En er zijn in Nederland best wel veel BR 52ers .Groetjes Tim.
Maar er staat ook nog divers Diesel matrieel stil in den Lande.En als er Financieel in de toekomst wat overblijft kunnen de organisaties die de dienst uitvoeren hiermee hun matrieelpark onderhouden.En voor de ``Reizigers´´ is het elke keer weer een verrassing wat men voor trein aantreft ,dus wordt het niet eentonig en door deze variatie blijft de Lijn intressant om meerdere keren te bezoeken.
Bovendien denk ik niet dat de meeste clubs staan te springen om hun materieel tijdelijk over te dragen aan 'vreemden' , al helemaal niet als het voor de meeste clubs in een redelijke uithoek van het land is.
laat staan de vrijwilligers een tijdje daar laten verblijven, en de meeste zijn niet werkeloos over het algemeen.......
Het gaat niet alleen om de Diesellok,er is ook nog iets als een Diesel 1tje,de accu wagens die bij de Zlsm rijden .Bij de MBS heeft ook een tijd een Dieselmotorwagen gestaan(weet niet of die er nog is.Maar er is zeker nog wel meer keuze dan alleen Dieselloks.
Gezamelijke explatatie is eerder een idee,tegen een vergoeding gebruik maken van faciliteiten zou ik het willen noemen.