),
Weet iemand of er een officiele presentatie is met de mogelijkheid het boek te laten signeren door de schrijver ?
Coen.
-
4 juni in de NVBS-winkel in Amersfoort
-
Weet iemand ook waar je dit boek kan bestellen?
Gr.
-
Tik de titel maar eens in in Google. Dan kom je een hele rits internetbedrijven waar je dit boek kan kan bestellen.
Gerard
-
Nog één nachtje slapen jongens... (y)
Jaja, dat wordt genieten morgen :D
-
Zekers! Alvast gefeliciteerd Sicco met deze mijlpaal! (y) Ik hoop dat je snel door de 1ste druk heen bent. Kopen,..kopen kopen!
Tip: het boek via Cosmox bestellen scheelt je verzendkosten! Hoewel ik geen reclame wil maken voor deze website, doe ik het als uitzondering ene keer.
Jeroen
-
Goed,
ook alvast een bestelling gedaan.
Dave
-
Kan niet wachten om te zien hoe het boek (en mijn fotobewerkingen daarvoor) geworden is/zijn, Sicco!
Tot morgen! ;D ;D ;D
-
Kan niet wachten om te zien hoe het boek (en mijn fotobewerkingen daarvoor) geworden is/zijn, Sicco!
Tot morgen! ;D ;D ;D
Sicco en ik zijn ook erg benieuwd hoe het er als boek uit ziet...want ook wij zien morgen pas voor het eerst ons boek!
Tot morgen!
-
Lekkah!!
Wacht tot ie op de deurmat ploft!!
Greetz:Menno
-
Wacht tot ie op de deurmat ploft!!
Dan hoop ik niet dat een huisdier op je deurmat ligt te pitten...464 pagina's komen hard aan! :D
-
Even Marianne Thieme bellen? ;)
Komt het boek ook in de modelspoorwinkels te liggen?
mvg,
Gert
-
Davey en Sicco: ben erg benieuwd! Tot morgen.
-
De kat is veilig! Het boek past niet door de brievenbus!
Komt het boek ook in de modelspoorwinkels te liggen?
Vast wel. Misschien kijken ze me bij Kuijpers nu niet meer zo raar aan als ik ze vertel dat dat peperdure Philotrain spoor 0 model van de blauwe 2416 een blunder is... :)
-
Vanmiddag vond de boekpresentatie bij de SHD te Amf plaats. Eerste indruk, een gedegen boekwerk met vele nooit eerder gepubliceerde foto's, zowel kleur als zwartwit. Van harte aanbevolen.......Sicco & Davy, gefeliciteerd mannen !!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Boekpresentatie_tye_Amf_14_05_2011.jpg)
-
Echt GRAN-DI-O-ZE foto's (wat mij betreft met name van de opgeheven goederenlijnen enzo) en uit de bijschriften blijkt al hoeveel research erachter zit.
(Editfoutje: blz.88 onder moet niet "96" maar "95" zijn, maar die is toch niet in beeld)
-
Een prachtboek, heren! Voor wie 'm nog niet (besteld) heeft: kopen!! ;D
-
Het boek net besteld bij Cosmox voor € 37,50 inclusief verzendkosten. Ik wacht vol spanning af ::)!
-
Das een nette prijs zeg (y)
Zat zelf te rekenen richting zeker 60-70 euro uitgaande van ruim 450 blz.
Gr. Remco.
-
Sluit mij van harte bij Tedo (leuk kennis gemaakt te hebben) aan: allemaal kopen dat boek! Mag niet in je verzameling spoorwegboeken ontbreken, een regelrechte aanrader (y)
-
Ik heb het boek net ook maar besteld. Is toch leuk om de boekencollectie zo compleet mogelijk te krijgen/houden.
Sander
-
Nu maar afwachten of we het bij Cosmox voor die prijs krijgen. Het is elders 49,90
Groeten
HenkB
-
Ook maar gereserveerd :)
-
Had m besteld maar die TNT ook altied met die leveringen...... >:(
Greetz:Menno
-
Ondanks dat ik het pas 1x goed heb door kunnen bladeren (wat wil je ook met 460 pagina's en 900 top foto's ;)) is me de kwaliteit van de foto's en teksten wel al opgevallen. De eerder verschenen boeken waarin deze series behandeld werden, waren leuk, maar dit boek geeft zoveel informatie over details die ik graag wil weten, dat dit echt het wachten waar was.
Ik kan maar 1 ding zeggen: Kopen, je krijgt er echt geen spijt van!
En voor Sicco en Davy, nogmaals gefeliciteerd; dit is echt dé aanwinst voor hobbyist!
-
heb hem vorig jaar al besteld ;D, en ik kan dus ook niet wachten :D :P
-
Had m besteld maar die TNT ook altied met die leveringen...... >:(
Greetz:Menno
Ja, heel gek. Ik kan me best voorstellen dat de boeken pas na de presentatie verzonden worden en dus pas morgen bij de mensen op de mat vallen. Of dacht je op zondag post te krijgen?
-
Nee,zaterdag! ;D
Greetz:Menno
-
Hallo forumlezer(s),
Direct bij de aankondiging heb ik destijds dit boek besteld en betaald, maar tot heden geen exemplaar ontvangen.
Tante post maakt reclame met "vandaag gepost morgen bezorgd"! Of is de uitgever traag?
Ik hoop dat morgen het pakketje met inhoud binnen rolt.
Coen.
-
Nu maar afwachten of we het bij Cosmox voor die prijs krijgen.
Ik wacht met je mee.
Marc
-
Zojuist ook besteld via Cosmox. Bestelwijze komt nagenoeg overeen met die van dat dikke mannetje.
Als dit goed gaat, heeft die reden tot afslanken want zal er aardig wat minder brood op zijn plank komen. :P
mvg,
Gert
-
@ Koen: Tante TNT leus kun je met een korreltje zout nemen!!
Vorige week Donderdag is er iets naar mij toegezonden maar tot opheden niet aangekomen!!
Greetz:Menno
-
Heren,
Het boek is op het laatste nippertje pas van de drukker gekomen en zaterdag 'warm' gepresenteerd enpas daarna verdeeld via het centraal boekhuis. Nog een paar daagjes geduld denk ik....
groeten Sicco
-
Dan gaan we vanmiddag eens in de winkel kijken. ;D
Heb er speciaal wat boekenbonnen voor bewaard.
-
Ik wacht rustig af tot Van Stockum het boek verstuurd.
-
Hij is onderweg... ben erg benieuwd!
-
Krijg net bericht van Cosmox dat het boek onderweg is, ben benieuwd (y)
Groet Wouter
-
Vandaag binnen van Selexyz, ook nog voor de "verkeerde" prijs, lekker plaatjens kijken (y).
Stephan.
-
Tante post maakt reclame met "vandaag gepost morgen bezorgd"! Of is de uitgever traag?
Conclusie (zoals Sicco ook al zegt): het boek was dus nog niet gepost.
Vandaag lag het boek bij mij op tafel te wachten, ook afkomstig van Selexyz voor de oude prijs. Het is een mooi boek geworden met veel mooie foto's en informatie. Ik heb niet alle tekst gelezen maar het viel me wel op dat drie maal vermeld werd dat de 2384 rood was geschilderd. ;D
Als er nog mensen twijfelen of ze het boek moeten kopen: doen, het is het geld zeker waard.
-
Vanmiddag gebeld naar Centralpoint bij wie ik in 2009 het boek had besteld en betaald. Volgens mededeling van een zeer vriendeijke Heer zou het boek voor verzending zijn ingepakt en morgen zeker bezorgd worden.
Vanavond zaten we te eten en werd er gebeld. Zeker een collecte dachten we.
Maar nee hoor ! Tante Post met een pakketje met het boek.
Zojuist uitgepakt en even snel ingekeken. Ziet er op het eerste gezicht prima uit. We gaan a.s. zondag op vakantie en het boek gaat dus mee. Ondanks de vele foto's flink wat tekst, dus dat wordt hopelijk snoepen.
Coen.
-
Nog goedkoper besteld: www.proxis.be
E 35,94 inclusief verzendkosten
-
Zojuist bericht gekregen: boek is onderweg!!
Wacht nu in spanning af wanneer het op de mat ploft!
Greetz:Menno
-
T'is een flink exemplaar, ik heb hem aan de kinderen laten zien en die houden zich nu opvallend koest, heerlijk boek.
-
E 35,94 inclusief verzendkosten
Te gek voor woorden, als de auteurs voor een aantal presentie-exemplaren al 30 Euro moesten betalen (en ik, met de nodige dia's erin, die van mij dus gewoon betaald heb want ik vind niet dat de auteurs daarvoor moeten opdraaien). :o
-
Inderdaad, en ik ben daar inmiddels mee bezig....
