Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 00:33:43
Veevervoer ss/ ns door Edwin2121992
10 September 2025, 23:52:59
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
10 September 2025, 23:36:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
10 September 2025, 23:16:30
tandwiel lux modellbau door Olav
10 September 2025, 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
10 September 2025, 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 September 2025, 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
10 September 2025, 22:47:52
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
10 September 2025, 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
10 September 2025, 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 September 2025, 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
10 September 2025, 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
10 September 2025, 21:32:12
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
10 September 2025, 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
10 September 2025, 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
10 September 2025, 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
10 September 2025, 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
10 September 2025, 19:03:41
Da's Daz 2 door NS264
10 September 2025, 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
10 September 2025, 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
10 September 2025, 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
10 September 2025, 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
10 September 2025, 17:47:49
19 Toen door ES44C4
10 September 2025, 17:20:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
10 September 2025, 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
10 September 2025, 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
10 September 2025, 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
10 September 2025, 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 September 2025, 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
10 September 2025, 12:07:16

Auteur Topic: Draadje over de site (was: Modelbouw voor gevorderden)  (gelezen 29128 keer)

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Re: Draadje over de site (was: Modelbouw voor gevorderden)
« Reactie #45 Gepost op: 27 June 2021, 23:29:16 »
Dan zou het wel mooi zijn als je dat aardige idee hier deelt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #46 Gepost op: 27 June 2021, 23:35:47 »
Voor de draad er mee  (y)

Johan Schalken

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 27 June 2021, 23:43:39 »
Die poging heb ik al eens ondernomen met het bestuur gedeelte... dat verhaal was na een aantal maanden wel duidelijk..
Buiten dat gaat het ook om hoe er onderling met elkaar omgegaan wordt en met welke vrijheden en respect.. en dat geld zeker voor leden die hier al jaren rond bivakkeren... 
Ik kan je in ieder geval wel verklappen dat wanneer er incidenten blijven plaatsvinden de activiteiten op het forum steeds verder afnemen hoe hard je ook je best doet de zaak op de rails te houden.. sorry voor de woordspeling...

Dat die neerwaartse spiraal al is ingezet mag duidelijk zijn na het aantal vertrokken leden en het aantal draadjes met een strekking zoals deze

RetroJack

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 28 June 2021, 00:40:47 »
Ik lees net dat Ed (Thai-Bundesbahn) na ruim 7 jaar vandaag ook is gestopt met zijn topic.
Hier schrik ik toch wel een beetje van want nu zijn we weer een heel actief forumlid kwijt.
Dit moet natuurlijk geen trend worden...........
$#!t     Ed ook al ???
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #49 Gepost op: 28 June 2021, 01:04:45 »
Johan: het houdt wel weer lekker over qua duidelijkheid, pfffff. In het algemeen "incidenten" noemen enzo... Als expert "ons verklappen dat". En een paar jaar geleden heb je kennelijk als expert het bestuur van raad voorzien. Oh poe! Had men maar naar jullie geluisterd! Dan was "de neerwaardse spiraal" afgeweerd. (Misschien onterecht, maar da's m'n eerste gedachte bij wat je schrijft.)

Eh??? Een tikkie duidelijkheid zou wel lekker zijn. Ik zit nu in heel oude draadjes te graven waar je ooit wat hebt geplaatst en krijg het idee dat je een tijdje in het bestuur zat ofzo? Ik ben relatief vers op het forum, dus dit is weer een moment waarop ik kennelijk enorme stapels voorgeschiedenis mis :)

Nou ben ik desondanks een van de drie moderatoren.... en ik krijg toch een tikkie het idee dat als "het probleem" gezien wordt dat "er gemodereerd wordt". Huh? Ja maar... Een van de hier in dit draadje genoemde betreurde bouwers die gevraagd heeft zijn account weg te halen heeft z'n account weg laten halen precies omdat we als moderatoren niet stevig genoeg hebben ingegrepen omdat er een of twee lui in een corona-draadje met conspiracy-theoriën los ging. Daar hebben we wel degelijk wat lopen wissen, waardoor vervolgens een van die personen nu niet al te actief meer is en we als moderatoren vervolgens de vraag kregen "of we die ook hadden weggepest"..... Raargh!

Laatst kwam in een een setje PB's ook naar voren dat een gewaardeerde bouwer hier dacht dat wij als moderatoren het afgelopen jaar minimaal vier personen verbannen hadden. Eh..... Nee dus? Eentje was de persoon die kwaad was omdat we niet snel genoeg berichten weghaalden. De ander was de persoon die kwaad op ons was omdat de automatische scheldwoord-detectie (die ook ik niet wist dat bestond) het woord "kanker" in "k*****" veranderde. Het duurde een dag voordat we doorhadden wat er überhaupt aan de hand was... Enz.

