Ach ja als iemand het niet eens bent een leugenaar noemen een oud truckje .
ik heb geen sneren gegeven.
Je hoeft helemaal geen miljoenen te investeren in een back-upsysteem. Ze kunnen ook een plan B bedenken in de trant van: wat doen we als het systeem uitvalt?Hoe noodzakelijk is het dat de verkeersleiding op de meter nauwkeurig kan zien waar een trein is? De machinist en de conducteur weten waar ze naar toe moeten en wat de vertrektijden zijn. Dus die kunnen gewoon door. En als ze vastlopen kunnen ze altijd zelf bellen.Ik vind dat er veel te makkelijk wordt gekozen voor alles platgooien. Zoek het niet in problemen maar in oplossingen.
antiek systeem(2G)
ik stelde met de huidige mobiele techniek moet ook een communicatie met de eigen mobiel opgezet
Je zou als ex mod beter moeten weten Eelco, je doet je forum naam ingenium secundus geen eer aan.
Meer dan 155 jaar lang is er door machinisten gereden zonder enige vorm van communicatie, geen Telerail, geen GSM-R.Er is na die tijd heel wat veranderd, als er geen haar op hun hoofd er meer aan denkt om zonder GSM-R met een vaartje van 80 kmh verder te rijden.Er kan maar weinig fout gaan, en komt de trein voor een sein tot stilstand, dan kan de machinist gewoon met zijn dienst telefoon de juiste Trdl bellen.....Tsja, dat alarm. Hoe deden ze dat in die 155 jaar ?
Blijft dus over een disrespect voor de "REIZIGER".
Inderdaad ieder bezit bijna tegenwoordig een prive mobiel met 4 of 5 G waarop de wereld aan zooi zit. Na een stilstand moet je toch kunnen starten met een beperkte dienstverlening. Nee niet elke 10 minuten een trein maar wel kijkend naar ieder half uur.En gezien de spoor gerelateerde schrijvers zie ik dus onwil en onverschilligheid door geweldige verkokering tussen beheer en gebruikers . Allemaal wijzers maar geen doeners.
Hoeveel mensen hebben maandag op een bankje op een station moeten overnachten ten gevolge van deze verstoring?
He de export nederlander doet ook een duit in het zakje.
Iets beperktere inzet dus spoormensjes zat.
En beste Remunj ik leef gelukkig heel goed zonder zeuren. En dat jij wel zo flink bent om een eigen pad te vinden zegt natuurlijk niets over de anderen.
En ja alternatieven hoort toch echt de dienstverlener als eerste te leveren.
Het zijn een paar voorbeelden. Het gebruiken van een prive GSM betekend dat je een goede kans hebt om niet de juiste m/v/x aan de andere kant te treffen.Menigeen zal dat herkennen: "Ik verbind U even door met die en die" en het einde van het liedje is dat het teveel tijd vraagt om de juiste m/v/x aan de telefoon te krijgen.Alles bij elkaar genomen is het simpel: NS rijdt veilig of rijdt niet. Rijden we onveilig zou dat wel eens heel vervelende gevolgen kunnen hebben. Het gaat er dan om wie verantwoordelijk is.
Maar een alternatief wat normaal ingezet wordt bij storingen, de bussen dus, is in dit soort gevallen echt wel onmogelijk. Dus ja een beetje zelfraadzaamheid van reizigers moet toch wel kunnen.
Dank voor deze inhoudelijke reactie. Ik heb geleerd dat veiligheid het bewust nemen van aanvaardbare risico's is en ik denk dat NS best veilig kan rijden als GSM-R even niet als hulpmiddel ter beschikking staat. Misschien kan er wat minder, maar dat lijkt me een alternatief om te overwegen tegenover alles platleggen. De verantwoordelijkheid zal inderdaad wel een grote rol spelen bij deze keuze.
Voorbijgaand aan alle liefkozingen in dit topic, ben ik nog steeds benieuwd naar hoe vaak zo'n noodoproep plaatsvindt. Loop je daar als mcn dagelijks tegenaan, een paar keer per weken of krijg je die soms wekenlang niet?
Tja ik vond het als reiziger allemaal wel meevallen, nadat de eerste berichten kwamen rond half 5 dat er weer opgestart ging worden, ben ik iets eerder dan normaal naar Utrecht Centraal gefietst met ook in het achterhoofd een optie met een lange-afstandsbus, maar dat bleek niet nodig.