Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 22:38:03
Piko blauwe 1000 door Eelco Storm
Vandaag om 22:37:07
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 22:09:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 22:02:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 21:44:09
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:41:21
Site Uhlenbrock door Jan-Peter
Vandaag om 21:38:45
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 21:25:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:20:49
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
  

Auteur Topic: Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij  (gelezen 160597 keer)

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #540 Gepost op: 01 December 2011, 18:18:43 »
de 23 is heel geschikt voor zo,n dienst, goede max. snelheid. een 52er of 41(de 41 bij de ssn is al oliestook ;)) is ook mogelijk.

gr

Tim Lubbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
  • ***** ** 7
    • De bouw van Daventria.
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #541 Gepost op: 01 December 2011, 18:26:05 »
En er zijn in Nederland best wel veel BR 52ers (y).

Groetjes Tim.
De bouw van Daventria.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #542 Gepost op: 01 December 2011, 18:38:56 »
Maar er staat ook nog divers Diesel matrieel stil in den Lande.En als er Financieel in de toekomst wat overblijft kunnen de organisaties die de dienst uitvoeren hiermee hun matrieelpark onderhouden.
En voor de ``Reizigers´´ is het elke keer weer een verrassing wat men voor trein aantreft ,dus wordt het niet eentonig en door deze variatie blijft de Lijn intressant om meerdere keren te bezoeken. (y)

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #543 Gepost op: 01 December 2011, 18:39:50 »
En er zijn in Nederland best wel veel BR 52ers (y).

Groetjes Tim.

de 52 532 is volgens mij nog best goed....

gr

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #544 Gepost op: 01 December 2011, 18:44:33 »
Maar er staat ook nog divers Diesel matrieel stil in den Lande.En als er Financieel in de toekomst wat overblijft kunnen de organisaties die de dienst uitvoeren hiermee hun matrieelpark onderhouden.
En voor de ``Reizigers´´ is het elke keer weer een verrassing wat men voor trein aantreft ,dus wordt het niet eentonig en door deze variatie blijft de Lijn intressant om meerdere keren te bezoeken. (y)

Leuk idee, maar helaas.
De reizigers komen niet om een bijzondere dieselloc te zien van een serie waarvan er nog maar eentje over is. in een kleurestelling die maar 2 jaar in gebruik is geweest.

De  reizigers ("het publiek", watersporttoeristen vooral) komen om een ritje met "de stoomtrein" te maken. Er van uitgaand dat de de lijn ook winst moet maken, natuurlijk.

Dirk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #545 Gepost op: 01 December 2011, 18:47:33 »
Bovendien denk ik niet dat de meeste clubs staan te springen om hun materieel tijdelijk over te dragen aan 'vreemden' , al helemaal niet als het voor de meeste clubs in een redelijke uithoek van het land is.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #546 Gepost op: 01 December 2011, 18:51:54 »
Het gaat niet alleen om de Diesellok,er is ook nog iets als een Diesel 1tje,de accu wagens die bij de Zlsm rijden .
Bij de MBS heeft ook een tijd een Dieselmotorwagen gestaan(weet niet of die er nog is.
Maar er is zeker nog wel meer keuze dan alleen Dieselloks. (y)

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #547 Gepost op: 01 December 2011, 18:55:13 »
Bovendien denk ik niet dat de meeste clubs staan te springen om hun materieel tijdelijk over te dragen aan 'vreemden' , al helemaal niet als het voor de meeste clubs in een redelijke uithoek van het land is.

Hoezo uitlenen?
Gezamelijke explatatie is eerder een idee,tegen een vergoeding gebruik maken van faciliteiten zou ik het willen noemen.
De Friesen stellen hun baan open voor derden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #548 Gepost op: 01 December 2011, 18:57:08 »
En hoe wil je die treinen daar krijgen? De overbrenging is al zo duur dat je dat er met de beperkte exploitatie nooit uit gaat halen...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #549 Gepost op: 01 December 2011, 19:03:42 »
laat staan de vrijwilligers een tijdje daar laten verblijven, en de meeste zijn niet werkeloos over het algemeen.......

mvg,
Robin

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #550 Gepost op: 01 December 2011, 19:06:21 »
Het was maar een idee. ;)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #551 Gepost op: 01 December 2011, 19:08:11 »
laat staan de vrijwilligers een tijdje daar laten verblijven, en de meeste zijn niet werkeloos over het algemeen.......

Och een midweekje verzorgd in Friesland is geen straf ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #552 Gepost op: 01 December 2011, 19:26:53 »
nou, het is wel Friesland  ;D

zonder gekheid, mijn baas zit er niet op te wachten hoor.

mvg,
Robin

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #553 Gepost op: 01 December 2011, 20:21:43 »
Het gaat niet alleen om de Diesellok,er is ook nog iets als een Diesel 1tje,de accu wagens die bij de Zlsm rijden .
Bij de MBS heeft ook een tijd een Dieselmotorwagen gestaan(weet niet of die er nog is.
Maar er is zeker nog wel meer keuze dan alleen Dieselloks. (y)

Die gaan niet dieselen, dat zeiden ze zelf een paar maanden terug.
"We zijn een stoomtreinmaatschappij, er komt geen diesel"

En de Schienenbus van de ZLSM loopt trouwens op Diesel.


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Andre Pronk

  • Offline Offline
  • Berichten: 739
    • Andre Pronk Flickr foto's
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #554 Gepost op: 01 December 2011, 20:52:02 »
Gezamelijke explatatie is eerder een idee,tegen een vergoeding gebruik maken van faciliteiten zou ik het willen noemen.

Meeste stichtingen zitten niet te springen om samenwerking. maar het zou wel
een oplossing zijn om gezamelijk een terrein te hebben, met faciliteiten, voor onderhoud/revisie en stalling.
Dat laatste is belangrijk, veel zaken staan buiten en roesten of rotten langzaam weg.

Er zullen heuswel een aantal plekken zijn waar dit zou kunnen in Nederland, toch?