BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris2412 op 05 November 2008, 19:00:13
-
Goedenavond allemaal.
Vandaag is de dag waar ik al 26 maanden op zit te wachten.
De 2412 wordt in December defeintief verwacht in Nederland.
Ik heb zojuist vernomen dat het transport rond is en goedgekeurd.
Het volgende gaat gebeuren:
Een transportbedrijf heeft een prijsindicatie gegeven voor een zwaar transport vanuit Frankrijk.Deze prijs is gelijk aan de prijs van het transport via spoor en heeft minder wachttijd.
Er is dus direct besloten accoord te gaan met de kosten en SNCF vaarwel te zeggen.
Zodra de oplegger vrij is gaat deze richting Frankrijk om de 2412 op te halen.
Tussen de feestdagen { sinterklaas en Kerst } zal de lok dan ( eindelijk ) voorgoed in Nederland zijn.
Tegen de tijd dat ik weet waar de lok de grens over komt zal ik dit vrijgeven.
Groetjes Chris Rompelberg
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
-
Gefeliciteerd Chris, zo doe je dat dus!
-
Gefeliciteerd :D Was het maar december :)
-
Van harte gefeliciteerd met dit resultaat! Knap hoor, een mooi stukje nederlandse spoor historie terug in zijn thuisland!
Gr. Remco.
-
;D Netjes heren v! :)
-
Gaaf man Chris. Gefeliciteerd. Ook erg sportief dat je de precieze datum en plaats nog graat vrijgeven zodat iedereen leuke plaatjes kan maken. Erg leuk hoe je idee werkelijkheid is geworden. Dit bewijst maar dat als je er ergens moeite voor doet je veel kunt bereiken.
-
Hee geweldig nieuws zeg!
En verder succes toegewenst.
Wesley
-
Hehe, en zo komt het dus toch nog goed. Wat een geweldig nieuws voor je ,Chris :D De aanhouder wint dat blijkt maar weer. Echt heel veel respect voor wat je hebt gedaan.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Chris trouwens nog een vraagje ga je hem zelf ook mee ophalen :P kun je hem wel in show je nieuwe aanwinsten zetten :P
-
Proficiat met het tot nu toe behaalde resultaat. Ik hoop dat de laatste loodjes niet al te zwaar zullen zijn.
Grn, WT
-
gefeliciteerd en nu maar hoopen dat hij snel weer op de rails in nederland staat. :D :D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Gefeliciteerd eindelijk is het dan zover.
Een kroon op je vele werk als de loc weer terug is in Nederland.
Goed gedaan
Harm
-
Eindelijk goed nieuws omtrent deze loc, geweldig!
Zijn er ook al plannen met de loc na aankomst in Nederland (qua revisie, schilderbeurt etc.)?
Ben benieuwd!
Succes ermee
Groet, Edwin
-
Klasse, gefeliciteerd met dit resultaat ;D
-
Fantastisch werk! De moeite mag ook onderhand wel eens beloond worden, hulde voor dit initiatief.
-
Van harte gefeliciteerd
en nu nog veel foto's maken onderweg
gr.jan
-
Wie heeft er voor mij een grote kerstboom?
Hij moet er wel onder passen ::)
Marcel:
Ik weet niet of ik mee kan.
Ik zit namelijk in mijn opleiding tot Machinist VB bij ACTS. ;D
groetjes Chris
-
Toch niet met de kerstdagen :P. Anders zeg je toch gewoon ik ben mijn kerstcadeautje ophalen met de vrachwaggel :P
-
Proficiat Chris! Geweldig werk 8)
Wat die kerstboom betreft? Op de dam staat toch altijd een grote? ;)
-
Ik zit namelijk in mijn opleiding tot Machinist VB bij ACTS.
Goh, dat gaat snel daar. In opleiding en nu al je eigen lok. ;D :D
Groeten,
Christoph
-
Haha krijg je in plaats van een auto van de zaak een loc van de zaak :P Kan allemaal tegenwoordig.
-
Erg leuk, gefeliciteerd. Hoe ziet ie er eigenlijk uit? bruin geelgrijs of nog anders. En wáár gaat hij eigenlijk naar toe?
Groeten
Hans
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=4550.msg147713#msg147713
En dan de reactie eronder. Waarom is die prijs nu wel gelijk? Omdat vervoer over het spoor duurder is geworden? Of is vervoer over de weg opeens goedkoper geworden? Mazzeltje dus?
Succes ermee!
-
Hoi,
Allemachtig prachtig. Gefeliciteerd! ;D :D
Hoop dat er veel foto's van komen, want ik ben bang dat ik gezien de te grote afstand geen ritje naar de grens ga maken.
Maar het is ééns te meer bewezen; de aanhouder wint...
mvg,
Fred.
-
Chris, mooi dat alle inspanningen toch een goed einde gaan krijgen. :)
ben je overigens steeds van plan om de lok blauw te maken als ie hier is zoals in het andere draadje staat ?
En als ie blauw gaat worden, is er al bekend welke variatie blauw precies ?
Groeten, Alexander
-
Gefeliciteerd met deze grote inspanning tot een goed einde te brengen.
-
Wie heeft er voor mij een grote kerstboom?
Hij moet er wel onder passen ::)
Wat dacht je van de kerstboom die ze maken van de zendmast van Lopik?
-
Chris, hartstikke gefeliciteerd met deze mijlpaal 8) Al je inspanningen zijn niet voor niets geweest en het is het wachten waard :)
Feessie ;D
Gr.
Brigitte
-
Da,s mooi man ,zou het niet mogelijk zijn om Roco te benaderen om daar een model van te maken en van het verkoop bedrag wat te sponseren voor de restauratie van de lok.
Als Roco daar mee met gaat dat bestel ik de lok (in het model).
Cor
-
Een foto van de 2412 zoals ze er een tijdje geleden uitzag is te zien op de site van Nico Spilt.
Harm
-
ik hoop dat hij blauw blijft
-
Even voor de modelliefhebbers.
Met een model van de 2412 in zijn uitvoering die hij gaat krijgen, ben ik ook nog bezig.
Heb te horen gekregen dat dat niet eerder wordt dan 2009.
Meer hierover volgt vanzelf.
groetjes Chris
-
Gefeliciteerd!
De aanhouder wint. ;D
Gerrit F
-
De aanhouder wint ,gefeliciteerd van deze kant 8)
-
Gefeliciteerd :)
-
Ik zat net even op Spoorforum.nl te kijken en toen kwam ik dit (http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=319) tegen. En de eerste foto van boven toonde wel een heel bekend nummer ;D. Maar van mij mag deze loc blauw worden.
-
Dat zal ook ongetwijfeld gebeuren.
-
Ook van mijn kant: van harte gefeliciteerd! Helemaal super!
Jeroen
-
Chris.
Wat moet ik eigenlijk nog toevoegen aan dit draadje.... ???
Het onderschrift is voor jou wel heel erg toepasselijk. ;D
Greetz,
Noppie.
-
ik hoop dat hij blauw blijft
Eh, blijft?
-
Gefeliciteerd!!
Opknappen en een rondrit door NL!! ;D
Greetz:Menno
-
Misschien heb ik wat gemist, maar is dit een particulier initiatief of via een vereniging ?
Want het tegenwoordig niet meer van: lokkie kopen, rijden maar....
Dan begint de ellende meestal pas !
Inderdaad Fermon, mooi dat nieuwe Spoorforum ;)
gr Pewiam
-
Ik zou zeggen, tik het locnummer eens in de zoekfunctie van dit forum en verbaas u over wat er al geschreven is...
-
jah jah goed nieuws
als hij mooi op geknapt word en hopelijk dat hij veel in gezet word.
lukt wel gezien de ruimte.
mvg fridzie
-
Ruimte, waar heb je het nu weer over? ???
-
Nou, waar jij en ik lucht inademen?
-
Mannen leuk al die felicitaties, maar hebben jullie die vergezeld laten gaan met een (flinke) donatie. Ik denk dat de 2412 die wel gebruiken kan ;D
SK
-
Ja daar dacht ik ook aan.
want met felicitaties behoud je geen loc.
-
Misschien heb ik wat gemist, maar is dit een particulier initiatief of via een vereniging ?
Blijkbaar wil de nieuwe eigenaar er nog steeds niets over kwijt, dus ik zal de "lol" maar niet verpesten omdat kennelijk nog steeds veel mensen het niet weten, maar de loc gaat gewoon naar een bekende museumclub. Meer zeg ik er niet over voor ik allerlei boze mensen op m'n dak krijg :-X
-
Inderdaad hij krijgt een goed nieuwe onderkomen en zal zeker niet wegrotten ofzo.
-
Blijkbaar
Hoezo blijkbaar? Weet jij veel wat Chris aan het doen is?
-
Ja er zijn mensen die dat weten ja hoezo?
-
Ja, dat weet ik ja, tot in detail zelfs. "Hoezo?"
Denk je dat het allemaal staatsgeheim is, alleen maar omdat de plannen nog niet tot in detail op het BeneluxSpoor.net forum staan? In de (museum)hobbywereld zijn er gelukkig een hoop contacten tussen allerlei mensen onderling.
-
Mannen leuk al die felicitaties, maar hebben jullie die vergezeld laten gaan met een (flinke) donatie.
Nee, ik laat het bij mijn felicitatie.
-
Marcel, wil je d'r niet steeds doorheen praten, nu heb ik geen idee of Timtrein het tegen jou of tegen mij heeft...
-
der uav mehr säg ich nicht
-
der uav mehr säg ich nicht
Raadsel ontcijferd ;D Ik zeg verder niks, of het waar is is in tweede, maar ik weet iig wat je bedoeld.
-
Nou hij heeft het duidelijk tegen jouw hoor. Jij steld toch een vraag aan hem ofniet dan.
-
Timtrein, jij reageert op de vraag van Pewian met de reactie: "blijkbaar" wil Chris niet reageren.
Mijn vraag is dus: hoezo "blijkbaar"? Chris is na de vraagstelling van Pewian niet meer online geweest 13.02 voor het laatst. Misschien zit ie bij de dierenarts met zijn kat, weet jij veel? Ja, tenzij je met hem samenwoont of hem net gebeld hebt, maar praat dan niet in raadselen ajb. Dat maakt het allemaal niet helderder...
Hoe de vork ongeveer in de steel zit, weet ik ook wel. ;)
-
jongens jongens
doe eens rustig
ook ik moet werken voor mijn geld.
Ik ben verantwoordelijk voor het terughalen van de lok.
De achterliggend bedoeling van mij is altijd geweest om te zorgen dat we in Nederland een blauwe 2400 zouden kunnen krijgen.
en dat is me dus gelukt
Ik heb samenwerking gezocht met een museumclub die ik voorlopig nog geheim houdt omdat er meerdere onder ons zijn die voor andere musea werken.Wat maakt dat nou uit.
WE ZIJN ALLE SPOORLIEFHEBBERS EN BIJ DE BUREN IS HET GRAS ALTIJD GROENER
wees blij dat er iemand het initiatief durft te nemen om zoiets waar te kunnen maken.
Ik ben nu blij dat we een blauwe 2400 terughebben voor het nageslacht en dat hij een goed onderkomen heeft en een behouden toekomst.
Dus geen schrootbak
laat ons in de loop van volgend jaar maar eens afspreken bij of met de 2412 en wat drinken samen en genieten van de 2412.
groetjes Chris Rompelberg
-
Zo is het Chris; gefeliciteerd met dit (voorlopige) resultaat! ;D
-
Dus geen schrootbak
mooi zo dat betekend minder werk voor de de betreffende club, die bewijs dat die het kan maken.
laat ons in de loop van volgend jaar maar eens afspreken bij of met de 2412 en wat drinken samen en genieten van de 2412.
die staat ik zie het wel verschijnen het bericht ;)
-
En de 2412 bewaren voor het nageslacht is veel beter dan een 1607!
Veel succes ermee,ben benieuwd hoe die gaat worden!
-
Dat is een subjectieve stelling. Persoonlijk heb ik geen enkele binding met een 2400. Heb ze nooit meegemaakt, ben er ook niet benieuwd naar. De 1600 ken ik wel. Gevoel ervoor moet alleen nog ontwikkeld worden, want op dit moment word ik daar ook niet warm of koud van... ;D
-
ik heb meer met elektriek
maar leuk dat hij is teruggekeerd ;D
-
Timtrein, jij reageert op de vraag van Pewian met de reactie: "blijkbaar" wil Chris niet reageren.
