Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:27:53
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Beschadigde spoorlijnen België, Duitsland en NL, door zware regenval. Juli 2021.  (gelezen 7458 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Beter zoeken, staat een link naar de Facebook-pagina met een update van 16-7: KLIK

En voor uw gemak:
𝗨𝗽𝗱𝗮𝘁𝗲 𝗪𝗮𝘁𝗲𝗿𝗼𝘃𝗲𝗿𝗹𝗮𝘀𝘁:
De stoomtrein zal morgen, zaterdag 17 juli, niet rijden. Alle kaartkopers voor morgen worden op dit moment persoonlijk op de hoogte gebracht door onze vrijwilligers.
Het traject Simpelveld - Schin op Geul, waar we momenteel rijden, ligt op hoogte dus valt daar de schade aan het spoor mee.
Het traject tussen Simpelveld en Kerkrade is echter zwaar beschadigd en zal lange tijd buiten dienst zijn. Ook zien we om ons heen veel bewoners en ondernemers met enorme overlast en schade. We wensen hen veel sterkte toe! Ook betuigen wij onze steun aan de gemeenten langs de Miljoenenlijn, te weten Simpelveld, Valkenburg, Gulpen-Wittem, Kerkrade en Heerlen. 🍀
Op zondag 18 juli zal de stoomtrein wel weer rijden, tussen Simpelveld en Schin op Geul. De kaartverkoop is daarvoor wel stilgezet: we willen daarmee onze gasten die eigenlijk zaterdag mee zouden rijden een kans geven om zondag alsnog een rit over de Miljoenenlijn te maken.


En voor we een ja-maar-ik-heb-geen-facebook-discussie beginnen:
De pagina is ook te bezoeken zonder account. En zo'n FB-pagina is nou eenmaal wat eenvoudiger te updaten dat de gemiddelde website. Bovendien heb je gelijk mogelijkheden tot interactie met je lezers.
No dress rehearsel, this is our life.

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Spoor in Duitsland na de zondvloed
« Reactie #16 Gepost op: 21 juli 2021, 00:49:04 »
De lijn maastricht-luik is de komende weken dicht, ...
Kijken hoe alles omgeleid gaat worden.

De IC's 5xx Oostende-Brussel-Luik-Eupen rijden vanaf Luik om via de Maasvalei lijn tot Vise om daar de goederenlijn door de Voerstreek op te klimmen tot Montzen om van daar naar Welkenraedt de normale reisweg te vervolgen.
Op weekdagen zijn de voorziene 4xx IC's Kortrijk-Gent-Brussel-Luik-Welkenraedt beperkt tot Angleur, net over de Maas.

Infrastructuurbeheerder Infrabel heeft 4 data vrijgegeven van eind juli tot eind augustus met welke lijngedeelten opnieuw in dienst zou moeten kunnen komen.

Gr
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 7805
Beter zoeken, staat een link naar de Facebook-pagina met een update van 16-7: KLIK
Los van de wel of geen facebook hebben vindt ik dit wel kort door de bocht.
Dat heeft niets met zoeken te maken want als je zoekt vindt je dus niets.
Bij nieuws staat er niets.
En lang niet iedereen heeft iets met social media.
Dan verwacht je op zijn minst onder nieuws dat er naar facebook e.d. verwezen wordt voor meer nieuws.

Mocht ik naar de ZLSM willen gaan dan kijk ik op hun site en dan zou je dus niet geweten hebben dat er niets reed.
Gr.
Eric

Waalspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Inderdaad heel vreemd dat er nergens op de site van de ZLSM staat wat deze calamiteit betekent voor hun bedrijf.
Groet,
Bas
Groeten,
Bas

H0, Z21, Sprog3, Rocrail, NS III, IV

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Exact dat, gezien de "meer info op de website" ga ik niet bedenken dat ik op de website niks vind en bedoeld word dat ik daar moet doorlinken naar Facebook :p

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Er stond een dezer dagen wel degelijk een link naar hun FB pagina over de 'hoogwaterupdates', maar die is weer weg inderdaad.
Dat betekent dan eigenlijk dat er niets meer aan de hand is aldaar. Ze liggen ook redelijk hoog, behalve het stuk tussen Schin of Geul en Valkenburg. Maar dat stuk zit niet in de dienstregeling zie ik, maar of dat als gevolg van is, of gepland, weet ik niet.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Mag ik dit even niet begrijpen? Door het weghalen van een Facebook-bericht betekent het dat er niets meer aan de hand is?

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
Denk dat je die conclusie mag trekken.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4258
    • Filmpjes op YouTube
Snel opgelost dan: "Het traject tussen Simpelveld en Kerkrade is echter zwaar beschadigd en zal lange tijd buiten dienst zijn."

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Opzich ook niet zo gek, de webpagina kondigt dit weekeind ook gewoon ritten aan, dus daar zul je wel vanuit mogen gaan.

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Er wordt alleen gereden op het baanvak Simpelveld-Schin op geul tijdens de
rijdagen.

Op het baanvak Simpelveld-Kerkrade worden geen ritten aangeboden ,tot nader order.

Er wordt ook alleen met de stoomtrein gereden ,de railbus is tot nader order buiten dienst.
m.vr.gr.
Harry.

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 920
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
https://www.youtube.com/watch?v=RBWJA3O5bNc
https://www.youtube.com/watch?v=X_HXPDAY02Y
https://www.youtube.com/watch?v=MG5OClF9jp0
Langs de rivier de Ahr vanuit de lucht na de ramp. Je moet soms goed kijken of je de spoorlijn nog kunt terug vinden.
De Ahr loopt van de Eifel o.a. langs het plaatsje "Schuld" (vrijwel weggevaagd) en Bad Neuenahr naar Remagen en mond daar uit in de Rijn. De spoorlijn zal nog lang buiten dienst zijn https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Remagen_-_Adenau

Treurige groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Inderdaad een treurige aanblik. Ik heb begin 80-er jaren op de camping in Kreuzberg gekampeerd en ook het terrein van het vroegere Bw bezocht.
In die periode heb ik ook de DB Gasflaschenzug gefilmd die voor het omwisselen van de gasflessen van de armseinen ingezet werd.

Gr, Rob

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Deutsche Bahn schat de schade op ca. 1,3 miljard euro en minstens een half jaar herstel (voor sommige delen langer)  :(

https://www.telegraaf.nl/nieuws/780023368/deutsche-bahn-1-3-miljard-euro-schade-door-overstromingen





ReneN

  • Gast
Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om de Ahrtalbahn te herstellen. Het komt grotendeels neer op nieuwbouw en dat terwijl het spoor vaak dicht langs het riviertje loopt. Eigenlijk zou het tracé 5 tot 10 meter hoger moeten komen te liggen, maar dat gaat niet vanwege de tunnels.