-
Waar mee bezig, als ik vragen mag?
mvg,
Gert
-
Uitzoeken hoe het kan dat het boek voor de oude prijs wordt verkocht. Dat is niet fair voor de medewerkers, niet voor ons (wij hebben een groot aantal boeken zelf moeten kopen - voor bijna hetzelfde bedrag - om aan medewerkers te geven) plus vraag ik me af wie die financiële gevolgen gaat ophoesten....
Maar laten we dat niet hier gaan bediscussiëren ;)
-
Dat is inderdaad knap vervelend. Maar je hebt gelijk, laten we het hier liever over de inhoud hebben. Met een beetje geluk krijg ik het boek deze week nog in huis.
mvg,
Gert
-
Te gek voor woorden, als de auteurs voor een aantal presentie-exemplaren al 30 Euro moesten betalen (en ik, met de nodige dia's erin, die van mij dus gewoon betaald heb want ik vind niet dat de auteurs daarvoor moeten opdraaien). :o
Wat vind je nou te gek voor woorden?
dat die site hem zo goedkoop aanbied of (wat je er achter zet) dat de auteurs zelf €30,- moesten betalen?
Wat ik persoonlijk redelijk zou vinden is natuurlijk gratis exemplaren voor de auteurs en voor mensen die diverse foto's beschikbaar hebben gesteld toch zeker max. tegen kostprijs.
Dat een verkoper genoegen neemt met een minimale marge en dus zeer goedkoop gaat aanbieden heb ik als consument natuurlijk geen bezwaar ;D
Groet,
Jakop
-
Volgens mij beginnen de laatste verkopers er nu ook achter te komen dat de inkoopprijs gewijzigd is, want de oorspronkelijk aangekondigde prijs wordt op steeds minder plekken aangeboden. Het lijkt mij dus geen kwestie van genoegen nemen met kleinere marges, maar eerder een kostbaar lesje administratie bijhouden voor de online boekverkopers.
-
Ik hoop mijn boek ook binnenkort te ontvangen, ik had deze al een beste poos terug
besteld en ben vandaag maar eens aan het rondbellen geweest bij de leverancier.
En ook voor de oude prijs...... (€37,50) maar als ik bijbetalen moet dan is niet anders.
Ik hoop het boek toch wel in de komende week in huis te hebben.
Gr.
Robbert Jan.
-
.Het lijkt mij dus geen kwestie van genoegen nemen met kleinere marges, maar eerder een kostbaar lesje administratie bijhouden voor de online boekverkopers.
Denk het ook...
Maar de winnaar is in ieder geval de koper! Voor welke prijs dan ook gekocht: van 224 bladzijden waar de oude prijs op gebaseerd was naar 464 bladzijden is toch een verdubbeling van het kijk- en leesgenot :D
Ik wens iedereen dan ook veel plezier met ons boek!
-
Auteurs moeten (bijna) niks betalen vind ik.
Ze hebben recht op een boek voor de halve prijs of nog iets minder.
Er word werk & tijd aanbesteed en daar moet voor gedokt worden door ons (die niet mee werkten).
Als zij (die mee werkten) het voor n prikkie krijgen boeit me dat niet!!
Greetz:Menno
______________________________________________________________________________________________
Nog net niet nagel bijtend in afwachting op het boek!! ;D
-
En de mensen die proef hebben gelezen en de spelling hebben gecheckt mogen het ook gratis krijgen.
Maar dat boeit jou waarschijnlijk nog minder. :P
mvg,
Gert
-
Dat mag ook!! :D
Greetz:Menno
-
Zojuist het boek via Cosmox ontvangen. Nog voor de oude prijs (reeds aangepast op de site naar de huidige prijs). In een woord een geweldig naslagwerk met veel weetjes. (y) Vooral de vele afbeeldingen maakt het tot een genot om naar te kijken. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er zoveel varianten voor de NS2200/2300 in omloop waren. Dan doel ik op de Mobilofoonlocs o.a. Zelfs een leuke foto(s) nabij oud Zaandam station met de vele 'geelbanders' op de achtergrond komen oude herinneringen boven drijven. Kortom dit boek is een dikke aanrader voor de spoorder onder ons.
Jeroen
-
Heb het boek "op de blind" besteld, mede ook omdat het over machine's gaat die ik nog volop in de rijdende dienst heb meegemaakt. Zojuist de youtube filmpjes bekeken van de presentatie in Amersfoort en ik ben onder de indruk van het werk wat er is verricht voor het realiseren van dit boek. Wat mij ook aanspreekt is dat er gebruik is gemaakt van foto's van eens wat andere fotografen dan de meestal toch bekende namen die je in spoorboeken tegenkomt. Ben benieuwd (y)
-
Interessant. Ik heb twee dagen geleden een orderbevestiging in mijn mail gekregen voor de oude prijs.
Volgens mij heb ik dan juridisch gezien een overeenkomst. Ben benieuwd wat er nou op de acceptgiro staat!
mvg,
Gert
-
ik denk dat sicco en davy binnenkort een claim aan de broek krijgen van de postbezorgers wegens rugklachten, menselief wat een pil is hier zojuist bezorgd, snel even voor het eten een blik geworpen in het boek, mooi hoor, in een woord....GOED WERK GELEVERD MANNEN
(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
eric
-
Doordat hij zo dik is kan ik in bed niet goed het juiste standje vinden; hoe doen jullie dat?
-
vandaag het boek ontvangen voor de lage prijs van € 37,50 ;D . Wat een fantastisch boek, een echte aanrader!!!!! TOP (y) (y) (y)
-
Doordat hij zo dik is kan ik in bed niet goed het juiste standje vinden; hoe doen jullie dat?
Haha grappig, ik had zelf hetzelfde, maar dan in de trein: hij 'pakt' net niet lekker ;)
Dank voor de reacties zover (y)
-
Ik heb er gewoon voor 50 euro aan boekenbonnen tegenaan gegooid en heb er al een tijdje in zitten lezen.
Hele grote complimenten heren. (y) (y) (y)
De informatie is meer dan uitgebreid zonder in oeverloze details te vervallen. Het boek is goed doordacht ingedeeld in 10 thema's. De vele fraaie foto's horen bij die thema's en staan er niet alleen in omdat we ze nu eenmaal kwijt moesten.
En heel bijzonder, de heren kunnen schrijven. Ik ben nog geen slecht lopende zin tegengekomen en dat is bijzonder in dit genre. Heeft mogelijk ook te maken met de redactionele inspanning die De Alk in de regel levert.
Eeeeh, een boek over de 1100 plus 1300 mag van mij ook heren. ;D
-
Dank Henk! De Alk redigeert overigens helemaal niks, dat is de verantwoordelijkheid van de auteurs. Ikzelf schrijf al van kinds af aan (vandaar de meer verhalende schrijfstijl denk ik zo) en op spoorgebied natuurlijk af en toe wel wat voor OdR en heb daarbij veel geleerd, met dank aan een aantal medewerkers die me op structurele stijlfouten wezen. Eén van hen is de corrector voor het boek geweest. Wat ik vooral geleerd heb is niet teveel details, bijzinnen etc. Ben blij dat dat gezien wordt :)
Toekomstplannen zijn er overigens niet, hoogstens wat vage ideeën, maar dat gaat dan over onderwerpen waar ik zelf wat minder vanaf weet - dus of wij daar dan de geschikte personen voor zouden zijn... ???
-
Zal ik em dan toch maar kopen?
Normaal koop ik altijd zulke boeken,maar ik heb al het boek over de 2400
van Uquilair en Diesellocs in Nederland van de Alk.
Mischien komt Uquilair ook nog met een boek over 2200en???
Maar ik zal toch wel niet de verleiding kunnen weerstaan ;D
Moet ik weer een Billy halen bij de Ikea. ;D
gr Ed.
-
Moet ik weer een Billy halen bij de Ikea. ;D
Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek? :D
mvg,
Gert
-
heb hem vandaag ook maar opgehaald (y) ze hadden gisteren al gebeld dat hij er was maar had geen tijd om hem om te halen :( dus dan vandaag maar even naar de stad toe gefietst :D Wat een prachtig boek ! dik zijn geld waard (y)
-
Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek? :D
mvg,
Gert
En Billy kan heel veel hebben hoor,maar wel de hoge ;)
gr Ed.
-
Zal ik em dan toch maar kopen?
JA! 8)
Normaal koop ik altijd zulke boeken,maar ik heb al het boek over de 2400
van Uquilair en Diesellocs in Nederland van de Alk.
Mischien komt Uquilair ook nog met een boek over 2200en???
Uquilair legt het af, voor dit boek heeft echt onderzoek plaatsgevonden i.p.v. het overschrijven van bedieningsvoorschriften - en minstens een (goed gelukte) poging om ook eens andere fotobronnen aan te boren dan de eigen kliek (ik let al sinds 1983 op de namen van fotografen, maar toch minstens twee geheel onbekende namen met mooie opnamen).
