Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door wob
Vandaag om 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 19:04:37
19 Toen door defender
Vandaag om 19:01:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 18:16:38
20 en 21 april MobExpo door class 37
Vandaag om 18:16:26
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
  

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 206341 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #300 Gepost op: 14 oktober 2021, 19:41:27 »
Okee Bor , ;)
Dat zal  best wel, maar ik bedoel  dus als ze dit over een jaar..twee jaar  weer eens  zouden gaan doen.
 Wie weet ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #301 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:10:24 »
Peter, de "echte" treinliefhebber heeft die film natuurlijk al lang gezien.  :angel:
Jeroen

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #302 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:28:26 »
Citaat
Het niveau is zo ongeveer hetzelfde als hier te zien is, dus ook daarin niks nieuws.

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dat Deense baantje aan het begin heb ik hier ook al eens gezien.

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 634
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #303 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:53:47 »
Ik vond het leuk.
Format van "Klein maar fijn" vond ik iets beter, want daar kwamen veel snippets
voorbij van de bouwers terwijl ze thuis aan de knutsel waren, vond ik erg informatief, en het
gaf een mooi beeld van hoeveel energie de kleinste dingen kunnen kosten.
En tegelijkertijd was er ook een competitie te zien. Dat eerste miste ik wel, dat gepruts
op de achtergrond.

Maar wat men gisteren liet zien was zeker mooi, want je zag duidelijk inzet en creativiteit.
Resultaten waren indrukwekkend, gezien de gegeven tijd, en ik denk ook zeker wel inspirerend.
Van Duin deed het leuk, ben benieuwd of hij het treinen-4us ook heeft gekregen, moet haast wel.
Wat de toegevoegde waarde van de jury nou precies is, dat is mij niet helemaal duidelijk,
misschien is daar in de volgende afleveringen wat meer van te zien.

Volgende week stem ik weer af!

Groet,
Collin





Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #304 Gepost op: 14 oktober 2021, 20:57:40 »
Format van "Klein maar fijn" vond ik iets beter, want daar kwamen veel snippets
voorbij van de bouwers terwijl ze thuis aan de knutsel waren,


Dat waren individualisten.... dit zijn teams. Een heel ander format/concept.

Wat de toegevoegde waarde van de jury nou precies is, dat is mij niet helemaal duidelijk,

Eh.... de winnaar bepalen in elke aflevering? Het was een competitie, weet je nog? ;)

Been there done that..droom niet zoveel  ;D

Ja ja, praatjesmaker  ;D ;D ;)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #305 Gepost op: 14 oktober 2021, 21:07:18 »
Mijn bevindingen: ik vond het tempo hoog, maar dat zal wel mijn leeftijd zijn. Ik had ook liever het uitdiepenen van één onderwerp gehad, en ja, dan liefst dat onderwerp dat ikzelf leuk vond. Begrijpelijk dat een grote groep ook wat wil zien en beleven, nou dat is goed gelukt.

Klein puntje naar de presentator. geen verstand van modeltreinen, dat grapte hij wel erg vaak eruit, maar een beetje meer zijn best doen om betrokkenheid te krijgen en te tonen, had ik ook wel gewaardeerd.

En nadat ik vandaag even de nieuwe berichten ging lezen hier, bleef ik een beetje steken hier:

Zo beleef ik de hobby dus absoluut niet. Ik begrijp dat het gros hier daar wel zo in zit helaas.

Mij best, maar dat 'helaas'!? Helaas voor wie?  ??? 

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #306 Gepost op: 14 oktober 2021, 23:39:09 »
Ik vond het leuk.

Gert Arkema

  • Online Online
  • Berichten: 4115
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #307 Gepost op: 15 oktober 2021, 00:20:21 »
Ik heb het zojuist ook teruggekeken en vornd het een erg leuk programma. En inderdaad, het werden geen doorsnee banen met een halve teleac cursus banen bouwen maar dat was ook niet de bedoeling. Het thema van deze aflevering was nou juist 'vertel een film na aan de hand van de baan die je bouwt'. Dus improvisatie, want een Casey Jones loc was niet voorhanden. En special effects natuurlijk, want daar zit de filmwereld vol mee. Om dan te gaan zeuren dat er teveel gekke dingen inzaten is wat kortzichtig; Back to the future zonder licht- en geluideffecten is als cola zonder prik en een wanhopig remmende loc zonder roodgloeiende weerschijn tussen de wielen is als chips zonder zout. Overigens was de winnende baan nauwelijks voorzien van special effects, op een vliegende (nou ja) auto en een naderhand erinverzonnen springende spin na. Maar wel veel sfeer detail en goed gebruik gemaakt van de middelen als achtergrond en geforceerd perspectief. Laten dat nou alledaagse middelen van de doorsnee modelbaanbouwer alhier zijn.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Biessendorf

  • Offline Offline
  • Berichten: 1142
  • Carpe diem
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #308 Gepost op: 15 oktober 2021, 05:31:26 »
De ware essentie van de hobby zoals ik het beleef mist volledig.

Modelbouw is geen "wedstrijd" !
De weg er naar toe is belangrijker dan het eindresultaat.

Gewoon lekker keutelen in je eigen (trage) tempo en keer op keer genieten van je eigen kunsten.
Ik haakte af bij de rails met pukkels. :police: ;D

De pruts vlogs van Huib Maaskant op YouTube zouden in mijn ogen een beter TV programma opleveren.
Ook ben ik groot fan van Luke Towan en Lars op 't Hof. (y)

Misschien moet Wim Vink maar een TV programma gaan maken samen met Huib Maaskant.
Ik zou dan zeker gaan kijken.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2021, 05:36:23 door Biessendorf »
Carpe Diem

eichddraig

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #309 Gepost op: 15 oktober 2021, 06:29:18 »
Ik haakte af bij de rails met pukkels. :police: ;D

De pruts vlogs van Huib Maaskant op YouTube zouden in mijn ogen een beter TV programma opleveren.

