Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......  (gelezen 6805 keer)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #45 Gepost op: 12 March 2008, 20:47:42 »
Nee hoor Floor,
Dat lukt me bij jou helaas nooit  ;D
love to build realistic     let's be kind.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #46 Gepost op: 12 March 2008, 20:49:52 »
ow. Naja, ik blijf t proberen snoes.  :-*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #47 Gepost op: 12 March 2008, 20:51:06 »
Dat mag dan wel zo zijn, maar volgens mij zijn er toch zeker grote verschillen tussen nieuwbouw en bestaande bouw. Zeker als je het hebt over regelgeving.

Klopt, maar zodra je een bouwvergunning voor de verbouwing van een bestaand pand wil indienden, zullen de nieuw te bouwen delen aan de huidige eisen moeten voldoen. Omdat het casco uit 1867 is, wil niet zeggen dat je draden met linnen mag trekken en de aardlek mag weglaten... Om maar eens wat te noemen.

Ik heb er weken in de clinch om gelegen met de gemeente om bestaande antieke deuren brandwerend te krijgen ook al hebben ze geen attest.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #48 Gepost op: 13 March 2008, 12:36:29 »
Ik ben het er zeker over eens dat zoiets veel tijd en geld kost en niet altijd even rendabel is. Vooral dat laatste is voor de gemeente inderdaad een groot argument om (een deel van) de gebouwen niet te bewaren. Toch jammer.

Groeten, Marnix