Voor een Uqui-2200 is nu hooguit nog als puur fotoboek een markt (laten we wel wezen, da's toch het belangrijkste verkoopargument in onze markt), maar dan moeten het echt heel veel mooie platen wezen ;)
-
Wat vind je nou te gek voor woorden?
dat die site hem zo goedkoop aanbied of (wat je er achter zet) dat de auteurs zelf €30,- moesten betalen?
Wat ik persoonlijk redelijk zou vinden is natuurlijk gratis exemplaren voor de auteurs en voor mensen die diverse foto's beschikbaar hebben gesteld toch zeker max. tegen kostprijs.
Dat een verkoper genoegen neemt met een minimale marge en dus zeer goedkoop gaat aanbieden heb ik als consument natuurlijk geen bezwaar ;D
Als een verkoper het voor die prijs "verkocht" heeft, vind ik het goede principes dat ze dat gewoon doen (er zijn al veel te veel mensen die principes alleen maar hebben zolang die uitkomen, maar het lullige aan principes is juist dat hun bestaan bewezen wordt als het niet uitkomt).
Zodra ik hoorde dat de auteurs slechts een gering aantal presentie-exemplaren kreeg en de rest moest betalen, heb ik direct aangegeven dat ik dat onzin vond.
Op zich vond/vind ik dat De Alk daar niet zo zuinig in moest wezen (en ook gewoon criteria voor presentie-exemplaren zou kunnen opstellen), maar ja, dan praat ik over HUN geld.
MIJN mening was echter dat de auteurs er niet voor moesten bloeden, dus ik heb gevraagd wat ze voor één exemplaar moesten betalen en die 30 Euro "direct" betaald.
Ik HAD het gratis kunnen krijgen als ik mijn bek had gehouden, maar ja, principes hè.
Dus ik zou het wel op prijs stellen als er niet gesuggereerd zou worden dat ik de spekkopers van dat boek voor 35 Euro hun dealtje zou misgunnen :P
-
het lullige aan principes is juist dat hun bestaan bewezen wordt als het niet uitkomt
Mooi gezegd! (y)
mvg,
Gert
-
Dankjewel ;D
-
Voor een Uqui-2200 is nu hooguit nog als puur fotoboek een markt (laten we wel wezen, da's toch het belangrijkste verkoopargument in onze markt), maar dan moeten het echt heel veel mooie platen wezen ;)
Zonder iets aan het geweldige boek van Davy en Sicco afbreuk te doen (heb het inmiddels grondig doorgelezen en het is zeker een van de beste uitgaven van de afgelopen jaren qua spoorboeken) vind ik dit toch iets te kort door de bocht....
Een boek dat nog wat verder 'in de diepte' gaat qua techniek (ik vond de BB-300 en 1100-boeken van Uquilair juist heerlijk vanwege de technische details) zou ik best interessant vinden. Al zal het bij de 2200 voor mij waarschijnlijk weinig nieuwe inzichten geven in de gebruikte technieken :)
-
Ik kan ook het bedieningsvoorschrift voor je kopieren, stuk voordeliger en er staat net zoveel in ::)
Of dacht je dat Martin van Oostrom alles wat-ie opschrijft zelf snapt? 8)
In ieder geval het 1100-boek is door een materie- en vooral ervaringsdeskundige geschreven (BB-300 dezelfde dacht ik), die kans acht ik voor de 2200 niet groot.
Maar laat ze het vooral proberen! (y)
-
Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek? :D
mvg,
Gert
Mijn Billy is al vol en planken zakken al door vanwege gewicht van alle trein en bus boeken.
Voor een nieuwe Billy is geen plek in de hobbykamer. Maar desondanks dit mooi boekwerk toch aangeschaft. Voorlopig ligt die nog niet in de kast, wel even tijd nodig om hem te lezen/bekijken.
-
gisteren het boek voor mijn verjaardag gekregen, erg mooi boek
erwin
-
Zodra ik hoorde dat de auteurs slechts een gering aantal presentie-exemplaren kreeg en de rest moest betalen, heb ik direct aangegeven dat ik dat onzin vond.
Op zich vond/vind ik dat De Alk daar niet zo zuinig in moest wezen (en ook gewoon criteria voor presentie-exemplaren zou kunnen opstellen), maar ja, dan praat ik over HUN geld.
Dat is ook mijn ervaring met S&T: de vergoeding per pagina door de Alk is netjes maar dat gekruidenier met die exemplaren voor degene die meegewerkt hebben kon wel eens wat beter. Na 2003 is er wat dat betreft dus niet veel veranderd...
-
Gisteren is het boek ook bij mij op de mat gevallen en ik moet zeggen dat het er top uit ziet. Enige minpuntje is dat de klompentrein met warme stoof onderbelicht is ten opzichte van de latere trek- en duwtreinen met energiewagens. Er had toch wel een foto'tje van een NS 2200 met warme stoof in gekund?
... of zie ik die over het hoofd?
-
Daar was ie dan!!!!!
Fantastisch boek!!
Complimento!!
Greetz: Menno
-
Zal ik em dan toch maar kopen?
Normaal koop ik altijd zulke boeken,maar ik heb al het boek over de 2400
van Uquilair en Diesellocs in Nederland van de Alk.
Mischien komt Uquilair ook nog met een boek over 2200en???
Maar ik zal toch wel niet de verleiding kunnen weerstaan ;D
Moet ik weer een Billy halen bij de Ikea. ;D
gr Ed.
Ja kopen Ed, deze vind ik echt drie keer beter dat het doorsnee Uquilair boek.
Het is alleen wat dik, moet eigenlijk horizontaal op zijn eigen plankje. :)
-
Wat een super boek, alle lof voor de schrijvers en medewerkers aan deze heerlijke dikke pil (y)
Zo langzamerhand zijn alle series van NS locomotieven wel aan de beurt geweest denk ik zo.
Groet,
Ron
-
Hmmm..
Serie 103-152
Serie 201-369
Serie 401-415
Serie 451-460
Serie 500, 600 en 700
Serie 2001-2018
Serie 2901-2905
Serie 6401-6520
Nu komt er tzt een boek over de sikken, maar de rangeerlocomotieven blijven verder behoorlijk buiten schot...
Eelco
-
En dan door naar de rijtuigen!
Want als er iets onderbelicht is... (al zou er ook wel een keer een mooi nieuw boek over goederenwagens mogen komen; Hans Nahon's meesterwerkje uit 1987 behoeft de nodige aanvulling :) )
-
Voor rijtuigen is er toch De Erfenis? Of wil je per serie een apart boek... ;D
-
Hmmm..
Serie 103-152
Serie 201-369
Serie 401-415
Serie 451-460
Serie 500, 600 en 700
Serie 2001-2018
Serie 2901-2905
Serie 6401-6520
Nu komt er tzt een boek over de sikken, maar de rangeerlocomotieven blijven verder behoorlijk buiten schot...
Eelco
Je heb helemaal gelijk, zo te zien missen we dan nog wel een paar boeken.
Wie weet komt het er in de aankomende jaren nog eens van, maar voorlopig respect voro het werk van dit boek over de 2200/2400 echt super. (y)
Groet,
Ron
-
Rijtuigen:
N.J. van Wijck Jurriaanse, De stalen getrokken rijtuigen der Nederlandse Spoorwegen, Rotterdam, 1980. ISBN: 90.6007.587.0 [deel 8 van de serie Spoorwegen in Nederland]
Staat ICR nog net in.... maar een update mag best.
Een boek over sikken en een over de series 500/600/700 zie ik gráág verschijnen.
Marc
*gaat verder naar zijn brievenbus zitten staren of het 2200/2400-boek al komt*
-
Een boek over Sikken en Sikkenlijntjes (en Hippels/Bakkies) zou erg leuk zijn. Graag ook met 900 foto's :-)
-
Voor rijtuigen is er toch De Erfenis? Of wil je per serie een apart boek... ;D
Ik ben niet zo van die oude houten meuk :P Maar goed ik bedoelde met 'het groene boekje' inderdaad "N.J. van Wijck Jurriaanse, De stalen getrokken rijtuigen der Nederlandse Spoorwegen, Rotterdam" en die was vrij summier en nu hopeloos verouderd. Het Stibans boekje is handig voor wat cijferwerk maar meer ook niet.
@Marc : in zo'n 500-600-700 boek hoort dan ook eigenlijk de 450...
Overigens ; aan alle (toekomstige) schrijvers zou ik willen verzoeken om eens goed te kijken naar de geweldige tabel achterin het 2200/2400 boek, met alle data in een mooie tabelvorm. Perfect ook voor de modelbouwers die strikt tijdperk rijden (y)
-
@Marc : in zo'n 500-600-700 boek hoort dan ook eigenlijk de 450...
Neuh, doe die Engelse meuk maar in een apart boek.. ;D
Marc
eigenlijk zal het me worst wezen wat er samen in één boek komt, áls het maar komt ;D
-
Overigens ; aan alle (toekomstige) schrijvers zou ik willen verzoeken om eens goed te kijken naar de geweldige tabel achterin het 2200/2400 boek, met alle data in een mooie tabelvorm. Perfect ook voor de modelbouwers die strikt tijdperk rijden (y)
Die is nog uitgebreider dan wat in het 2400 boek staat?
