Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Dirk
Vandaag om 23:28:28
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
Vandaag om 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
Vandaag om 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
Vandaag om 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
Vandaag om 22:25:19
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
Vandaag om 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
  

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 206176 keer)

RobGood

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #330 Gepost op: 15 oktober 2021, 13:23:23 »
Ik vond de eerste uitzending gewoon fantastisch, zeer professioneel en onderhoudend om naar te kijken. Ook de reacties erop op dit forum, om van te smullen, wel roep ik alle azijnplassers toch echt op om ook de volgende afleveringen te gaan bekijken, ik wil hun reacties op het forum niet missen....Rob

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #331 Gepost op: 15 oktober 2021, 13:36:59 »
@ Ronald:
Ik schrijf juist dat de cameramensen en editors allemaal goed en deskundig zijn en geef daarbij de voorbeelden van HHB. en VV. en dat ze daar veel ervaring hebben in het in beeld brengen van boeiende en belangrijke zaken. Mijn punt is dat ze nog een beetje in de hobby moeten inschieten om dat ook hier goed te laten zien. Het was allemaal een beetje hapsnap en wat een weinig volgbare groei van de getoonde banen.
Kwestie van begrijpend lezen en niet alleen maar aanslaan op iets wat je ziet in een (te kort) fragment.

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #332 Gepost op: 15 oktober 2021, 16:00:36 »
Net het programma online bij NPO bekeken. Compleet vergeten wat het woensdag al uitgezonden werd.

Heel leuk gemaakt programma. Je leeft mee met alle deelnemers, en hoe de persoonlijkheden in de verf gezet werden was top. Decor (in het museum) was leuk; ik keek steeds ook naar die mooie loc die achteraan gecamoufleerd stond. Ook de buitenshots van het museum waren mooi.

Elke ploeg had leuke verrassende ideeën: de lichteffecten van Team Roze (Martin), de scenewisseling van Team Groen (Marc), Zweinstein op zijn eigen schaal en de vliegende Ford van Team Oranje (Rutger). Er kan maar één winnaar (of verliezer in dit geval) zijn, maar elke ploeg verdient hulde voor de manier waarop ze onder tijdsdruk iets klaargespeeld hebben waar ik maanden over doe (of zou doen).

Feliciaties aan alle forumleden die hierbij betrokken waren; dit zorgt voor goede exposure van wat we met z'n allen doen. Zelfs iemand die niets met treintjes heeft, kon van dit programma genieten. In België kunnen we van dit soort aandacht enkel dromen.

Ik kijk uit naar het vervolg.

Wouter

PS: ook leuk om eens gezichten op bekende namen uit het forum te kunnen zetten.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3399
    • Flickr
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #333 Gepost op: 15 oktober 2021, 17:01:09 »
Ik kreeg vandaag, toen ik even langs het spoor stond voor een foto, de vraag van een passerende fietser of er in de buurt ene modelspoorclub was.
Als dat geen toeval is, dan heeft dat programma precies bereikt wat wij allemaal zouden moeten willen in het belang van de toekomst voor de hobby

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #334 Gepost op: 15 oktober 2021, 17:07:21 »
@Sicco,

Dat zou natuurlijk kunnen, maar misschien bedoeld hij ook wel of jij niet van die modelspoorclub was, heel sarcastisch bedoeld.

Jeroen

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7402
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #335 Gepost op: 15 oktober 2021, 17:39:53 »
Met 2 miljoen kijkers lijkt het me veel waarschijnlijker dat 'ie het positief bedoelde. Dus waarom een reactie plaatsen die, naar mijn smaak, weer in de categorie "zuur" valt?

Sven: alle "zure" reacties weghalen, dat kan nauwelijks. Waarom zou iemand niet iets aan te merken kunnen/mogen hebben? Er zijn bepaalde draadjes op het forum waar alleen "klapvee" is "toegestaan". Elk negatief kuchje wordt daar uitgeroeid, je mag alleen zeggen wat er mooi is.

Maar ja, het negatief-zijn is hier wel tot een kunst verheven door sommige personen. Maar als ik een "zeik maar raak voor een knaak" draadje open over het programma en alles erheen verplaats... Voelt ook niet helemaal lekker. Misschien ook wel hoor. En er is al wat Azijn B.V. weggehaald hoor :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 950
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #336 Gepost op: 15 oktober 2021, 17:43:43 »
Net het programma online bij NPO bekeken. Compleet vergeten wat het woensdag al uitgezonden werd.

Heel leuk gemaakt programma. Je leeft mee met alle deelnemers, en hoe de persoonlijkheden in de verf gezet werden was top. Decor (in het museum) was leuk; ik keek steeds ook naar die mooie loc die achteraan gecamoufleerd stond. Ook de buitenshots van het museum waren mooi.

Elke ploeg had leuke verrassende ideeën: de lichteffecten van Team Roze (Martin), de scenewisseling van Team Groen (Marc), Zweinstein op zijn eigen schaal en de vliegende Ford van Team Oranje (Rutger). Er kan maar één winnaar (of verliezer in dit geval) zijn, maar elke ploeg verdient hulde voor de manier waarop ze onder tijdsdruk iets klaargespeeld hebben waar ik maanden over doe (of zou doen).

