Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 17:04:42
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:26:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 09:10:16
  

Auteur Topic: Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500  (gelezen 67095 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3567
    • Flickr
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #120 Gepost op: 19 May 2011, 19:24:43 »
Dank Henk! De Alk redigeert overigens helemaal niks, dat is de verantwoordelijkheid van de auteurs. Ikzelf schrijf al van kinds af aan (vandaar de meer verhalende schrijfstijl denk ik zo) en op spoorgebied natuurlijk af en toe wel wat voor OdR en heb daarbij veel geleerd, met dank aan een aantal medewerkers die me op structurele stijlfouten wezen. Eén van hen is de corrector voor het boek geweest. Wat ik vooral geleerd heb is niet teveel details, bijzinnen etc. Ben blij dat dat gezien wordt  :)

Toekomstplannen zijn er overigens niet, hoogstens wat vage ideeën, maar dat gaat dan over onderwerpen waar ik zelf wat minder vanaf weet - dus of wij daar dan de geschikte personen voor zouden zijn...  ???

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #121 Gepost op: 19 May 2011, 20:30:53 »
Zal ik em dan toch maar kopen?

Normaal koop ik altijd zulke boeken,maar ik heb al het boek over de 2400
van Uquilair en Diesellocs in Nederland van de Alk.
Mischien komt Uquilair ook nog met een boek over 2200en???
Maar ik zal toch wel niet de verleiding kunnen weerstaan ;D
Moet ik weer een Billy halen bij de Ikea. ;D

gr Ed.

Gert1

  • Gast
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #122 Gepost op: 19 May 2011, 20:33:40 »
Moet ik weer een Billy halen bij de Ikea. ;D

Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek?   :D

mvg,
Gert

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #123 Gepost op: 19 May 2011, 21:15:45 »
heb hem vandaag ook maar opgehaald  (y) ze hadden gisteren al gebeld dat hij er was maar had geen tijd om hem om te halen :( dus dan vandaag maar even naar de stad toe gefietst :D Wat een prachtig boek ! dik zijn geld waard  (y)

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #124 Gepost op: 19 May 2011, 21:21:01 »
Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek?   :D

mvg,
Gert

En Billy kan heel veel hebben hoor,maar wel de hoge ;)

gr Ed.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #125 Gepost op: 19 May 2011, 21:30:37 »
Zal ik em dan toch maar kopen?
JA!  8)
Normaal koop ik altijd zulke boeken,maar ik heb al het boek over de 2400
van Uquilair en Diesellocs in Nederland van de Alk.
Mischien komt Uquilair ook nog met een boek over 2200en???
Uquilair legt het af, voor dit boek heeft echt onderzoek plaatsgevonden i.p.v. het overschrijven van bedieningsvoorschriften - en minstens een (goed gelukte) poging om ook eens andere fotobronnen aan te boren dan de eigen kliek (ik let al sinds 1983 op de namen van fotografen, maar toch minstens twee geheel onbekende namen met mooie opnamen).
Voor een Uqui-2200 is nu hooguit nog als puur fotoboek een markt (laten we wel wezen, da's toch het belangrijkste verkoopargument in onze markt), maar dan moeten het echt heel veel mooie platen wezen  ;)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #126 Gepost op: 19 May 2011, 21:38:57 »
Wat vind je nou te gek voor woorden?
dat die site hem zo goedkoop aanbied of (wat je er achter zet) dat de auteurs zelf €30,- moesten betalen?
Wat ik persoonlijk redelijk zou vinden is natuurlijk gratis exemplaren voor de auteurs en voor mensen die diverse foto's beschikbaar hebben gesteld toch zeker max. tegen kostprijs.
Dat een verkoper genoegen neemt met een minimale marge en dus zeer goedkoop gaat aanbieden heb ik als consument natuurlijk geen bezwaar  ;D
Als een verkoper het voor die prijs "verkocht" heeft, vind ik het goede principes dat ze dat gewoon doen (er zijn al veel te veel mensen die principes alleen maar hebben zolang die uitkomen, maar het lullige aan principes is juist dat hun bestaan bewezen wordt als het niet uitkomt).
Zodra ik hoorde dat de auteurs slechts een gering aantal presentie-exemplaren kreeg en de rest moest betalen, heb ik direct aangegeven dat ik dat onzin vond.
Op zich vond/vind ik dat De Alk daar niet zo zuinig in moest wezen (en ook gewoon criteria voor presentie-exemplaren zou kunnen opstellen), maar ja, dan praat ik over HUN geld.
MIJN mening was echter dat de auteurs er niet voor moesten bloeden, dus ik heb gevraagd wat ze voor één exemplaar moesten betalen en die 30 Euro "direct" betaald.
Ik HAD het gratis kunnen krijgen als ik mijn bek had gehouden, maar ja, principes hè.
Dus ik zou het wel op prijs stellen als er niet gesuggereerd zou worden dat ik de spekkopers van dat boek voor 35 Euro hun dealtje zou misgunnen  :P

