Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door sncf231e
Vandaag om 12:41:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:28:45
Loksound downloads door Duikeend
Vandaag om 12:26:43
Configureren van YD8116 via web browser door Montanbahn
Vandaag om 12:26:19
Stroomdetectie issues. door henk
Vandaag om 12:13:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 12:02:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door R v/d Hoven
Vandaag om 11:55:40
Raadplaatje door Rick
Vandaag om 11:52:29
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 11:20:17
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 09:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 08:43:36
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 06:34:33
Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 04:40:58
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
  

Auteur Topic: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?  (gelezen 11023 keer)

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #45 Gepost op: 09 November 2023, 21:56:31 »
Kuko Kleton dus...
Sorry ;)
Groet,
      Ronald

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4027
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #46 Gepost op: 09 November 2023, 22:36:55 »
Hee ,dat woord ken ik niet.

Is dat een variatie op kukel?  :D
Ik ben van 59_5 mss bestond dat woord nog niet?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

hervé

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #47 Gepost op: 09 November 2023, 22:54:24 »
Goeienavond,

Ga jullie niet lastigvallen over m'n gedenkwaardige militaire dienst in Limburg in het jaar des legers 1979.
Is trouwens nog steeds NATO-TripleSecret.

Maar met de  trein  duurde de héénreis op zondagavond iets langer dan met het toenmalig 3de hands Datsun-etje A100    ;)
Per trein:  kleine 4u       en      met het autootje à max. 100km/u:  ruim 1u     ::)


« Laatst bewerkt op: 09 November 2023, 22:57:24 door hervé »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12514
    • sleutelspoor
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #48 Gepost op: 10 November 2023, 15:13:41 »
 Hoezo 18 maanden lang. "Wij" moesten het met 6 en/of 7 jaar doen. En dan waren we er nog niet vanaf. Bleef altijd nog de vaarplichtwet bestaan. (laatste keer bleven de mannen ruim 6 jaar weg)


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 275
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #49 Gepost op: 12 November 2023, 17:07:51 »
Mijn lichting was 66-5, als dpl sld opgekomen in de Lunetten Kazerne , Genie opleidigscentrum te Vucht . Het allereerste vervoer was met truks van station Vucht naar de Lunetten , Al het andere weekeind verlof ging per legervoertuigen tussen kazerne en het station . Na overplaatsing naar de Genieschool in de Frederik Hendrikkazerne  , Toen werd er gemarcheerd ( 25 min ) naar het station . Met militairetrein tot Asd CS en dan met gewone trein verder . Na overplaatsing naar Pontonnierskazerne met bus vervoer naar station Goringem en dan via Geldermalsen Asd Cs naar huis  , met reguliere treinen . 

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #50 Gepost op: 12 November 2023, 18:02:46 »
Hee ,dat woord ken ik niet.

Is dat een variatie op kukel?  :D
Ik ben van 59_5 mss bestond dat woord nog niet?
Peter

K.t korporaal..

En Hans was met zijn zesjaar-plus dus "het l.l en de sigaar" zoals het standaardgrapje luidde van de adjudant die in Darp toe zag op onze verrichtingen mbt het bewaken van de mogelijke kernkoppen... Verplicht lachen was het parool, dat stemde de onderofficier van de v.m. zware-lua milder. Zelf waren we van de lichte-lua, hetgeen ook wat in ons voordeel was... 1976
« Laatst bewerkt op: 12 November 2023, 18:13:49 door hrp »
Groet,
      Ronald

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #51 Gepost op: 11 December 2024, 19:10:54 »
 :)
Zo ging het militair vervoer.
Dit even opgerakeld  nav actueel draadje over de huidige NS :)
Vrindelijke groet.

R.

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
  • Confusius zei het al.
Re: Hoe ging het vervoer van bollen, fillers en ouwe stompen destijds?
« Reactie #52 Gepost op: 12 December 2024, 07:54:39 »
Mijn lichting was 66-5, als dpl sld opgekomen in de Lunetten Kazerne , Genie opleidigscentrum te Vucht .
In de zomer van 66 zat ik bijna iedere dag in de Lunettenkazerne. Mijn vader werkte daar als administrateur. Altijd leuk om door de bossen daar te struinen en oefenende fillers gade te slaan.
Met lichting 71-10 opgekomen voor eerste oefening op basis Gilze-Rijen. Kan mij niet herinneren ooit in een militaire trein te hebben gezeten. Afmarcheren was er ook niet bij. Van de poort tot het station was maar een klein *** eindje, dat mochten we zelf uitzoeken. Vaak ook met eigen vervoer gegaan, dan mocht je eerder de poort uit.
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.