Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door saskia
Vandaag om 13:12:21
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 12:46:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:27:26
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:19
Schroefkoppeling voor H0. door Ronald69
Vandaag om 12:09:14
NL-baan in Canada door Jelmer
Vandaag om 12:06:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 11:58:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
Vandaag om 11:57:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:56:46
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
Vandaag om 11:26:13
Maasvlakte Zuid door Eric B
Vandaag om 11:03:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door 741230
Vandaag om 10:55:24
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door RikJ
Vandaag om 10:54:18
Modelspoorbaan van Einte door 741230
Vandaag om 10:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 10:42:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 10:09:55
Roco NS plan V door Benelux795
Vandaag om 09:59:34
REE Modeles 2025: NS 1300 door Corné81
Vandaag om 09:36:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:27:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:23:43
PB Models, ICR-rijtuigen door RikM
Vandaag om 08:56:15
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:00:38
Pendel module Viessmann 5214 door bask185
Vandaag om 00:33:24
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 00:15:17
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
18 October 2025, 21:58:13
The Summer of 69 door Huup
18 October 2025, 21:41:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
18 October 2025, 21:38:52
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Klaas Zondervan
18 October 2025, 21:12:21
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door RikM
18 October 2025, 19:56:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
18 October 2025, 19:36:05
  

Auteur Topic: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?  (gelezen 6474 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 7371
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #30 Gepost op: 21 September 2021, 23:15:33 »
#27 reageerde op #26   (y)
#6 had ik al eerder eens gelezen..... :D

Ronald Visser

Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 15 november ben ik weer in Houten.

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Re: Cobalt wisselaandrijving: tandwiel gebroken, nieuw vanuit UK duurt lang. Opties?
« Reactie #31 Gepost op: 21 September 2021, 23:16:10 »
Hallo,
Waarom koop je niet gewoon een nieuwe bij bv bentink.kost misschien nog minder en je bent overal vanaf.

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

Wat ook nog meespeelt is dat ik mijn baanplaan iets uitgebreid heb waardoor er 3 extra aandrijvingen nodig zijn.
Ik heb nog genoeg Lemaco's liggen dus alles opgeteld, overweeg ik de inzet van Lemaco's al moet ik dan nog wel een functiedecoder aanschaffen. De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

groet

Hendrikjan



modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: bericht uit de UK!
« Reactie #32 Gepost op: 22 September 2021, 16:28:18 »
Ik heb het gevoel dat op alle mogelijke manieren wordt getracht aan de man te brengen dat een (X)exit een slecht ID is. Sabotage van de goederenstroom is daar 1 van. Hoop dat ik het verkeerd zie...
Enigzins Off topic,maar het kan dat je idee klopt,wat mij dan meer boeit is waarom moeten consumenten dan de dupe worden van die "sabotage" ?
Als er 1 groep is die hierin alleen maar lijd en niks kan inbrengen * in het ongedaan maken van bepaalde zaken,dan is het een consument wel  :-\
* (daar waar het geklaag gehoord moet worden)

Sorry, was vergeten te melden dat Bentink deze periode geen Cobalts op voorraad had. Tuurlijk ging ik eerst naar de leverancier. De reden dat ik direct met DCCConcepts contact zocht was omdat dat hier aangedragen werd als optie en omdat Bentink meldde dat de Cobalts al een tijdje in bestelling stonden (zou nog wel even duren) én dat ik dacht met alleen een setje tandwielen (eventueel 2de hands) geholpen te zijn.

De supplychain van Cobalts is me helaas iets te kwetsbaar geworden.

Dat geen voorraad heb ik ook al is ervaren
Contact met DCC..... zelf gaat (vind ik) redelijk vlot en men is niet moeilijk.

De vraag voor het hele verhaal is simpelweg,zijn wij net als DCC..... de dupe van het C crisis verhaal of is er iets anders aan de hand ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Eind goed al goed
« Reactie #33 Gepost op: 25 September 2021, 17:28:09 »
Om dit topic positief te besluiten nog even het volgende.

Ik kreeg bericht van mijn leverancier dat de vervangende Cobalt gearriveerd was!
Hoewel ze maar de helft geleverd hadden gekregen van wat ze besteld hadden in de UK kon ik ook nog de 3 extra exemplaren krijgen. Het nieuwe viertal werd na betaling van de 3 nieuwe onverwijld (kosteloos) opgestuurd. Ikke happy!






Wat kunnen we nou leren van deze hele operatie?

1) De service van DCCConcepts is super. Eerst kosteloos tandwielen opsturen en vervolgens toch de hele Cobalt vervangen.
2) Transport over de Noordzee kost tegenwoordig gruwelijk veel tijd.
3) Ondanks de vertraging komt de zending uiteindelijk toch een keer aan.
4) De NL leverancier Bentink heeft alles keurig afgehandeld. Het is voor hen ook niet leuk om voortdurend te moeten melden dat de spullen er nog steeds niet zijn. Ook de prijzen van de nieuwe exemplaren waren nog steeds ongewijzigd.

Geen Lemaco's dus zodat we de eenheid onder de baan kunnen bewaren. Altijd handig voor tentoonstellingsbanen.

Een vrolijke groet aan een ieder die een bijdrage geleverd heeft aan dit draadje en tot de volgende keer!

Hendrikjan







modelbouw: lekker prutsen word je blij van!