Gert1

  • Gast
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #127 Gepost op: 19 May 2011, 21:57:26 »
het lullige aan principes is juist dat hun bestaan bewezen wordt als het niet uitkomt

Mooi gezegd!   (y)

mvg,
Gert

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #128 Gepost op: 19 May 2011, 22:04:02 »
Dankjewel  ;D

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #129 Gepost op: 19 May 2011, 22:26:17 »
Voor een Uqui-2200 is nu hooguit nog als puur fotoboek een markt (laten we wel wezen, da's toch het belangrijkste verkoopargument in onze markt), maar dan moeten het echt heel veel mooie platen wezen  ;)

Zonder iets aan het geweldige boek van Davy en Sicco afbreuk te doen (heb het inmiddels grondig doorgelezen en het is zeker een van de beste uitgaven van de afgelopen jaren qua spoorboeken) vind ik dit toch iets te kort door de bocht....
Een boek dat nog wat verder 'in de diepte' gaat qua techniek (ik vond de BB-300 en 1100-boeken van Uquilair juist heerlijk vanwege de technische details) zou ik best interessant vinden. Al zal het bij de 2200 voor mij waarschijnlijk weinig nieuwe inzichten geven in de gebruikte technieken :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #130 Gepost op: 19 May 2011, 22:38:41 »
Ik kan ook het bedieningsvoorschrift voor je kopieren, stuk voordeliger en er staat net zoveel in  ::) 
Of dacht je dat Martin van Oostrom alles wat-ie opschrijft zelf snapt?  8)
In ieder geval het 1100-boek is door een materie- en vooral ervaringsdeskundige geschreven (BB-300 dezelfde dacht ik), die kans acht ik voor de 2200 niet groot.
Maar laat ze het vooral proberen!  (y)

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #131 Gepost op: 20 May 2011, 01:21:33 »
Zou je dat nou wel doen, gezien het eerder omschreven gewicht en omvang van het boek?   :D

mvg,
Gert

Mijn Billy is al vol en planken zakken al door vanwege gewicht van alle trein en bus boeken.
Voor een nieuwe Billy is geen plek in de hobbykamer. Maar desondanks dit mooi boekwerk toch aangeschaft. Voorlopig ligt die nog niet in de kast, wel even tijd nodig om hem te lezen/bekijken.

erwinz

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #132 Gepost op: 20 May 2011, 07:21:24 »
gisteren het boek voor mijn verjaardag gekregen, erg mooi boek

erwin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8974
  • Hengelooo 1:160
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #133 Gepost op: 20 May 2011, 07:59:40 »
Zodra ik hoorde dat de auteurs slechts een gering aantal presentie-exemplaren kreeg en de rest moest betalen, heb ik direct aangegeven dat ik dat onzin vond.
Op zich vond/vind ik dat De Alk daar niet zo zuinig in moest wezen (en ook gewoon criteria voor presentie-exemplaren zou kunnen opstellen), maar ja, dan praat ik over HUN geld.

Dat is ook mijn ervaring met S&T: de vergoeding per pagina door de Alk is netjes maar dat gekruidenier met die exemplaren voor degene die meegewerkt hebben kon wel eens wat beter. Na 2003 is er wat dat betreft dus niet veel veranderd... 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Spoors

  • Smalspoor Fröbelaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
    • Koala Creek - Australian Sugar Cane in HOn30
Re:Boek DE-locomotieven 2200/2300 en 2400/2500
« Reactie #134 Gepost op: 20 May 2011, 09:30:59 »
Gisteren is het boek ook bij mij op de mat gevallen en ik moet zeggen dat het er top uit ziet. Enige minpuntje is dat de klompentrein met warme stoof onderbelicht is ten opzichte van de latere trek- en duwtreinen met energiewagens. Er had toch wel een foto'tje van een NS 2200 met warme stoof in gekund?
... of zie ik die over het hoofd?