-
Bijschriftcorrectie:
Blz.264 onderaan: Dit is de beladen trein die uit Arnhem Goederen aankomt in Doetinchem op weg naar Aalten (de fabriek van Vredestein stond ten zuidwesten van het station), inderdaad trein 57552 (57xxx was beladen treinlading, van regio 5=Arnhem G naar regio 5, 2e trein; 58xxx was ledig treinlading en de lege graantrein [dus] 58552).
-
Zelfs nog een inhoudelijke fout gevonden (blz. 291): in 1983 gingen alle Plan E-DE's weer de elektrische dienst in (dat was alleen een kwestie van schakelaar omzetten en kon altijd, dus "geschikt maken voor de dienst achter e-locs" is wat sterk uitgedrukt). Om dit mogelijk te maken waren DE-2's opgeknapt en daarbij herschilderd (de net opgeknapte BDk 96 liep brandschade op en werd nog verbangen door de alsnog opgeknapte BDk 104) en vanaf eind mei 1983 tot mei 1985 reden (100% zeker op Ah-Ww, 90% op Zl-Es) er geen trekduws meer.
In 1985 kwamen de Plan E-DE weer beschikbaar door instroom van elektrisch materieel (ICM denk ik), dus per zomerdienst werden de DE-2's weer vervangen door TD, met enkele weken daarvoor opleidingsritten. "Helaas" vond ik, als Blauwe-Engelenfan, maar goed, het was beter dan "die saaie Plan U" waar menigeen nu ook alweer een moord voor zou doen ;)
-
Een boek over Sikken en Sikkenlijntjes (en Hippels/Bakkies) zou erg leuk zijn. Graag ook met 900 foto's :-)
Goed idee Sicco!
En wat er ook al jaren ontbreekt is een boek over het Rotterdamse goederenvervoer.
Zeg maar Feijenoordse Meesters (http://www.feijenoordsemeesters.nl/) maar dan als boekvorm.
Al wordt dat boek dan misschien nog wel een stuk dikker dan deze...
Verder de complimenten voor dit boek. (y)
Echt super in elkaar gezet.
Groeten,
Oscar
-
Zelfs nog een inhoudelijke fout gevonden.
Er staan er wel meer in, ook tik of nummerfoutjes. Maar we gaan hier toch niet op alle slakken zout leggen? Het is verreweg het beste/compleetste boek over nederlandse diesels, en dergelijke kleinigheden doen m.i. geen afbreuk aan het geheel.
-
Tik- en inhoudelijke foutjes (ja, ik heb er zelf ook een paar gevonden, het blijft toch lastig om je eigen teksten te controleren) mogen altijd aan mij privé gemaild worden. Ik zal ze verzamelen en wellicht t.z.t. een downloadable bijlage maken of zoiets...
-
Nou ik heb hem gisteren gekocht en vind het een mooi boek.
Gr Arnout.
-
(de net opgeknapte BDk 96 liep brandschade op en werd nog verbangen door de alsnog opgeknapte BDk 104)
93
Ik heb het boek ook gekocht. Ongelooflijk dat over zulk saai materieel zoveel te vertellen is. Mooi naslagwerk, complimenten. (y)
-
na al die mooie reacties,moet ik mijn vrouwtje maar eens,
heel erg lief aan gaan kijken.
wil hem ook wel hebben.
gr.theo
-
Ik heb gisteren het boek ook maar aangeschaft.
Na zoveel positieve verhalen moest ik wel ;D
Erg mooi boek en een bijzonder goed naslagwerk.
Vooral het feit dat er een hoop onbekende foto`s in staan vind ik positief (y)
Grtn,
Dennis
-
Gisteren heb ik dit schitterende boek van Cosmox ontvangen (voor de oude prijs). Het is werkelijk een meesterwerk, lof voor allen die eraan meegewerkt hebben.
Tip voor de mensen met een klein beursje, op de site van proxis.be wordt dit grandioze boek nog steeds voor nog geen 34 euro aangeboden.
Groeten,
Henk B
-
Tip voor de mensen met een klein beursje, op de site van proxis.be wordt dit grandioze boek nog steeds voor nog geen 34 euro aangeboden.
Dat had ik al op pagina 7 gemeld. Het boek is gisteren bij me afgeleverd voor die prijs, dus geen naheffing :D
Het is i.d.d. een heel mooi boek!
-
Er staan er wel meer in, ook tik of nummerfoutjes. Maar we gaan hier toch niet op alle slakken zout leggen? Het is verreweg het beste/compleetste boek over nederlandse diesels, en dergelijke kleinigheden doen m.i. geen afbreuk aan het geheel.
Uhmm... een correctie voor alle lezers hier is toch geen "op alle slakken zout leggen"?
Vooral niet als dat als compliment verpakt zit ("ZELFS nog een inhoudelijke fout" suggereert toch duidelijk hoge kwaliteit)?
Ik ben nou niet bepaald zuinig geweest in positieve uitlatingen over het boek van Sicco en Davy.
Maar goed, Sicco heeft het liever centraal prive voor (als het lukt) een addendum dus dan doen we dat.
-
93
Je hebt HElemaal gelijk :-[
Kortsluiting tussen hersens (schijnt ;) ) en vingers want ik dacht echt aan de 93 (reclamebaanloos)...
zulk saai materieel
;D
-
Uhmm... een correctie voor alle lezers hier is toch geen "op alle slakken zout leggen"?
Vooral niet als dat als compliment verpakt zit ("ZELFS nog een inhoudelijke fout" suggereert toch duidelijk hoge kwaliteit)?
Ik weet dat je het boek waardeert! Mijn opmerking was dan ook niet eens zozeer gericht op jouw reactie op zich, ik was een beetje bang dat iedereen fouten ging zoeken om hier te posten.
-
Fouten ging zoeken... maar wat als we ze gewoon tegenkomen?
en vingers want ik dacht echt aan de 93 (reclamebaanloos)... ;D
Ik geloof je... want je bent er de persoon niet naar om de identiteiten van de 93 en 96 te verwisselen bovendien: de 6 staat boven de 3...
-
Ik ben ze ook tegen gekomen, maar post ze hier niet...
Ik doe zoals Sicco zei: ik mail ze hem, dan is het opbouwende kritiek. (y)
-
Ik ben ze niet tegengekomen maar in zo'n groot boekwerk kan het niet anders dan dat er foutjes en fouten insluipen omdat het mensenwerk is en soms ook de bronnen niet altijd kloppen. Dat is helemaal geen schande en hier op het forum bespreken we wel vaker modellen en boeken en benoemen we gewoon wat we goed vinden en wat niet, dus als we iets tegen komen wat niet klopt is er niets mis mee om dat hier te vermelden en het desgewenst door te mailen aan de auteurs.
-
Ieder zijn mening, maar als er foutjes in staan zal dat op detailniveau zijn, en 99% van de lezers totaal ontgaan. Wij zijn detailfreaks, en zien het misschien wel, en juist omdat ik weet dat er voor de details zeer veel onderzoek is gedaan vind ik het een beetje ongepast dit hier te melden, en breng ik liever de auteurs op de hoogte.
Maar einde discussie wat mij betreft, nu weer verder over het boek!
-
Normaal ben je ook niet te beroerd om foutjes op detailniveau te bespreken als het gaat om modellen (zoals onlangs bij de 93 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3453.msg565547.html#msg565547)) en nu is het ineens ongepast... Ik zou bijna gaan denken dat je mee hebt gewerkt aan de totstandkoming van dit boek...
Van mij hoef je de fouten hier ook niet te benoemen maar ga een ander niet betichten van zout-op-slak-leggerij... Kennelijk wil je hier in deze kolom de Grote Goed Nieuwsshow zonder enige vorm van kritiek... De auteurs krijgen hier alle lof en respect, ook van mij maar je bent m.i. zwaar aan het overdrijven.
Ongepast noemt ie dat... ::)
-
Een model van honderden euro's vind ik in dat opzicht toch een ander verhaal dan een boek van een paar tientjes. En ja, ik heb belangeloos meegewerkt (maar niet aan de tekst), dat kan iedereen erin lezen, dus da's niet zo lastig. Mensen die dicht bij bijvoorbeeld Artitec staan komen ook in het verweer als er kritiek komt op dat merk. Logisch. Maar goed, met sommigen hier moet en wil je de discussie eenvoudigweg niet aangaan...
-
Hebben we nu echt een discussie over foutjes die nog niet eens gevonden zijn? :o ;D
-
Inmiddels niet meer: blz 333: loc 2521 vs mat 46 te Geldrop. Het betrof hier treinstel 233 i.p.v. 223.
Logisch.
Nee, niet logisch als ik zie hoe dat gebeurd is in de afgelopen jaren...