Ik had het over de nieuwe eigenaar, niet over Chris! Dat is heel wat anders.
-
Oooooooooooooow, zeg dat dan! ;D Ik dacht echt dat je het over Chris had.
-
Ik heb samenwerking gezocht met een museumclub die ik voorlopig nog geheim houdt omdat er meerdere onder ons zijn die voor andere musea werken.Wat maakt dat nou uit.
Ten eerste gefeliciteerd dat het gaat lukken/..
1
Ten tweede de vraag wat je nu met de gequote tekst?
waarom zou iemand van een andere stichting het niet mogen weten ???
-
Thom, jij weet toch allang welke club het is? In de gehele museumwereld is dat allang bekend, toch? verhalen die niet verder verteld mogen worden, worden juist verder verteld... zo ook betreffende de 2412.... die zien we vast wel bij TNT 2009...
mvg,
Robin
-
Mannen wees toch niet zo ongeduldig :( Het komt allemaal vanzelf naar je toe. Je hebt al zolang moeten wachten, dus wat maken die paar dagen nu uit!
SK
-
Ik ben niet ongeduldig hoor! Zie mijn vorige bericht, dan zie je waar die lok terecht gaat komen... Al die geheimzinnigheid.... Soms vraag ik mij wel eens af waarom dat nodig is... (het zelfde geld overigens voor de forumnamen...) Alsof we concurentie onder de museumclubs hebben.....
mvg,
Robin
-
Ben jij dan van de VSM? ???
-
Nee, moet dat dan?
mvg,
Robin
-
Nee, was mogelijk :)
-
Doe maar NSM, voornamelijk Blauwe Engel ;)
mvg,
Robin
-
Ja ga me een liggie brande :) Jij zag onmiddelijk dat enkele foto's die ik van de 41 plaatste, gespiegeld stonden 8)
SK
-
@Robin beetje flauw om het te plaatsen als de persoon die het geregeld heeft vraagt om het nog even niet te plaatsen maar goed.
-
Ik vnid het zelf nogal flauw dat er opmerkingen gemaakt worden dat museumcollega's het niet zouden mogen weten...
Vind het zelf niet echt collegiaal klinken als je het niet erg vind...
-
Nee ok daar heb je wel een puntje. Ik weet ook niet wat er allemaal speeld ofzo . Maar het zal best een reden hebben dat het nog nergens vermeld stond zodat ierdereen het kan weten. Dat museumcollega's het nie tmogen weten is natuurlijk vreemd want ik neem aan dat zo'n nieuwtje snel rondgaat :P Maar goed waarom het allemaal nog geheim zou moeten blijven weet ik niet.
-
Ik ben verantwoordelijk voor het terughalen van de lok.
De achterliggend bedoeling van mij is altijd geweest om te zorgen dat we in Nederland een blauwe 2400 zouden kunnen krijgen.
en dat is me dus gelukt. Ik heb samenwerking gezocht met een museumclub die ik voorlopig nog geheim houdt omdat er meerdere onder ons zijn die voor andere musea werken.Wat maakt dat nou uit.
laat ons in de loop van volgend jaar maar eens afspreken bij of met de 2412 en wat drinken samen en genieten van de 2412.
Gefeliciteerd Chris met dit mooie resultaat, ook goed te zien dat je contacten hebt gelegd met "lotgenoten", heel veel succes met het opknappen van de lok! En zodra deze te bewonderen is kom ik zeker een keer kijken.
-
Ik heb samenwerking gezocht met een museumclub die ik voorlopig nog geheim houdt omdat er meerdere onder ons zijn die voor andere musea werken.Wat maakt dat nou uit.
En juist onder de vrijwilligers van de museumclubs is al wijd en zijd bekend waar de locomotief naar toe gaat. Ik ken trouwens maar één club die geheimzinnig doet over de aankoop van materieel en laat ik nu in dit draadje allerlei verwijzingen vinden naar die club.
Hoe geheim is het nog?
Groet,
Marco
-
Geheim genoeg om er al een x aantal pagina's nog niks prijs te geven!!
Geeft ook niks! Mooi dat de lok weer op eigenbodem is!!
Greetz:Menno
-
Chris,
Gewoon TOP! ;)
Je hebt het geflikt, en daar kunnen de heren en dames met de nodige commentaar nog een puntje aan zuigen !
En al dat gedoe ( wie wat waar en wanneer) over en weer haalt een beetje het plezier ervan weg, beetje jammer.
Ben blij dat jij het initiatief genomen hebt, en er misschien uiteindelijk toch nog een blauwe 2400 de baan op komt!.
Ik weet zeker dat ik m waar dan ook tegen ga komen, en wie weet spreken we elkaar nog is.
Chris bij deze : RESPECT !
Groeten Paulus
-
Je hebt het geflikt, en daar kunnen de heren en dames met de nodige commentaar nog een puntje aan zuigen !
Even voor de duidelijkheid: de enige reden dat het uiteindelijk daadwerkelijk gelukt is, is omdat de club waar 'ie heen gaat meer dan genoeg geld heeft. Wat natuurlijk niet wegneemt dat we Chris met zijn allen ontzettend dankbaar moeten zijn voor het vele regelwerk!
-
Chris,
Gefeliciteerd! Ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen. :)
Waar de lok in de toekomst terecht komt is op dit moment niet belangrijk. Het gaat er juist om, dat de lok behouden blijft. In welke kleur dan ook.
Groet,
Basilicum
-
(http://www.nicospilt.com/anderen/HR20070810_3236.JPG)
Bron : http://www.nicospilt.com/Diesel_2400.htm
-
;D
-
Tip, foto's van Nico ergens anders linken werkt niet... ;)
-
Even voor de duidelijkheid: de enige reden dat het uiteindelijk daadwerkelijk gelukt is, is omdat de club waar 'ie heen gaat meer dan genoeg geld heeft. Wat natuurlijk niet wegneemt dat we Chris met zijn allen ontzettend dankbaar moeten zijn voor het vele regelwerk!
Beste Tim,
Als Chris hier niet mee begonnen was gebeurde er dus niets, of "een" museum nu wel of geen dikke portemonnaie heeft, ja toch? wat een geneuzel zeg.
-
Ik vind ook dat dat Chris goed werk heeft verzet. Het is heel mooi dat een dergelijke locomotief weer naar Nederland en het is heel erg knap dat hij het zo lang heeft volgehouden.
Maar de opmerking van Tim wijst ook weer naar de VSM, evenals de opmerking van Wimke. En het mysterieuze gedoe doet denken aan de aanschaf van oliegestookte stoomloc die wel/niet/wel/niet, ja toch was aangeschaft door de VSM.
Dat betekent dat alle museale 2400/2500's bij één museumclub zullen zijn (2459, 2530 en straks de 2412). Er is er blijkbaar maar één die het zich veroorloven kan en ook dat is een prestatie. Zonder de aanschaf van de 2412 was dat ook het geval geweest en het is mooi dat er nu een derde loc van de serie bewaard zal blijven. Misschien is het zelfs gunstig omdat de technische kennis van de locomotiefserie ook bij één club aanwezig zal zijn en die dan aangewend kan worden voor all drie de locomotieven.
Overigens lees ik in de opmerking van Tim niet veel negatiefs, anders dan Paulus.
Groeten,
Marco
-
De 2498 van het NSM telt niet mee?
-
Ow, :-[
Over het hoofd gezien. Dat valt weer mee. Zullen er vier bewaard blijven, verdeeld over twee clubs. Zijn er plannen om de 2498 (http://www.nmld.nl/index.php?page=object&id=2254&lan=nl) rijvaardig te maken? Ik krijg van de nmld de indruk dat daarvoor geen plannen bestaan. In dat geval klopt mijn vorige posting wel, maar dan moet die betrokken worden op eventueel toekomstige rijvaardige exemplaren van deze locomotiefserie.
Groet,
Marco
-
Reken er niet op dat die 2498 snel weer op de baan komt. Het NSM heeft haar handen ook meer dan vol, en waarom zou je ook moeite doen als er al twee andere exact dezelfde karren rijvaardig zijn?
Overigens heb je voor een 2400 niet zoveel technische kennis nodig, ze zijn redelijk simpel ;D
-
Maar om de NSM 2498 weer op eigen kracht te kunnen laten rijden moet je wel wat kunnen; want er zit dacht ik geen motorke meer in.... ;)
Bart
-
Die zit er wel degelijk in ;)
Maar heeft in tijden niet gelopen, heb zelfs gehoord te hebben dat ze hem gevuld hebben met pur :'(?
mvg fridzie
-
Godallemachtig wat krjig jij een hoop onzin te horen altijd.... ;)
Ding is gewoon compleet met motor, en zit geen pur of andere onzin in.
Daarnaast is er nog een losse SACM MGO motor in het bezit van het NSM.
En zoals Tim al zei, nee er zijn geen plannen voor rijvaardigheid...
-
Ik denk dat het te maken heeft met de tractiemotoren. Ik herriner me de DE-I 41 van het NSM. Die was niet rijvaardig maar had wel een dieselmotor. Nadat enkele DE-II stellen buiten dienst waren gesteld kwamen de tractiemotoren beschikbaar voor de 41 die daardoor weer rijvaardig werd. Ik denk dat het met de 2498 hetzelfde geval is.
Maar even terugkomend op de 2412. Zijn er ook nog onderdelen uit de sloop 2400'en gehaald als reserve? Anders kun je denk ik niet erg lang genieten van een rijvaardige 2412 :-| Ik ben heel benieuwd wanneer ze weer in haar blauwe glorie over de baan zal rijden ;D
Mvgr Jan Wiebrand
-
Ik denk dat het te maken heeft met de tractiemotoren.
...
Ik denk dat het met de 2498 hetzelfde geval is.
Gebaseerd op helemaal niets. Het slaat dus ook helemaal nergens op...
Maar even terugkomend op de 2412. Zijn er ook nog onderdelen uit de sloop 2400'en gehaald als reserve? Anders kun je denk ik niet erg lang genieten van een rijvaardige 2412 :-|
Hoeveel onderdelen denk je dat je hebt, als je al jarenlang twee 2400'en rijvaardig op de baan hebt...
-
pur in een dieselmotor. Iemand gaat hier voor de originaliteitsprijs ;D
-
Met Pur een dieselmotor volspuiten.
Dat spul laat nooit meer los.
Dus denk ik dat die motor nog maar moeizaam aan de praat gaat. ;D ;D ;D
-
Zo vreemd is volspuiten met pur (of meer algemeen schuim) echt niet. Met een oplosmiddel spoel je het makkelijk weer weg. Ik weet dat bepaalde onderdelen van straalmotoren op die manier verpakt worden voor transport.
Sander
-
Zeg, doe mij nou eens een lol..... !!
Hou op met die onzinnige dingen geloven ::)
Pur in een dieselmotor, waarom zou je dat doen ???
@ JWtreinen,
je maakt een mooi verhaal over de historie van de 41, maar er klopt lullig gezegd echt niks van...
Je zegt dat de 41 "gelukkig nogwel een dieselmotor had..."
Die uitspraak geeft eerlijk gezegd al aan hoeveel je weet van de techniek van een DE-1.
Want op "een dieselmotor" komt een DE1 niet ver, die heeft nl twee dieselmotoren, en wel te verstaan een 6 cylinder inlijn, van het type AEC A220H met een motorinhoud van 11,3 liter...
Zowieso is die motor niet in een ander treinstel te vinden [wat mede de reden is dat het verhaal dat de motoren van de kameel verwijderd zijn om te gebruiken in een DE2 ontkracht, die hebben andere motoren.]
Daarnaast zijn van de 41 ook nooit tractiemotoren manco geweest, in 1989 is de 41 gewoon alleen cosmetisch opgeknapt voor het evenement NS 150 jaar, en meer tijd en geld was er toen niet om het beestje verder rijvaardig te maken. In 1996 was dat er wel en toen is de 41 rijvaardig gemaakt....
-
Volgens mij is het allang geen geheim meer waar de 2412 naartoe gaat, althans niet in het spoorwereldje 8)
-
pur in een dieselmotor. Iemand gaat hier voor de originaliteitsprijs ;D
Hm,
Pur doet mij op een of andere manier denken aan Koenraads Kleefpasta (http://www.youtube.com/watch?v=r4UO6Sb8fVA) ;D
Groeten,
Marco
-
Ik denk dat het te maken heeft met de tractiemotoren. Ik herriner me de DE-I 41 van het NSM. Die was niet rijvaardig maar had wel een dieselmotor. Nadat enkele DE-II stellen buiten dienst waren gesteld kwamen de tractiemotoren beschikbaar voor de 41 die daardoor weer rijvaardig werd. Ik denk dat het met de 2498 hetzelfde geval is.
Is het nu zo moeilijk om te lezen??? De 2498 is zo goed als compleet! Er mist geen dieselmotor, en alle tractiemotoren zijn ook aanwezig! Hoe de staat verder is weet ik niet, maar wat dat pur-verhaal betreft: geen idee! Ik heb het nooit kunnen ontdekken, en pertinent NIET waar! Ik begin zo langzamerhand steeds meer te begrijpen waar alle onzinnige verhalen in de museumwereld vandaan komen... Lees eerst voordat je een reactie plaatst...
En wat de NS-41 betreft: ga even zoeken op dit forum, dan kom je genoeg foto's tegen over de revisie van de NS-41 te Roosendaal in 1988/1989. Kijk die eerst maar eens door voordat je zo'n opmerking schrijft..
mvg,
Robin
(eerdaags weer op stap met de NS-41)
-
Sorry, dan heb ik het verkeerd gelezen :-[ Het verhaal over de 41 had ik uit een RM, nummer 219, waar geschreven werd over de revisie.
Aan ieder mijn excuses voor mijn verhaal hierboven :-[ Ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken als ik er toch geen verstand van heb.
Mijn bericht mag verwijderd worden.
En weer back on topic.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Als ik me niet vergis zijn de hoofdgeneratoren van de 41 een tijdje verwijderd geweest. Maar schiet me gerust lek als het toch niet zo is hoor...
-
Als ik me niet vergis zijn de hoofdgeneratoren van de 41 een tijdje verwijderd geweest. Maar schiet me gerust lek als het toch niet zo is hoor...
Ik heb het net even nagekeken op de foto's elders op dit forum, maar er zijn wel degelijk generatoren geplaatst in de NS-41 te Roosendaal. (en nee, ik ga niet schieten ;))
maar goed, nu weer terug naar het echte onderwerp.
-
Ik denk dat een hoop hier verward word met de Kameel, waarvan wel een aardig deel van de tractie foetsie was...
-
Volgens mij is een gedeelte van dit bericht ONTSPOORT.
groetjes Chris ;D
-
Een groot gedeelte Chris.
Jos.
-
Terug naar de 2412, anders een apart draadje maken over de 41.
mvg,
Sander
-
Dag Mensen.
Ik heb gisteren telefoon gehad uit Frankrijk. :'(
Het transport van de 2412 is uitgesteld tot begin januari. :-[
Dit heeft ermee te maken dat in Carling een nieuwe locatie is gebouwd voor VFLI met een straatspoor locatie.
Deze locatie wordt eind december begin januari opgeleverd.
Zodra het kan wordt dan naar Frankrijk gereisd om de lok te halen. :D
Ik heb foto's ontvangen van de lok en hij staat er perfect bij en nog steeds in uitmuttend staat. ::)
Er zijn nu gesprekken gaande voor reserve onderdelen.
Ik neem aan dat deze gelijk mee kunnen als de lok komt.
Groetjes Chris Rompelberg
-
Mooi nieuws dat er meschien bespreking in zit van reserve onderdelen(Y)
Jmmr dat het uitgesteld word maar beter laat dan nooit.
mvg fridzie
-
Daar word een mens ook niet vrolijk van. :-|
Moet jij een hoop geduld hebben.
Sterkte gewenst. :)
Gerrit F
-
Ja wat moet jij een geduld hebben zeg!
Maar als ik het goed begrepen heb, dan zou de loc toch per dieplader naar Nederland komen.
Harm
-
Netjes chris laten we hopen dat er weer een mooi stukje spoorweg geschiedenis bij komt met de komst van de 2412.
groetjes edwin
-
Ik heb foto's ontvangen van de lok en hij staat er perfect bij en nog steeds in uitmuttend staat. ::)
Van een oud vrouwtje geweest zeker... ;)
-
Ik heb foto's ontvangen van de lok en hij staat er perfect bij en nog steeds in uitmuttend staat. ::)
Naar die foto's zijn we natuurlijk ook nieuwsgierig ;)
Verder, wat in 't vat zit...
-
Helaas verzuurt het buiten in de regen wat sneller :(
-
Helaas verzuurt het buiten in de regen wat sneller :(
Oh, ik dacht dat hij ergens binnen stond?
-
In het andere draadje staat een foto buiten (zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=4550.405 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=4550.405) voor de foto, p.28) maar ook dat zegt inderdaad niet alles
-
Ja, die foto, en een buitenlandse fotosite (= bron?) waarop die staat ken ik ook.
De datum erbij zou januari 2008 zijn, de vermelde locatie laat ik even voor wat die is, want dat doet Chris geloof ik ook...
-
Overigens, hier een trieste foto (bovenste) die de 2412 dus bespaard blijft:
http://www.trains-du-nord-est-mosellan.fr/actualites_vfli.htm
-
Ja, die foto, en een buitenlandse fotosite (= bron?) waarop die staat ken ik ook.
Stond op ebay te koop, die foto. Zo vond ik 'm. ;D
-
Stond op ebay te koop, die foto. Zo vond ik 'm. ;D
Ah, nee, dan heb ik m ergens anders gevonden...
-
Dag Luitjes
Doordat er een medeling stond op hov-rn.nl deel ik het volgende mede.
De 2412 gaat bij aankomst in Nederland naar de VSM.
Deze vereniging was de eerst volgende in de lijst van gegadigden.
Na afhaken van de SHD bleef deze optie open.
Ik zeg bij deze ook dat ik altijd heb gehandeld op de manier van
Wie als eerst komt,die het eerst maalt.
Ik wil dus achter mijn rug om nooit te horen krijgen dat ik bepaalde voorkeuzes had gemaakt.
Ik blijf ook bij mijn uitgangspunt, toen ik met deze klus ben begonnen ,dat ik het zelf als hobbiest en nu aankomend machinist geweldig zou vinden als er een historisch verantwoorde blauwe 2400 zou kunnen terugkeren.
En het is me dus gelukt met veel plezier en wachten.
Groetjes Chris Rompelberg ;)
-
Chris,
Als het straks allemaal gelukt is kun je er in ieder geval een mooie fles champagne voor open trekken.. Ik denk dat maar heel erg weinig mensen zo'n huzarenstukje gaan nadoen... Mijn complimenten....
Wat wordt je volgende project? een NS2000??? :-X ;)
-
De 2412 gaat bij aankomst in Nederland naar de VSM.
(...)
Ik blijf ook bij mijn uitgangspunt, toen ik met deze klus ben begonnen ,dat ik het zelf als hobbiest en nu aankomend machinist geweldig zou vinden als er een historisch verantwoorde blauwe 2400 zou kunnen terugkeren.
Goed zo, weg met al die rare on-nederlandse en te grote stomers, verdieselen die boel daar! ;D
Nee, alle gekheid op een stokje, dat lijkt mij een hartstikke goede thuisbasis. Ik ga er vanuit dat je daar zelf ook als machinist voldoende ritjes mee zult maken.
Nog veel succes met het "binnenhalen", en ik ben ook benieuwd naar de vorderingen van de opknapbeurt straks.
-
Goed initiatief, maar blijf het jammer vinden dat de 2200-een en 2400-een bij de diverse musea enkel bruin (of nu dan blauw) worden/zijn....Geel/grijs is meer "mijn" historie...
-
Gefeliciteerd! Is er al iets bekend over de datum dat de 2412 weer wiel zet op Hollandsche rails?
@ Robert; er komt vast een tijd dat museumdiesels weer geel/grijs worden. De 2205 van de SHD is een goed voorbeeld daarvan:
(http://www.historischdieselmaterieel.nl/albums/Revisie_2205/DSCN5120.jpg)
en vergeet ook niet de 2278 van de Railion museumclub
-
Ja, en een geel-grijze 2412 had ook zeker niet misstaan naast de 2205! Niettemin is het in het blauw natuurlijk ook leuk... die pluim maakt alles goed ;)
-
Uiteindelijk na alle inspanning dan toch
de 2412 op eigen bodem, en bij de 2459 en de 2530
past zo'n blauwe loc mooi :D
Mijn felicitaties en petje af :D
Mvg,
Tis
-
Niet zeuren over geel grijs, ben blij dat de loc komt.
gefeliciteerd Chris :D :D :D
HULDE!!
MVG Fridzie
-
BREAKING NEWS ;D
Zojuist vernomen.
Naar aanleiding van een gesprek met de transporteur is het defenitieve transport vastgelegd in week 12.
Dit houdt in dat de 2412 voorlopig gezien in week 12 voet op neerlands grondgebied gaat zetten.
Houd er maar rekening mee dat het nog kan veranderen maar gezien het gesprek ben ik er zelf van overtugd dat nu daadwerkelijk gaat gebeuren.
;D
De exacte dag geef ik zo spoedig mogelijk en met goedkeuring door.
Met vriendelijke groet
Chris Rompelberg ;)
-
Dat is goed nieuws Chris dat de loc deze kant op komt.
Ik ben nu echt heel blij voor jouw ;) ;)
groetjes edwin
-
Dat is heeeeeeeeel goed nieuws :D :D
groeten railhopper
-
Hai Chris,
Is het ook mogelijk om te melden welke route de transporteur neemt.
Misschien voor wat foto's onderweg.
M.v.g. Oskar.
-
Dag Oscar.
Dat weet ik nog niet.
Het enigste dat ik kan zeggen is dat de dieplader eind volgende week pas op kenteken wordt gezet wat inhoudt voor het transport van de 2412 dat de vergunningen die nodig zijn voor het transport dan pas kunnen worden aangevraagd.
Als ze via duitsland rijden wat ik wel vermoedt, wordt het een nachttransport.
Er mag namelijk pas na 22.00 uur zwaar transport op de weg in Duitsland.
tegen de tijd dat het zover is zal ik vargen of ik de af te leggen weg ag vrijgeven,
Ik denk wel dat dat mag.
Groetjes Chris
-
Met al die flitsende fotografen eromheen heb je dan gratis opvallende zwaar-transport-begeleiding ;D
Suc6
-
Dat is wel goed NIEUWS Chris
Ik zal eens kijken of ik vrij heb.
Zou er wel graag bij willen zijn.
Jos.
-
Dag Oscar.
Dat weet ik ..............................
................................. dat dat mag.
Groetjes Chris
Hai Chris, In je eerste bericht schrijf je dat ie uit frankrijk komt, Dus ben ik er vanuit gegaan dat ze gewoon via de A2 gaan.
Als ze via Duitsland gaan kan ik het vergeten denk ik maar we horen en zien het hier wel tezijnertijd.
Wel goed dat zo'n mooie dieselloc weer naar NL komt.
groeten, OsKar.
-
Ik heb het transport al gesignaleerd:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04035001.jpg)
wel wat verdwaald ;D
-
Leuk gedaan Simon!!!
Grn, WT
-
de Trailer is iets te klein volgens mij, maar voor de rest ziet het goed uit :)
-
@ SimonSt
hé, Simon dat vraagt [smeekt] om PLAATJES ! ! ! !
in een eigen draadje.
en heb je dat zelf gedaan?
Groeten,
Frederico
-
Mooi, Simon!
Hoe staat het eigenlijk met de 2412 in schaal 1:1? Is die inmiddels al per dieplader onderweg naar Nederland? Zijn er ook foto's van?
Mvgr Jan Wiebrand
-
Lezen A.U.B. Week 12. !!!
-
hé, Simon dat vraagt [smeekt] om PLAATJES ! ! ! !
in een eigen draadje.
Klein beetje off-topic, maar wat bedoel je?
De loc (een zelf omgeschilderd Holland Rail-model), de oplegger (model Herpa), of het viaduct?
Voor dat laatste: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=16486.msg254751
-
@ SimonSt
beetje off-topic, maar wat bedoel je?
De loc (een zelf omgeschilderd Holland Rail-model),
Jaaaa, de lok hoe deed je dat en natuurlijk de plaatjes er van als je ze nog hebt.
Leuk ideetje [voor later],
Frederico.
Terug on topic
-
Heren,
Ik ben destijds mee geweest richting Frankrijk voor het transport van de 2412 naar NL. Net voorbij luxemburg kregen wij de mededeling dat het transport alsnog niet door kon gaan en konden we onverrichte zaken weer omkeren.
Voor het komende transport is het weer de bedoeling dat ik mee ga, mede om mooie foto's te maken van het gehele transport. T.z.t. zal van dit transport een kleine reportage op internet verschijnen.
Tevens ben ik op zoek naar foto's van de 2412 ten tijde van de NS, maar van daarna in Frankrijk.
groeten
kraagbout
-
waneer komt de 2412 dan bij de vsm (y)
week 12 heeft ieand al iets over de loc gezien of er fotó van de loc ;D
-
Er staat ook Waarschijnlijk. Nog even je broek ophouden en wachten op het officieele bericht van de eigenaar(?)
-
Dag Allemaal.
Zojuist vernomen.
Het transport van de 2412 vanuit Frankrijk naar Nederland zal plaats vinden op donderdag 7 Mei.
Vrijdag 8 mei wordt de lok gelost. { waar is nog onbekend }.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Eindelijk weer rustig slapen en met een goed gevoel. 8)
Al met al 30 maanden bezig geweest en het heeft geloond. (y)
Het wordt nu toch een tijd voor een 2400 afterparty te gaan organiseren. ::)
Groetjes en tot ziens misschien.
Chris Rompelberg
-
van harte geveliciteerd (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
het is je gelukt (y), die afterparty lijkt me een heel strak plan (y)
-
Van harte 8)
-
Toppie, Chris (y) (y)
Groeten, Ruurd
-
(y) Da's mooi en goed nieuws (y)
-
Goed werk Chris. ;) (y) ;)
G meteen die 2 dagen vrij vragen. 8)
Jos.
-
Wanneer is de afterpartij???? groet Bram.
-
Goed nieuws, klasse (y)
-
Het lange wachten is eindelijk beloond. Gefeliciteerd! (y)
-
Van harte!!
Greetz:Menno
-
De aanhouder wint!
Gefeliciteerd Chris (y)
Peter
-
De aanhouder wint,chapeau
-
lang gewacht,
(bijna) stil gezwegen,
(ook bijna) niet (meer) verwacht,
maar toch gekregen. ;)
Van harte.......
Jos
-
gebak met bier voor chris en aanhang (y)
super chris :)
-
;D ;D ;D ;D7 mei! dan wordt ik 38.... nu nog even uitzoeken of
ik 38 of 2412 kaarsjes op de taart zal aanbrengen...
Ook namens mij veel lof en hulde voor alle inspanning (y) (y) (y)
Mvg,
Tis
-
Als je 63,5 taart neemt kun je er 2412 kaarsjes op zetten. ;D ;D ;D ;D
Jos.
-
Vrijdag 8 mei wordt de lok gelost. { waar is nog onbekend }.
Chris Rompelberg
Beste Chris.
Laat je ook weten via welke route en vooral waar deze mooie aanwinst naar toe gaat???
Greetz,
Noppie.
-
Noppie,
FF het draadje lezen en je had het geweten. ;D
Hier (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,14782.msg237122.html#msg237122) staat waar de loc naar toe gaat.
Gr.
Eric
-
Hoi Remunj.
Draadje heb ik goed door gelezen hoor maar Chris schrijft toch echt zelf: { waar is nog onbekend }. ;D
Dus misschien heeft hij zelluf wel tijd om te antwoorden.
Greetz,
Noppie.
-
En toch heb Eric een beetje, nou ja 50% gelijk.
Je vraagt waar hij gelost wordt => nog niet bekend;
en waar hij heen gaat.
en dat staat wél in de draad. (y)
Groet, Ruurd
-
naar VSM ;D
-
DAg Luitjes. :P
Nou dan antwoord ik zelf maar ;D ;D ;D ;D
Wat ik bedoel met niet weet waar de lok gelost wordt is Beekbergen of Loenen.
en ja de lok gaat naar de VSM. :o
Ik ben nu zelf druk bezig om die dagen vrij te krijgen.
Het zou jammer zijn als ik er nier kon zijn. :'(
Maar ik ben dan niet getreurd want er is dan weer een 2400 terug die de boeken in gaat als de blauwe 2412. (y)
Groetjes Chris Rompelberg
-
Nou het ouderwetsche kwartje is gevallen. Tx everybody voor de antwoorden.
Ik ben er in ieder geval klaar voor. (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/3_17_2009_018_1_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/3_17_2009_018_1_1.jpg)
Om alvast even in de stemming te komen een peppie plaatje van 2400erden over de HRMK te Leeuwarden. ;D
Greetz,
Noppie.
-
Het kan niet zo zijn dat je er na al die moeite er niet bij kan zijn Chris.
Het is een hele prestatie, dat kan je baas toch niet ontkennen.
Dus als hij je niet vrij wil geven dan komen alle Beneluxspoorders wel even langs om hem op andere gedachten te brengen ;)
Harm
-
(y)
Zo is dat.... >:( >:(
Groeten, Ruurd
-
Draadje heb ik goed door gelezen hoor maar Chris schrijft toch echt zelf: { waar is nog onbekend }. ;D
En Toch staat dat echt in het berichtje waar ik naar linkte (10 december 2008, 21:56): De 2412 gaat bij aankomst in Nederland naar de VSM ;D
Maar het antwoord was inmiddels al een aantal keren gegeven. Geen probleem 8)
Gr.
Eric
-
Hey noppie,
Dat kan ik me nog wel herinneren die 2400 span in Leeuwarden!!
Stond toen op hets station met een maat van mij.
Leuk al die oude beelden.
Had ik toen wat zuiniger op mijn foto's geweest..... :'(
Maar ik wens ieders suc6 die aan dit 2412 project mee werkt!!
En ik zou zeggen weest welkom in Leeuwarden voor een rit!!
Greetz:Menno
-
gelukkig
Ik mag mee donderdag.
groetjes Chris Rompelberg
-
Kijk eens aan, zo hoort het ook ;)
Gefeliciteerd Chris met al het behaalde succes en heel veel plezier donderdag!
Ik hoop dat er eens een dieseldag wordt georganiseerd bij de VSM, men heeft ondertussen zoveel mooi oud dieselmaterieel dat het er zo langzamerhand tijd voor wordt zou je denken!
-
Graag een mooie foto reportage! (y)
O ja neem het geluid meteen even op voor de loksound ;)
groet peter
-
Chris,
Toppie man (y) (y) (y)
Ik neem aan dat als er meer bekend is aangaande losplaats en (verwachte) tijd je het hier bekend maakt. Indien mogelijk kan ik die dag weer even afreizen naar de heimat en hopelijk wat mooie plaatjes en filmpje te schieten.
Groenten Rob
-
Nog 7 nachtjes Slapen.
En dan.......................................................... ;D
de lok wordt woensdag in de middag al geladen en gaat woensdag op donderdagnacht al op weg. Het transport blijft naar alle waarschijnlijkheid 1 dag staan in Duitsland en zal niet te ver zijn vanaf de Nederlandse grens. :D
Door omstandigheden kan ik niet mee,maar ga wel foto's maken als hij in de buurt staat. :'(
Vrijdagochtend wordt de lok gelost.
Zal vroeg zijn in de ochtend.
Groetjes Chris
(y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
-
Ik vind dit erg super om te lezen, geweldige actie van je (y)
Ronan
-
De liefhebbers van de 2412 hoeven niet getreurd te zijn. Chris kan helaas niet mee, maar ik (zelf VSMer) zal wel naar Frankrijk gaan om de 2412 te laden. Ook zal ik een fotoreportage maken. Enkele foto's hiervan zullen op de website van de VSM verschijnen en voor de VSM donateurs onder ons; het is de bedoeling dat er een artikel komt in de Koppelstang. Het is nog niet bekend of er in het komende nummer een artikel over het transport zal komen of dat er een artikel wordt gemaakt wanneer de 2412 weer rijvaardig is en een verfbeurt heeft gehad.
Verder ben ik op zoek naar foto's van de 2412 in dienst bij de NS of in Frankrijk. Reacties kunt u sturen naar beeldredactie-stoomtrein.org (- vervangen voor @)
-
Nog 3 nachtjes slapen.............
en dan staat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dichtbij.
groetjes Chris (y)
-
Dag allemaal.
Ik heb zojuist vernomen dat het transport aan de grens staat met Duitsland en wacht tot 19.30 om de rit te vervolgen.
Ik houd jullie op de hoogte. ;D
Groetjes Chris Rompelberg
-
Goed om te horen (y)
-
Oh, dan staat ie gelukkig al een stukkie dichter bij.
Eindelijk.
Jos.
-
Na 36 maanden eindelijk op Nederlandse sporen,
Een héél gelukkige Chris Rompelberg bij zijn 2412 te Loenen: (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC00845Reinvp.jpg)
van harte proficiat.
-
Gefeliciteerd. Nu moeten we natuurlijk allemaal snel naar de VSM om hem nog in deze kleuren te platen voordat die blauw wordt.
-
Fantastisch, proficiat en gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst :D De Franse bureaucratie is overwonnen ;D En een 2400 is terug waar ie hoort. Fantastisch, kan niet anders zeggen.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Fantastisch,gratuliere,het heeft een beetje Energie gekost en doorzettingsvermogen maar dan heb je wel iets moois. (y)
-
(y) (y)Fantastisch (y) (y) ben heel benieuwd, hoe hij er uit ziet als hij blauw is :P
-
En een heleboel geld om de Franse bureaucratie te overwinnen :(
VSM, gefeliciteerd en maak er wat moois van!
-
Chris
Geweldig werk, alle alle alle hulde ! je mag er trots op zijn.
Peter (y)
-
(http://members.tele2.nl/ekoppelaar/website/DSC_3890.JPG)
Het laden van de (66)2412 in Frankrijk
(http://members.tele2.nl/ekoppelaar/website/DSC_3972bw.jpg)
Even draaien en manoeuvreren en dan draait Van Maanen de losweg in Loenen op.
(http://members.tele2.nl/ekoppelaar/website/DSC_3999bw.jpg)
En daar staat dan de 2412 weer op Nederlandse bodem.
-
Leuke platen zeg! Is hij vanmorgen gelost ofzo? Ik was tegen 10.00 in Loenen en toen was er niks te zien. Waar staat deze mooie machine nu, in Beekbergen?
Groeten, Martin
-
Gefeliciteerd met deze geslaagde missie (y) Heb m natuurlijk (nog) niet van dichtbij gezien maar als ik de foto´s zo zie ziet er behoorlijk goed uit :o
-
Toppie Chris,groet Bram.
-
Vandaag toch om praktische redenen geen 2412 feestkaarsjes
aangestoken ;D ga wel er een glaasje op heffen ;)
Niets dan lof voor deze onderneming!
Met vriendelijke groeten,
Tis
-
Chris, eindelijk heeft ie voet, ehh ik bedoel wiel op Nederlandse bodem gezet. ;D
Ik ben benieuwd hoe die er uit gaat zien in zn toekomstige blauwe jasje.
Proficiat met deze Prestatie. (y) (y) (y)
Wat zal het volgende projectje worden??
De (XXX7)
Jos.
-
Gefeliciteerd Chris ;) met deze supergeslaagde aktie (y)
Groet Paul
-
Gefeliciteerd Chris (y)
Echt toppie gedaan (y)
Gr Marco
-
Goedendag Allemaal.
Ik wil graag dit nog even kwijt.
Ik wil via deze weg iedereen bedanken die mij in dit project heeft geholpen.
Er zijn in de afgelopen 32 maanden veel mensen met mij of op eigen gelegenheid in frankrijk geweest om de 2412 te inspecteren en zelfs al gedeeltelijk te completeren.
Dit heeft er toe geleid dat er weer een prachtige 2400 in Nederland staat. (y)
Niet alle roem gaat naar mij alleen uit.
En het gaat er niet om waar de lok terecht is gekomen,maar dat er 1 bewaard is gebleven die in afleveringstoestand blauw is geweest.
De meeste onder ons weten niet hoe dat eruit gezien moet hebben,waaronder ik zelf.
Ik hoop dat iedereen kan en mag genieten van deze Hollandse diesel. 8)
Tevens een goede knuffel naar mijn vrouw dat zij mij de afgelopen 32 maanden heeft gesteund in dit te ondernemen gebeuren. :-*
Mensen bedankt allemaal.
Met vreindelijke groet.
Chris Rompelberg
Ik ga geen namen noemen ,maar ik weet dat die mensen dit wel lezen of ervan op de hoogte worden gebracht. (y)
-
Grandioos Chris (y)
Bravo
Bravo
Bravissimo...