Nee, er is half 2020 iemand gebant (meerdere reageerders in dit draadje hebben daar ook terecht om verzocht). Degene daarvoor was vroeg 2018.

Reinout
« Laatst bewerkt op: 28 June 2021, 02:36:04 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 28 June 2021, 06:49:17 »
Voor mij ligt het totaal niet aan de
moderatie/bestuur. Maar aan een groep
gebruikers die over elk niets zeggend
onderwerp een discussie wenst te voeren.
En daar ben ik niet de enige in. Op
Instagram zie ik dat gezever niet. En daar
is het ook niet allemaal 'ooh of aah wat
mooi'. Ik herinner mij nog een  discussie
over foto's, lees het draadje maar en zie
wat ik bedoel. Het enige wat ik hier nog
lees zijn draadjes met een vraagstelling.
De rest word geskipt.

Voor een aantal van U, lees uw eigen
bijdragen eens terug. En kijk dan is of
je/jij jezelf herkend... Zal vast wel niet.
Mvh Steef

bask185

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 28 June 2021, 08:18:54 »
Daar ken ik er ook nog een paar van  ;D.

Member:
- H0/h0 discussie draadje.
- analogedigitalewisselsspanningelijkstroom draadje
- En die ene keer dat ik onnozel werd genoemd bij een baanplan kritiek draadje.

Volkomen ontspoorde draadjes .

Nu E. Baas weg is, zal dit ook wel minder worden  :D

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dwergsein

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 28 June 2021, 09:07:55 »
.... Ik herinner mij nog een  discussie
over foto's, lees het draadje maar en zie
wat ik bedoel

Dat was nu juist een interresant en leerzaam onderwerp. Maar je hoeft het natuurlijk niet te lezen... .
Gewoon lezen wat je leuk vind, en de rest aan je voorbij laten gaan.

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 28 June 2021, 09:56:20 »
Voor mij ligt het totaal niet aan de
moderatie/bestuur. Maar aan een groep
gebruikers die over elk niets zeggend
onderwerp een discussie wenst te voeren.
....... Op
Instagram zie ik dat gezever niet. En daar
is het ook niet allemaal 'ooh of aah wat
mooi'. ...

Mee eens. De moderatie hier vind ik zelf reuze netjes. Ik heb ook wel eens een grapje wat dan gewist wordt en waarvan ik denk, zo erg was dat nou ook weer niet? Maar daar maak ik me verder echt niet druk om. Als de mods dat zo beoordelen dan zij het zo. Het probleem is volgens mij dat er gewoon heel veel mensen rondlopen die alles altijd beter weten. En die dat vervolgens ook moeten delen met iedereen. Ik lees zo vaak dingen die ik echt onzin vind maar daar ga ik verder niet op reageren. Als iemand het zo ziet, wie ben ik dan om diegene te moeten gaan verbeteren?

Blijkbaar zitten er onder modeltreinliefhebbers enorm veel ontzettend eigenwijze mannetjes want echt op elk forum is het zo, in Duitsland, Frankrijk, België. Hier is er discussie over de juiste kleur turquoise, op een Frans forum gaat het over de juiste kleur rood. Hier gaat het over de lampringen van de 1100, daar gaat het over de juiste vorm van de neus. Hele bergen foto's worden erbij gehaald om het eigen gelijk te bewijzen en vaak nog door mensen die het model sowieso niet hebben, maar wel elk kleinste foutje moeten delen met de rest  ::)  En de waarheid ligt toch vaak in het midden of men zal het gewoon nooit helemaal zeker weten.

Overigens klopt het dat er op Instagram veel minder discussies zijn maar ik denk dat dat ook een beetje aan de opzet van het medium ligt. Het is daar toch meer foto plaatsen, foto kijken, like geven en weer door. Vind ik dan  ;)

Met vr. groet, Martijn.

Edit: Ook echt zo'n voorbeeld: op Facebook laat gisteren iemand foto's zien van een mock-up van de kop van een TEE treinstel, gewoon van karton/hout. Dan moet er gelijk weer iemand melden dat de ramen niet helemaal kloppen en ontstaat er weer een hele discussie  ::)  Het is gewoon een stuk decor voor op beurzen e.d.!
« Laatst bewerkt op: 28 June 2021, 10:10:43 door Rondje_HO »

bask185

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 28 June 2021, 10:32:45 »
Citaat
En die dat vervolgens ook moeten delen met iedereen.
Ja precies dit is idd soms erg vervelend. Ik dacht altijd dat dit een Nederlands iets was omdat wij zo'n ik-cultuur hebben waarin mensen denken dat hun mening belangrijk is ofzo.

Ik heb zelf ook wel eens een aandeel in een discussie gehad. Maar ik leer er elke keer van en op een dag kom ik er :-D. Nu laat ik ook dingen links liggen.