-
Zo, afgelopen weekend heb ik het boek ook echt gelezen. Dat doe ik niet vaak met boeken in dit genre. Het boek geeft niet alleen informatie over de 2200 en 2400, maar is eigenlijk ook een goede inleiding in de ontwikkeling van de spoorwegen in Nederland zo in jaren '50 tot '90. Vooral het goederenvervoer snap ik nu een stuk beter.
Ben zondagavond ook gelijk lekker treinsamenstellingen gaan maken op basis van de foto's. Kom wat geelbanders tekort. ;D
-
Zaterdag ook het boek ontvangen. Natuurlijk eerst mijn bijdrage opgezocht :P en daarna lekker bladeren. Zoontje van tweeënhalf naaast me op bank die bij elke foto tevreden constateerde: Trein!
Geweldig boek en wat een schat aan beeldmateriaal! Ik hoop dat mijn pluim er nog bij past,maar het is verdiend heren!
Eelco
-
Op beneluxspoor.net wordt door modelspoorders nogal eens de vraag gesteld: Wat kan ik achter mijn 2200 (of 2400) aan goederenmaterieel hangen.
Die vraag stel je nooit meer, wanneer je dit boek in je bezit hebt !!!!
Alles wat je wilt weten over de inzet van deze loc's in het stukgoederen-, wagenladingen- en treinladingenvervoer wordt hierin uitvoerig beschreven en met een schat aan foto's ondersteund.
Een grandioos boek, welk elk ander boek in dit genre in de schaduw zet.
-
Zoontje van tweeënhalf naaast me op bank die bij elke foto tevreden constateerde: Trein!
Kijk, dat noem ik opvoeden! (y)
groet,
Jakop
-
Overigens ; aan alle (toekomstige) schrijvers zou ik willen verzoeken om eens goed te kijken naar de geweldige tabel achterin het 2200/2400 boek, met alle data in een mooie tabelvorm. Perfect ook voor de modelbouwers die strikt tijdperk rijden (y)
Die is nog uitgebreider dan wat in het 2400 boek staat?
Als ik kijk naar de tabel levenslopen, is deze niet uitgebreider dan wat in het 2400 boek staat qua revisiedata. Maar desalniettemin een goede bron om de afleverdata van de 2200 (http://www.railwiki.nl/index.php/2200/2300_-_Diesel_locomotieven_serie_2200/2300) en om 2400 (http://www.railwiki.nl/index.php/2400/2500_-_Diesel_locomotieven_serie_2400/2500) te vullen met data.
-
Wat ik dan wel mis, en dat komt misschien omdat er maar weinig foto's van zijn en deze al in andere boeken staan, is een 2400 in voorspan met een stoomloc., een 2400 die defect door een stoomloc. wordt getrokken en een 2400 die een stoomloc trekt.
Combinaties met stoom dus, ik heb alleen een museumcombinatie met een Duits exemplaar van de SSN ontdekt, maar dat vind ik dan weer niet echt.
De kleurenfoto op pagina 63 is erg fraai gerestaureerd, ik heb het plaatje eerder gezien maar daar waren de kleuren al grotendeels verdwenen.
En klopt het dat in de tabellen wel de data van vergeling maar niet de data van verbruining (van de blauwen) staan, en zo ja is dat ergens anders in het boek terug te vinden?
Stephan.
-
Dank jullie allemaal voor de leuke reacties!
Wat ik dan wel mis, en dat komt misschien omdat er maar weinig foto's van zijn en deze al in andere boeken staan, is een 2400 in voorspan met een stoomloc., een 2400 die defect door een stoomloc. wordt getrokken en een 2400 die een stoomloc trekt.
Combinaties met stoom dus, ik heb alleen een museumcombinatie met een Duits exemplaar van de SSN ontdekt, maar dat vind ik dan weer niet echt.
Je geeft inderdaad de reden al aan...de foto's die we ervan gezien hebben, zijn al gepubliceerd. Het kon natuurlijk ook maar in een erg korte periode, van net 4 jaar. Een tijd waarin goede fotograferen helaas zeldzaam waren...de treinen en spoorlijnen talrijk en de door jou gevraagde combinaties ongetwijfeld al een relatieve zeldzaamheid.
En klopt het dat in de tabellen wel de data van vergeling maar niet de data van verbruining (van de blauwen) staan, en zo ja is dat ergens anders in het boek terug te vinden?
Op bladzijde 64 staat beschreven dat de 2401-2403 al in april en mei 1955 tijdens het uitvoeren van enkele constructiewijzigingen roodbruin werden geschilderd. De rest (2404-2409, 2411-2415 en 2417-2422) volgde in 1956 en 1957 bij hun eerste kleine revisies. Helaas hebben wij uit de archieven van NS niet meer kunnen herleiden dan deze info.
In het boek van Martin van Oostrom staan in de tabel wel wat H2 revisies genoemd in kwartalen van deze jaren. Het zou best kunnen dat tijdens die revisies de loks zijn omgeschilderd, maar noch wij, noch Martin heeft dat in de archieven bevestigd gezien. Vandaar ook dat wij geen exacte data kunnen noemen. Dat is toch wel een beetje jammer: de archieven van NS zijn alleen te fragmentarisch.
-
vandaag het boek ontvangen; het lijkt schitterend. Ik ga er eens lekker voor zitten (y)
-
vandaag het boek ontvangen; het lijkt schitterend. Ik ga er eens lekker voor zitten (y)
Heb het boek nu ook, echt schitterend.
Toch 1 foutje kunnen ontdekken.
Men heeft het steevast over ertstreinen, ook die van Awhv.
En dat zijn nou juist kolentreinen, iets anders dan erts.
-
Dus omdat er NU kolentreinen rijden van Awhv waren dat toen ook kolentreinen?
Voordat je zoiets zo stellig beweert, moet je het stuk wellicht toch eerst eens lezen (y)
-
Ik heb het voor je opgenomen, Sicco. Maar kennelijk geldt hier; wie kritiek* uit, zal hoe dan ook kritiek* ontvangen. Daar leggen we ons dan maar bij neer.
*opbouwend dan wel neersabelend
-
Ik heb het voor je opgenomen, Sicco.
Het is maar goed dat je dat gedaan hebt want het boek werd hier al van alle kanten afgekraakt...
Verschijnt er een keer mooi boek, reageert het publiek weer ondankbaar. Paarlen voor de zwijnen...
-
Prutser hieronder heeft gelijk.
van mij mag trouwens alle onzin in deze draad geveegd worden.
-
Ga dan ook niet door, houden we het draadje leuk.
[Edit: Dit was een reactie op een bovenstaand bericht welke nu is verwijderd, wat niet wegneemt dat wat er nu staat niet klopt want ik heb natuurlijk altijd gelijk . ;D]
-
********** nobody is perfect !
echt dat jullie het lef hebben ! om zo mooi boek te maken KLASSE !! (y) (y)
-
Staat er ook nog iets in over verkrijgbare modellen, dat is namelijk iets dat ik mis in veel materieelboeken, desondanks zal ik het boek wel aanschaffen!
Tip voor aanstaande auteurs, schrijf ook eens over modellen1 gr Wim
-
2200 van Roco en 2400 van DKM en Roco
-
Staat er ook nog iets in over verkrijgbare modellen, dat is namelijk iets dat ik mis in veel materieelboeken, desondanks zal ik het boek wel aanschaffen!
Tip voor aanstaande auteurs, schrijf ook eens over modellen1 gr Wim
Op zich een leuke suggestie...
Maar hoe leuk zullen mensen het vinden om in zo'n boek te lezen dat hun extreem dure Philotrain model in schaal 0 van de blauwe 2416 een aanfluiting is?
;)
-
Op zich een leuke suggestie...
Maar hoe leuk zullen mensen het vinden om in zo'n boek te lezen dat hun extreem dure Philotrain model in schaal 0 van de blauwe 2416 een aanfluiting is?
;)
Het is idd geen handige zet geweest maar 'het is nog steeds de toon die de muziek maakt...'.
Op zich is het voorstel hierboven van wibi best wel leuk, alleen wordt e.e.a. snel ingehaald door de actualiteit (dus m.i. niet geschikt voor een boek). Dan is het denk ik handiger als een enthousiasteling op een internetforum zich daar toe zet...
-
Om onder andere die reden heb ik daar in een vroeg stadium ook vanaf gezien....
-
Prachtig die foto's van de loks op A'doorn-Zwolle. Complimenten.
-
Boek inmiddels ook in huis.
Ook van mijn kant complimenten.
Zo zie ik er graag meer. ;)
Combi rangeerlocs misschien.....
-
De postbode kwam het boek net brengen. Mooi stuk werk, alle lof voor de auteurs!
groeten,
Huib
-
Jazeker, heb 'm ook net, nu de rest van de dag "even" lezen, maar wat een mooie collectie! :)
Hoop bekende plekken, namen en foto's en nog véél meer nieuwigheden! Nu eerst gauw zoeken of Veendam er ook nog ergens in staat! (containerterminal)
-
Het boek net besteld bij Cosmox voor € 37,50 inclusief verzendkosten. Ik wacht vol spanning af ::)!
