Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door RedKing
Vandaag om 22:08:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 21:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09

Auteur Topic: Leve het spoor, veilig, VLUG EN voordelig!!!  (gelezen 8147 keer)

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
Re: Leve het spoor, veilig, VLUG EN voordelig!!!
« Reactie #30 Gepost op: 05 June 2021, 10:32:51 »
He Hans, hoe loopt het verhaal nu af dan? Je berichtte gisteren om 1156u haast in Den Bosch te zijn, dwaal je daar nu ergens rond, is het een open einde of reeds terug in de Heimat?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 05 June 2021, 11:12:07 »
Bij station Schiedam is de oude Hoek van Hollandlijn aangetakt op de metro die daar al kwam. Dus op station Schiedam kan je nu overstappen van trein op twee metrolijnen.
Drie zelfs: A, B en C. En ik vind die overstap prima te doen. Inderdaad alleen niet meer cross platform, totdat spoor 1 weer in gebruik wordt genomen, nu voor de treinen uit Delft.
Groet, Frank

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #32 Gepost op: 05 June 2021, 11:49:21 »
Even kort samengevat. Van Almelo niet verder gekomen dan Apeldoorn. Hier vandaan was de lijn gesperd. IC- moest terug van Apeldoorn over Zutphen naar  Arnhem. Van Arnhem ging het over Nijmegen-den Bosch naar Breda. Van Breda over Dordt  naar Den Haag. In Schiedam overstappen op de Metro naar Vlaardingen.
Ronr 1400 uur op plaats van bestemming.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

charp

• Peter
  • Offline Offline
  • werken met de aaiket
« Reactie #33 Gepost op: 05 June 2021, 12:03:38 »
Volgende keer gewoon MTE vragen om je bestellingen op te sturen  :D. Overigens was het met de auto ook een ramp om in Vlaardingen te komen. Heb anderhalf uur in een file met thuiswerkers gestaan en dat voor een potje karmijnrood.

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
« Reactie #34 Gepost op: 05 June 2021, 12:06:41 »
Even een paar posten terug lezen Peter. Hans wilde naar Vlaardingen. Dat is meer dan MTE alleen ;)

Even kort samengevat. Van Almelo niet verder gekomen dan Apeldoorn. Hier vandaan was de lijn gesperd. IC- moest terug van Apeldoorn over Zutphen naar  Arnhem. Van Arnhem ging het over Nijmegen-den Bosch naar Breda. Van Breda over Dordt  naar Den Haag. In Schiedam overstappen op de Metro naar Vlaardingen.
Ronr 1400 uur op plaats van bestemming.

Dat is drie uur vertraging. Dan krijg je je geld terug toch?
Of redeneren ze tegenwoordig dat je er dan langer plezier van hebt gehad en moet bijbetalen?

Ikzelf ben met de trein gestopt toen de geldklopperij met de chipkaart werd ingevoerd. Dat was even teveel ellende tegelijk.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 08 June 2021, 01:28:09 »
Geld terug bij vertraging bestaat nog steeds,
daarnaast heeft de OV-Chipkaart weinig met geldklopperij te maken want je kunt sowieso alle tarieven gewoon van te voren in de reisplanner checken.

Daarnaast ging ik bij de invoering daarvan minder voor mijn busrit betalen, die de eindbestemming had op de eerste halte na de zonegrens.
Bij de strippenkaar betaalde ik daar de rest van de zone ook terwijl ik daar geen gebruik van maakte.

Ik denk alleen dat de NS kaartautomaat Vlaardingen niet meer kent.
Scherp, daar had ik nog even niet over nagedacht ;)
Maargoed, het lijkt mij dat je zo'n reis van te voren wel even plant en daardoor even in de reisplanner kijkt en dan al tot die conclusie komt.

Dat is niet helemaal waar Thom. Vroeger kon je rechtstreeks van Rotterdam centraal de Hoekse lijn op. Of van de Hoekse lijn rechtstreeks naar Rotterdam . Ook kon je eenvoudig overstappen van trein naar trein op Schiedam centrum. Dat is dus wel degelijk veranderd en voor mensen die weinig of nooit in de regio komen is het niet meer zo simpel  om van de trein in de metro op de Hoekse lijn terecht te komen of andersom.....

En met Dwergsein ben ik het ook niet eens dat Maassluis mooier is als Vlaardingen. Vlaardingen heeft ook heel veel leuks en moois te bieden. Dat de Furie nou toevallig in Maassluis ligt is maar één dingetje. Daar daar staan weer veel andere oude schepen in de haven van Vlaardingen tegenover. Allemaal netjes met info borden erbij. Ik ga niet alles opnoemen, want ik moet 9.00 op mijn werk zijn  ;D

Vriendelijke groet Ruud B.
Je trekt mijn reactie uit zijn verband, ik schreef alleen over het plannen van een reis in de reisplanner en daar is niets aan veranderd.
Daarna kom je dus vanzelf tot conclusie dat er wat veranderd is en wat je reisplan daarmee dus moet worden.
« Laatst bewerkt op: 08 June 2021, 01:31:19 door Thom »

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 08 June 2021, 13:11:32 »
Ikzelf ben met de trein gestopt toen de geldklopperij met de chipkaart werd ingevoerd. Dat was even teveel ellende tegelijk.
Welke geldklopperij  ::) ???