Groeten en Proficiat....
Ruurd
-
Chapeau Chris !!!!!
Groet, Dolf.
-
gefeliciteerd
Een lange adem maar dan heb je ook wat !
gr
Erik
-
VSM gefeliciteerd met de nieuweling.
Chris hulde voor je doorzettingsvermogen.
Keep on the good work, well done everyone. (y)
Greetz,
Noppie.
-
Cewl!! (y)
Greetz:Menno
-
Er zijn wat filmpjes van de aankomst van de 2412 op Nederlands spoor:
http://www.youtube.com/watch?v=39DVS5Qf8Jk
http://www.youtube.com/watch?v=ujClGXr9PE4
http://www.youtube.com/watch?v=9AIoIOnTKtc
http://www.youtube.com/watch?v=8W4vJvTEIaM
-
mooie filmpjes.groet Bram.
-
Hoi,
Chris, en alle anderen die hieraan meegewerkt hebben,
ook van mijn kant gefeliciteerd met deze prestatie. (y) (y)
Prachtige loc, hier moeten we zuinig op zijn.
Heb de filmpjes drie keer bekeken. (y)
mvg,
Fred.
-
Van harte gefeliciteerd, Chris en de anderen,
Ben vanmiddag na mijn cursus in Arnhem meteen doorgereden naar Beekbergen, om zo ook de bijzondere kleurstelling goed te fotograferen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04799001.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04775001.jpg)
En het zusje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04805001.jpg)
Ik blijf het bijzonder vinden; een loc gemaakt in Frankrijk voor Nederland, wordt daarna weer verkocht naar Frankrijk, en keert uiteindelijk toch weer terug op haar vertrouwde bodem...
-
Een zeldzame prestatie heren (y).
-
Ook van mijn kant felicitaties voor Chris.
Een knappe prestatie en een sterk staaltje van doorzettingsvermogen.
En ook netjes dat je ook even je echtgenote noemt.
Zonder steun van het thuisfront was het nog veel moeilijker zo niet onmogelijk geworden.
Daarom wil ik haar ook feliciteren met het succes.
Ik denk dat je haar namens heel veel "vrienden van de 2412" nog wel een knuffel mag geven.
Grote hulde voor jullie
Harm
-
Chris en alle anderen die deze prestatie op hun naam hebben gezet:
Van harte gefeliciteerd! (y)
Met vriendelijke groet,
Basilicum
-
Zeker van mij ook gefeliciflapstaart (y)
Moet toch echt een keer langs de VSM met al dat moois.
Gelukkig komt de VSM met de Furiade ook naar Maassluis :P
Voor iedereen die hier aan heeft meegewerkt nog een keer gefeliciteerd met de prestatie (y)
Gr Wilmar
-
Van harte gefeliciteerd!
Even een vraagje; is er ook een 2411? Dat is mijn postcode :P
-
Is het een gevalletje "starte...lope..." of moet er motorisch eerst nog e.e.a. aangekeken worden?
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
Van harte gefeliciteerd!
Even een vraagje; is er ook een 2411? Dat is mijn postcode :P
Die was er wel, of ie er nu nog is weet ik niet. In Nederland in ieder geval niet meer.
-
Hmm, ik zal het eens nazoeken. Misschien een leuke aanwinst voor op het dorpsplein ;)
-
De 2411 is in 1992 ook naar frankrijk gegaan, dus veel suc6 met je zoektocht.
-
Hmm, denk niet dat de gemeente er op zit te wachten ;D
Die hebben veel belangrijkere dingen aan hun hoofd dan een trein op het plein.
-
Ben erg benieuwd wat er aan de loc gebeuren moet?
is hier iets van bekend?
-
Ga er maar vanuit dat de loc grondig wordt nagekeken door de VSM'ers! En dan pas zullen ze de punten tegenkomen die echt aandacht nodig hebben. Ik weet wel dat de loc compleet is, en hij is in Frankrijk door wat ex-NS'ers en nijvere sleutelaars motorisch hersteld en aan de praat geholpen. Dus het lijkt hoopvol. Maar verder is er weinig over te zeggen totdat de loc echt binnen staat voor revisie.
-
Van harte gefeliciteerd!
Even een vraagje; is er ook een 2411? Dat is mijn postcode :P
Je treft het, de 2411 bestaat nog wel degelijk. Als NS 2411 ging zij op 20-03-1992 naar de SNCF en kwam als werkloc 62411 bij de aanleg van diverse TCV-lijnen in dienst. Op 1-1-1996 werd zij aan het Franse LaFarge verkocht en rijdt daar als mintgroene loc 1. Vorig jaar heeft de loc een grote revisie gehad met inbouw van een nieuwe motor. Dit alles (en nog heel veel meer) is te lezen en te zien in het nog dit jaar bij Uquilair verschijnende boek DE-locs der NS, serie 2400/2500. Nog even geduld dus.
-
Ok dan!!En waneer verschijnt dat boek?
Love those 2400's!!
Greetz:Menno
-
Ga er maar vanuit dat de loc grondig wordt nagekeken door de VSM'ers! En dan pas zullen ze de punten tegenkomen die echt aandacht nodig hebben. Ik weet wel dat de loc compleet is, en hij is in Frankrijk door wat ex-NS'ers en nijvere sleutelaars motorisch hersteld en aan de praat geholpen. Dus het lijkt hoopvol. Maar verder is er weinig over te zeggen totdat de loc echt binnen staat voor revisie.
Gisteren (za 23 mei) is er aan de loc gesleuteld. Na wat controles, wat sleutelwerk en het laden van de accu's is de loc gestart. Uiteraard zijn er enkele mankementen aan het licht gekomen. De komende tijd zal er door de dieselploeg verder gewerkt worden aan de 2412. Alleen de 661 is de loods in gegaan waar dezelfde ploeg ook aan zal gaan werken. Welke loc welke prioriteit heeft weet ik alleen niet.
-
Dit alles (en nog heel veel meer) is te lezen en te zien in het nog dit jaar bij Uquilair verschijnende boek DE-locs der NS, serie 2400/2500. Nog even geduld dus.
En/of natuurlijk in het boek van de conculega's, die een boek over de NS series 2200 en 2400 zullen laten verschijnen bij De Alk. Eveneens vemoedelijk dit jaar te verschijnen.
Overigens staat in een van de laatste delen van Spoor&Trein/Tram editie x (eveneens van De Alk) nog een reportage van wat ex NS2400 uit Frankrijk, waaronder de loks van Ciments Lafarge in hun nieuwe jasje.
Met vriendelijke groet,
Davy Beumer (een van de auteurs van het conculega boek, maar die waarschijnlijk het boek van Uquilair ook wel wil hebben: hoe meer foto's van deze geweldige loks gepubliceerd worden, hoe beter!)
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___2412_2291_2454_2491.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roosendaal___2412_2291_2454_2491.jpg)
De 2412 nog in actieve (nou ja die dag even niet) dienst bij de NS. Roosendaal, naast de heuvel.
P.S.: moderatoren: misschien een idee dat andere, korte draadje hier toe te voegen?
-
Ok dan!!En waneer verschijnt dat boek?
Love those 2400's!!
Greetz:Menno
Diesel-Elektrische locomotieven NS-serie 2400 verschijnt in week 50.
-
Boek reeds ontvangen & hoe ist verder met de lok van jullie??
Greetz:Menno
-
Ik heb 'm ook ontvangen. Vanmiddag lekker lezen
Peter
-
Willen jullie over het boek hier verder gaan:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,15434.msg361600/topicseen.html#new
Dan kunnen we het in dit draadje verder over de (restauratie?) van de 2412 hebben.
-
Ja, mijn vraag luide dan ook: Hoe ist met de lok van jullie??
Als een ander nog over het boek verder gaat.....daar ken ik niks aan doen!!
Dus....Hoe ist met de lok??
Greetz:Menno
-
Zou trouwens ook iemand de vermelding "groot nieuws" uit de topic titel kunnen halen ?
Zo relevant is die opmerking nu niet meer... ;)
-
@Thom,
Helemaal mee eens, tijd voor een nieuw draadje.
Groet, Albert.
-
Euhm, alleen de titel wijzigen is makkelijker, overzichtelijke en houdt alles bijmekaar.... ;)
-
Um, nee, er is een draadje over precies dat boek. Gebruik dat maar, niet dit. We gaan geen titels aanpassen omdat men een draadje voor een ander onderwerp gaat gebruiken in plaats van een nieuw draadje te starten of een ander draadje te gebruiken.
- Peter
-
De laatste opmerkingen gaan niet meer over dat boek Peter.
Overigens hoeft van mij de titel van het draadje niet te veranderen. Ik vind het nog steeds groot nieuws.
-
Hoezo? gaat er wat mee gebeuren dan??
mvg,
Robin
-
Vast wel, het ding zal binnenkort wel een keer blauw worden, hè?
-
is een verfje net zo belangrijk als de terugkomst?
zo ja, bij de NS-41 zijn we ook aan het schilderen geslagen...
maar omdat nu als groot nieuws aan te merken...
mvg,
Robin
-
Um, nee, er is een draadje over precies dat boek. Gebruik dat maar, niet dit. We gaan geen titels aanpassen omdat men een draadje voor een ander onderwerp gaat gebruiken in plaats van een nieuw draadje te starten of een ander draadje te gebruiken.
- Peter
Ik bedoelde niet de discussie over het boek, maar het de opmerkling dat het "groot nieuws" is dat de 2412 naar NL komt.
Dat grote nieuws is al achterhaald want de lok is al hier, dus mijn idee was juist dat stukje in de titel weg te halen zodat we hier gewoon uitgebreid over de huidige status van de lok kunnen hebben ;)
Zodat alles om die lok zelf mooi bijmekaar blijft voor als je nogeens wat terug zoekt.. ;)
-
Mja, ik zie het geheel als groot nieuws: de komst naar Nederland en de uiteindelijke renovatie. Als we willen dat dit draadje één geheel blijft, dan moeten we misschien de neiging onderdrukken om te blijven posten als er weinig gebeurd.
-
zo ja, bij de NS-41 zijn we ook aan het schilderen geslagen...
maar omdat nu als groot nieuws aan te merken...
Wel als hij mooi dieselrood wordt wat mij betreft :D
-
Helaas, het betreft de bagageruimte, binnen :-)
mvg,
Robin
-
@Thom: ah, oké, dat is duidelijk. Maar die keuze laat ik liever aan Chris Rompelberg over; het is immers 'zijn' draadje.
- Peter
-
Hallo,
Ik ben benieuwd naar de vorderingen. ???
In het boek van Uquilair zijn de foto's van de blauwe uitvoeringen hoofdzakelijk in zwart wit gedrukt behalve op de achterzijde.
Mijn schoonvader van 86 jaar oud heb ik gevraagd naar de kleur van de blauwe maar hij wist niet eens dat ie in het blauw had bestaan. Hij is toch een echte treinenliefhebber.
Groet, Albert. (y)
-
Helaas, het betreft de bagageruimte, binnen :-)
mvg,
Robin
Tssk... ;)
@ Peter
;)
-
Tssk... ;)
Ok, jij je zin ;)
De WC ziet er ook weer mooi geschilderd uit :)
mvg,
Robin
-
Ik lees net op het www.spoorforum.com, in het verslagje over de donateursdag van de VSM dat de 2412 "nooit" meer zal gaan rijden, en als onderdelenleverancier is aangewezen !
Is dit echt zo, kan iemand daar wat over vertellen...
Daarvoor is de lok toch niet voor teruggehaald naar NL, tegen hoge kosten.
Is er dan niet eerst gekeken naar de evt staat van de lok ?
-
Dat zou jammer zijn. Een blauwe 2400 was wel welkom geweest, wat mij betreft.
-
Dure onderdelen...
-
Doodzonde als er niet meer in de 2412 geinvesteerd wordt. Zo goedkoop zal dat transport ook weer niet geweest zijn, dat worden dan prijzige onderdelen.
Bovendien hebben ze de motoren al eens in Beekbergen gestart en toen deed hij het wel.
Bovendien, een blauwe 2412 zou toch schitterend zijn! :)
Gerard
-
Dat zou inderdaad zonde zijn. Ik zie liever een blauwe 2412 dan een (ex-Duitse) stoomloc. Tegelijkertijd begrijp ik ook wel dat het om de Veluwse Stoomtrein Maatschappij gaat, dat die ook al zelf over wat 2400'en beschikt die in iets betere staat zijn en dat onderdelen voor de 2400 waarschijnlijk steeds lastiger en tegen hogere kosten te vinden zijn.