Hmm, hebben ze geld geroken, want nu kost ze 49,90 ex verzend...
Nog niet gek dat niet.
Nu bestel ik niet vaak boeken, wel treinen, dus waar kan ik het beste terecht ?
-
Volgens mij beginnen de laatste verkopers er nu ook achter te komen dat de inkoopprijs gewijzigd is, want de oorspronkelijk aangekondigde prijs wordt op steeds minder plekken aangeboden. Het lijkt mij dus geen kwestie van genoegen nemen met kleinere marges, maar eerder een kostbaar lesje administratie bijhouden voor de online boekverkopers.
Bij de oorspronkelijke prijs ging de uitgever nog uit van een aanzienlijk dunner boek Chris en sommige verkoopsites hebben de prijs wat laat aangepast, zodat kopers geluk hadden. Ik denk niet dat je nu nog voor veel minder dan die 50 euro terecht kan. Maar ach, dat ik het ook waard.
-
Duidelijk !
-
Boek ook binnen gekregen. Sicco en Davy hebben duidelijk een nieuwe standaard gezet!
mvg,
Gert
-
Stond ermee in mijn handen bij de Wapstad, maar heb toch
voor 2 extra wagons gekozen. Kinderen wilden ook iets
voor vaderdag geven, dit lijkt mij wel een goede optie.
Een boek! Geef je vader een boek! Want van boeken krijg je nooit genoeg!
Steef
-
Chris,
een betaalbaar adres
http://www.proxisazur.be/nl/product/zoeken/2200+2300+/oplopend/volgens/relevantie/pagina/1/1
-
een betaalbaar adres
http://www.proxisazur.be/nl/product/zoeken/2200+2300+/oplopend/volgens/relevantie/pagina/1/1
Blijf het nog steeds merkwaardig vinden...De Alk zou hun Belgisch tussenpersoon contact op laten nemen met proxis.
Inmiddels daar nu al wel 6 euro duurder dan gisteren, maar nog steeds niet voor de prijs van € 49,90.
Maar goed: zolang het kan, kun je toch voor 42 euro ons boek in huis hebben....
-
Dit is niet zo merkwaardig, hoor. In tegenstelling tot Nederland kent België geen vaste boekenprijs. Dus niet alleen jouw boek wordt goedkoper aangeboden dan in Nederland.
-
Dit is niet zo merkwaardig, hoor. In tegenstelling tot Nederland kent België geen vaste boekenprijs. Dus niet alleen jouw boek wordt goedkoper aangeboden dan in Nederland.
Weer wat geleerd! Moet ik ook eens onthouden voor als ik wat boeken zoek...
Dit kreeg ik zojuist ook te horen van De Alk. Proxis heeft zijn prijs overigens inmiddels weer opgehoogd naar nu € 45,99 exclusief verzendkosten.
-
Heb het boek nu ook, echt schitterend.
Toch 1 foutje kunnen ontdekken.
Men heeft het steevast over ertstreinen, ook die van Awhv.
En dat zijn nou juist kolentreinen, iets anders dan erts.
Even uit eigen geheugen en waarneming, bij de OBA werd o.a.in de 70-er jaren erts overgeslagen en met een vierspan 2200-en naar Duitsland afgevoerd.
-
Als je NVBS-lid bent € 45,- in de NVBS-winkel (http://www.nvbs.com/Winkel/Laatste_nieuws.html),
Dick
-
Ja, om een vraag van Davy vast voor te zijn ;), in clubverband mag het weer wel, korting.
-
Boek is hier ook bezorgd (y)
De keukenweegschaal kon het gewicht niet aan dus is-tie zwaarder dan 2 kg ;D
Kwaliteit van de foto's vind ik erg goed. En dan heb ik het niet eens zo zeer over de belichting en ander technisch geneuzel maar vooral de gekozen thema's en locaties.
-
Ook ik heb mijn bestelling bevestigt gekregen, via Selexyz Tilburg voor de gangbare prijs.
Voor die paar euro ga ik niet moeilijk doen, als ik hem maar heb.
Ben alleen niet benieuwd naar de inhoud maar ook hoe hij is gedrukt en gebonden, ben immers
niet voor niets ordermanager bij een Drukkerij. ;)
Groet,
Maarten
-
Als ik de berichten hier zo lees, dan kan de Alk zich gaan opmaken voor de tweede druk! (y)
mvg,
Gert
-
Sterker nog, mij hadden ze al verteld dat ik lang kon wachten zelfs tot de tweede druk, tot dat ik vandaag een bevestiging kreeg.
Het leek me al sterk.
Gr,
Maarten
-
boek inmiddels ook besteld.
mvg,
Sander
-
Erg mooi boek, ben al gevorderd tot pagina 59 (en de rest al doorgebladerd natuurlijk ;))
Enige minpuntje, en dat wil ik wel even meegeven voor een evt. 2e druk, is dat er toch best de nodige tikfouten in staan. Nu ben ik wat taal betreft ook een redelijke perfectionist, misschien dat 't me daarom wat meer opvalt. Verder over de inhoud niets dan lof hoor!!
-
Mag ik ook even antfucken? Please, please ;D ;D
Pagina 61, middelste foto. Volgens het bijschrift hangt achter het meetrijtuig een blokkendoos. Dat is natuurlijk een ovaal ramer...
Mar goed, lekker boeiend. Feit is dat jullie hier een schitterend boek van gebrouwen hebben!
Eelco
-
@ tim: zoals je zelf al zegt hoofdzakelijk tikfouten. Van die dingen die je zelf dus ook leest bij de eerste keer dat je het eindresultaat doorbladert, en de 100x ervoor bij het controleren over het hoofd ziet. Het blijk één van de moeilijkste dingen te zijn om je eigen teksten te controleren.... je leest dan zo snel over iets heen. Wordt zeker meegenomen bij een eventuele 2e druk en in elk geval bij een eventueel te maken erratum. Mocht je specifieke dingen vinden, mail ze gerust privé, voor het geval ik er weer overheen lees ;D
Mocht er ooit een nieuw project komen, dan is de geleerde les ook de uiteindelijke opmaak door derden te laten bekijken en lezen!
@ eelco: grom ;)
-
Dankzij dit boek (blz 325) heb ik uit een Roco geel/grijze NS 2433 een NS 2408 van gebrouwseld!
Weer een variant er bij! (y) Helaas kan ik geen afbeeldingen van laten zien nu mijn Lumix cameraatje (sensor) overleden is.
Het dak heb ik opnieuw grijs gespoten en op juiste hoogte gebracht boven het cabineraam. Heel ander gezicht nu.
Jeroen
-
"Het boek" vanochtend gekocht bij van der Velde te Leeuwarden. Het werd hier al gezegd, maar nu kan ik het dan ook zelf aanschouwen. Zo hoort een standaardwerk naar mijn bescheiden mening er uit te zien. Vooral de foto`s uit den beginne en natuurlijk de noordelijke hebben mijn aandacht.
Sicco en Davy mijn welgemeende complimenten.
Enjoy the weekend,
Noppie.
-
Sicco en Davy,
Ook van mijn kant hartelijk dank voor jullie prachtige werk! Ik heb jullie boek woensdag gekocht en ben hier heel erg blij mee! Een prachtige herinnering aan deze mooie locs en een dikke pluim voor jullie werk!
Jeroen
-
Nou ja...
Na zoveel lovende woorden,ben ik te nieuwsgierig om hem te laten liggen,heb hem maar even besteld.
Haal hem morgen op bij de boekhandel! (y)
Groet Wim.
-
Joepie,
Ik heb hem vandaag opgehaald, even snel doorgebladert, ja inderdaad:dit is een boek waar je rustig voor moet gaan zitten (y)
Erg mooi boek,zijn prijs meer dan waard! klasse!
Wim.
-
Gister in de brievenbus, nah ja, bij de deur afgegeven...wat een mooi dik naslagwerk!
Complimenten! (y)
mvg,
Sander
-
Mocht er ooit een nieuw project komen, dan is de geleerde les ook de uiteindelijke opmaak door derden te laten bekijken en lezen!
Lijkt me een goed plan. Er staan wel erg veel taal- en tikfouten in :'(
Inhoudelijk vind ik het een prima boek. Dank daarvoor.
Etienne
p.s. heb je er behoefte aan dat ik de taalfouten aan je doorgeef? Dan zal ik ze van nu af aan opschrijven en doorgeven.
