Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......  (gelezen 6798 keer)

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #45 Gepost op: 12 March 2008, 20:47:42 »
Nee hoor Floor,
Dat lukt me bij jou helaas nooit  ;D
love to build realistic     let's be kind.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #46 Gepost op: 12 March 2008, 20:49:52 »
ow. Naja, ik blijf t proberen snoes.  :-*

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #47 Gepost op: 12 March 2008, 20:51:06 »
Dat mag dan wel zo zijn, maar volgens mij zijn er toch zeker grote verschillen tussen nieuwbouw en bestaande bouw. Zeker als je het hebt over regelgeving.

Klopt, maar zodra je een bouwvergunning voor de verbouwing van een bestaand pand wil indienden, zullen de nieuw te bouwen delen aan de huidige eisen moeten voldoen. Omdat het casco uit 1867 is, wil niet zeggen dat je draden met linnen mag trekken en de aardlek mag weglaten... Om maar eens wat te noemen.

Ik heb er weken in de clinch om gelegen met de gemeente om bestaande antieke deuren brandwerend te krijgen ook al hebben ze geen attest.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: En weer verdwijnt er Nederlandse spoorgeschiedenis.......
« Reactie #48 Gepost op: 13 March 2008, 12:36:29 »
Ik ben het er zeker over eens dat zoiets veel tijd en geld kost en niet altijd even rendabel is. Vooral dat laatste is voor de gemeente inderdaad een groot argument om (een deel van) de gebouwen niet te bewaren. Toch jammer.

Groeten, Marnix