Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
aad52
Vandaag
om 16:52:47
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 16:49:05
Baanbouw Rehausen2
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:23:17
Mijn-bouw Indonesie
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:22:41
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
Jeroen95
Vandaag
om 14:19:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:49:18
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken?
door
Rondje_HO
Vandaag
om 12:37:22
Modelspoorbaan van Einte
door
defender
Vandaag
om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Eric B
Vandaag
om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0
door
MOVisser
Vandaag
om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Jelmer
Vandaag
om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa
door
FransW
Vandaag
om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje
door
grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm)
door
frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze
door
Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1637-->1837 (gelezen 5440 keer)
Olaf
Offline
Berichten: 872
1637-->1837
«
Gepost op:
18 August 2008, 21:51:08 »
Recent was ik voor de Roco 1600-superij (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8170.15
) op zoek naar een 'gare' kap en kon voor nop een kap van de rode 1637 krijgen, met lichte schade aan het dak. Eenmaal in huis bleek de schade reuze mee te vallen en was het eigenlijk zonde om de kap
echt
te slopen. Het transfersetje voor de 1637 van Kleinspoor, waar ook het nummer 1
8
37 en stadswapens van Amersfoort in zitten, lag hier al een paar jaar in de la en dat kwam nu mooi van pas.
Het potje met Commandant nr. 5 werd tevoorschijn gehaald om de opschriften van de kap te verwijderen. Dit autopolijstmiddel gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid. Topje van een wattenstaafje in het spul dopen en rustig over de te verwijderen opschriften wrijven.
Zodra alle opschriften weg zijn het spul met een doekje of een stukje toiletpapier wegvegen.
De echte 1637 had in eerste instantie nummers van het gebruikelijk lettertype, maar dan in het wit, later werden dit nummers van het modernere type. Het nummer 1837 was dus ook van het modernere soort, maar die in het setje van Kleinspoor zijn juist van het oude soort. Niet correct dus, maar gelukkig bleken de grote cijfers op de zijkanten van de Railionrode 6400'en dezelfde afmetingen te hebben.
Tijdens de omnummering van de loc in 2001 in Maastricht werd een één zijde (links) het witte NS-logo vanwege schade vernieuwd. Hierbij werd een logo geplakt dat iets kleiner was, van het formaat dat ook op rijtuigen en treinstellen te vinden is.
Daarna de nummertjes op de neuzen nog even doen en de 1837 in de tussenuitvoering is klaar.
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
rail4marcel
Offline
Berichten: 5278
Re: 1637-->1837
«
Reactie #1 Gepost op:
18 August 2008, 21:53:40 »
Super mooi dit. Ik wil het zelf ook nog ooit is doen. Ik heb namelijk nooit de 1637 gezien alleen de 1837. En in cargo rood is hij toch wel erg fraai.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837