Hopelijk vindt de VSM wel de middelen om de 2412 cosmetisch in de staat van de jaren '50 te brengen en rolvaardig te maken, zodat ze gebruikt kan worden in 'voorspan' met de andere 2400'en op bijzondere rijdagen. Dan is de reddingsactie tenminste niet voor niets geweest. Weet iemand of de VSM plannen in die richting heeft?
Groeten, Geoffrey
-
Ik zou zeggen; houd de site van de VSM in de gaten en/of blijf kijken op het NMLD-forum. Ik vind het vaststellen van zo'n belangrijk feit in een bijzin op een zeer algemeen spoorforum niet helemaal de meest betrouwbare bron. Misschien dat iemand alleen heeft gehoord dat het 'heel moeilijk' was om m rijvaardig te krijgen en heeft daar zelf conclusies uit getrokken. Het meest zuivere is dat Chris Rompelberg daar uitspraak over doet ('t is tenslotte zijn loc) of de VSM.
Maar één zo'n melding zal wel reactie van de juiste personen opleveren denk ik.
-
Ik vind het vaststellen van zo'n belangrijk feit in een bijzin op een zeer algemeen spoorforum niet helemaal de meest betrouwbare bron.
Daar heb je ook wel weer een punt. Heb het net even nagekeken, en het is inderdaad een mededeling terzijds. Nou ja, afwachten maar.
Groeten, Geoffrey
-
Dit is de quote, van een zekere Henk
In tegenstelling tot andere berichten, zal de 2412 nooit weer rijvaardig op de baan verschijnen, de loc is afgekeurd. Doel is levering van onderdelen voor de andere 2400-en.
@ Geoffrey idd!
Lees op "het forum" Museum materiaal in Nederland nog helemaal niets over. Doorgaans een forum waar vele VSM`ers verblijven. Maar eens in de gaten houden of ook daar iets geroepen gaat worden.
Ik moet met eerlijkheid zeggen, dat ik schrok dat de lok(als het waar is) niet meer gaat rijden. Wat eerder voor mij al geschreven is, zou ik haar graag in het blauw zien rijden.
Misschien dat de iniatiefnemer , Chris Rompelberg, er meer over kan en mag zeggen.
Greetz,
Noppie.
-
Ook al is het zonde als de 2412 daadwerkelijk niet meer gaat rijden, besef wel dat het hebben van een goede voorraad onderdelen essentieel is om de andere oude beestjes rijdend te houden. En wie weet als de VSM haar rijdende 2400 over een paar jaar weer eens een lik verf gaat geven........ Misschien wordt ze dan wel blauw.
Jeroen
-
Maken we dr een Dummy blauwe 2400 lok van!! ;) ;D
Greetz:Menno
-
Het meest zuivere is dat Chris Rompelberg daar uitspraak over doet ('t is tenslotte zijn loc) of de VSM.
Dat fabeltje doet steeds weer de ronde, de loc is gewoon van de VSM. Als die 'm willen plukken, verschroten of op de bodem van het IJsselmeer willen gooien dan kunnen ze dat gewoon doen, zonder verantwoording aan wie dan ook af te leggen.
Maar het plan is destijds inderdaad gestart om de loc als rijvaardig exemplaar terug te halen.
-
Het zou toch eeuwig zonde zijn als dit verhaal waar zou zijn. Waarom dan al die moeite om de loc in zijn geheel naar Nederland krijgen. Dan hadden ze de onderdelen net zo goed in Frankrijk van de loc af kunnen halen. Dat had aardig wat transport kosten gescheeld lijkt mij.
En afgekeurd. Uhm, het kan aan mij liggen maar daarom knap je 'm toch juist op? ???
-
Ik meende dat op de plaats in Frankrijk waar de 2412 terug gevonden is, er nog meer loc's stonden.
Mischien is het mogelijk om daar onderdelen van over te nemen.
Harm
-
Tijdens mijn bezoek aan het VSM depot te Beekbergen in augustus dit jaar heb ik van een VSM medewerker vernomen dat de 2459 defect is. Zover ik begrepen heb dankzij overslag in de hoofdgenerator.
Dit kan zomaar de reden zijn om de 2412 nu als plukloc te gebruiken.
-
Misschien inderdaad als een tijdelijke oplossing.
-
Ik meende dat op de plaats in Frankrijk waar de 2412 terug gevonden is, er nog meer loc's stonden.
Mischien is het mogelijk om daar onderdelen van over te nemen.
Volgens mij is dat allemaal opgeruimd...
-
. . . . of op de bodem van het IJsselmeer willen gooien . . . . . . .
Brrrr, wat een gruwelijke gedachtengang. :-[
Gerard
-
Ach, dat valt best mee, kun je m later weer opgraven en opknappen. Is niets nieuws (http://en.wikipedia.org/wiki/NZR_K_class_%281877%29)
dirkjan
-
Dat verhaal laat wel zien dat het een zaak van lange adem is... ;)
-
Dat fabeltje doet steeds weer de ronde, de loc is gewoon van de VSM.
Excuus, het leefde nog in mijn brein, nu niet meer.
-
Tot nu staat dit nieuws alleen nog maar op het www.spoorforum.nl, maar wordt nu door diezelfde Henk nog wel verder verklaart.
Dus als ik alle berichtgeving alhier eens goed lees, is de lok door Chris Rompelberg met veel pijn, moeite en geld naar Nederland gehaald, en toen dus eigendom (?) van de VSM geworden. Deze heeft nu onderdelen nodig, waarbij de 2412 goed van pas komt.
Ondertussen staat de lok al geruime tijd (2 jaar ?) bij de VSM, en er gebeurde nooit wat mee. Dat vond ik ook al opvallend, immers heb je eenmaal de lok, dan sta je toch te trappelen om haar rijvaardig te maken. Als direkt na aankomst in NL de defecten waren geconstateerd, was de mogelijkheid er geweest nog bruikbare onderdelen van de andere loks in Frankrijk te bemachtigen, lijkt me zo.
Schijnbaar toch niet goed gekeken naar de staat waarin de lok verkeerde.
-
Was het niet zo dat de wens heel groot was de loc hierheen te halen, maar dat daarna eigenlijk niemand op dat ding zat te wachten? Was het niet zo dat men heeft moeten leuren met de loc om het ondergebracht te krijgen?
-
Schijnbaar toch niet goed gekeken naar de staat waarin de lok verkeerde.
Denk aub goed na voordat je dergelijke dingen gaat typen of zorg in ieder geval dat je dit soort zaken kunt staven, kans is groot dat je mensen tegen het zere been aan het schoppen bent.
-
...... of zorg in ieder geval dat je dit soort zaken kunt staven.....
Het was slechts mijn conclusie na het lezen van de berichtgeving alhier en op SF over de staat van de 2412........
Kan namelijk nergens uit opmaken dat de staat van de lok wel goed is
Ach, tegen de benen schoppen, de werkelijkheid is soms iets wat hard (al hoewel ik het natuurlijk graag anders had gezien: een rijdende Blauwe 2412).
-
Man, je hebt echt werkelijk waar géén idee waar je het allemaal over hebt zeg....
Je oordeelt op geruchten die je maar ergens hoort, waar niemand van weet over het waar is, en je neemt het nog direct mensen kwalijk ook...
Misschien moet je het eens anders doen, ga ens naar de VSM en bied aan zelf eens je handen uit je mouwen te steken...
-
goedenmiddag luitjes.
ik verneem net dat de 2412 niet meer zal rijden. het is duidelijk dat men niet de waarde ziet van een orgineel blauwe 2412. ik heb persoonlijk niets meer met de vsm daar mijn contactpersoon helaas overleden is in 2009. ik heb met alle plezier de lok terug gehaald.en zou het zo nog eens willen doen. het heeft me namelijk een mooie baan bij het spoor opgeleverd. hopelijk dat de vsm eens gaat nadenken over de a status die deze lok kan krijgen. groetjes chris (y)
-
Man, je hebt echt werkelijk waar géén idee waar je het allemaal over hebt zeg....
Je oordeelt op geruchten die je maar ergens hoort, waar niemand van weet over het waar is, en je neemt het nog direct mensen kwalijk ook...
Misschien moet je het eens anders doen, ga ens naar de VSM en bied aan zelf eens je handen uit je mouwen te steken...
Gaat dit over deze in mijn ogen begripsvolle opmerking van treinhobbyïst?
Het was slechts mijn conclusie na het lezen van de berichtgeving alhier en op SF over de staat van de 2412........
Kan namelijk nergens uit opmaken dat de staat van de lok wel goed is
Ach, tegen de benen schoppen, de werkelijkheid is soms iets wat hard (al hoewel ik het natuurlijk graag anders had gezien: een rijdende Blauwe 2412).
In dat geval is de toon van de opmerking van Thom niet goed.
-
De reden dat de 2412 niet meer zal gaan rijden zal dan wel zijn omdat er iets mankeerd aan de 2459. Op de vorige pagina wordt gesproken over overslag in de hoofdgenerator van de 2459. Indien dit waar is, dan is het een zeer logisch gevolg om deze vanuit de 2412 over te zetten in de 2459. Immers is deze loc qua staat beter dan de 2412, dit scheelt uiteindelijk een heleboel werk.
al zien de meeste hier kennelijk liever 2 dummies over een x-aantal jaren aangezien er ook met de 2412 zoiets mogelijk is qua defect. Nu heb je jaren de tijd om de hoofdgenerator na te kijken. En wie weet over 10 jaar, zeg nooit nooit!
mvg,
Robin
-
Ik ben wel met Thom eens dat de meesten hier in concrete (lees vieze handen) zin van het woord niet weten waar ze 't over hebben. Al de zweet, moeite en kosten van het reviseren zijn immens, maar z'n toon is iets scherp. Aan de andere kant; op Spoorforum is te lezen; " ...Tevens is van één draaistel de tractieinstallatie geheel defect." Dat is voor medewerkers die willen restaureren een enorme domper en een grote kostenpost, ik begrijp wel dat je dan op je hoofd gaat krabben en zeggen 'wat nu'. En ja dan gaat 'kannibaliseren' om de andere loc rijdend te houden eventjes voor.
En een A-status alleen om de kleur, och denk het niet.
-
Doe 's even normaal man! ;D
-
Alleen uiterlijk opknappen kan toch? En dan laten meerijden achter de 2459 of 2530? En anders staan er in Raeren (B) nog drie ex-2400'en te wachten op het ongewisse. Onderdelen zat! (y)
-
Misschien willen ze voorlopig nog geen extra geld stoppen in het (uiterlijk) opknappen van een derde 2400.
Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor twee van de vier 2200'en, twee in bedrijf in voldoende.
Gerard
-
Het lijkt me in ieder geval een goeie zaak de loc goed te conserveren. Dit door bijvoorbeeld een goeie (blauwe) lak laag. ;) Maar daar weten ze bij de vsm vast wel raad mee.
-
De 2203 en 2207 zijn volgens mij ook hoofdzakelijk voor onderdelen.
Wat nog leuker is, is ze opknappen en verhuren zoals met de 661..... ehh..604 ;)
-
goedenmiddag luitjes.
ik verneem net dat de 2412 niet meer zal rijden. het is duidelijk dat men niet de waarde ziet van een orgineel blauwe 2412. ik heb persoonlijk niets meer met de vsm daar mijn contactpersoon helaas overleden is in 2009. ik heb met alle plezier de lok terug gehaald.en zou het zo nog eens willen doen. het heeft me namelijk een mooie baan bij het spoor opgeleverd. hopelijk dat de vsm eens gaat nadenken over de a status die deze lok kan krijgen. groetjes chris (y)
Sorry ik zal niet meer "te scherp schrijven", wist niet dat dat niet op prijs wordt gesteld alhier.
Anderzijds kijk ik enorm op van de reactie van initatiefnemer Chris. Haalt met veel moeite een lok hier naar toe, draagt deze over aan de VSM en klaar is Kees. Wat is dan het nut en motivatie geweest om zo'n avontuur aan te gaan. Lijkt wel of het slechts voor de kick is gedaan: "Kijk eens wat ik kan". Maar goed, de onderdelen kunnen nog van pas komen, de rest kan op termijn bij het oud ijzer. Immers een lok welke altijd bij wind en weer buiten staat, is helaas gauw afgeschreven....... Chris kan natuurlijk ook nog een tweede (derde of vierde) lok hier naar toe halen, kan misschien de 2412 toch nog worden opgeknapt. Draaistel wissel moet niet zo moeilijk zijn, dan zijn de tractieproblemen in ieder geval opgelost.