-
Ja graag, als je niet meer zo overdrijft ;D
-
Het boek gisteren gekocht. (Nog een verlaat verjaardagscadeau van mijn vrouw (y))
Sicco en Davy, complimenten! Heb het boek al wat doorgebladerd en vooral de vele, mooie foto's vind ik prachtig. Het geeft een goed beeld hoe en waar de locs werden gebruikt. Dit boek zal vaak bekeken worden, zelfs onze zoon van ruim 20 maanden is erg enthousiast, die kwam vanmorgen al bij papa zitten om plaatjes te bekijken. :)
Groet, Gert
-
Boek vrijdag ontvangen. Lekker dik en heel veel foto's (y)
Oftwel genieten maar.
Peter
-
Ondanks dat ze in de winkel hadden gezegd dat hij verlopig niet meer leverbaar zou zijn toch nog een bericht gekregen van de week.
Inmiddels binnen, kan me weer een aantal uurtjes vermaken.
Groeten,
Maarten
-
Toch nog een foto kunnen maken met de stukkende camera.
Met dank aan de foto uit het boek. (y)
Jeroen
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408dak.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408dak.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Ns2408dak.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS2408_2449_2501.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS2408_2449_2501.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NS2408_2449_2501.jpg)
Nou heren Roco.. doe er uw voordeel mee!
-
Fraai, zo met een geheel donker frame, erg goed geslaagd Jeroen!
-
Mooi Jeroen, tot wanneer heeft de 2408 daarmee gereden? (Sorry, boek is wel besteld, maar mag m pas lezen op mn verjaardag)
dirkjan
-
Dank je JAB! ;) Het heeft een stoerder uiterlijk gekregen zo tussen de 2400/2500'n met gele chassisrand.
De wielen heb ik een likje zijdeglans zwarte verf gegeven (humbrol 85) , deze waren me te glimmend.
Jeroen
-
Hey DirkJan. ;D
Als het goed is tot 1980. Daarna kreeg ze een grote revisie en werden de chassisranden wel van een gele laag voorzien.
De reden dat de grijze randen lang te zien waren geweest had te maken met de crisis in die tijd en dat er dus weinig gele verf op voorraad was.
Men moest immers flink bezuinigen en dat deed de NS destijds op de verf. Dat valt te lezen in het boek.
Wat moet dat een lijdensweg voor je zijn, om pas met je verjaardag dit prachtige boek in handen te hebben!? ;)
Jeroen
-
Heel mooi Jeroen, en een variant die Roco inderdaad nog moet maken. Op je model moet wel nog de PEN-radio trouwens (pagina 95 boven)
-
Mooi Jeroen, tot wanneer heeft de 2408 daarmee gereden? (Sorry, boek is wel besteld, maar mag m pas lezen op mn verjaardag)
dirkjan
ken dit,hoelang nog.
lijd met mee.
gr.theo
-
Nou heren Roco.. doe er uw voordeel mee!
En dan niet de mal van de 2418/2426 pakken hè?
@ Jeroen; mooi geworden; kan je wat meer vertellen over de nieuwe "daklijn"? (misschien in een andere draad), en waarom eigenlijk de 2408?
-
Zaterdag heb ik het boek ook gekocht. Ik verbaasde me onmiddelijk over de omvang en het is in mooi diesel-bruin.
Een omvangrijk naslagwerk waarvoor complimenten voor Sicco en Davy (y) En wat ik leuk vind is de andere insteek dan de Uquilair materieel boeken met vooral aandacht voor de inzet op locaties en voor specifieke treinen. Het is bepaald geen dubbeling met het 2400 boek van vorig jaar en er is nu nog zeker plaats voor een 2200 boek van Uquilair in de voor hen gebruikelijke stijl.
Maar ook een paar vragen: waarom is er zo'n groot lettertype gebruikt (vind ik afbreuk doen aan het geheel) en niet het gebruikelijke lettertype van alle Alk spoorwegboeken tot dusver? En ik vind de afdrukken van de foto's minder goed dan ik gewend ben van de Alk. Misschien heb ik een misdruk te pakken? Met name de zwart-wit foto's zijn vaak erg donker afgedrukt.
mvg,
Ivo
-
Maar ook een paar vragen: waarom is er zo'n groot lettertype gebruikt (vind ik afbreuk doen aan het geheel)
Sja, smaken verschillen. Wij wilden heel bewust een mengeling tussen een klassieke indeling (het gaat immers niet over Traxxen of iets dergelijks) en een moderne uitstraling. Zelf vind ik het erg mooi en uitermate geslaagd in die opzet, hoewel het lettertype wel wat groter is dan ik van tevoren gedacht had.... maar dat is in mijn ogen alleen maar goed.
en niet het gebruikelijke lettertype van alle Alk spoorwegboeken tot dusver?
Waarom altijd weer hetzelfde? ;)
En ik vind de afdrukken van de foto's minder goed dan ik gewend ben van de Alk. Misschien heb ik een misdruk te pakken? Met name de zwart-wit foto's zijn vaak erg donker afgedrukt.
Op een enkele uitzondering na zie ik dat echt niet zo en bovendien vind ik de kwaliteit enorm veel beter dan sommige misbaksels uit het verleden. Misschien ook verschil van smaak (of heb je echt een misdruk? ;))?
groeten Sicco
-
Dag Sicco,
Supersnelle reactie zeg!
De eerste 2 is inderdaad een kwestie van smaak en over smaak valt niet te ........ Juist dus dat doen we maar niet en is ook helemaal niet nodig, want het blijft een mooi boek.
Het 3e ga ik wel uitzoeken in de winkel met een ander exemplaar, want de kwaliteit van de afdrukken vallen mij gewoon tegen.
mvg,
Ivo
-
Vandaag is het boek ook hier gearriveerd. Mooi dik boek maar begrijp de reactie van Ivo, het begint al bij de kaft.
Maar ga er nu toch echt ff van genieten ;D
Groet Maurice
-
Veel lees/kijkplezier Maurice! Als je bij pagina 325 bent, kijk dan hier in dit draadje even op terug. ;D
Jeroen
-
@ Sicco,
Dank voor je reactie. Goed dat je het zegt van die PEN-radio! ;) Helemaal over het hoofd gezien. Alleen is het wel moeilijk te achterhalen wat de juiste positie is van die ondingen op het dak. Enig idee?
Jeroen
-
waarom is er zo'n groot lettertype gebruikt
Misschien houden ze er bij de Alk rekening mee dat hun lezers veelal 45+ zijn?
[zelfspotmodus]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat 45-plussers het leuk vinden als ze ook eens een boek kunnen lezen zonder een leesbril op te zetten.
[/zelfspotmodus]
mvg,
Gert
-
;D
-
Geplaatst door: Tedo. En dan niet de mal van de 2418/2426 pakken hè?
;D Zal je net zien.
@ Jeroen; mooi geworden; kan je wat meer vertellen over de nieuwe "daklijn"? (misschien in een andere draad), en waarom eigenlijk de 2408?
Ik heb de 'daklijn' doorgetrokken omdat het bij de Roco 2400/2500 te hoog zit. Het smoelt naar mijn mening ietwat kalig. Je kan het ook zien aan de hand van foto's dat de 'daklijn' zo niet klopt. Het grijs moet net iets hoger zitten vanuit het midden waar de bolling van het dak naar het raam begint. Dus er komt aan beide kanten ongeveer een kleine 2mm grijs dak bij. Het is niet veel, maar het smoelt gewoon beter. Ik heb gekozen voor het nummer 2408 omdat deze nog de lange handgrepen op de deuren had (net zoals de Roco 2400/2500 heeft) en omdat de lok een van de laatste nog met grijze chassisrand rondreed voor de grote revisie in 1980. Na de grote revisie werd de chassisrand geel gekleurd. Omdat mijn interesse naar tijdperk IV gaat is dit een variant die niet mag ontbreken in mijn collectie.
Ik ben nu nog van plan om een PEN-radio op het dak aan te brengen en de loopbrug donkergrijs te maken. Is nog zwart en dus niet goed.
Jeroen
-
Misschien houden ze er bij de Alk rekening mee dat hun lezers veelal 45+ zijn?
[zelfspotmodus]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat 45-plussers het leuk vinden als ze ook eens een boek kunnen lezen zonder een leesbril op te zetten.
[/zelfspotmodus]
mvg,
Gert
45+1 en hoe weet jij dat Gert. ???
Krijg weer zin om mijn bult met dia`s te bekijken. Het boek brengt veel herinneringen uit de late 80er jaren naar boven. Heerlijk. Brengt tevens het geluid weer naar boven. Weet niet of meer lezers dit hebben, maar daar kunnen ze mij des nachts wel wakker voor maken. http://www.youtube.com/watch?v=LzHwCOzIKo4&feature=related
Greetz,
Noppie.
-
Prachtig! Deze mag niet ontbreken. Bij deze video ruik je de diesel. ;D Wat mij betreft het mooiste geluid van een diesellok ooit.
Opstarten van de exNS 2205 tezamen met de groene sik in Stadskanaal.
http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related)
Jeroen
-
Super boek (y) , veel ook oudere foto's, ben er ontzettend blij mee :D.
Lees er iedere dag in sinds ik het heb.
Rob.
