Dan nog deze foto's geschoten:... mijn vemoeden gaat uit naar de niet-aanzuigende injecteurs die in de plaats van de voorverwarmer zijn gekomen Wie weet het echte antwoord ?Grtzz,Karst
Hoi,Ik ook. En maakte deze foto:... misschen kunnen de praktiserende stokers alhier op het forum wat zinnigs van zeggen Het lijkt mij erg dun plaatstaal, zeker in vergelijking met de rest van tender en loc... Grtzz,Karst
... de vuurkist met kastjes en klepjes gemonteerd. En nee... hier had ik nou net geen foto van , maar heb er wel 10 minuten naar staan kijken
Hoe krijg je al die losse onderdelen zo mooi op je ketel en hoe houd je ze tijdens het solderen op hun plek? Ik had vroeger altijd gaatjes in mijn vingers van het vast houden, op een gegeven moment wordt je daar goed sjacherijnig van......
Ik houd het er maar op, dat wat er in het NSM staat een fantasie uitvoering is van the realthing.... Voor wat betreft de injecteurs, ik wilde dat graag weten, omdat het of / of is icm de voorwarmer. Ik kwam op het idee van de niet zelf aanzuigende versie, omdat ze beneden het niveau van de tenderbodem liggen.Op de volgende foto zie je de leidingen ( dikke koperen pijpen ) die naar deze apparaten lopen... en dus op de ketel aangesloten zijn ter hoogte van de oude G&C injecteurs.Grtzz,Karst
Ivo tB misschien weet jij iets hiervan ?