-
Dan ben ik benieuwd wat de beweeg redenen zijn van hem om een St. Wadje in het leven te roepen....
Als dat ook alleen voor de kick & roem gaat....
Greetz:Menno
-
Heren (en eventuele dames),
een echte trein/loc opknappen en in conditie houden is echt iets anders dan een modeltrein. Jullie onderschatten het vele werk enorm is mijn gevoel. En al zou men de 2412 opknappen, wat voor werk heeft men nu voor zo'n loc? De VSM rangeert het meeste met een 600 of een 200/300. Daarnaast zijn er twee rijvaardige 2200'en en twee rijvaardige 2400'en. Die locs komen goed van pas om zo nu en dan samen met een stoomloc op pad te gaan (vaak zie je de samenstelling stoomloc voor, diesel achter). Maar een vijfde loc wordt echt te veel van het goede lijkt me. Vergeet niet dat de rijdende locs altijd buiten staan en er continu werk aan die karren is.
Jeroen
-
Dan ben ik benieuwd wat de beweeg redenen zijn van hem om een St. Wadje in het leven te roepen....
Bestaat die stichting dan al daadwerkelijk? Bij mijn weten was het vooral een plan, nog niet uitgewerkt in de daadwerkelijke oprichting.
-
Schijnbaar toch niet goed gekeken naar de staat waarin de lok verkeerde.
Heb je er aan gedacht dat dat misschien wel is gedaan en dat dit het beste exemplaar was?
-
De Raerense 2454, 2424 en 2413 waren/zijn in ieder geval beter. Laatstgenoemde kan ook in het blauw. Toch dacht ik dat de loc zelf kon rijden toen hij kwam. De 2459 was bij verkoop aan de SNCF al een van de mindere loc 's (zelfs botsschade) en was later ook plukloc in Frankrijk. Als zodanig ook aan de VSM verkocht.
-
Sorry ik zal niet meer "te scherp schrijven", wist niet dat dat niet op prijs wordt gesteld alhier.
Anderzijds kijk ik enorm op van de reactie van initatiefnemer Chris. Haalt met veel moeite een lok hier naar toe, draagt deze over aan de VSM en klaar is Kees. Wat is dan het nut en motivatie geweest om zo'n avontuur aan te gaan. Lijkt wel of het slechts voor de kick is gedaan: "Kijk eens wat ik kan". Maar goed, de onderdelen kunnen nog van pas komen, de rest kan op termijn bij het oud ijzer. Immers een lok welke altijd bij wind en weer buiten staat, is helaas gauw afgeschreven....... Chris kan natuurlijk ook nog een tweede (derde of vierde) lok hier naar toe halen, kan misschien de 2412 toch nog worden opgeknapt. Draaistel wissel moet niet zo moeilijk zijn, dan zijn de tractieproblemen in ieder geval opgelost.
Achwel ja, we halen gewoon nog even een lok uit Frankrijk joh....
Denk je nou werkelijk dat dat niks kost?
-
*speculaasmodus aan* Wie weet dat de ZLSM er nog belangstelling voor
gaat krijgen... Raeren-Simpelveld is nog niet zo'n mega-afstand :)
*speculaasmodus uit*
Het vele onderhoud is helaas wel een factor die zwaar weegt bij een grote
collectie 1:1 treinen...
wat de onderdelen betreft, ik dacht dat de techniek van een 2400 sterk verwant
was met de BB63000 ???
Mvg,
Tis
-
bb63000, ja hoor, draaistellen zijn bijvoorbeeld al precies hetzelfde...
http://www.vhenk.de/eisenbahntouren/images/stories/ftp_eisenbahnfieber/vl_frankreich/sncf_bb63000.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/BB02.jpg
maar het idee om meer 2400'en hierheen te halen is zo gek nog niet, over 50 jaar hoef je t niet te proberen, desnoods pleur je ze ergens onder een zeiltje en negeer je ze voor 20 jaar, dan worden ze alsnog beter geconserveerd dan in een hoogoven.
-
Uit Frankrijk halen kost een hoop centen (als je al wat kunt losweken).
Maar de NSM 2498 is toch ook compleet maar niet rijvaardig? En volgens mij zijn daar ook geen plannen voor. Kan die mooi wat afstaan, zou ik zeggen.
-
Thom en Robin; voorlopig dus naast (of beter op..) de 2498 slapen! Voor je het weet ben je onderdelen kwijt, met al die fauteuil-techneuten hierzo... ;D
-
De 2498 moet compleet zijn ja, alleen heeft die loc al 20 (als het geen 25 is) jaar niet meer gelopen. Alles kan natuurlijk, maar voor hoeveel tijd, geld en moeite...
En besef nou eens dat de VSM ook geen wonderclub is waar ze tot in het oneindige locs erbij kunnen opknappen naast de enorme vloot locs die daar al rijden. Ook daar kan ieder poppetje maar een x-aantal uren per dag werken.
Overigens heeft de 2459 al een A-status. De kans is dan niet groot dat de 2412 alsnog een A-status krijgt, of de VSM moet al voor beide locs een herwaardering aanvragen, dat zal vast wel kunnen op een of andere manier? Maar dan zal de 2459 wel terugvallen naar een B- of C-status. Ik denk dat er behalve een select groepje liefhebbers weinig mensen wakker van liggen. En wil je het anders, meld je dan vooral bij de VSM met je handen en het liefste ook je portemonnee.
-
Als we fauteuiltechnici zijn, dan weten we ook niet hoe we die eraf moeten krijgen :-*
Wees maar niet bang, het is slechts een idee.
-
@Floris Dilz; ja dat weet ik ook wel, heb ze beiden van Roco,
dus dat de draaistellen niet identiek zijn :P
Het ging mij meer om de motortechniek, maar schiet me gerust lek, ik ben
geen expert ;D
Hoe dan ook, ik mag hopen dat de 2412 uiteindelijk niet verloren gaat,
maar daar zit niemand op te wachten lijkt me...
Mvg,
Tis
-
Als je de buffers eraf haalt en het ding van de draaistellen haalt dan schuif je 'm zo op een paar rolschaatsen in een 40 ft container ;) twintigvoetertje ernaast voor de draaistellen en de buffers, en hatseflats twee uurtjes werk en voor een paar honderd euro in Nederland :p
-
Als we fauteuiltechnici zijn, dan weten we ook niet hoe we die eraf moeten krijgen :-*
Wees maar niet bang, het is slechts een idee.
En wat ik nu ga zeggen is niet persoonlijk Tedo maar een algemene opmerking,
Maar ideeën hebben museumorganisaties zelf ookwel, alleen komen ze helaas vaak vele handjes te kort om ze uit te kunnen voeren... :(
En dat kan best een reden zijn, om niks met die 2412 te doen, omdat de handjes al werk genoeg hebben....
-
@ Thom: dat snap ik ook, en helaas ontbreekt het ook mij aan tijd en geld om op die vlakken behulpzaam te zijn (afgezien van donateur zijn van enkele organisaties waaronder de VSM).
Overigens lees ik in de Koppelstang (vrijwel) nooit een uitnodiging om te komen helpen.
@ Tim: regel het maar! (y)
-
De 2498 moet compleet zijn ja, alleen heeft die loc al 20 (als het geen 25 is) jaar niet meer gelopen. Alles kan natuurlijk, maar voor hoeveel tijd, geld en moeite...
@Tim
Ik zal mij voorzichtig uitdrukken: de loc is nagenoeg compleet. Her en der mist wat, en de staat is niet om over naar huis te schrijven, maar de mogelijkheden voor een eventuele toekomst zijn er zeker.
(en voor dat iedereen weer iets eraan vast knoopt: er gaat niks mee gebeuren. Er zijn geen plannen, en die komen er voorlopig ook niet!)
mvg,
Robin
-
...En dan te bedenken dat die locs in Raeren bedoeld waren om
omgebouwd te worden naar smalspoor :P
Mvg,
Tis *Die gaat pitten*
-
Ze zochten in Drachten nog een 2400/2500 als statisch object.
Dussssss.....
-
Die laatsten hebben al een hippel (662), en aan de drie loc 's in Raeren gebeurt voorlopig niets (meer).
-
Gelijk roepen dat je er niet over mee kan/mag praten want je moet eerst maar eens gaan helpen; handjes te kort enzo, vind ik ook wel wat flauw.
Ik heb net op de VSM site gekeken en ze hebben wat technici betreft alleen electro gasten nodig, voor de rest kroketten bakken (catering) en spooronderhoud (infra).
Het zal meer een kwestie van geld zijn lijkt mij.
Stephan.
-
Gelijk roepen dat je er niet over mee kan/mag praten want je moet eerst maar eens gaan helpen; handjes te kort enzo, vind ik ook wel wat flauw.
Ik heb net op de VSM site gekeken en ze hebben wat technici betreft alleen electro gasten nodig, voor de rest kroketten bakken (catering) en spooronderhoud (infra).
Het zal meer een kwestie van geld zijn lijkt mij.
Nou Stephan, geld komt elke museumclub tekort... Als je nog wat verder op de VSM site (http://www.stoomtrein.org) had gekeken heb je misschien ook gezien dat de club een flinke uitgave heeft gedaan om een collectie van een particulier over te nemen. Daarvoor heeft de VSM een obligatie lening uitgeschreven.
De opmerkingen dat je maar moet meehelpen zijn natuurlijk helemaal niet flauw. Met de ongeveer 160 vrijwilligers, die de VSM heeft, vind ik de prestatie van die club enorm. Dus hopelijk komt het met de 2412 ooit ook nog goed. De locs in Raeren kosten een flink bedrag. Als nou iemand ff de loterij wint kunnen we ze kopen. Kunnen ze voor dat geld de 2413 meteen blauw schilderen...
-
bb63000, ja hoor, draaistellen zijn bijvoorbeeld al precies hetzelfde...
http://www.vhenk.de/eisenbahntouren/images/stories/ftp_eisenbahnfieber/vl_frankreich/sncf_bb63000.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/BB02.jpg
Dat is zijn twee verschillende locomotieven (moet ik dat er écht bij vertellen :o) en de tweede, die grotendeels identiek is aan de 2400, is dus geen BB 63000! 63000-en zijn locomotieven van brissonneau & Lotz en die zijn toch echt heel anders 9zie de eerste foto)
-
het is voor mij geen kick geweest om dat ding terug te halen. had er zelf andere plannen mee. deze zijn uiteindelijk niet haalbaar geworden omdat ik tegenwerking kreeg. later werd er aan mij gevraagd of ik het terughalen wel door wilde zetten. dat heb ik gedaan. wat erna gebeurd is tussen de vsm en mij heeft te maken gehad met het eerder genoemde sterfgeval.
maar ik hoor en lees hier genoeg en hoop eigenlijk dat een van die brulapen zelf eens een keer op een goed initiatief komen. hetzelfde gebeurd met het afkraken van nieuwe modellen. diegene die hem afkraken hebben hem 9
vn de 10 keer zelf als eerste in huis.
met vriendelijke groet
chris rompelberg
-
..... brulapen.......
met vriendelijke groet
chris rompelberg
Men zegt wel eens iets over mijn schrijfstijl, maar dit komt nou ook niet zo sympahtiek over.
De algehele tendens op dit forum is toch wel dat het vreemd overkomt dat een lok voor veel moeite en geld naar Nederland wordt gehaald, terwijl er eigenlijk geen beleidsplan en middelen zijn voor de toekomst. Heel jammer dat daar schijnbaar nooit goed over nagedacht is. Het is allemaal korte termijn denken zonder toekomstvisie. Nu zal heel grootspoorhobbijland wel weer over mij heen duikelen, maar het is natuurlijk hetzelfde als bij vele andere clubs welke op de rand van de metaalschredder pionieren, zoals de mannen welke aan de "restanten van een DE-2" knutselen in Haarlem, of de DE-3 in Amersfoort. In mijn ogen hopeloze situaties, welke toch nooit wat worden. Ooit heb ik eens de DE-3 115 van dichtbij deskundig bekeken, en ik wist genoeg. Herstel- en explotatiekosten (keuringen/onderhoud/inzetkosten) voor dit stel lopen in de honderdduizende euro's, terwijl er amper goede facaliteiten zijn om onderhoud uit te voeren. En geld is er al helemaal niet.
