Bij station Schiedam is de oude Hoek van Hollandlijn aangetakt op de metro die daar al kwam. Dus op station Schiedam kan je nu overstappen van trein op twee metrolijnen.
Even kort samengevat. Van Almelo niet verder gekomen dan Apeldoorn. Hier vandaan was de lijn gesperd. IC- moest terug van Apeldoorn over Zutphen naar Arnhem. Van Arnhem ging het over Nijmegen-den Bosch naar Breda. Van Breda over Dordt naar Den Haag. In Schiedam overstappen op de Metro naar Vlaardingen.Ronr 1400 uur op plaats van bestemming.
Ik denk alleen dat de NS kaartautomaat Vlaardingen niet meer kent.
Dat is niet helemaal waar Thom. Vroeger kon je rechtstreeks van Rotterdam centraal de Hoekse lijn op. Of van de Hoekse lijn rechtstreeks naar Rotterdam . Ook kon je eenvoudig overstappen van trein naar trein op Schiedam centrum. Dat is dus wel degelijk veranderd en voor mensen die weinig of nooit in de regio komen is het niet meer zo simpel om van de trein in de metro op de Hoekse lijn terecht te komen of andersom.....En met Dwergsein ben ik het ook niet eens dat Maassluis mooier is als Vlaardingen. Vlaardingen heeft ook heel veel leuks en moois te bieden. Dat de Furie nou toevallig in Maassluis ligt is maar één dingetje. Daar daar staan weer veel andere oude schepen in de haven van Vlaardingen tegenover. Allemaal netjes met info borden erbij. Ik ga niet alles opnoemen, want ik moet 9.00 op mijn werk zijn Vriendelijke groet Ruud B.
Ikzelf ben met de trein gestopt toen de geldklopperij met de chipkaart werd ingevoerd. Dat was even teveel ellende tegelijk.
Dat is drie uur vertraging. Dan krijg je je geld terug toch?Of redeneren ze tegenwoordig dat je er dan langer plezier van hebt gehad en moet bijbetalen?
Begrijpelijk dat elke vervoerder graag correct betaald krijgt, maar dat is dus in het belang van de vervoerders ("OV bazen") en niet in het belang van de reiziger. Die heeft er eigenlijk een taak bij gekregen, namelijk zorgen dat er correct afgerekend wordt door juist in- en uit te checken.