Die chipkaart hadden ze veel eerder in moeten voeren. In tegendeel zelfs.
Alle gemak van de wereld. Verschillende manieren van gebruik / betalen. Niks geen ellende.
In mijn geval een traject vrij abonnement waarvan je de kosten weet en daarbuiten wordt het simpelweg achteraf gefactureerd. En daar hoef je ook niet van in de stress te schieten. Vooraf kan je prima kijken wat een reis je kost dus echt geen verrassingen achteraf.
Makkelijker kan het niet. Dus wat het met geldklopperij te maken heeft geen idee.

Eerder een slechte poging om te bashen.

Dat is drie uur vertraging. Dan krijg je je geld terug toch?
Of redeneren ze tegenwoordig dat je er dan langer plezier van hebt gehad en moet bijbetalen?
Ja geld terug bij vertraging bestaat gewoon nog steeds. En simpel terug te vragen online. Zowel zonder als met OV chipkaart. Geen gedoe meer met een formulier.

Dus ja je kan wel dom gaan roepen maar het is er echt wel op vooruit gegaan sinds jij de stoomtrein niet meer neemt  :angel:
Gr.
Eric

Luit

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 08 June 2021, 15:25:05 »
Op zich is de OV kaart best handig. Alleen en daar komt ook veel onvrede weg. Bij iedere reisbaas weer in en uitchecken. En zeker met krappe overstappen lastig. Maar de kaart is niet om de klant te plezieren ,alleen en louter voor de OVbazen .

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #38 Gepost op: 08 June 2021, 15:37:18 »
De opzet van de OV-chipkaart is een correcte kostenverdeling. Het uitchecken bij de ene vervoerder en dan weer inchecken bij de andere is bedoeld om er voor te zorgen dat jouw geld bij de juiste vervoerder terechtkomt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 08 June 2021, 16:16:27 »
En een gemakkelijk betaalmiddel waarmee ik gewoon overal in- en uitstap.
Maar er is dacht ik al een best wel lang draadje over de OV-chipkaart.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #40 Gepost op: 08 June 2021, 16:17:38 »
Begrijpelijk dat elke vervoerder graag correct betaald krijgt, maar dat is dus in het belang van de vervoerders ("OV bazen") en niet in het belang van de reiziger. Die heeft er eigenlijk een taak bij gekregen, namelijk zorgen dat er correct afgerekend wordt door juist in- en uit te checken.
Groetjes, Bart

henk

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 08 June 2021, 16:20:55 »
Maar heeft ook wel wat minder taken gekregen.

Ik denk eigenlijk niet dat er nog veel argumenten zijn toe te voegen aan dit draadje.  ;D
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=26727.0
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #42 Gepost op: 08 June 2021, 17:13:11 »
Begrijpelijk dat elke vervoerder graag correct betaald krijgt, maar dat is dus in het belang van de vervoerders ("OV bazen") en niet in het belang van de reiziger. Die heeft er eigenlijk een taak bij gekregen, namelijk zorgen dat er correct afgerekend wordt door juist in- en uit te checken.
Ja en? Te veel moeite? Dan gaan we terug naar het oude systeem. In Amsterdam koop je bij NS een kaartje naar Groningen. In Groningen aangekomen ga je naar het loket om een kaartje bij Arriva te kopen want je wilt eigenlijk naar Roodeschool. Dan lijkt me even piep-piep en een keer piep toch wel makkelijker.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel

Luit

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 08 June 2021, 17:49:12 »
Met de huidige techniek moet Swalmen-Eemshaven toch gewoon met 1 keer in en uitchecken mogelijk zijn. Wat er tussentijds afgerekend moet worden zoeken de vervoerders onderling maar uit.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #44 Gepost op: 08 June 2021, 19:14:56 »
Op sommige reizen zou dat kunnen, maar sommige reizen kunnen langs meerdere wegen. B.v. van Roosendaal naar Geldermalsen. Dat kan via den Bosch helemaal met NS, of via Dordrecht gedeeltelijk met NS en gedeeltelijk met R-net.
Hoe wil je dan dat de vervoerders dat onderling uitzoeken als ze niet kunnen zien welke route je hebt genomen?
Wat jij wil hebben sommige parlementariërs ook al eens voorgesteld, maar die waren even vergeten waarom ze vroeger hebben ingestemd met dit systeem.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel