Foto 3. in het midden ongeveer, buisje met filter is eruit gesprongen.
Foto 4, rubberen slang is afgebroken in koperen buis, ongeveer in het midden.
Er zit ook een knop bovenop om hem continu te laten draaien, bijvoorbeeld als je veel spuitwerk hebt. Dus denk ik eigenlijk niet dat er teveel druk op is gekomen. Of misschien toch wel?
Ik zie geen rubberen slang, maar wel iets wat zo te zien erg lijkt op de olie-vul opening van de compressor zelf.
Een compressor met een knop om continue te laten draaien heb ik nog nooit gezien.
https://www.amazon.de/dp/B00BQWL4A6/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp_1Nieuw pressostaatje en gaan met die compressor. 1998, dat ga je toch niet wegdoen van ouderdom. Echt onzin.
Nu houd ik ervan om te knutselen, te klussen met dit soort dingen. De tijd nemen om te doorgronden hoe het werkt, hoe het in elkaar zit. Het ontwerpen ervan is pas echt door knappe koppen gedaan, ik hoef alleen maar te volgen wat een ander bedacht heeft.
Het is een degelijke machine, die nog heel lang moet kunnen volgens mij.
Deze is tot 6 bar en heeft geen oliepeilglas. De andere was 8 bar en mét oliepeilglas, maar een stuk duurder. Jammer genoeg heb ik voor de kleinste gekozen en dat brengt me op het volgende.
De pressostaat. Ging moeizaam heen en weer. Schoongeborsteld - helaas geen compressor voorhanden om hem schoon te blazen - , en teruggeplaatst, de imbusmoer aangedraaid. Het leek wel of die laatste een beetje los heeft gezeten.
Aangezien ik geen talenknobbel heb, dacht ik dat er bovenop de drukregelaar een knop zat om hem continu te laten pompen. Uit het Duits had ik 'anhalten' en 'anlassen' vertaald als voortdurend en aanhouden... Vandaar dat Menno zegt: Logisch eigenlijk, die knop is gewoon om hem aan of uit te zetten.
Weten waar die blauwe knop voor is.
De compressor is niet het probleem wel het luchtreservoir. Dat gaat dan voornamelijk om vocht in het reservoir wat van binnenuit oxidatie veroorzaakt. Dat zie je niet. Kritisch punt daarbij zijn de lassen. In treinen zijn op bepaalde punten bijvoorbeeld waterafscheiders geplaatst. Ook worden er filters in de aanzuiging geplaats die vocht aan de lucht onttrekken. Maar ik denk niet dat deze set dit bevat. Dus onzin?? Freek J.