Terug te komen op de 2412, VSM doe waar je zeer goed in bent, het laten rijden van enkele zeer fraaie stoomloks en maak in in ieder geval niet de fout welke andere clubs vaak maken, meer materieel willen onderhouden dan dat er leden zijn........ Dat zou pas zonde zijn !!
-
Dat is zijn twee verschillende locomotieven (moet ik dat er écht bij vertellen :o) en de tweede, die grotendeels identiek is aan de 2400, is dus geen BB 63000! 63000-en zijn locomotieven van brissonneau & Lotz en die zijn toch echt heel anders 9zie de eerste foto)
sarcasme, iemand?
maarre, dat Chris de lui die zelf geen poot naar die 2400 hebben uitgestoken maar wel beweren dat ie een egotripper is even an de kant zet, tja, weinig van te zeggen hoor.
-
brulapen
Men zegt wel eens iets over mijn schrijfstijl, maar dit komt nou ook niet zo sympahtiek over.
Gevalletje actie en reactie denk ik? Jij post een bericht in beste stuurlui staan aan wal stijl, en dit is wat je terugkrijgt. Had je vooraf nagedacht over je post en deze anders opgezet was de reactie van Chris er hoogstwaarschijnlijk niet op deze manier uitgekomen.
-
Hmm, geleidelijk verschuiven we richting flamewar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Flaming)
-
De algehele tendens op dit forum is toch wel dat het vreemd overkomt dat een lok voor veel moeite en geld naar Nederland wordt gehaald, terwijl er eigenlijk geen beleidsplan en middelen zijn voor de toekomst. Heel jammer dat daar schijnbaar nooit goed over nagedacht is. Het is allemaal korte termijn denken zonder toekomstvisie.
En vertel mij dan eens waar dat dan geschreven staat dat dat plan er niet is?
Dat JIJ het niet weet of dat plan er is, wil toch nog helemaal niet zeggen dat die er ook daadwerkelijk helemaal niet zijn...?
En verder, je maakt je oordeel op een gerucht wat ergens op een forum staat, wat je viaivia gehoort hebt waar niemand het waarheidsgehalte van weet. De VSM heeft lang niet al hun plannen openbaar, dus je kunt niet weten wat ze nu echt voor plannen hebben met die lok. Misschien is die lok hier wel heen gehaald om als donor voor de 2459, daar is toch niks mis mee?
Of ga je dan roepen dat dat zonde is van het geld wat het gekost heeft om die 2412 hierheen te krijgen?
Maarrrr uiteindelijk, gelukkig ben jij er, en jij weet allemaal hoe het nu wél allemaal moet, dus jij gaat even de VSM met hun jarenlange ervaring en grootst rijvaardige vloot museummaterieel even uitleggen hoe het wel moet... Ik denk dat ze met smart op je zitten te wachten ;D
Ik vind de uitdrukking brulaap zo gek nog niet, sorry... ;D
-
Hmm, geleidelijk verschuiven we richting flamewar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Flaming)
Nu nog even zien te achterhalen of de post waarmee het begon een 'trol' of een 'flamebait' was.
Goede tekst op Wikipedia trouwens.
-
Als al die brulapen donateur zouden zijn van de VSM dan hadden ze afgelopen zaterdag op de donateursdag zelf de vraag kunnen stellen wat de VSM voor plannen heeft met de 2412. Ik was er wel, maar heb niet naar de 2412 gevraagd. Wel naar een specifieke 52'er waar ik dan ook antwoord op heb gekregen.
-
Zullen we nu rustig afwachten tot dat er weer nieuwsfeiten bekend worden rond het lot van de 2412?
Hier geen verwijten meer naar elkaar toe!
Dit leidt nergens toe.
-
@Tedo, ik ben al 60 uur per week bij / voor de STAR actief, effe een 2400 erbij regelen wordt 'm niet ;-)
Maar als iemand tijd, geld en handjes kan regelen dan wil ik hier heus wel een balletje opgooien of we er een plekje voor hebben (of kunnen maken). Wel eerst ff een zonnig weekendje naar Italië om een technisch oog over die loc te laten gaan.
De schrootprijs voor zo'n apparaat is ongeveer 11.000 euro, dus als iedereen een paar euro doneert zijn we er :P
-
Nog ff dit... Toen de 2412 bij de VSM aan kwam deed de 2459 het nog gewoon. Dat er tot nu toe weinig met de 2412 gebeurt is heeft gewoon met een tekort aan handjes te maken. Vanaf elk voorjaar zijn de vrijwilligers altijd druk met de voorbereidingen voor 'Terug naar Toen' om zomaar weer negen stoomlocs rijvaardig op de baan te krijgen. Daarnaast is dit jaar hard gewerkt om de 2530 van ATB-E te voorzien en heeft ook de 2299 de nodige arbeidsuurtjes gekost.
Als de 2412 nu wat onderdelen levert aan de 2459 om deze weer op de baan te krijgen is dat toch mooi? Ga er niet van uit dat de 2412 nu op een dood spoor staat...
-
Mischien als statisch object voor dit station is ook wel wat:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/658460.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/658460.jpg)
Greetz:Menno
-
Er is toch helemaal geen sprake van een statisch object, of dat men hiervoor een onderkomen zoekt!
Locomotief 2412 staat nu bij de VSM, en waar men hem naar alle waarschijnlijkheid gaat gebruiken om nu de 2459 op een makkelijke manier bedrijfsvaardig te kunnen maken.
Lijkt mij niet dat de 2412 de hoogste prioriteit heeft, mede doordat men het ongelooflijk druk heeft met andere lopende projecten.
Wat ikzelf begrepen heb tijdens te donateurs dag bij de VSM, dat men in de toekomst de locomotief weldegelijk blauw wilt gaan maken, echter wanneer is natuurlijk de vraag.
Nogmaals men heeft het gewoon druk, en lopen gewoonweg veel projecten!
-
Ideetje voor het forum (y)
Misschien is het mogelijk om dit soort topics om de drie maanden automatisch te herladen ???
Dus precies dit zelfde topic over drie maanden weer automatisch plaatsen ::)
Nu kan het zijn dat iemand denkt;
Ja, ik ga geen oud nieuws lezen, maar laten we eerlijk zijn, meer dan andere nummers / verfkleuren, meningen over en weer, leveren dit soort topics toch niet op 8)
Realiseer je echter wel, de échte bouwers bouwen het, maar dan zonder bloeddruk verhoging ;)
En de mensen die vol smart zitten te wachten tot eindelijk, deze of gene oude roestbak weer kraakhelder fonkeltje nieuw is, krijgen ook een lagere bloeddruk.
Zo houden we dan in de toekomst per saldo, meer mensen over die stres-arm kunnen bouwen én we houden meer mensen die stres-arm van het materieel kunnen genieten.
LET OP!
Dit is een proef met een automatisch gegenereerde reactie, reageren op deze reactie is helaas onmogelijk.
-
Dan kunnen we dit topic (http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=29744.0) ook wekelijks gaan herladen ;D ;D ;D (die bedoel je o.a. ;))
Goed idee (y)
-
De Raerense 2454, 2424 en 2413 waren/zijn in ieder geval beter. Laatstgenoemde kan ook in het blauw. Toch dacht ik dat de loc zelf kon rijden toen hij kwam. De 2459 was bij verkoop aan de SNCF al een van de mindere loc 's (zelfs botsschade) en was later ook plukloc in Frankrijk. Als zodanig ook aan de VSM verkocht.
Waren die wel beschikbaar toen? Ik neem aan dat er wel naar de staat van de loc is gekeken, in tegenstelling tot wat eerder werd gedacht.
-
Er is zeker naar de staat van de locs gekeken. De 2403, die aanvankelijk ook mee zou gaan, is al vrij snel "total loss" verklaard, de 2412 was niet perfect maar wel op te knappen. Sterker nog, er is nog een of twee dagen aan de 2412 gesleuteld om deze te kunnen beproeven (en met succes). Of er toen ook nog naar andere locs is gekeken weet ik niet, dat zou Chris zelf moeten vertellen.
NB: gelukkig heeft een 2400 geen bies, hoewel je over de zandgele cremekleur van de locs ook nog een redelijk boompje op kan zetten ;)
-
Als het om een statisch model te doen was, had ik juist wel de 2403 genomen (omdat de 2401-2403 toch licht afweken van de serie).
Maar goed; er zijn nog 2400'en (en soortgelijke types) genoeg te vinden in Europa. En daarmee ook onderdelen. En wie weet zijn de defecte delen van de 2459 wel weer te reviseren om op later tijdstip de 2412 te completeren.
De tijd zal het leren. (y)
-
Het volgende hoofdstuk van deze soap:
Ondertussen heeft op het www.spoorforum.com vanavond VSM'er "Dieseldolf" zich gemeld, en ontkend nu het hele verhaal rond de 2412, maar ja, een dieselmachinist wil natuurlijk wel (overigens net als ikke en vele anderen) dat de 2412 op de baan komt.
Hij meldt dat de VSM'er welke op de donateursdag de rondleidingen deed, geen goede info gaf, waardoor verkeerde info naar buiten kwam !
(What a story ::) )
-
Dus nu ga je twijfelen aan het verhaal van iemand die bij vrijwel iedereen bekend is als een vaste vrijwilliger van de VSM? Dat is pas een soap...
Damn, dit valt qua cola/bier/chips niet bij te benen zo rap gaat het hier
-
Ik lees net op het www.spoorforum.com, in het verslagje over de donateursdag van de VSM dat de 2412 "nooit" meer zal gaan rijden, en als onderdelenleverancier is aangewezen !
Is dit echt zo, kan iemand daar wat over vertellen...
Daarvoor is de lok toch niet voor teruggehaald naar NL, tegen hoge kosten.
Is er dan niet eerst gekeken naar de evt staat van de lok ?
Volgens mij is dit eigenlijk een antwoord op de vraag die je zelf stelt.....
En deze soap heb je toch zelf gestart hier? of zie ik dat verkeerd?
(O ja, geen chips en cola, suikerpinda's en bier, mag dat ook?)
Groeten, Yuri
-
ik kan mededelen dat de 2412 door 6 man in petite Rosselle voor ongeveer 85% rijvaardig was gemaakt en zo ook op transport is gegaan.onderdelen zijn geplukt van de 2403 2418 en de 2430. de 2412 was gezien zijn toestand de beste machine eruit. de loks die nu in Raeren staan waren toen nog in dienst en zouden de hoofdprijs hebben gekost. dankzij de fijne medewerking van de jongens van de werkplaats in frankrijk was wr op een vrij goedkope manier een kleine revisie uitgevoerd en ben ze daar nog steeds dankbaar voor. De moter van de 2412 heeft voor transport nog gelopen en zelfs na aankomst te Nederland nog gelopen.
fijne avond alle
chris rompelberg
-
Ik wil een chips & cola versus suikerpinda's en bier poll
-
Als je niks zinnigs (wat nog niet eerder gemeld is) te melden hebt, doe dat dan ook niet ::)
-
Als je niks zinnigs (wat nog niet eerder gemeld is) te melden hebt, doe dat dan ook niet ::)
Waar ligt de grens tussen een objectieve en een subjectieve benadering van het begrip 'zinnig' en in hoeverre is het onderhavige afhankelijk van een persoonlijke beleving van het woord in kwestie.
-
Dát is in elk geval aanmerkelijk intellectueler geformuleerd! (Echter: het is wederom geenszins een toevoeging)
-
Eigenlijk komt het er op neer dat het in de toekomst wel goed komt met de 2412. Alleen daar is geld en vooral veel tijd voor nodig. Dat tot die tijd onderdelen van de 2412
gebruikt worden om de 2459 op de baan te houden is dan logisch. Beter 1 loc rijvaardig dan 2 net niet lijkt me! En misschien dat die onderdelen op termijn wel gereviseerd/vervangen terug in de 2412 komen!
Geduld is een schone zaak zeg maar!
-
Ik heb gisteren een Mailtje gekregen dat een winkelier in Apeldoorn de 2412 in het blauw in model uitbrengen.
Het model wordt door Roco voor de winkelier in zeer beperkte oplage gemaakt.
tevens hebben ze een orginele frontplaat gedoneerd aan de VSM voor de 2412.
Heb toch maar een modeletje besteld.
Weet iemand meer over de echte 2412 daar ik allang niet meer in Beekbergen ben geweest?
groetjes Chris (y)
-
Roco maakt hem niet hoor.
Ze is op basis van een Roco.