Feliciaties aan alle forumleden die hierbij betrokken waren; dit zorgt voor goede exposure van wat we met z'n allen doen. Zelfs iemand die niets met treintjes heeft, kon van dit programma genieten. In België kunnen we van dit soort aandacht enkel dromen.

Ik kijk uit naar het vervolg.

Wouter

PS: ook leuk om eens gezichten op bekende namen uit het forum te kunnen zetten.

Eens, eens, eens.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2021, 16:03:58 door Bert van Gelder »

Herman2012

  • Offline Offline
  • Berichten: 21
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #337 Gepost op: 15 oktober 2021, 18:23:49 »
Speciaal voor dit programma mijn inlog weer eens opgefrist!

Wilde toch even delen dat ik vanwege dit programma weer beetje terug ben in onze geweldige hobby.
Leuk onderhouden programma, ook goed geslaagd, denk dat de meeste kijkers volgende week weer kijken.

Grappig dat velen hier toch wat twijfels hebben. De modelspoorbaan hobby is er een die in zijn laatste levensfase terecht dreigt te komen.
Een (bijna) onbetaalbare hobby die door steeds oudere mensen wordt beoefend en winkels zijn dungezaaid. Bij Intertoys is geen trein te bekennen en op verlanglijstjes van kinderen ontbreken treinen.

En dat is zo jammer, want ze spreken zo tot onze verbeelding, programma wordt niet voor niets gemaakt en lijkt succesvol.
En daar moeten we zo blij mee zijn, misschien de redding van onze hobby.

Natuurlijk hoort kritiek erbij, de jury is saai (geen Heel Holland Bakt humor), programma is snel en oppervlakkig, wel of geen Marklin, Andre van Duin en nog veel meer waar je van alles over vinden mag. Gelukkig wel, daar hebben we o.a. dit forum voor.

Ik heb met plezier gekeken en ik hoop dat er met Sint en Kerst weer wat treinen op lijstjes, in zakken en onder bomen staan. 

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7402
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #338 Gepost op: 15 oktober 2021, 18:49:33 »
Het is weer zo'n draadje... maar even weer wat moderator-achtergrond. Dit gebeurt dus met enige regelmaat: tegengestelde meningen/verzoeken. Ook kan je teveel ingrijpen ("het forum wordt kapotgemodereerd") of te weinig ("er wordt niks aan xyz gedaan, dus ik stop met het forum"). Liefst allemaal tegelijkertijd :)

Uiteindelijk zit je met drie moderatoren opgescheept die onderling lekker gaan bekijken of ze wat willen of moeten of mogen doen. Geheel naar eigen inzicht :D

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank103

  • Offline Offline
  • Berichten: 499
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #339 Gepost op: 15 oktober 2021, 19:08:17 »
Zelf vond ik de aflevering ook erg kort, bij de volgens mij vergelijkbare Lego wedstrijd (lego masters) was meer tijd om de deelnemers te leren kennen en wat te zien van het bouwen. Dan leef je toch wat meer mee met de wedstrijd.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2021, 19:40:57 door Reinout van Rees. Reden: Persoonlijke aanval weggehaald »

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1222
  • Southern....de oude dan
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #340 Gepost op: 15 oktober 2021, 19:47:44 »

Uiteindelijk zit je met drie moderatoren opgescheept die onderling lekker gaan bekijken of ze wat willen of moeten of mogen doen. Geheel naar eigen inzicht :D

Reinout-als-moderator

Ach Reinout,

Het moet toch een heerlijk gevoel zijn dat we niet zonder jullie kunnen?
En verder is modereren gewoon incident management heb ik recent gehoord ;D

Grtz Gerard

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #341 Gepost op: 15 oktober 2021, 20:06:34 »
Citaat
Het is weer zo'n draadje...

Brrr... en dat nog een aantal uitzendingen/weken lang....
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #342 Gepost op: 15 oktober 2021, 20:11:43 »
Gelukkig nog maar 5 Jaap..mooi is dat, als je er nu geen ruk aan vindt wil ik wel een bouw competitie starten met hun die niet willen kijken :-*

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9164
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #343 Gepost op: 15 oktober 2021, 20:12:27 »
Nederland zoekt de nieuwe Brandl !!

Jeroen_J

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #344 Gepost op: 15 oktober 2021, 20:41:18 »
Als (her)beginner toch nog even mijn mosterd aan deze maaltijd toevoegen.

Superleuk programma dit. De laatste keer dat de publieke omroep zo'n grote aandacht aan modelspoor besteedde, was volgens mij toen Willem Ruis bijna 40 jaar geleden in de Sterrenshow met treintjes speelde. En dit wordt zelfs een hele serie...

Natuurlijk kun je als ervaren modelbouwer kritiek hebben op de snelheid en het competitie-element van het programma. Maar het is 2021. Wat ik echt verfrissend vind aan deze eerste aflevering, is dat je in drie dagen met een klein team een heel acceptabele baan kunt bouwen.

Sowieso vond ik het enthousiasme van alle deelnemers (en het programma zelf) gaaf.

Ik kijk uit naar de volgende aflevering. Vriendelijk verzoek daarom om deze discussie niet op slot te gooien - de meningsverschillen zijn te waardevol voor nieuwkomers in deze hobby.