-
Misschien houden ze er bij de Alk rekening mee dat hun lezers veelal 45+ zijn?
[zelfspotmodus]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat 45-plussers het leuk vinden als ze ook eens een boek kunnen lezen zonder een leesbril op te zetten.
[/zelfspotmodus]
mvg,
Gert
Ik heb al sinds mijn 10de een bril, die alweer meer dan 10 jaar multi focus is. Maar ik had dat idee ook al gehad. Mijn voorkeur is duidelijk: kleiner lettertype, dan oogt het boek volwassener. ;D ;D
mvg,
Ivo
-
Prachtig! Deze mag niet ontbreken. Bij deze video ruik je de diesel. ;D Wat mij betreft het mooiste geluid van een diesellok ooit.
Opstarten van de exNS 2205 tezamen met de groene sik in Stadskanaal.
http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related)
Jeroen
Waarom ruik ik nu, terwijl je weet dat je niets kan ruiken......
Heb nu het boek qua foto`s 2 maal doorgezien, en ben nu aan het lezen geslagen. Tot nu toen goed verslag heren!
Greetz,
Noppie.
-
Prachtig! Deze mag niet ontbreken. Bij deze video ruik je de diesel. ;D Wat mij betreft het mooiste geluid van een diesellok ooit.
Opstarten van de exNS 2205 tezamen met de groene sik in Stadskanaal.
http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=8FgCIG6fSGk&feature=related)
Jeroen
Voor de liefhebbers van het geluid van een 2200 zonder uitlaatdemper:
http://www.youtube.com/watch?v=ZepVUppR3kw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=LtwyFaHSlr0
Overigens kan er op 9 juli volop genoten worden van het geluid en de geur van een 2200 door met de 2225 mee te gaan naar de stoomtreindagen van de ZLSM: http://smmr.nl/afbeeldingen/20110709-stoomtreindagen-zlsm.jpg
-
[sidetstep on]
@Olaf.
Ja die kon ik. Als we dan dat geluid nu eens in een 1:87 lor konden krijgen....
[sidestep off]
-
Het 3e ga ik wel uitzoeken in de winkel met een ander exemplaar, want de kwaliteit van de afdrukken vallen mij gewoon tegen.
mvg,
Ivo
Bij mij is het boek nu ook gearriveerd, erg mooi! Maar ook mij valt op dat een deel van de z/w foto's wat donker uitgevallen is. Ivo, heb jij jouw exemplaar al vergeleken met een ander?
Groet, Frank
-
Ik heb het boek vandaag gekocht van mijn verjaardagsgeld. Mijn complimenten wat een dik boek en het ziet er erg goed uit.
Gek hè, het eerste wat ik altijd doe als ik een nieuw spoorwegboek koop is kijken of er en hoeveel foto's er in staan van locatie in mijn omgeving. En ja hoor ik heb een paar mooie gevonden van een 2400 bij de Zeehaven en een 2200 op de oude echte Betuwelijn. Ook zag ik wat foto's van de bediening van het raccordement Zwijndrecht en moest wel lachen om het bijschrift waarin de flat met op het dak reklame voor van Leeuwen Buizen betiteld wordt als het kantoor van dit bedrijf. ;D
-
Geprobeerd het boek te krijgen, maar het schijnt overal uitverkocht te zijn. Heeft iemand een idee, waar ik het boek nog wel zou kunnen krijgen? Tips zijn zeer welkom! Ook als iemand op zijn/haar exemplaar is uitgekeken heb ik interesse!
Groetjes, Bart
-
Het is echt ongelofelijk. In 3 maanden bij de uitgever uitverkocht en toen dacht ik: het zal in de winkels nog wel even verkrijgbaar zijn, maar je ziet het nergens meer. Op Eurospoor ook geen exemplaar meer zien liggen.
Je zou het kunnen proberen bij Van Stockum, Kuijpers Hobbyhuis of het Spoorwegmuseum, zij hadden een paar maanden geleden behoorlijk wat liggen....
-
Ik zou het inderdaad bij het Spoorwegmuseum proberen, heb ze daar een maandje geleden nog zien liggen. Succes!
-
Ik dacht vorige maand ook nog wat bij Kuijpers in Utrecht gezien te hebben.
Eelco
-
misschien hier: http://www.tramshop.amsterdamsetram.nl/boek3.html?
email ze even, onderaan de pagina is een mailversturenknop.
-
Dank voor jullie antwoorden! Helaas zijn ze bij Van Stockum en Kuijpers (beide gebeld) uitverkocht, bij het spoorwegmuseum staan het boek niet (meer) in de webwinkel, telefonisch was hun bibliotheek niet bereikbaar. Per PB heb ik een aanbod van iemand die ergens voor me gaat kijken.
Edit: (tip kwam tijdens het typen van dit bericht) Anders probeer ik het bij de tramshop in Amsterdam.
Groetjes, Bart
-
Het is echt ongelofelijk. In 3 maanden bij de uitgever uitverkocht en toen dacht ik: het zal in de winkels nog wel even verkrijgbaar zijn, maar je ziet het nergens meer. Op Eurospoor ook geen exemplaar meer zien liggen.
Je zou het kunnen proberen bij Van Stockum, Kuijpers Hobbyhuis of het Spoorwegmuseum, zij hadden een paar maanden geleden behoorlijk wat liggen....
Mooi resultaat! Dat vraagt om een herdruk over een jaartje of wat...
-
Nee tuurlijk niet!!! Nu wordt het boek zo zeldzaam en gewild, dat we er over toen jaar met gemak 180 euro voor kunnen vangen.
Helemaal top Sicco en Davy, zo wordt onze hobby eindelijk weer eens betaalbaar!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Jeroen
-
Hoezo Jeroen, jij hebt er meteen meerdere gekocht als beleggingsobject? ;D (Ik heb een exemplaar in de boekenkast en daar zou ik niet snel afstand van doen...)
-
De vraag is door de uitgever reeds gesteld. Het zou wellicht iets zijn om over een jaar of twee serieus over na te denken. Aan de ene kant is het natuurlijk leuk dat het boek zo'n succes is geworden, aan de andere kant moet ik ook niet blind zijn voor de omvang die dat projectje dan weer zal gaan krijgen, want naast de verbeteringen van schrijffoutjes wil ik mijzelf kennende dan weer van alles net even wat mooier en beter en heb je er zo weer een dagtaak aan. Zo krijgt de modelbouw nooit eens vorm bij mij ;D
-
Bart, ik ben erg nieuwsgierig, dus heeft de zoektocht nog wat opgeleverd?
-
Ja, het is gelukt! Via een medelijstlid hoorde ik, dat er bij zijn vereniging nog exemplaren voorhanden waren en hij heeft er meteen één van voor mij gereserveerd. Ben er erg blij mee :D
Groetjes, bart
-
;D (y)
-
HET boek is hier net aangekomen, ik kan niet anders dan me bij de positieve reactie's aansluiten: prachtig! :D (y)
Groetjes, Bart
-
misschien hier: http://www.tramshop.amsterdamsetram.nl/boek3.html?
email ze even, onderaan de pagina is een mailversturenknop.
Bedankt voor deze link. Ik heb zojuist dit boek gekregen voor mijn verjaardag. Al lekker in zitten bladeren en genieten van de foto's.
Ik had de link meegestuurd in mijn verlanglijstje, en met succes dus.
Jeroen
-
Hee naamgenoot,
Goed man.
;D (y)
-
Sorry dat ik dit eeuwen oude topic weed open :P
Inmiddels is het boek te koop voor over de 100 euro.
Zal er nog een tweede druk uitkomen? Of moet ik blijven sparen?
Groet
-
Ik heb het boek onlangs geleend bij de bieb.
Als ze het niet hebben kun je het bestellen.
-
Er wordt er een aangeboden op de website van "Boekwinkeltjes" voor 69,50.
-
Misschien kan Sicco Dierdorp, een van de auteurs/ samenstellers van het boek en regelmatig op dit forum vertoevend, hier uitsluitsel over geven...?
Gent,
Rob
-
Dat is helaas niet aan ons, maar aan de uitgever. We hebben zelf een paar hints gegeven (ook omdat ik graag een editie wil waar die irritante tikfoutjes uit zijn gehaald ;D) maar de interesse of tijd of geld is er blijkbaar niet.
-
Wat jammer...
Natuurlijk wel erg mooi dat het boek zo'n enorm succes is geworden! Wel een beetje jammer dat het daardoor onbetaalbaar wordt ;)
Nog maar even verder zoeken :P
-
Dat onbetaalbaar worden geldt voor veel boeken die schaars zijn/ niet herdrukt worden. Voorbeeld daarvan is het boek van Martin van Oostrom over de NS 6300.
-
Dat boek over de 6300'den is ook een redelijk extreem voorbeeld. Maar daar zijn er ook maar 750 van gedrukt. Ik heb er de regelmatig gevraagde 150/20 euro niet voor over, blinkt niet uit in drukwerk.