Doel:€250.00
Donaties:€250.05

Per saldo:€0.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-10-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 21:19:54
TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie" door EricZmS
Vandaag om 21:13:44
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 21:13:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:36:48
Nieuwe app en firmware versie (1.0.6) voor de DK50018 schakeldecoder door Bert_Apd
Vandaag om 20:24:41
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 20:13:46
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg. door GD
Vandaag om 20:06:08
Hernieuwde kennismaking door Wico
Vandaag om 20:03:23
Basic onderhoud locomotieven door Wico
Vandaag om 20:00:06
Lawrie's Mechanical Marvels door GD
Vandaag om 19:44:35
Raadplaatje door Jeronimos
Vandaag om 19:44:28
Zoldergem - nieuwe start op zolder in HO-schaal - 7m x 3.4m door basjuh1981
Vandaag om 19:43:57
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 19:42:37
Ook geen Preisers meer in de VS door basjuh1981
Vandaag om 19:40:12
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:17:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke Ă–BB N Spoor door Olav
Vandaag om 19:05:13
Nieuwe website online: mrmodelrailroad.com door Reinout van Rees
Vandaag om 18:53:22
Wie kan mij helpen met een 3d printer om iets te printen door Eegtrain
Vandaag om 18:42:57
Stoom Stichting Nederland, perikelen… door hrp
Vandaag om 17:59:18
Twee-assige rongenwagens door Blausee-Mitholz
Vandaag om 17:05:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:49:53
VERPLAATST: Problemen door woningbouw bij de SSN? door Bert van Gelder
Vandaag om 16:48:31
Stralen van messing modellen; welke materialen gebruiken? door CeesJ
Vandaag om 14:56:50
VIRM kop in de schaal 1:5 door Mitchell
Vandaag om 14:55:13
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
Vandaag om 14:43:59
Modelspoorwinkels in Google Earth door spoorzeven
Vandaag om 14:34:21
Brekina MAN-schienenbus (64000), maakt lawaai na stilstand. Olie helpt niet. door Matthijs1308
Vandaag om 12:30:40
Jubileum? door bask185
Vandaag om 12:28:13
Bahnstrecke 5867 door Lars Smelter
Vandaag om 11:27:41
NS E? of GTU? door Arjan6511
Vandaag om 11:03:03
  

Auteur Topic: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000  (gelezen 1546 keer)

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #15 Gepost op: 07 juni 2021, 18:37:05 »
Dan zie je dat fout volgens mij.
Helemaal mee eens en helemaal niet mee eens.

Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7108
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2021, 11:27:53 »
Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?
Niet  ;D Ik geef aan dat de LK200 gevoed moet worden uit de ringleiding of Centrale. OF uit een niet gedetecteerd deel van de baan als de TS niet met volledige detectie rijdt.

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?
Volgens de rode tekst in het plaatje is blok 21 de keerlus. Dus is de conclusie dat het verkeerd aangesloten zit. Of de TS het al echt omgedraaid heeft blijft gissen.
En nee ik zie ook geen ringleiding. Ik geef aan zoals het zou moeten worden aangesloten.

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.
Totdat de TS met meer info en een juist plaatje komt kunnen we alleen maar gissen en aangeven hoe het wel zou moeten.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7108
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2021, 11:30:32 »
hoe kan ik een bestand uploaden ik kan alleen een afbelding uploaden
Als je een account hebt op het koploperforum kan je die daar plaatsen. Hier kan het niet.

Maar het probleem staat los van Koploper dus veel zal het niet toevoegen.
Een keerlusblok is niets anders dan een gewoon blok voor Koploper. Als je de bezetmeldingen goed aansluit werkt het daar ook goed.
Gr.
Eric

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #18 Gepost op: 09 juni 2021, 11:54:20 »
Omdat er geen nieuwe informatie beschikbaar is heb ik de vraag nog eens bekeken vanuit de tot nu bekende gegevens. Het volgende dus geen waarheid, maar een gedachtegang.

De aansluiting van de LK200 is niet volgens de opgave, dan zou er in blok 21 niet gereden kunnen worden.  Dus de tekening is fout, de aansluiting is "goed".  Dwz de IN is verbonden met blok 22 en de UIT met blok 21.

Dat verklaart tevens waarom er handmatig wel doorgereden kan worden, maar automatisch (Koploper) niet.   Want waarschijnlijk blijft blok 22 permanent op bezet staan, omdat de LK200 daarop is aangesloten en voldoende stroom gebruikt om blok 22 bezet te melden.   Blok 21 bestaat voor koploper niet in dit concept, omdat het gevoed wordt vanuit blok 22.

De wil om tot oplossing van dit vraagstuk te komen lijkt echter steeds meer van goedwillende derden te moeten komen, de vraagsteller hult zich in stilzwijgen.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Veroniek
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2021, 11:10:28 »
Geachte Sierstad,
probleem opgelost ?  Horen we graag !
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7108
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2021, 16:57:33 »
Tsja al 5 dagen niet meer actief. Kan uiteraard diverse oorzaken hebben maar hoe graag wil je dan geholpen worden  ???
Al is het maar een korte terugkoppeling of het nu werkt
Gr.
Eric