Ja….duidelijk weer. Als je geen kritiek uit op 3 rail uit, ben je geen echte modelspoorder….  :(
Overigens vergeet je even dat Huib een prachtige 3 rail baan Waldberg gebouwd heeft waar menig 2 rail bouwer nog een punt aan kan zuigen.  ;)

Ik denk dat met een dergelijke vergelijking (vorige bericht) vergeten wordt dat niet zijn beleving ten toon gespreid wordt, maar een programma is gemaakt waar een groot publiek van kan genieten en het modelspoor en bouw het onderwerp is.
Het is leuk om naar te kijken en natuurlijk zouden we allemaal dingen anders doen, maar wij hebben dan ook iets meer dan 3 dagen en lopen elkaar niet in de weg met z’n zessen op een paar vierkante meter.
gr. Ed

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8676
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #310 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:26:58 »
hoi,

Van Duin deed het leuk, ben benieuwd of hij het treinen-4us ook heeft gekregen, moet haast wel.

Hij blijkt altijd wel een (kleine) voorliefde voor treinen te hebben. Hij heeft een startset gekregen. Dat heeft dat al een paar keer in interviews (radio en TV) aangegeven. Zo ook afgelopen maandag bij "Tijd voor Max" aan tafel met de juryleden. Je kan dat terugkijken. Vanaf minuut 27 is het programma GTKC aan de beurt.


De ware essentie van de hobby zoals ik het beleef mist volledig. Modelbouw is geen "wedstrijd" ! De weg er naar toe is belangrijker dan het eindresultaat.
Gewoon lekker keutelen in je eigen (trage) tempo en keer op keer genieten van je eigen kunsten. Ik haakte af bij de rails met pukkels. :police: ;D

Dat is jouw beleving van de hobby.  :) Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Het ingekochte format van het programma is een competitie. Maar ik kan mij voorstellen dat het programma niet iedereen leuk vindt. Gelukkig niet.

Misschien moet Wim Vink maar een TV programma gaan maken samen met Huib Maaskant.

En waarom moeten andere mensen het gaan doen? Waarom doe je het zelf niet? Waarom op TV? Je hebt tegenwoordig Youtube. Dan kan je zo je eigen show maken. Misschien wordt het dan wel opgepakt bij de omroepbazen. Kijk maar eens naar de jongens van Stuk TV  :)

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2021, 08:34:44 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #311 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:35:54 »
De ware essentie van de hobby zoals ik het beleef mist volledig.

Voor mij is de essentie van de hobby gewoon lol hebben. En dat zie ik wel terug  (y)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6488
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #312 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:46:52 »
Gemiste kans dat niemand voor het filmthema Godzilla heeft genomen. Met trillende Shinkansen en veel hoogspanningsmasten  :D
Boomshanka!

Ad Cleijsen

  • Offline Offline
  • Berichten: 950
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #313 Gepost op: 15 oktober 2021, 09:29:37 »
Laat ik een duit in het spreekwoordelijke zakje doen.

Vanuit mijn hotelkamer (werk) heb ik gekeken en gewoon genoten. Voor diegene die het allemaal beter weten, ik begrijp dat. Maar zij staan er niet, zij hebben niet de input, eisen, wensen ingevuld van de TV makers en moed gehad om zich op te geven en deel te nemen.
Ga er maar staan.

De bijdrage van Martin, waarin ongeveer uitgelegd wordt hoe het werkt als TV programma is gewoon verhelderend. Een ieder hier aanwezig zal toch moeten begrijpen dat wat zij thuis (denken) te presteren, voor groot publiek - geen treintjes mensen - niet mogelijk is. Iets van beste stuurlui, misschien?

Al met al is mijn mening dat dit een geweldige opsteker voor de modelbouw is. Het hoeven geen treintjes te zijn. Maar met meer thuiswerkers, meer de behoefte om juist niet (meer) in grote massa's samen te komen, laat men hier zien dat het met treintjes spelen niet iets is van eenzame zweterige nerds met een petje en fluitje in de mond die eenzaam op zolder vertoeven. Maar zeker ook een team gebeuren kan zijn, een uitdaging, op ontspannende wijze frutten.
Maar ook een niveau thuis haalbaar, een speel moment, een uitdaging (mijn kleinkinderen vinden het gewoon vele malen leuker te zien de loc die naar beneden stort dan de braaf pendelende trein (endasveelcomplexer,toch?).

Wat mij betreft een groot compliment voor de deelnemers, winnend of niet en voor diegene die achter de schermen actief geweest zijn (misschien nog) en ik kijk uit naar het volgende programma.

Oh ja, nog iets over pukkeltjes spoor. Zal best  ;D

Groeten Ad
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2021, 09:31:52 door Ad Cleijsen »

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #314 Gepost op: 15 oktober 2021, 09:30:42 »
Ik vond het wel een leuk programma! Ik kende het Engelse format al. En precies deze 1e aflevering heb ik ook in de Engelse versie gezien. Namelijk bouw een thema uit een film na. Alleen dan met i.p.v. Marklin, Hornby modeltreinen. Om nou effe wat zout op de wond te strooien: Je kunt ook met Marklin mooie modelbanen creëren ;D.
Maar of er nou pukkelrails van Marklin gebruikt wordt of niet, daar ging het programma niet over. Ik denk dat niet treinenliefhebbers het verschil niet in eerste instantie zien. Het ging om de lol van een landschap creëren met beweging. En dat hebben de programmamakers wel overgebracht. Ook al komt er wel wat stress bij kijken.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2021, 09:32:44 door zuylen »