Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent
door
Chris
Vandaag
om 00:47:36
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
bask185
Vandaag
om 00:03:51
Da's Daz 2
door
Huup
10 November 2025, 23:35:08
Alternatieven voor servo's
door
bask185
10 November 2025, 23:12:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
10 November 2025, 23:09:19
Hoe een schaduwstation automatiseren
door
Dirk
10 November 2025, 22:32:29
Rondom Charlois
door
Huup
10 November 2025, 22:23:42
Treinen willen niet meer rijden
door
Karst Drenth
10 November 2025, 21:59:08
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
RobbertJan
10 November 2025, 21:55:23
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
henk
10 November 2025, 21:54:17
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
10 November 2025, 21:49:04
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
jjg koopmans
10 November 2025, 21:48:29
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
10 November 2025, 21:37:25
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Noordernet
10 November 2025, 21:28:50
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
10 November 2025, 20:51:37
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
10 November 2025, 20:27:58
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
10 November 2025, 19:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
10 November 2025, 19:11:43
3d printen van ns daglichtseinen
door
Frits C
10 November 2025, 18:59:05
Line-up foto's van modellen
door
ES44C4
10 November 2025, 18:53:54
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
RobVille
10 November 2025, 18:36:24
De Hembrug 1906 - 1983
door
ruudns
10 November 2025, 17:55:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
basjuh1981
10 November 2025, 17:29:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
André82
10 November 2025, 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
10 November 2025, 16:28:46
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
10 November 2025, 16:11:38
29 november verkoop MSV
door
Ronald69
10 November 2025, 16:10:51
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
10 November 2025, 15:47:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1637-->1837 (gelezen 5509 keer)
Olaf
Offline
Berichten: 874
1637-->1837
«
Gepost op:
18 August 2008, 21:51:08 »
Recent was ik voor de Roco 1600-superij (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8170.15
) op zoek naar een 'gare' kap en kon voor nop een kap van de rode 1637 krijgen, met lichte schade aan het dak. Eenmaal in huis bleek de schade reuze mee te vallen en was het eigenlijk zonde om de kap
echt
te slopen. Het transfersetje voor de 1637 van Kleinspoor, waar ook het nummer 1
8
37 en stadswapens van Amersfoort in zitten, lag hier al een paar jaar in de la en dat kwam nu mooi van pas.
Het potje met Commandant nr. 5 werd tevoorschijn gehaald om de opschriften van de kap te verwijderen. Dit autopolijstmiddel gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid. Topje van een wattenstaafje in het spul dopen en rustig over de te verwijderen opschriften wrijven.
Zodra alle opschriften weg zijn het spul met een doekje of een stukje toiletpapier wegvegen.
De echte 1637 had in eerste instantie nummers van het gebruikelijk lettertype, maar dan in het wit, later werden dit nummers van het modernere type. Het nummer 1837 was dus ook van het modernere soort, maar die in het setje van Kleinspoor zijn juist van het oude soort. Niet correct dus, maar gelukkig bleken de grote cijfers op de zijkanten van de Railionrode 6400'en dezelfde afmetingen te hebben.
Tijdens de omnummering van de loc in 2001 in Maastricht werd een één zijde (links) het witte NS-logo vanwege schade vernieuwd. Hierbij werd een logo geplakt dat iets kleiner was, van het formaat dat ook op rijtuigen en treinstellen te vinden is.
Daarna de nummertjes op de neuzen nog even doen en de 1837 in de tussenuitvoering is klaar.
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
rail4marcel
Offline
Berichten: 5282
Re: 1637-->1837
«
Reactie #1 Gepost op:
18 August 2008, 21:53:40 »
Super mooi dit. Ik wil het zelf ook nog ooit is doen. Ik heb namelijk nooit de 1637 gezien alleen de 1837. En in cargo rood is hij toch wel erg fraai.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837