Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000  (gelezen 3156 keer)

VvKan

  • Gast
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #15 Gepost op: 07 June 2021, 18:37:05 »
Dan zie je dat fout volgens mij.
Helemaal mee eens en helemaal niet mee eens.

Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #16 Gepost op: 08 June 2021, 11:27:53 »
Helemaal mee eens, als blok 21 het keerlusblok is. Dat is dan alleen verkeerdom aangesloten.  Maar dan komt de voeding van de LK200 NIET uit de ringleiding maar uit blok 22.  Waar zie jij een ringleiding in het gegeven plaatje ?
Niet  ;D Ik geef aan dat de LK200 gevoed moet worden uit de ringleiding of Centrale. OF uit een niet gedetecteerd deel van de baan als de TS niet met volledige detectie rijdt.

Helemaal niet mee eens.  Ik heb nog steeds geen verandering in de aansluiting van de LK200 gezien.  Dus als ik dan aanneem dat die WEL goed is aangesloten, is baanvak 21 de voedingsspanning voor de LK200 en baanvak 22 de uitgang, dus het keerlusbaanvak.  En wederom:  waar is er sprake van een ringleiding ?
Volgens de rode tekst in het plaatje is blok 21 de keerlus. Dus is de conclusie dat het verkeerd aangesloten zit. Of de TS het al echt omgedraaid heeft blijft gissen.
En nee ik zie ook geen ringleiding. Ik geef aan zoals het zou moeten worden aangesloten.

Dat Koploper er eigenlijk verder niks mee te maken heeft lijkt mij ook duidelijk.  Maar hoe de boel nou eigenlijk aangesloten zit met bezetmelders blijft volstrekt in het luchtledige hangen.  Dus daar kunnen we nog ellenlang mee doorgaan, of probleemsteller geeft nou eindelijk eens wat meer gegevens.
Totdat de TS met meer info en een juist plaatje komt kunnen we alleen maar gissen en aangeven hoe het wel zou moeten.
Gr.
Eric

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #17 Gepost op: 08 June 2021, 11:30:32 »
hoe kan ik een bestand uploaden ik kan alleen een afbelding uploaden
Als je een account hebt op het koploperforum kan je die daar plaatsen. Hier kan het niet.

Maar het probleem staat los van Koploper dus veel zal het niet toevoegen.
Een keerlusblok is niets anders dan een gewoon blok voor Koploper. Als je de bezetmeldingen goed aansluit werkt het daar ook goed.
Gr.
Eric

VvKan

  • Gast
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #18 Gepost op: 09 June 2021, 11:54:20 »
Omdat er geen nieuwe informatie beschikbaar is heb ik de vraag nog eens bekeken vanuit de tot nu bekende gegevens. Het volgende dus geen waarheid, maar een gedachtegang.

De aansluiting van de LK200 is niet volgens de opgave, dan zou er in blok 21 niet gereden kunnen worden.  Dus de tekening is fout, de aansluiting is "goed".  Dwz de IN is verbonden met blok 22 en de UIT met blok 21.

Dat verklaart tevens waarom er handmatig wel doorgereden kan worden, maar automatisch (Koploper) niet.   Want waarschijnlijk blijft blok 22 permanent op bezet staan, omdat de LK200 daarop is aangesloten en voldoende stroom gebruikt om blok 22 bezet te melden.   Blok 21 bestaat voor koploper niet in dit concept, omdat het gevoed wordt vanuit blok 22.

De wil om tot oplossing van dit vraagstuk te komen lijkt echter steeds meer van goedwillende derden te moeten komen, de vraagsteller hult zich in stilzwijgen.

VvKan

  • Gast
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #19 Gepost op: 12 June 2021, 11:10:28 »
Geachte Sierstad,
probleem opgelost ?  Horen we graag !

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Keerlus bij digitaal gebruik en de DR5000
« Reactie #20 Gepost op: 12 June 2021, 16:57:33 »
Tsja al 5 dagen niet meer actief. Kan uiteraard diverse oorzaken hebben maar hoe graag wil je dan geholpen worden  ???
Al is het maar een korte terugkoppeling of het nu werkt
Gr.
Eric