Ik heb laatst het 'ongenoegen' ervaren om digitaal contact te voeren met ene W** R**. (Mod: naam weggehaald) Ik heb me laten vertellen dat die hier ook heel berucht is. Heel vervelende ervaring. Hij snapte bijna geen van mijn vragen. Maakte dus maar meteen de aannames dat ik een of andere leek ben die niet weet waar die het over heeft. En dat kreeg ik te horen hoor:
Citaat
Heb zomaar het idee dat je het concept nog niet helemaal begrijpt hoe het werkt met een X-Bus (xPressNet) aansluiting.
Citaat
...hoop alleen voor je dat ze op de club blij met je zijn als lid.

En ik wilde nog een quote plaatsen ban het iTrain forum waar ik behoorlijk royaal werd uitgekafferd. Hij vond me wel een 'handige Harrie'. (alleen niet op goede manier  ;D) Maar die post is inmiddels alweer opgeschoond.

Ik las de originele titel van dit draadje nog eens en volgens mij zijn we weer ontspoord  ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 28 June 2021, 11:54:44 door Reinout van Rees »
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #55 Gepost op: 28 June 2021, 10:36:27 »
Edit: Ook echt zo'n voorbeeld: op Facebook laat gisteren iemand foto's zien van een mock-up van de kop van een TEE treinstel, gewoon van karton/hout. Dan moet er gelijk weer iemand melden dat de ramen niet helemaal kloppen en ontstaat er weer een hele discussie  ::)  Het is gewoon een stuk decor voor op beurzen e.d.!

En vrijwel altijd zijn het mensen die niks doen in de museumwereld, die wel even gaan bepalen wat correct is en wat niet...

Reinier Z.

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 28 June 2021, 10:37:32 »

Mee eens. De moderatie hier vind ik zelf reuze netjes. Ik heb ook wel eens een grapje wat dan gewist wordt en waarvan ik denk, zo erg was dat nou ook weer niet? Maar daar maak ik me verder echt niet druk om. Als de mods dat zo beoordelen dan zij het zo. Het probleem is volgens mij dat er gewoon heel veel mensen rondlopen die alles altijd beter weten. En die dat vervolgens ook moeten delen met iedereen.

Kijk dat is nog eens een reactie die ik kan onderschrijven.

Als mensen het echt beter weten en een vraagsteller daarmee helpen is het overigens prima, maar ik lees zo vaak reacties die inhoudelijk gewoon onzin zijn en de TS alleen maar verder het moeras in sturen, maar die de schrijver dan per se toch gezegd wil hebben.

Ik las de originele titel van dit draadje nog eens en volgens mij zijn we weer ontspoord  ;D ;D

Dat is standaard  ;)
Reinier

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #57 Gepost op: 28 June 2021, 10:48:08 »
Wordt in mijn ogen ook tijd dit draadje eens uit de banen en diorama's te halen en naar een of andere chitchat hok te plaatsen.
Wat ik eigenlijk vind met alles wat niet door een topic starter zelf gebouwd is. In banen en diorama's gaat het toch om de bouwkunsten van jezelf die je toont en is het niet een oeh en ah ik laat allerlei linkjes zien board..

Citaat
   Banen of diorama's
Hier kan je alles laten zien wat te maken heeft met het bouwen van een baan. Een kijkje in de keuken bij

Sub-boards: RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor

Nou ja, dat kun je dus ook lezen zoals je wilt. Maar goed, ik ervaar dit board als voor je eigen projecten..

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #58 Gepost op: 28 June 2021, 10:49:47 »
Die poging heb ik al eens ondernomen met het bestuur gedeelte... dat verhaal was na een aantal maanden wel duidelijk..
Buiten dat gaat het ook om hoe er onderling met elkaar omgegaan wordt en met welke vrijheden en respect.. en dat geld zeker voor leden die hier al jaren rond bivakkeren... 
Ik kan je in ieder geval wel verklappen dat wanneer er incidenten blijven plaatsvinden de activiteiten op het forum steeds verder afnemen hoe hard je ook je best doet de zaak op de rails te houden.. sorry voor de woordspeling...

Dat die neerwaartse spiraal al is ingezet mag duidelijk zijn na het aantal vertrokken leden en het aantal draadjes met een strekking zoals deze

Lekker duidelijk. Wanneer heb je die laatste discussie gevoerd, ergens in 2012? Als je het dan zo goed weet dan deel het ook en hul je niet in de nevelen der vage omschrijvingen.

RetroJack

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 28 June 2021, 10:51:33 »
...
...

Dus...; topic splitsen maar weer?  :D

edit;
Piet heeft dit topic gestart opdat wij de bouwkunsten van Daniel Caso terug kunnen vinden.
Dat was een goed idee en als het op een ander "board" hoort dan is dat eenvoudig te regelen toch?
« Laatst bewerkt op: 28 June 2021, 10:59:27 door NS1220 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0